Додаток
Перший урок
2 клас
2021-2022 н.р.
Тема: Україна починається з тебе
Очікувані результати: знають нову інформацію про Україну її багатства, державні і народні символи; вміють вести бесіду, спілкуватися з оточуючими, працювати у групі, розуміють поняття «патріот», проявляють любов і повагу до своєї Батьківщини, до батьків, до суспільства і держави.
Обладнання та матеріали: жовті та блакитні квіти, мапа «Україна», розтяжка «Україна починається з тебе», путівник, правила класу, картки для груп, медалі.
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Привітання
- Любі діти! Пролетіло тепле гомінке літо і щедрий вересень першим жовтим листячком та ранковою прохолодою покликав нас до школи.
- За літо ви всі підросли, стали старшими на рік, гарно відпочили…
- Я рада вітати вас з початком нового навчального року. Бажаю кожному підкорити нові вершини знань, зустріти надійних друзів та досягти омріяної мети!
2. Гра «Комплімент»
- Ви за літо засумували за своїми однокласниками, сьогодні ви прийшли до класу переповнені гарних спогадів, з нетерпінням хочете поділитися враженнями та гарними емоціями однин з одним. Давайте привітаємо своїх друзів з початком нового навчального року і пограєм у гру «Комплімент».
Правила гри : станьте всі в коло. Візьміться за руки. Подумайте приємне про свого однокласника. Скажіть комплімент товаришу справа та подаруйте йому квіточку та гарний настрій, при цьому не забувайте дякувати один одному.
(у кожного на парті лежить квітка різного кольору : жовта або блакитна)
- Правда приємно, коли нас оточують гарні слова та посмішки. Сподіваюсь, що протягом навчального року ви не забуватимете говорити компліменти один одному !
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
-Діти! Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про найцінніше, що є у кожної людини. А про що саме, вам підкажуть квіточки, які ви тримаєте у руках.
- Якого вони кольору ? (блакитного та жовтого).
- Чи випадково я обрала ці кольори ? Чи доводилось вам ще десь бачити поєднання таких кольорів? (прапор України).
- Поєднання блакитного та жовтого кольорів є на прапорі України. Що символізують ці кольори ? ( блакить неба та пшеничні лани).
- Україна…В одному цьому слові для нас бринить чарівна , ніжна, мелодійна музика
2. Метод «Гронування»
- Україна… Яка вона? Пропоную вам дібрати до цього слова такі слова якими ви б хотіли показати свою любов до України..
(Діти добираючи слова, що асоціюються в їхній уяві із цим словом: рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, люба, мила, чарівна, цінна, неповторна, записуючи ці слова навколо слова «Україна».)
3. Групова робота . Складання правил
- Перед тим, як почати урок давайте пригадаємо правила. Для чого вони нам?
- Розкрийте конвертик вийміть частинки паперової кульки. З’єднайте їх правильно та наклейте на аркуш. Зачитайте вголос правила. (Вивішуємо усі правила на дошку…..)
- Тепер ми готові до уроку. Діти, а давайте порахуємо, скільки кульок у нас є взагалі?
- А якби усі кульки об’єднати, скажіть, чи змогли б вони нас підняти в небо?
- Уявимо, що ми взялися за кульки і зараз полетимо над нашою країною - Україною. Як гадаєте, що ми побачимо зверху?
Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=hgkRguImrT4
ІІІ. Основна частина
Групова робота «Створення путівника Україною»
- У кожного з вас на парті з початку уроку є картка. Вона допоможе нам об’єднатися у групи.
- Сьогодні на уроці ми створюватимемо путівник, який допоможе нам зібрати докупи всі знання про Україну.
1)Столиця
- Чи сподобалась Вам краса України, яку ви побачили під час перегляду відео?
- Давайте пригадаємо її столицю – головне місто України. Для цього розгадаємо ребус. З перших літер зображень складемо слово – назву цього міста. (Коровай, И, їжак, волошка – Київ)
- В Україні найбільші міста – Київ, Львів, Харків, Одеса.
- Знайдіть картинку із назвою нашої столиці. Прочитайте та наклейте у рамочку. Рухаємося далі.
2)Державні символи
- Оберіть символи, які представляють нашу державу на світовому рівні. Що належать до державних символів України? (Герб, Гімн та Прапор).
Окрім державних, народ обрав свої символи, які стали окрасою нашого краю . Які народні символи ви знаєте? (хліб і сіль, вишиванка – національний одяг, калина, вишитий рушник, верба, український віночок тощо)
3)Моря України. Скільки їх є? Чим вони відрізняються? Знайдіть, прочитайте назви, наклейте.
4)Гори України. (аналогічно)
- Чудово! Покажіть путівники, які у вас вийшли. Спробуйте, користуючись ними, розказати цікавинки про Україну. (слухаю доповідача від 1 – 2 груп)
Музична фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=9j56sjyxODM
Вікторина. Презентація
- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
ІV. Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон»
- Яку країну ми дослідили? Яка її столиця? Які державні символи символізують нашу державу? А що ми можемо назвати народними символами? Які моря є на Україні? Які гори? Чим ще багата наша Батьківщина?
- Подумайте, яке слово вам спадає на думку, коли ми говоримо про Україну? Яка вона? Запишіть його на своїй квітці. Приклейте квітку на мапу.
- Ось яка наша славна держава! А який її рослинний та тваринний світ … ми обов’язково дізнаємося про це під час наступних уроків.
- Хто ми з вами, якщо живемо на цій прекрасній Україні? (українці).
- Так. І НАШ обов’язок – доглядати, піклуватися про багатства природи, адже Україна починається з нас…!
В кінці уроку роздаю кожному учневі лист – привітання і медаль другокласника.
И