Урок на тему: "Німеччина"

Про матеріал
Інтегрований урок (географія і мистецтво) для учнів 10 класу. Урок вивчення нового матеріалу спрямований для ознайомлення учнів з основними етапами складання комплексної економіко-географічної характеристики країни; сформувати систему знань про основні особливості географічного положення, населеннята відомі міста та визначні постаті мистецтва. Покликаний розвивати уяву, пам’ять, навички роботи з картою; формувати вміння виділяти головне, аналізувати отриману інформацію, працювати в малих групах.
Перегляд файлу

Тема: НІМЕЧЧИНА: ЕГП, ПРИРОДНО-РЕСУРСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ, НАСЕЛЕННЯ.

Мета:

Навчальна: ознайомити учнів з основними етапами складання комп­лексної економіко-географічної характеристики країни; сформу­вати систему знань про основні особливості географічного поло­ження, населення та відомі міста та визначні постаті мистецтва.

Розвивальна: розвивати уяву, пам’ять, навички роботи з картою; формувати вміння виділяти головне, аналізувати отриману інформацію, працювати в малих групах.

Виховна: виховувати толерантне ставлення учнів до культури інших країн, самоповагу та взаємоповагу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: інтегрований.

Обладнання: підручник, атлас, політична карта, мультимедійна презентація, роздавальний матеріал

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Привітання.

 Один поет сказав  «Вважай, ти втратив день,

                                             Якщо не посміхнувся

                                             А щоб не був він втраченим,

                                             Подивіться один на одного і

                                             Посміхніться, подумки

                                             Побажавши успіхів»

 Я також бажаю вам гарного настрою, посмішок і успіху.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Перш ніж перейти до іншої теми, давайте пригадаємо, що ви знаєте з теми «Загальна характеристика країн Європи»розв’язавши кросворд.

 

 

1

ф

і

н

л

я

н

д

і

я

 

 

 

 

2

і

с

п

а

н

і

я

 

 

 

 

3

м

о

н

а

к

о

 

 

 

 

4

б

е

л

ь

г

і

я

 

с

л

о

в

а

ч

и

н

а

 

 

 

 

 

 

 

6

ч

е

х

і

я

 

 

 

 

 

7

л

и

т

в

а

 

 

 

 

8

ф

р

а

н

ц

і

я

 

 

 

 

9

і

т

а

л

і

я

 

 

 

  1. Країна тисячі озер
  2. Єдина пустеля знаходиться в цій країні.

(пустеля Табернас)

  1. Карликова Монархія
  2. Столиця Євросоюзу
  3. Столицею цієї країни є місто Братислава.
  4. Країна Європи, яка на півночі межує з Польщею, на заході  - з Німеччиною, на півдні з Австрієї, на сході з Словаччиною.
  5.  Найбільша за площею прибалтійська країна
  6.  Країна західної Європи, яка є світовим лідером виробництва парфумів, косметики, автомобілів «Рено» і «Пежо».
  7. Країна, яка з формою нагадує чобіток.

 А тепер подивіться уважно і побачите ключове слово нашого кросворду. Це і є темою нашого уроку. Повідомлення мети уроку.

 Після уроку ви зможете:

  • дати  ЕГХ Німеччини;
  • застосовувати набуті знання;
  • удосконалити навички роботи в групі;
  • отримати відповідний бал за знання на уроці.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 Сьогодні ми розглянемо одну з наймогутніших держав світу. Її господарство нагадує точно налагоджений механізм, що багато в чому відповідає таким рисам німців як точність, пунктуальність, ощадливість.  На перший погляд про країну ми знаємо багато з курсу історії, мови. А на питання чому Німеччина входить до найбільш розвинених держав світу ми спробуємо дати відповідь на цьому уроці.

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Візитівка країни

 «Географічний пазл»

Давайте з вами складемо візитівку країни. 

 На кожну парту роздається по одному пазлу. Учням дається 1 хвилина для того, щоб зрозуміти про що в ньому йдеться. Далі вчитель зачитує частину питання, а закінчити його повинні діти.

Повна назва – Федеративна Республіка Німеччина

Площа – 357 тис. км2

Державний лад – Парламентська республіка

Форма адміністративно-територіального устрою - федерація

Адміністративний устрій  - 16 земель

Столиця – Берлін.

Голова країни – президент

Голова парламенту – федеральний канцлер.

Діючий канцлер –  Ангела Меркель

Найвідоміші німці: Йоган Себастьян Бах, Людвіґ ван Бетховен, Йоганн Вольфґанґ фон Ґете.

2. Географічне положення

Робота з картою.

 Завдання. Покажіть на карті Німеччину та охарактеризуйте географічне положення.

(Німеччина – це країна в Західній Європі. Омивається Балтійським і Північним морями. Стратегічне розташування уздовж входу в Балтику.)

 Отже, ФРН – це головний економічний локомотив Євросоюзу та одна з найбільш політично впливових держав у ньому.

Частина історії.

  • Можливо з історії ви знаєте, про розкол Німеччини. Давайте згадаємо основні факти.
  • Відповіді учнів.

(Після Другої світової війни німецька економіка була майже повністю зруйнована, її відбудовували в другій половині ХХ ст.. Тоді країну було переділено на дві частини –  Федеративну Республіку Німеччина (ФРН ) і Німецьку Демократичну Республіку (НДР). Місто Берлін, що опинилося у межах НДР, переділили на дві частини – східну частину та Західний Берлін берлінською стіною. . За час свого існування з 1961 по 1989 роки стіна зупинила практично всю еміграцію і відокремлювала Східну Німеччину від Західної понад чверть століття. Перед зведенням стіни 3,5 мільйонів жителів Східної Німеччини уникли обмежень на еміграцію і втекли до Західної Німеччини, через кордон між Східним і Західним Берліном. У той час в Західному Берліні був справжній економічний бум, частиною якого хотіли стати жителі Східного Берліна. Через закриття східно-західної частини кордону в Берліні велика кількість мешканців Східної Німеччини більше не могли подорожувати чи емігрувати до Західної Німеччини. Багато сімей були розділені; жителі Східного Берліна, котрі працювали в Західній частині, були відрізані від місць своєї роботи, а жителі Західного Берліна виявилися ізольовані на ворожій землі. У тих місцях, де кордон розділяли будинки, вікна на нижніх поверхах і двері замуровували. Цілісність було відновлено лише у 1990 році. І зараз Німеччина є однією з найрозвиненіших країн Європи та світу. Країна посідає п’яте місце у світі як за розміром ВВП, так і за обсягом промислового виробництва, поступаючись лише Китаю, США, Індії та Японії.)

 

 Саме стіна стала центром сучасного мистецтва. East Side Gallery - це постійна Художня галерея під відкритим небом в берлінському районі Фрідріхсхайн. Є найбільшою і найвідомішою зі збережених ділянок прикордонних споруд Берлінської стіни. Після відкриття кордону між західним і східним Берліном в 1989 році, на ділянці Берлінської стіни вздовж ріки Шпреє по вулиці Мюленштрассе від Остбанхофу до Обербаумбрюкке з'явилося художнє відображення політичних подій, що відбулися в Німеччині в 1989-1990 роки. У роботі над 106 картинами, написаними на східній стороні Берлінської стіни, взяли участь 118 художників з 21 країни. Її довжина становить 1316 метрів, і тим самим East Side Gallery»є найдовшою в світі художньою галереєю під відкритим небом з постійною експозицією. З 1991 року галерея знаходиться під охороною держави.

  1. Природні умови

Перегляд відео про природні умови Німеччини.

На півночі Німеччина має вихід до Балтійського й Північного морів. На півдні вона межує з Альпами. Майже третина її площі вкрита лісом. Озера, ріки та інші водойми становлять понад 2 відсотки її території. Найдовша річка – Рейн, друга за величиною ріка, з’єднує Дрезден, Маґдебурґ і Гамбурґ і впадає в Північне море. Населення забезпечується питною водою практично повністю (на 90 %) з підземних джерел. У Німеччині багато джерел цілющих мінеральних вод.

Клімат помірний, перехідний від морського до континентального.У липні середня температура становить близько 21,80 С. В січні середньомісячна температура становить близько 2,1 0 С .  Корисні копалини Німеччини різноманітні. А саме: вугілля, залізна руда, міді,  нікелю, урану калійної солі.

У ґрунтовому покриві переважають підзолисті і бурі лісові ґрунти, родючість яких підвищується за допомогою продуманої меліорації.

Первинні ліси в Німеччині практично не збереглися, сучасні ліси займають 30 % загальної площі країни. Негативний вплив на ліси мають кислотні дощі, що є наслідком погіршення екологічної ситуації у повітряному басейні над усією Європою.

Отже, країна має сприятливі умови для розвитку господарства та життєдіяльності населення.

Музична хвилинка.

 А зараз давайте закриємо очі і послухаємо уривок класичного твору відомого німецького композитора  Вольфганга Амадея Моцарта.             

  1. Населення Німеччини.

Населення – 82,6 млн осіб.

Територія Німеччини добре освоєно і щільно заселено.

Завдання. На с. 55 Мал. 34 давайте розглянемо карту Розселення населення Німеччини.

Рівень урбанізації високий – понад 76%. Середня густота населення становить 237/км2, проте його розміщення по території країни нерівномірне. Найбільш щільно заселено – міські агломерації – Берлін-Бранденбурзьку (майже 3900 осіб/км2), Мюнхенську та Гамбурську. Найменш заселені – північно-східні райони (80 осіб/км2), в яких переважає сільський тип розселення.

Завдання. За підручником давайте проаналізуємо статево-вікову діаграму.

Національний склад корінного населення Німеччини однорід­ний: майже все населення складається з німців. Переважаюча релі­гія — християнство, на півдні і заході — католицизм, на іншій те­риторії — протестантство.

За часткою зайнятого в промисловості і будівництві економічно активного населення — близько 41 % — Німеччина випереджає ін­ші розвинені європейські країни.

Найбільшими містами є: Берлін (В столиці Німеччини Берліні з'явилася гігантська копія шедевру Леонардо да Вінчі Мона Ліза, вона ж Джоконда), Гамбург, Мюнхен, Кельн. Найбільшими фінансовими центрами є Берлін та Франфурт на Майні.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

 Вставте пропущені слова.

Німеччина. Офіційна назва_______.  Столиця – ________. Знаходиться в ______.  Омивається _____ і ______ морями. Має сприятливі ______та ресурси.  Клімат – ______. Найбільші річки: _____, _____, _____. Є Запаси корисних копалин: ______, _____, _____, _____, _____, _____. Населення держави – _____. Природній приріст _____.  Найбільші міста: ____, ___, _____, ____.  За рівнем економічного розвитку належить до_____. Найвідоміші діячі культури: _____, _____, ______.

VI. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ.

 Учні самостійно підводять підсумки.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 Опрацювати параграф 10. 

Скласти буклет туристично-краєзнавчі об’єкти Німеччини.

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

Пазли до гри «Географічний пазл»

Повна назва

Федеративна Республіка Німеччина

 

 

Площа

357 тис. км2

 

Державний лад

Парламентська республіка

 

Форма адміністративно-територіального устрою

федерація

 

Адміністративний устрій

16 земель

 

Грошова одиниця

Євро

 

Столиця

Берлін

 

Голова країни

Президент

 

Голова парламенту

Федеральний канцлер

 

Діючий канцлер

Ангела Меркель

 

Найвідоміші німці

Йоган Себастьян Бах

 

 

Людвіґ ван Бетховен

 

Йоганн Вольфґанґ         фон Ґете

 

 

docx
Додано
9 серпня 2022
Переглядів
1713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку