Урок на тему: "Італія"

Про матеріал

Дану розробку уроку доцільно використати при вивченні теми "Італія", яка вивчається в 10 класі у формі урок-подорож.

Дана форма уроку допоможе учням грунтовно засвоїти та емоційно сприйняти новий матеріал. На даному уроці передбачена робота в групах. Організація на уроці роботи в групах виховує уміння учнів працювати в колективі, цілеспрямованність, учить застосовувати теоретичні знання на практиці.

Актуальні методи та прийоми роботи допоможуть провести урок цікаво, різноманітно, а головне - ефективно.

Закріплення вивченого матеріалу на уроці-подорожі можна перевірити за допомогою тестів, географічного калейдоскопу, аукціону.

Перегляд файлу

Тема:  Італія

 

Мета:  Розкрити особливості економіко-географічного положення країни, населення, галузевої структури господарства, визначити актуальні проблеми її соціально-економічного розвитку, розвивати аналітичне мислення учнів; продовжити формувати вміння працювати з різними джерелами інформації, вести конспект.

 

Тип уроку: урок-засвоєння нових знань, урок-подорож

 

Обладнання: політична карта світу, фізична і економічна карта

Європи, атласи.

 

І Актуалізація опорних знань учнів

 

Вчитель:  Ми розпочинаємо наш урок.

   „Кошик очікувань”.

 

  • Що ви очікуєте від цього уроку?

 

Як говорив Вольтер Вінті: „Успіх завжди з тим, хто його прагне”

 

Тож всім вам бажаю успіхів на цьому уроці.

 

 Для того, щоб налагодити своє внутрішнє середовище на творчу хвилю, активізувати уяву, пам'ять, здатність мислити я пропоную вам інтелектуальну розминку.

 

1. Інтелектуальна розминка:

- Який регіон ми продовжуємо вивчати?

- На які субрегіони він поділяється?

- Наведіть приклади країн цього регіону (на карті)

- Покажіть країни регіону, що входять до „великої сімки”

- „Малі економічно розвинені країни”

- Країни-карлики

- До якого типу країн вони належать?

2. Гра „Країна - столиця”

 Швеція -Стокгольм

Франція - Париж

Амстердам - Нідерланди

Брюсель - Бельгія

Швейцарія - Берн

Відень - Австрія

 

3. Гра „Блеф-клуб”, „Країни Європи”

     (на правельність твердження „так” чи „ні”)

  • До складу Європи входять 54 держави
  • Індустріальне „обличчя” Європи визначається машинобудуванням.
  • У більшості країн Європи основна галузь с/г - рослинництво.
  • Зх. Європа - потужний фінансовий центр світу.
  • У структурі господарства Німеччини переважають новітні наукоємні галузі.
  • Велика Британія - конституційна монархія.
  • За кількістю іноземних туристів Франція посідає 4 місце у світі.

4.„Вірю - не вірю”

1. Португалія, Греція, Швеція

2. Франція, Італія, Албанія

3.  Велика Британія, Німеччина, Португалія.

 

  1. Ці країни є півострівними державами?
  2. Всі три країни є морськими державами Середземного моря
  3. Ці країни входять до складу „великої сімки”.

 

 

 

5. „Об'єднання”

(Треба визначити, за яким принципом ці країни об'єднані в одну групу)

 

1. Франція, Великобританія, Німеччина, Італія

(країни „великої сімки).

2.  Ватикан, Сан-Марино, Монако  (країни - карлики).

3.  Великобританія, Данія, Норвегія, Бельгія

    (омиваються Північним морем, конституційні монархії).

4. Ісландія, Ірландія, Велика Британія, Мальта

     (острівні держави).

 

6. „Герольди”.

    Вказати назви країн, яким належать дані національні прапори

 

 

7. Впізнай країну за контуром

 

 

8. Міні-конкурс „Ерудит”

 

 -  Егіфелева вежа, Париж, Сена    (Франція)

 -  Гондоли, чобіток, Венеція   (Італія)

 -  Лапландія, „тисячі озер”, ліси   (Фінляндія)

-  Острів, Грінвіч, Королева   (Великобританія)

-  Піфагор, олімпійські ігри, Афіни  (Греція)

- Батьківщина паровозів і метрополітену  (Великобританія)

 -  Країна банкірів      (Швейцарія)

 -  Країна казино      (Монако)

 

 

 

 

9. „Заморочки з бочки”

1. Країною „тисячі озер” називають... (Фінляндію)

2. Відомий курорт Баден-Баден знаходиться на території ...                                                                                                                         (Німеччини)

3. Національний археологічний музей Акрополь відвідують

   туристи:        (у Греції) 

4. Знаменитий Каннський кінофестиваль проходить:

Португалії)

5. Своїми надзвичайно цікавими виставками квітів приваблють

    туристів...       (Нідерланди)

6. Батьківщина вікінгів....    (Норвегія)

7. Батьківщиною відомих кутюрьє Коко Шанель, Живансі те Ів-

    Сен   Лорана є  ...     (Франція)

8. Батьківщиною видатних музикантів Д.Россіні, Дж.Пуччінні,

    Н.Поганіні є...      (Італія)

 

10. Впізнати країну за описом.

 

 - Ця федеративна республіка є членом „Великої сімки”. Після воз'єднання до її складу входять 16 федеральних земель. Вона відома своїм автомобілебудуванням, оптичною технікою, продукцією хімічної промисловості. ІІ вчені здійснили багато відкриттів, у хімії, фізиці і медицині.                                            (Німеччина)

 

 - Ця країна є членом Європейського Союзу і Бенілюксу. У столиці цієї країни знаходиться штаб-квартира Європейського Союзу і штаб-квартира Бенілюксу. Країна славиться у світі своїми паштетами, шоколадом, міцними сортами пива. Її мережива були відомі у Європі ще у середні віки. Щорічно у серпні в столиці країни проводиться чудова виставка квітів.

(Бельгія)

 

 

ІІ Вивчення нового матеріалу

 

1. Вступне слово вчителя:

Ми продовжуємо подорожувати країнами Зх. Європи.

 

- Зараз давайте дізнаємось, куди сьогодні буде наша подорож?

 

2. „Ассоціативна загадка”

    Показ предмета - „чобіт”

 

- З чим ассоціюється цей предмет?    (апенінський п-в).

 

3. Хвилинка релаксації (шум моря)

Пропоную вам хвилинку релаксації.

 

У цей момент кожен з вас перенесеться до Апенінського

п-ва, біля підніжжя якого плещеться лагідне лазурне Середземне море, а щедре сонце дарує своє животворне тепло. На цьому п-ві розташоване одне з наймогутніших країн світу. Назва цієї країни спочатку стосувалася тільки невеликої області на пд. п-ва. Пізніше вона охопила значні території на пн., і в ІІ ст. н.ери так називалися землі аж до південних відрогів Альп.

Дві тисячі років тому ця країна була центром Римської імперії. Країна відома красою і різноманітністю ландшафтів - від засніжених вершин Альп до зелених виноградників Тоскани. Також відома своїм промисловим дизайном, модою, кухнею і кінофільмами.

 

  • Що ж це за країна?

 

 

 

 

4. ?! Увага на екран.

 

Серенади, скрипалі, гондоли, карнавали, неймовірно

мелодійна італьйська мова - все це робить надзвичайно яскравим портрет  Італії. І мабуть, кожен з нас хотів би там побувати. Сьогодні це можливо.

 

 5. - З чим чи з ким пов'язані ваші уявлення про Італію?

 

 6.  Перший крок до знайомства з Італією ми вже здійснили, а

отже давайте продовжимо нашу подорож. Вона матиме не 

тільки туристичний, а й пізнавальний характер.

 

1. Візитка країни

Площа - 301,2 тис. км2

Населення - 60,2 млн. осіб (2009р.)

Форма правління - президентсько-парламентська республіка

Адміністративно-територіальний устрій - унітарна держава

Столиця - Рим

Релігія - католизм

Міжнародні організації і союзи - ООН, ЄС, НАТО

Грошова одиниця - євро

 

  1. Вчитель: Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні на уроці ми з вами повинні:

 

  • сформувати знання про сучасну Італію;
  • визначити характерні риси розвитку економіки;
  • довести, що Італія високорозвинена, постіндустріальна країна

 

 

Працювати будемо за таким планом:

  • Оцінка ЕГП
  • Оцінка природних умов і ресурсів
  • Оцінка розміщення та зайнятості населення
  • Загальна характеристика господарства. Галузі спеціалізації.
  • Характеристика:

а) промисловості

б) с/г

в) транспорту

- Зовнішньоекономічні зв'язки країни.

 

  1. Організація роботи в групах

 

Щоб вирішити поставлені завдання, нам потрібно об'єднатися в творчі групи. У нас на уроці будуть працювати різні групи „спеціалістів”: географи, політологи, демографи, економісти, менеджери. Кожна група буде працювати над своїми проблемами. Коли ви будете готові, я надаватиму слово спеціалістам з кожної групи. Прошу бути лаконічними, думати, порінювати життя італійців з життям в Україні, пропонувати нашій державі здобутки Італії.

(На виконання поставлених завдань вам відведено 10 хв.)

 

  1. Звіт груп

 

Вчитель: - Я надаю слово нашим „географам”.

Слухайте уважно, головне коротко занотовуйте в свої записники.

  • Слово „політологіам”
  • Слово „демографам”
  • Слово „економістам”
  • Слово „менеджерам”

 

  1. Висновки

 

 

Запитання до творчих груп

І група „Політологи”

- Візитка країни

 

ІІ група „Географи”

  • Як ЕГП, природні умови і ресурси впливають на розвиток

госп-ва Італії?

Висновок: Природо-ресурсний потенціал сприятливіший для розвитку промисловості у пн. Регіоні. Кліматичні ресурси винятково сприятливі для розвитку с/г. Субтропічний клімат на пд. Країни відіграє істотну роль у формуванні багатих рекреаційних ресурсів.

 

ІІІ група „Демографи”

1. Статистичні дані „Трудові міграції”

Чимало українців виїжджають на роботу в Італію 95 тис. укр. працюють щорічно в Італії. Цілі покоління дітей зростають, не бачачи своїх батьків, які поїхали працювати за кордон. Але є  батьки, які забирають своїх дітей до Італії.

 За статистичними даними, українці їдуть, щоб заробити гроші:

  • На покупку автомобіля - 5,7%
  • На власний бізнес - 6,5%
  • На придбання житла - 20%
  • На навчання - 23%
  • На життя - 51,3%
  • На інші речі - 2%

2. Метод „Коло ідей”

 - Чи можуть трудові міграції мати негативні наслідки для економіки нашої країни? Ваші думки з цього приводу?

  • Вікові та статеві диспропорції
  • Кошти, витрачені державою на підготовку кваліфікаційних кадрів, працюють на економіку інших держав
  • Втрата трудових ресурсів
  • Багато мігрантів змушені працювати за кордоном з порушенням місцевих законів, нерідко їх депортують з країн

 

 

- Чи можуть трудові міграції позитивно вплинути на рівень економічного розвитку нашої країни?

  • Приплив капіталу через кордон
  • Підвищення культури виробництва
  • Набуття досвіду роботи в більш розвинених країнах і перенесення його в Укр.
  • Досвід господарського й політичного життя, характерний для країн із ринковою економікою.

 

Я думаю, що настане час, коли рівень життя в Україні

стане вищим, і тоді не буде потреби їхати на заробітки в Італію, а тільки подорожувати та насолоджуватися краєвидами.

 

  • Чи є у вас цікава інформація по темі: „Населення”?

 

Одруження  За італійським сімейним законодавством чоловік може одружуватися в 16 років, а жінка - в 14. За статистикою італійці одружуються пізніше (жінки - в 20-25 років, чоловіки - в 25-30). Молоді люди, котрим не виповнилося 21 рік, мають одержати дозвіл батьків на одруження.

 

Італійська кухня   Італійці стійко дотримуються своєї традиційної кухні, яка вирізняється великою різноманітністю. Кожна область Італії славиться своєю справою.

В Італії багато піцерій, де піцу готують в присутності відвідувачів у великій круглій пічці.

Різноманітні макаронні вироби - маккероні, вермічеллі (локшина), спагеті. Обов'язкова приналежність обіду італійців - сухе виноградне вино. На десерт подають фрукти: яблука, груші, апельсини, виноград. В країні дуже люблять сир, в магазинах можна побачити безліч сортів: несолоний, сир рікотто, м'який сир з молока буйволиці - моцціарелла, солоний сухий сир з овечого молока - пекоріно.

 

 

 

 

 

 

ІV група „Економісти”

 Щоб створити образ Італії ми маємо розкрити характерні риси розвитку економіки, довести, що це постіндустріальна країна з розвинутою галузевою структурою гос-ва.

 В цьому нам допоможе група економістів.

 

V група „Менеджери”

 

  • Хто є торговими партнерами Італії? (країни ЄС, США)
  • Що приносить країні значні доходи? (доходи від туризму та експорту робочої сили)

 

Висновки:

  • У галузевій структурі домінує сфера послуг.

    Вона дає 60% ВВП, промисловість - 31%, с\г - 3%

  • Стрімко розвивається м/б, хімічна та легка промисловість.
  • Високотехнологічні галузі промисловості
  • Високотехнічне оснащення с/г, туристично-рекреаційної діяльності
  • Монополія та контроль з боку держави на головні підприємства.
  • Сприятливі агрокліматичні умови для ведення субтропічного землеробства.

 

Отже, Італія - постіндустріальне з високорозвинутою

  галузевою структурою гос-ва індустріально-аграрна країна.

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Закріплення вивченого

 

 Наша подорож добігає кінця. Ми перевіримо, наскільки якісно ви засвоїли тему „Італія”, поглибили свої знання.

  1. Тести

 

1) До складу Італії входять острови:

а) Сардинія б) Корсика в) Сіцілія

 

    2) Який рельєф переважає в Італії?

а) Гірський б) рівнинний в) горбистий

 

    3) Країна добре забезпечена:

а) нафтою б) ртутними рудами в) газом

 

  1. Італія - країна:

     а) однонаціональна б) двонаціональна в) багатонаціональна

 

  1. Найбільша частка ВНП припадає на:

а) обробну промисловість б) сільське господарство

в) сферу послуг

 

  1. Промисловість Італії орієнтується:

а) тільки на власну сировину б) на імпортну сировину

в) здебільшого на власну сировину

 

  1. Основна галузь спеціалізації:

а) машинобудування б) гірничодобувна промисловість

в) туризм

 

  1. Провідна галузь сільського господарства країни:

а) тваринництво б) рослинництво в) рибальство

 

  1. В імпорті Італії переважають:

а) сировинні ресурси  б) меблі  в) автомобілі

 

10) В експорті країни переважає:

а) нафта б) ліс в) побутова електротехніка

 

     11) Хто є главою держави Італії

а) парламент  б)президент  в)губернатор  г)король

 

  1. Географічний калейдоскоп
    • В якій сучасній державі офіційною мовою є латина?

(Ватикан)

  • Який вулкан 24 серпня 79 р.н.е. поховав місто Помпею.

(Везувій - на пд. Італії)

  • Карликова держава на схилах г.Тітано (Сан-Марино)
  • Цей острів у різні часи захоплювали фінікійці, греки,

    римляни і багато іншіх древніх народів. Однак усі вони  

    ловили одну й ту саму рибу.

    Як вони її називали ...   (Сардіни - о-в Сардінія)

  • Це єдине місто у світі, де немає ніякого колісного транспорту, навіть велосипедів. Вулиці тут настільки тісні, що влада ще в XVІ ст. заборонила користуватися кіньми.                                                                                                                               (Венеція)
  •  Держава - місто.            (Ватикан)                                                                                                   
  1. Аукціон
  • Релігія Італії
  • До яких міжнародних союзів і організацій входить Італія?
  • Чи є с/г галуззю міжнародної спеціалізації. Доведіть свою думку.
  • Назвіть провідні галузі промисловості.
  • Яку продукцію експортує Італія?

 

ІV. Підсумок уроку

 

Вчитель:  Вважаю, що ми розкрили суть поставлених проблем.

 

  • Чи справдились ваші очікування?

 

V. Домашнє завдання

 

АРІ-ВІ-ДЕР-ЧИ - кажуть італійці. А я вам кажу: „До побачення!”

 

Мені приємно було з вами працювати

 

 

 

doc
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
2084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку