Урок "Моделювання у вивченні природи. Використання експерименту для отримання знань про природу."

Про матеріал
Сучасна розробка уроку. Формування предметних компетентностей: називає методи дослідження природи ; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.
Перегляд файлу

Тема уроку:

Моделювання у вивченні природи.  

Використання експерименту для отримання знань про природу.

Практичне завдання  

Планування і проведення експерименту (за вибором учнів).

Формування предметних компетентностей: називає  методи дослідження природи ; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень

Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.

Тип  уроку: формування компетентностей

Методи  та  прийоми:

a) інформаційно-рецептивний:  словесний, наочний (демонстрація  роздаткового матеріалу),  розповідь, бесіда

б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані  завдання;

в) пошукові: групові  форми  роботи, взаємопов’язані  запитання.

Міжпредметні  зв’язки: історія, біологія, географія, хімія, фізика,

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на усвідомлення необхідності збереження навколишнього середовища)

Здоров'я і безпека (сприяє усвідомленню значення матеріалу для зміцнення здоров’я)

Підприємливість і фінансова грамотність (сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань)

Обладнання: атлас, підручник, таблиці, зошити.

Хід уроку

 I.    Організаційний    момент.

Рефлексія емоційного стану

Ми ділимо світ (ватман) на острови:

  • острів «Радості»
  • «Інтересу»
  • «Незадоволення»
  • «Задоволення»
  • «Здивування»
  • «Суму»
  • «Розчарувань»

 

 

 

 

завантаження (3)images (4)Острови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

завантаження 

 

images (1) 

 

 

 

 

 

 

 

 

images (2) 

images (3) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

images 

images (6) 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми й мети

Прийом «Мікрофон»

               Що таке природа? ( Природа—все те, що оточує людину)

               Наведіть приклади природи?  (Сонце, Земля, людина, вода, повітря, рослини, тварини…)

               На які види поділяється природа? (жива і нежива)

Чим відрізняється жива природа від неживої? (живе—народжується, дихає, росте, живиться, відмирає)

 

Закінчити речення:

Природа - це все, що нас _______(оточує).

Основні методи вивчення природи: __________(спостереження, вимірювання, експеримент , дослід). Відтворення природних процесів у штучних умовах -________(експеримент).

 

ІІІ. Вивчення нового  матеріалу

Досліди чи експерименти – це вивчення тіл і явищ у спеціально створених умовах. Його можна неодноразово відтворювати першим застосував вчений Галілео Галілей. (Мал. 13. Дослідницький метод)

Правила проведення експерименту:

1. Дослідник обирає об'єкт дослідження.

2. Ставить питання, на яке буде намагатися відповісти за допомогою експерименту.

3. Далі планує сам експеримент.

4. Результати експерименту дають змогу підтвердити передбачення дослідника або спростувати його.

За умовами проведення експерименти: польові (здійснюють у природних умовах,  наприклад, на експериментальних ділянках вивчають дію певних добрив на ріст рослин) та лабораторні (проводять у спеціально обладнаних приміщеннях – лабораторіях).

 

  •                 Моделювання – метод вивчення природи, що полягає у створенні моделей та проведенні з ними експерименту. Використовується тоді, коли тіло чи явище неможливо безпосередньо спостерігати.

Модель — штучне тіло, створене з метою дослідження властивостей певного тіла або явища (наприклад, глобус — модель нашої планети, сфера – модель зоряного неба).

 

Робота з підручником стор  22

VI. Підбиття підсумків

Рефлексія «Моє сонечко»

VIІ.  Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку