1
Перший урок
Тема:
«Моя Україна- єдина та вільна»
Учитель:
Гордієнко Ганна Миколаївна
2021 р
«Моя Україна – єдина та вільна»
Мета уроку:
Обладнання: дошка, крейда, мультимедійна дошка, картинки з державними, символами, роздатковий матеріал для вправ, макет України, мультимедійні матеріали, стікери.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
(Привітання. Налаштування на роботу)
Доброго дня діти, рада вас бачити на нашому уроці.
Сподіваюся, що ви маєте гарний настрій та налаштовані на плідну і цікаву роботу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
(Оголошення теми та мети уроку)
Вже шкільний дзвінок сповістив про те, що нам час проводити перший урок. А якій темі він буде присвячений ми всі дізнаємось погравши в гру «Шифрувальник».
Гра «Шифрувальник»
У кожного на парті лежить листок, де зображена комп’ютерна клавіатура. Зверніть увагу, що всі букви на клавіатурі мають свої номери. Під клавіатурою зображені пусті клітинки в яких повинні бути певні букви, щоб склалась тема нашого уроку. У якій послідовності ставити букви вам допоможуть приклади, обчисливши які ви дізнаєтесь послідовність букв.
Наприклад, щоб заповнити першу клітинку нам потрібно обчислити приклад 20+8=28, відповідь 28, шукаємо на листку де зображена клавіатура, число 28, під цим числом ховається буква «М», ми її записуємо у пусту клітинку. Обчисливши всі приклади ми дізнаємось тему нашого уроку. Тож давайте плідно попрацюємо. (Самостійна робота учнів – близько 5 хв.) Додаток1, Додаток 2, Додаток3
Відповідь (28,19,25 3,4,18,16,12,6,16 23,21,29,6,16 30,16 15,14,20,31, 6,16)
Давайте зараз разом озвучим тему нашого першого уроку «Моя Україна - єдина та вільна».
Молодці! Ви гарно справились із завданням. Тож рухаємось далі!
ІІІ. Основна частина
Отже, ми дізналися тему уроку. А яка Україна для вас особисто? Якою ви уявляєте нашу державу, якою звикли бачити? Я вам пропоную пограти в цікаву гру яка називається «Асоціації».
Гра «Асоціації»
На дошці записано слово «Україна», від якого зображено багато стрілочок. Наше завдання з вами написати біля кожної стрілочки свою асоціацію до слова «Україна».
Додаток4
(Учні виходять до дошки і записують свої відповіді. Орієнтовні відповіді: Батьківщина, мир, рідний край, домівка, воля, батьки)
Всі ваші асоціації відрізняються одна від одної, але всі вони пов'язані з Україною. І сказати, що чиясь асоціація невірна, чи не може існувати, чи не така як у інших – неможливо.
Наша Україна дуже чарівна і прекрасна держава. Ми всі знаємо її історію, державні символи та культуру, оскільки ми її частинка, її громадяни і цим маємо пишатися.
Поділ на групи
Всі учні поділяться на чотири групи, це буде відбуватися таким чином: у кожного з вас на парті лежить один із символів України. У всіх він різний, у когось герб, у когось прапор , у когось калина чи вишиванка. Учні, у яких на партах лежать малюнки з зображенням герба, працюють в першій групі, з зображенням прапора в другій, у третій групі працюють учні, в яких зображена калина, а в четвертій вишиванка. Учні діляться на групи.
Додаток 5
І уважно слухають завдання.
Вправа «Хмара слів»
На вашій парті або на екрані зображено хмара слів у формі нашої України. Вам потрібно вибрати з них лише ті, які ви вважаєте, що мають відноситися чи відносяться до України. Тобто її символи, міста, страви, відомі люди, річки та інше. Вам потрібно їх записати а потім озвучити.
Слова які зображені в хмаринці слів: Київ, Чернігів, смт Ріпки, Мінськ, Гомель, Краків, Варшава, Тризуб, виделка, Гімн України, прапор, скатертина, верба, береза, полуниця, борщ, деруни, калина, смородина, Дніпро, Шевченко, Пушкін, Єсенін, вишиванка, штани, кофта, шабля, «Чайка», Кравчук, Ющенко, Зеленський, Лукашенко, апельсин, Майдан, вітер, море , Карпати, Кобзар, українці, пісні, зима.
Учні в групах виконують вправу. Після виконання вправи група, яка перша справилась із завданням, піднімає руки догори, сповістивши про свою готовність відповідати. Група яка сповістила про свою готовність першою, зачитує свої слова виписані з хмаринки, інші групи уважно слухають та доповнюють.
(Орієнтовні відповіді: Київ, Чернігів, смт Ріпки, Мінськ, Тризуб, виделка, Гімн України, прапор, верба, борщ, калина, Дніпро, Шевченко, вишиванка, шабля, «Чайка», Кравчук, Ющенко, Зеленський, Майдан, море , Карпати, Кобзар, українці, пісні)
Молодці! Ви справились з завданням!
Додаток 6
Перегляд відео
Україна – яке чарівне слово, слово яке для нас найдорожче, бо для нас це наша Батьківщина, рідна домівка. Захоплює подих лише від погляду на красу нашої природи, на історичні пам’ятки, міста та наших людей.
Зараз я вам пропоную, трішки відпочити та переглянути це відео.
Перегляд відео за посиланням: <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/ainkk9ULAG4" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
(Учні сідають якомога зручніше, уважно переглядають відео. Після перегляду відео учням можна запропонувати за бажанням поділитися своїми враженнями після побаченого)
Вправа «Визначні 30 років»
30 років Незалежності, це ніби не так і багато, якщо брати хронологію історичних подій, але все-таки, для нас, українців, це досить довгий проміжок часу.
І зараз ми з вами помандруємо історією становлення нашої Незалежної, Вільної, Єдиної країни.
У мене в руках скринька під назвою «30 років до незалежної, вільної країни». В ній знаходяться стікери з надрукованою інформацією за кожен рік Незалежної України. Кожен рік існування незалежної держави, був дуже важливим і значущим для нас, адже сприяв становленню держави.
Вам потрібно буде взяти стікер, озвучити рік Незалежності і подію, яка відбувалася в цьому році і прикріпити її на зображений макет нашої держави.
Додаток 7; Додаток 8
(Учні підводять підсумок у двох-трьох словах. Наприклад, так дійсно, історія нашої Незалежності дуже складна і болюча для кожного з нас, ми дуже багато чого пережили та клали на терен у цієї Незалежності своє життя здоров'я, щоб вибороти правду, вибороти право називатися незалежною вільною країною. І до сьогоднішнього часу йдеться боротьба)
Зараз тисячі солдат захищають нас, і наша Україна виборює статус вільної, єдиної країни. Тож давайте будемо підтримувати тих, хто виборює незалежність, єдність нашої держави.
ІV. Заключна частина
Отже, 24 серпня 1991року народилась наша Незалежна Україна і цього року їй виповнилося 30 років. Тож давайте привітаємо нашу Україну З Днем народження.
Творча вправа «Побажання»
У кожного на парті лежить сердечко синьо-жовтого кольору. Ваше завдання написати привітання чи побажання нашій іменинниці Україні.
Потім кожен з вас зачитає свої привітання і ми прикріпимо їх на наш макет України, на якому ми розміщували стікери з пам’ятними датами для Незалежної України.
Додаток 9
(Учням надається 2-3 хвилини для написання побажання, після чого кожен учень зачитує свої побажання і прикріплює до макету України. За бажанням можна учням запропонувати задекорувати макет малюнками)
Молодці діти у вас дуже гарно вийшло оформити макет побажання. Після закінчення нашого уроку ми повісимо його у класі, щоб кожного дня споглядати на становлення – нашої держави, як Вільної, Незалежної, Єдиної країни.
Закінчити – наш урок я хочу словами «Самостійну державу може зробити собі український народ, тільки власною боротьбою, і працею, відданістю, пошаною до мови, культури, історії».
Тож давайте кожен з нас вкладе хоча б частинку себе у становлення нашої України – єдиної, вільної держави.
Дякую за увагу.
Додаток 1
Додаток 2
мМ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 3
20 + 8 = |
1 + 2 = |
3 + 20 = |
15 + 15 = |
7 + 8 = |
10 + 9 = |
2 + 2 = |
20 + 1 = |
9 + 7 = |
7 + 7 = |
20 + 5 = |
10 + 8 = |
9 + 20 = |
|
10 + 10 = |
|
6 + 10 = |
2 + 4 = |
|
30 + 1 = |
|
2 + 10 = |
6 + 10 = |
|
14 + 2 = |
|
3 + 3 = |
|
|
6 + 10 = |
|
6 + 10 = |
|
|
|
Додаток 4
Додаток 5
Додаток 6
Додаток 7
Додаток 8
Додаток 9