Урок на тему "Макроси та їх використання. Робота з макросами"

Про матеріал

Тема: Макроси та їх використання. Робота з макросами.

Мета: - дидактична: ознайомити учнів з поняттям «макрос», її різновидами, сформувати вміння записувати макроси в середовищі текстового процесора Microsoft Word, використовувати макроси для автоматизації повторюваних дій.

  • -розвивальна: розвивати увагу, пам`ять, уяву, логічне мислення.
  • -виховна: виховувати інтерес школярів до пізнання інформаційного простору, відповідальне ставлення до навчання.

Тип уроку: комбінований урок.

Посилання на презентацію до уроку: https://drive.google.com/file/d/0BwdpM_eoGVHIa00tdXhqcHh6eDQ/view?usp=sharing

Перегляд файлу

10 клас

Урок № 10

Рівень стандарту

Тема: Макроси та їх використання. Робота з макросами.

Мета: - дидактична: ознайомити учнів з поняттям «макрос», її різновидами, сформувати вміння записувати макроси в середовищі текстового процесора Microsoft Word, використовувати макроси для автоматизації повторюваних дій.

  • розвивальна: розвивати увагу, пам`ять, уяву, логічне мислення.
  • виховна: виховувати інтерес школярів до пізнання інформаційного простору, відповідальне ставлення до навчання.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: проектор, презентація «Макроси», програми сімейства Windows, робочий зошит, підручник.

Для складання план-конспекту уроку використовувався підручник        Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В. «Інформатика 10 клас».

План уроку (45 хвилин)

І. Організаційний момент (2 хвилини).

Слайд 1.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (2 хвилин).

ІІІ. Актуалізація опорних знань (3 хвилин).

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хвилини).

V. Вивчення нового навчального матеріалу (20 хвилин).

Слайди 2-23.

VІ. Перевірка первинного засвоєння знань (5 хвилин).

VІІ. Виконання практичного завдання (8 хвилин).

Слайди 24-26.

VІІІ.Підведення підсумків та повідомлення домашнього завдання
(3 хвилини).

Слайд 27-28.

Хід уроку

І. Організаційний момент (2 хвилини).

ІІ. Перевірка домашнього завдання (2 хвилин).

Учні здають на перевірку роздруковану листівку створену за шаблоном, який має наступний вигляд:

Рис. 1. Шаблон листівки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань (3 хвилин).

Учні відповідають на запитаня вчителя:

1. Що дає змогу полегшити роботу користувача в середовищі текстового процесора Microsoft Word ?

2. Які відмінності між текстовим процесором і текстовим редактором ?

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хвилини).

Сьогодні ми з’ясуємо, що розуміють під поняттям «макрос».

Ми вже ознайомилися з особливостями використання стилів та шаблонів, що дає змогу полегшити та пришвидшити роботу користувача.

Але, окрім цього, виконання деяких операцій у редакторі Microsoft Word часто повторюється. Виникає запитання:

— А чи можна виконання однотипних дій автоматизувати?

— Так. Це робиться за допомогою макросу.

V. Вивчення нового навчального матеріалу (20 хвилин).

Макрос — це набір команд та інструкцій, що виконуються як одна команда.

Макроси часто використовують з такою метою:

- щоб прискорити операції редагування або форматування, які часто виконуються;

- щоб об’єднати декілька команд (наприклад, щоб вставити таблицю з указаними розмірами і межами та певною кількістю рядків і стовпців);

- щоб спростити доступ до параметрів у діалогових вікнах;

- щоб автоматизувати обробку складних послідовних дій у завданнях.

Макрос — макрокоманда або послідовність макрокоманд, яку використовують для автоматичного виконання завдань. Макроси записуються мовою програмування Visual Basic для додатків. Макрос можна створити за допомогою засобу для запису макросів (порівняно легший варіант) або ввівши його код мовою Visual Basic для додатків у редакторі Visual Basic. Можна також використовувати обидва методи відразу: записати частину кроків, а потім удосконалити макрос, доповнивши йогододатковим програмним кодом.

 

В  більшості  програм Microsoft  Office вбудовано засіб,  який  дозволить  вам  створювати  макроси,  взагалі нічого не знаючи про програмування. Його називають макрорекордером.

Розглядаємо: порядок запису макросу, порядок дій для виконання макросу, зберігання макросів (див. слайди 13-23).

VІ. Перевірка первинного засвоєння знань.

Учні усно відтворюють вище розглянуті алгоритми у вигляді невеличкої конференції за імпровізованим кругрим столом.

VІІ. Виконання практичного завдання.

Завдання

  1.  Створити новий документ у текстовому процесорі Microsoft Word.
  2.  Зберегти цей документ у папці зі своїм прізвищем під назвою «Місто».
  3.  Скопіювати в документ наступний текст:

«У східній частині України на берегах Дніпра розташований один з важливих індустріальних центрів України Дніпродзержинськ. Тут зосереджена велика кількість заводів і фабрик. Не дивно, що символом міста Дніпродзержинськ є статуя титана Прометея. У грецькій міфології це був титан, який вкрав вогонь з небес і подарував його людям. Він навчив людей обробляти метали, дав науку, відкрив мистецтво письма. Могутній Прометей уже давно став символом і покровителем міста. Ще в період Київської Русі на території, де перебуває Дніпродзержинськ проходили торгові шляхи з варяг у греки».

4. Записати макрос, який допоможе користувачу змінити в створеному документі назву міста Дніпродзержинськ на Кам`янське, кожного разу, коли перша назва буде зустрічатися у тексті.

5. Результати роботи зберегти та продемонструвати вчителю.

VІІ. Підведення підсумків та повідомлення домашнього завдання

(3 хвилини).

Сьогодні ми з вами дізналися, що розуміють під поняттям «макрос», навчилися записувати макроси в середовищі текстового процесора Microsoft Word, використовувати макроси для автоматизації повторюваних дій.

Рефлексія:

«Я сьогодні навчилася …

Мені сподобалося…

Хочу дізнатися…»

Домашнє завдання:

Завдання №:11,12,13,14  зі стр. 77  підручника.

1

 

docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
1794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку