Урок "Молодець проти овець"

Про матеріал
Урок літературного читання у 2 -ому класі з використанням технологій критичного мислення: читання в парах, Т-таблиця, розвиток емоційного інтелекту, кубик Блума, тощо.
Перегляд файлу

Тема: Молодець проти овець, а проти молодця — сам вівця.

Анатолій Григорук. «Молодець проти овець».

Мета:

 Формувати читацьку, комунікативну  компетентність:

-   вчити усно висловлювати свої думки державною мовою; розвивати мовлення;

-      формувати уміння сприймати, розуміти, аналізувати;

-      знаходити в тексті роз’яснення змістовного значення слів, спираючись на життєвий досвід;

-      вчити визначати головну думку;

-      формувати навичку передбачення змісту тексту;

-   вчити встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; проводити смисловий і структурний аналіз тексту.

-   ділитися своїми почуттями та враженнями на основі прочитаного тексту; визначати ставлення автора до головного героя.

Формувати  соціальну компетентність:

-    формувати вміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі;

-       учити розуміти гумор, жарт; виховувати любов до тварин.

Формувати пізнавальну компетентність, виховуючи потребу в систематичному читанні.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: мультимедійний проектор, екран, ватман для асоціацій, маркер, Т-таблиця.

 

ХІД уроку

Виклик. Вступ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Продзвенів уже дзвінок –

Починаємо урок

Настрій на урок візьмемо, (посмішка)

Працювати розпочнемо.

-         Всіх вас та гостей запрошуємо на урок. Привітайте гостей.

II.     МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.            Вправи для розвитку артикуляції дихання

-          Для того, щоб легше було читати, виконаємо вправи для артикуляції.

-         Вдих носом, видих ротом;

-         Вдих ротом, видих носом;

-         як співає зозуля?

-         каркає ворона?

-         Продзижчіть як комар?.

2.     Робота над чистомовкою

За-за-за — там іде коза

Са-са-са — ось летить оса..

Ка-ка-ка- бігла сіра мишка

Ик-ик-ик- жив маленький хлопчик

3. Асоціативний кущ

 

                                           Хлопчик

ІІІ.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Слайд 1   (тема)

- Тема уроку: «Молодець проти овець, а проти молодця – сам вівця».

 - Епіграф «Коли щось робиш, думай і про наслідки.

- А розкрити тему допоможе оповідання Анатолія Григорука «Молодець проти овець»

Слайд 2   (автор)

Слайд 3   ( книжечки)

- Сьогодні ми прочитаємо одне оповідання Анатолія Григорука. Я сподіваюся, що воно змусить вас замислитися та й  посміхнутися також.

Осмислення. Основна частина уроку

ІV.     СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ АНАТОЛІЯ ГРИГОРУКА «МОЛОДЕЦЬ ПРОТИ ОВЕЦЬ» (с. 60-61)

Слайд 4  (назва)

1.Передбачення на основі назви.

- Як ви гадаєте, про кого буде це оповідання?

- Зараз у процесі читання перевіримо ваші думки.

2.  Читання оповідання вчителем

- Чи справдилося ваше передбачення?

- Чому я ні разу не почула слово вівця?

- Чи було над чим посміятися?

Слайд 5  (словникова робота)

3.   Словникова робота

Читання «луною» за вчителем слів: войовниче, байдужісінько, спересердя, моріжку, перебігши, брязнув, зневажливо.

Довідкове бюро

Жижках — тут: по ногах.

Нажахане — перелякане.

Моріжок — трава.

4.    Читання тексту учнями.

- На які логічні частини поділяється оповідання? (Зачин, основна частина, кінцівка)

1). Читання зачину «Буксиром»

-Де відбувалася подія?

2).Читання «Ланцюжком» основної частини.

-У якій послідовності діяли герої?

Слайд 6 (малюнковий план)

Слайд 7 (ілюстрація)

- Ми всіх назвали? Нікого не пропустили? Де вівця?

3). Мовчазне читання кінцівки твору

-Знайдіть, де висловлена головна думка оповідання.

- Чому сестра вжила слово овець, а в тексті його нема?

- Може вівця сховалася у інших героях або у вчинках?

- Добре, ще подумаємо……….

5. Повторне читання тексту учнями.

1) Читання у парах (дзвіночок)

2) Вибіркове читання. (Нагадуємо про темп та силу голосу, обґрунтовуємо)

-Знайдіть і прочитайте як діяв

Задавака волохатий

Ще й рогатий  й бородатий.

Він травицю -  скуб та хап.

Здогадались, хто це? (Цап)

 

-Прочитайте речення про те, як відреагував такий герой:

Замість носа п’ятачок,

Замість хвостика гачок.(Порося)

 

-Знайдіть речення про такого героя:

Один ввечері і зранку

Вартую я на ганку

І кусаю і гарчу

В дім чужих я не пущу. (Пес)

 

-Прочитайте речення про:

Кудлая злякався

В бур’янах сховався. (Кіт)

 

Прочитайте проте, що зробило налякане

Невеличке та сіреньке

В нірці мешкає тихенько.

Уночі по хаті  - шнир,

Я шукаю сало й сир. (Миша)

Слайд 8 (емоції)

 

3) Емоційний інтелект

-Знайдіть та зачитайте виділені жирним шрифтом слова

 

Фізкультхвилинка   (звуки ферми)

(Лягли на травичку, задрімали)

6. Аналіз тексту.  Кубик Блума

Назви….головних героїв,

 у якій послідовності вони з’являлися, …

Чому….хлопчик так себе поводив,…

всі звірі злякалися….

сестричка так сказала…

хлопчик проявив сміливість проти цапка,…

чому злякався миші

Поясни ви впевнені, що хлопчик сміливий?

Чи співпало щось з вашими асоціаціями про хлопчика?

Щось допишемо? (хвастун)

Я правильно зрозуміла, що вівці тут нема?  (Укр. нар. казки)

Слайд 9  (вівці)

Слайд 10 (головна думка)

То навіщо автор так назвав оповідання?

Чи було за щось соромно?

Чи міг хлопчик передбачити, що таке станеться?

А смішно?

Запропонуй   асоціацію до слова (миша) (усно)

Придумай чим може закінчитися оповідання, які ще головні герої можуть з’явитися

Оціни поведінку хлопчика

Чим можна пояснити цю поведінку

7. Робота над виразністю

-       Як прочитаємо кінцівку? (розсудливо, спокійно)

Рефлексія. Підбиття підсумків

V.   ПІДСУМОК УРОКУ

Заключна бесіда.

 

Я вважаю, що автор А. Григорук любить свого героя.

За                            Ні

 

 

 

- Прочитайте прислів’я, яким ми почали урок.

- Чому вчить нас це оповідання?

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Стисло переказувати оповідання.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку