Урок з інформатики для 9 класу. Метою уроку є навчити дітей вводити та редагувати дані різного типу; використовувати уміння і навички роботи в табличному процесорі на практиці та у творчій роботі;
Тема уроку: Алгоритми опрацювання табличних величин.
Мета:
Тип уроку: комбінований;
Методи: бесіда, розповідь, робота за ПК, інтерактивні вправи.
Обладнання: комп'ютер, проектор, програма Microsoft Excel 2007, презентація, роздатковий матеріал.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Вітання учнів, перевірка готовності класу до роботи.
II. Актуалізація опорних знань
«…Розум полягає
не тільки у знанні,
але й в умінні застосовувати
знання на практиці.
Аристотель»
Тема нашого уроку: Уведення та редагування даних в Excel 2007
Для початку давайте пригадаємо як виглядає інтерфейс програми. Для цього потрібно виконати таке завдання: розмістіть фрагменти інтерфейсу правильно.
Бліцопитування
А тепер розглянемо разом елементи вікна Excel 2007.
IІІ. Виклад теоретичного матеріалу
Давайте разом з’ясуємо, які дані можна вводити до комірок електронної таблиці.
Введення й редагування даних
У комірки електронної таблиці можна вводити дані різних типів, наприклад: число, текст, формулу. Для того щоб активізувати комірку, необхідно помістити курсор на ній (активізована комірка буде обрамлена чорною рамочкою). Після завершення введення даних у комірку необхідно натиснути Entеr або скористатися клавішами керування курсором.
Вводити дані можна безпосередньо до комірки, я можна і в рядок формул. Дані вводяться в основному з клавіатури або з використанням інших методів (вставка скопійованих фрагментів, автозаповнення, перетягування та ін.)
Введення текстових даних. Текстові дані можуть складатися з літер, чисел або інших символів. Кількість символів в клітинці не може перевищувати 255. Введення числових даних. Можна вводити числа в різних форматах:
Якщо ширини стовпця недостатньо для відображення всього введеного числа, то в ній з'являються символи #####
Введення дати та часу. При введені дати можна використовувати різні формати (наприклад 2/12/99, 2.12.99, 2-12-99, 12-Мар-99). Так само і для введення часу існує декілька форматів (наприклад 14:25, 14:25:09, 2:25РМ, 2:25:09АМ).
Введення формул. Всі формули обов'язково починаються зі знаку =, після якого записується текст формули. Наприклад =(sin(A3)+50)/D2 .
Введення даних безпосередньо в клітинку
Введення даних в клітинку за допомогою рядка формул.
Переміщення по клітинкам. Можна виконати за допомогою клавіш керування курсором.
Знищення даних в клітинці. Необхідно виконати таку послідовність дій: "Встановити вказівник миші на потрібну комірку /Натиснути клавішу [Delete]".
Редагування даних.
Існує декілька способів зміни значень в клітинках ЕТ:
(слайд15)Редагування завершується натисненням клавіші Enter.
Збереження електронної книги
Для збереження нового файла використовується діалогове вікно збереження документа:
Виберіть Файл → Зберегти. На екран буде виведене діалогове вікно Збереження документа. Введіть у текстовому полі ім'я файла.
Клацніть на кнопці Зберегти.
Якщо треба зберегти старий файл під новим іменем, необхідно вибрати Файл → Збережіть як.,.
ІV. Практична робота. Робота в групах.
Учні отримують на картках практичне завдання, виконують його на комп’ютерах.
V. Вправи для очей.
Швидко поморгайте, потім закрийте очі та порахуйте до 5. Відкрийте очі.
VІ. Домашнє завдання.
Вивчити основні правила по уведенню та редагуванню даних в електронній таблиці.
VІІ. Підсумки уроку.
Вправа "Колективна рефлексія"
Пропоную учням оцінити свою роботу на уроці за поданими на початку уроку персональними картками.
Дати відповіді на питання :
Вистивлення мотивованих оцінок активним учням.
Додаток 1
Практикум
Ви маєте створити на першому аркуші книги Microsoft Excel графік проведення сесії ЗНО у школі № 1, увівши подані в таблиці дані в діапазон А2:D7. У клітинку А1 уведіть заголовок таблиці. Потім скопіюйте цей аркуш і змініть на ньому дані так, щоб утворився графік проведення сесії ЗНО у школі № 2
12.* Перейменуйте аркуш Аркуш2 у Найпопулярніші тестування та скопіюйте на нього з аркушів Школа №1 та Школа №2 рядки, що стосуються тестувань, які обрала найбільша кількість учнів.
Додаток 2
Аналіз уроку
Діти, домальовуйте проміння до того смайлика, який у вас настрій після уроку