Проєкт з англійської мови. Опрацювання з учнями 6 класу уроків за темою "My town. My capital. My Motherland".
1
Проєкт:
«Модель реалізації програми «Нової української школи» на уроках англійської мови»
Виконавець: Яценко Ю.В.
Актуальність проєкту:
Україна потребує багатопрофільних фахівців зі знанням сучасних іноземних мов, професіоналів, готових до запровадження свіжих оригінальних ідей, готових до вигідної участі в міжнародному співробітництві і формуванні нового ставлення до України в Європі і у світі. Розширення міжнародних зв язків, створення умов для входження української освіти у світовий освітній простір робить іноземну мову затребуваною державою та суспільством. Англійська мова стала невід’ємною частиною нашого сучасного життя. Усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції, становлення громадянина-патріота України. Викладання англійської мови в сучасній школі дає вчителю широкі можливості по вихованню патріотизму, громадянської позиції та високих моральних якостей особистості.. Цьому сприяє комунікативна складова предмету, його спрямованість до вивчення побуту, звичаїв, традицій і, насамперед, мови іншого народу.
Відповідно до нових Державних стандартів освіти, нових навчальних программ використання регіонального компонента змісту уроків іноземної мови стає пріоритетним. Це спонукає вчителів іноземної мови до пошуків можливих шляхів інтеграції навчально-виховного процессу. Найдієвішим та найуспішнішим засобом втілення такої мети є нетрадиційний підхід до уроку та використання інноваційних технологій.
Завдання Нової української школи полягає, насамперед, в усвідомленні вчителями головних суспільних завдань та націлює на пошук форм, навчальних підходів, методів, розробки авторських програм, урізноманітнення технік проведення уроків. Метою Нової української школи є всебічний розвиток дитини, її нахилів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових особливостей. Згідно поставлених завдань, оновленої навчальної програми, всі педагогічні методи, досвід, практика повинна бути спрямовані на розвиток й удосконалення усіх сутнісних сил особистості школяра.
Сучасний контекст шкільної іншомовної освіти виражає новий погляд на взаємозв’язок освіти та культури, створення мовного середовища для школярів, процеси інтеграції компонентів культури в процес навчання. Методи вивчення англійської мови базуються на дитиноцентричному, компетентнісному, діяльнісному підходах у поєднанні із засобами, спрямованими на здобуття очікуваних освітніх результатів.
Сучасне реформування системи освіти в Україні означено не лише запровадженням радикальних змін, а й з добором кращих зразків інтелектуального, духовного і педагогічного досвіду людства. У світовій та вітчизняній методиці навчання іноземних мов пов’язане з вихованням особистості, головним скарбом якої є загальнолюдська культура та загальнолюдські цінності.
Мета проєкту:
Планування проєкту:
Етапи реалізації проєкту:
І.Підготовчий (обрання теми та визначення форми проєкту).
Визначення мети та завдань.
ІІ. Пошуково-дослідницький етап.
Планування способів збирання й аналізу інформації.
Проведення дослідження.
Систематизація матеріалів відповідно до мети і жанру роботи.
ІІІ. Трансляційно-оформлювальний етап.
Попередній захист проєкту.
Доопрацювання проєкту з урахуванням зауважень і пропозицій.
Підготовка до публічного захисту проєкту.
І V. Заключний етап.
Публічний захист проєкту.
Конструктивний аналіз виконання роботи.
Оцінювання.
Очікувані результати проєкту.
У концепції НУШ передбачено виховання на загальнолюдських цінностях та патріотизмі. Дітей мають привчати до відповідальності, поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини, екологічної культури, доброти, милосердя, толерантності, терпимості, шанобливого ставлення до сім’ї. Це якраз буде орієнтація на результат, а не на процес. Якщо вдасться створити атмосферу, сповнену свободи, довіри та безпеки, це добре пасуватиме сучасним активним, незалежним дітям, дозволить їм без сором’язливості проявити свої творчі здібності.
По завершенні реалізації проєкту будуть сформовані наступні ціннісні орієнтації учнів: ціннісне ставлення до суспільства і держави; ціннісне ставлення до людей (виявляється в моральній активності, працелюбності, справедливості, тактовності, вмінні працювати з іншими); духовні цінності; ціннісне ставлення до себе (передбачає сформованість активної життєвої позиції учня).
Отже, проєктна технологія сприяє розвитку адекватної самооцінки, формуванню позитивної «Я – концепції». Проєктна діяльність розвиває комунікативну та інформаційну компетентність учнів та інші соціальні навички. Це все сприяє розв’язанню профорієнтаційних завдань.
Термін реалізаціїї проєкту – 2 тижні
Тема: Моє рідне місто. Київ – столиця України. Наша Батьківщина.
(урок, спрямований на розвиток ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, ціннісного ставлення до людей та до себе. Виховання патріотизма, національної свідомості, політичної культури)
Мета:
Навчальна складова:
Розвиваюча складова: розвивати мовленнєву реакцію
Виховна складова: сприяття розвитку патріотичних почуттів до Батьківщини
Тип уроку: узагальнення раніше вивченого матеріалу
Обладнання: ноутбук, проектор, відеозаписи, роздатковий матеріал, наочність
Перебіг уроку:
І. Навчально-мотиваційний стан
1. Психологічне налаштування учнів до роботи на уроці (перегляд музичного відеофайлу про Україну)
2. Організаційний момент
- привітання вчителя з учнями
- перевірка присутності учнів
- перевірка готовності учнів до уроку
3. Мотивація навчальної діяльності (перегляд відеофільму про Київ та про Україну, відповіді на запитання):
1. What is the video about?
2. What opportunities do you see in the future?
3. What can we do to make our future better?
4. Повідомлення теми і мети уроку:
Вчитель пропонує учням самостійно визначити тему уроку після перегляду відеофільму та після наступного вірша:
Love your dear Motherland,
Love it with your whole heart,
Love Ukraine when the days are happy,
Love when the days are dark,
Cherish your Mother tongue,
Cherish your family root,
Never stop thinking of your parents
And make their life good.
So, children, what is our topic today?
Right. “My town. Kyiv. Our Motherland”. And the aim of our lesson is to practice your skills in speaking and writing, to learn more about our town, our capital and our Motherland.
At our lesson we’ll speak about Ukraine. We live in Ukraine and I hope you love your native land and you are the patriots of your Motherland. Try to do your country best! We’ll go by bus. But first of all we need tickets. You shouldn’t pay money for these tickets. You should answer my questions to get a ticket.
5. Актуалізація опорних знань. Введення в іншомовну атмосферу.
I’ll ask you some questions about Ukraine and you should answer as quickly as possible. Let’s start.
Т: You have got the tickets.
Look at the blackboard! We can see the word “Ukraine”. When we speak about our Motherland what words do you associate with it? You are to write the words, word combinations and expressions connected with the word Ukraine.
Speaking practice
- It means to love our parents.
- It means to love the beauty of the country nature.
- It means to respect our culture, traditions.
- It means to know our history.
- It means to love our native villages and towns.
- It means to know our mother tongue.
ІІ. Операційно-пізнавальний етап:
1. Робота над проєктом та захист проєкту (лексичний та граматичний контроль, розвиток навичок мовлення)
Клас був поділений на три команди “My town”, “Our capital”, “Our Motherland”. Вчитель нагадує учням правила роботи в команді. На ватманах заголовки: «яке зараз», «яке повинно бути», «що залежить від нас», «що від нас не залежить», «висновки».
2. Захист відео-проєкту
Учитель вмикає відеорепортажі по завданням, які учні отримали раніше (підготували учні з трьох команд). Кожен учасник команди має свої функції. Під час перегляду учні коментують свої відеорепортажі, після перегляду учні розповідають про свої враження від створення проєкту, відповідають на запитання своїх опонентів та вчителя, зазначають, які складнощі виникали.
ІІІ. Рефлексійно-оцінювальний етап
Oh, I am having a good time with you.
All people like to play games. We like to play too. Let’s play a game “ Magic box”. One by one take a strip from the box and continue the sentences or answer the questions, which is written there.
Did you enjoy our lesson?
The topic of the lesson was …
At the lesson today we have learn…
The most interesting thing was….
Most of all I liked …
The most difficult task was …
The easiest task was …
The lesson was …
Great! Thank you very much. Many pupils have got excellent marks today.
IV. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання