22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

УРОК МУЖНОСТІ "ЩОБ У СЕРЦІ ЖИЛА УКРАЇНА"

Про матеріал

В допомогу класному керівникові цікавий Урок Мужності з використанням інтерактивних методів навчання для учнів 3,4 класів про Україну. Може бути використаний для проведення Першого уроку або виховної години по патріотичному вихованню

Перегляд файлу

ПЕРШИЙ УРОК

 

Вчитель  Зелінська Антоніна Анатоліївна, Штикер Любов Гаврилівна

Клас 3, 4

Дата проведення  ________________

Тема. Щоб у серці жила Україна
Мета. Поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, формувати національну свідомість школярів;розвивати пізнавальні інтереси учнів;
виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного; шанобливе ставлення до державних та народних символів держави.

Обладнання. Напис «Щоб у серці жила Батьківщина: до 25 річчя незалежності України», карта України, кольоровий папір, розфарбовки, ватман, комп’ютер.

Буває часом сліпну від краси,
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, –
Оці степи, це небо, ці ліси –
Усе так гарно, чисто, незрадливо.

Усе, як є – дорога, явори,
Усе моє – все зветься Україна!
Така краса, – висока і нетлінна,
Що хоч спинись і з Богом говори.
                                                 Л. Костенко

                                                   Хід уроку
І. Привітання. Організація класу

  1. Слухання пісні «Ми дружно ідемо до школи»
  2. Привітання вчителя
    Доброго дня, шановна громадо!
    У новім навчальнім році
    Я бачити вас дуже рада.
    Всі засмаглі і рум’яні,
    Відпочили всі за літо.

    Головне, що всі здорові:
    І батьки, і наші діти.
    Тож запрошую всіх вас
    На перший урок у 3 клас!

    Дозвольте привітати всіх нас із Днем Знань!
    Бажаю дітям підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети. А батькам бажаю здоров’я, а також невичерпної енергії, терпіння, розуміння, мудрості.
    Отже, ми починаємо наш перший урок.

    ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
    1. Вступне слово вчителя.

    (звучить пісня Н. Май «Квітуча Україна»)

    У всіх людей одна святиня,
    Куди не глянь, де не спитай,
    Рідніша їм своя пустиня,
    Аніж земний в чужині рай.
    Їм красить все їх рідний край.
    Нема без кореня рослини,
    А нас, людей, без Батьківщини.

                                            М. Чернявський

    Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну)

    ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
    Хто з вас знає яке державне свято нещодавно відсвяткувала наша країна? Так, вірно, День незалежності. Але в цьому році ця подія є особливо визначною, адже Україна відзначає свою 25 річницю з дня проголошення незалежності. Саме цій події і буде присвячений наш перший урок в цьому начальному році. Отож, темою нашого уроку є «Щоб у серці жила Батьківщина: до 25 річчя незалежності України».

    ІV. Мотивація навчальної діяльності
    А знання, які ви отримаєте сьогодні на уроці допоможуть вам нести гідно звання українець, залишать в серці хоча б малесеньку краплину любові до нашої Батьківщини.

    V. Вивчення нового матеріалу
    1. Вправа «Мікрофон». Моя Батьківщина – це...

         2. перегляд відео «Чарівна Україна»
         3. Читання віршів про Україну (учні)
 

 

 

 

 

Учень:
Є в центрі Європи чудова країна,
Сягає корінням у сиві часи.
І це – незалежна моя Україна!
Тут гори Карпати, степи і ліси.

Учень:
Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –
Приблизно таку має площу вона.
А Київ-столиця у хмарах і славі
Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.

Учень:
Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки.
Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ.
Багато є сіл і міста превеликі:
Донецьк, Харків, Київ і Дніпропетровськ.

Учень:
Ґрунти чорноземні, джерела цілющі,
Озера блакитні та клімат м`який.
Козацька звитяга повік невмируща
Та шлях до свободи завжди нелегкий.

Учень:
Кругом нас держави – на кожному боці:
На північ від нас білоруси живуть,
На заході – Польща, словаки, угорці,
Молдови й румунців кордони ідуть.

Учень:
На сході Росія із нами межує,
На півдні є Чорне й Азовське моря.
І наша країна за волю воює,
Аби засвітила щаслива зоря.

Учень:
Усіх областей є в нас двадцять чотири
Небратнім народом відірваний Крим.
Хай всі проживають у злагоді й мирі,
У нас, в Україні, є місце усім!

Учень:
Щляхами важкими іти довелося,
Та хлібом і сіллю стрічаєм братів.
Наш прапор, як небо і жовте колосся,
Щоб кожен у праці і в радості жив.

Вчитель:
Україна – це отча земля, рідний край, де ти народився. Широкі й чарівні простори, прекрасні села й міста. Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі найбільша річка України – Дніпро. Буйною зеленню шумлять по його берегах сади, ліси. Золотистим морем розливається по безкраїх нивах жито – пшениця, всяка пашниця. Працьовиті й волелюбні люди здавна живуть в Україні.

3. Вікторина «Як я знаю Україну»

 1. Які символи нашої держави ви знаєте?

 2. Що означають кольори на прапорі України?

 3. Скільки років нашій незалежній державі?

4. Які рослини найбільше люблять і шанують українці?

 5. Назвіть гори, які є на території України.

6. Назвіть моря, які омивають територію нашої держави.

7. Яка гора є найвищою?

8. назвіть адресу рідної школи

9. Яке місто є столицею нашої Батьківщини?

VІ. Фізкультхвилинка

Гра «Думаємо про Батьківщину». - Станьте в коло. Ведучий по черзі буде кидати м’яч кожному, при цьому він наводитиме приклади ситуацій, які свідчать про те, чи любить людина свою Батьківщину, чи ні:

- людина повернулася з лісу з букетом конвалій;

 - людина саджає біля свого дому дерева;

- людина під’їхала до самого ставка на своїй машині;

- людина прибрала за собою в лісі після відпочинку;

- лікар запізнився на роботу;

 - людина викинула сміття у посадку;

 - школяр і школярка старанно виконують домашні завдання;

 - людина поступилася місцем у транспорті старій бабусі;

- учні у класі уважно слухають пояснення вчителя;

VІІ. Узагальнення знань

- Чи може людина проявити свою любов до Батьківщини?

 - Як би ви проявили свою повагу та любов до рідного краю? (Розповіді дітей). - Як ваші батьки проявляють любов до Вітчизни?

VІІ. Рефлексія

а) Гра «Для милої моєї Батьківщини». Народні приказки про Батьківщину: - Людина без Вітчизни як соловей без пісні. - Добре тому, хто у своєму дому. - Наша Батьківщина люба й мила. Чи може вона бути кращою і дорожчою за що-небудь? (краще зірки, небес, веселки, дорожче за гроші, машини, палаци).

- Що може подарувати своїй Вітчизні людина, яка її любить? (Наприклад: добре виконану роботу, любов до своєї сім’ї, букет квітів, красивий танок, пісню). - Що ви особисто можете подарувати Батьківщині? Намалюйте на плакаті.

б) Виконання колективного міні-проекту «Подарунок Батьківщині».

в) Підсумкове слово вчителя

«Всім серцем любіть Україну свою, - І вічні ми будемо з нею!» - писав поет Володимир Сосюра. І кожен громадянин України прихиляється до цих слів, тому що у душі народу живе велика любов до його рідної і милої України.

Давайте і ми віддамо частинку свого серця Україні, зі словами «Я віддаю частинку свого серця Україні, тому що…»

(Роздаю кольоровий папір. З нього робимо серце і прикріплюємо до карти України.)
 

 

docx
Додано
12 січня 2018
Переглядів
471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку