Урок на тему: "Підлітки і медіапростір"

Про матеріал
Інформувати учнів про види інформації ,формувати навички медіакультури в сучасному медіапросторі, розвивати комунікативні навички учнів у процесі дослідницької та пізнавальної діяльності,профілактика інтернет - залежності.
Перегляд файлу

1

 

Тема уроку. Підлітки і медіакультура

 

Мета уроку: інформувати учнів про види інформації у сучасному світі,формувати навички медіакультури в сучасному медіапросторі, розвивати комунікативні навички учнів у процесі дослідницької та пізнавальної діяльності,профілактика інтернет - залежності ,виховувати працелюбність, прагнення до пізнання.

Хід уроку

1. Настрій уроку.

2. Очікування від уроку.

Слово учителя.

Медіаосвіта виконує важливу роль у захисті дітей від негативного впливу засобів масової комунікації, сприяє усвідомленому участі дітей і підлітків у медіасередовищі і медіакультурі, що є одним з необхідних умов ефективного розвитку громадянського суспільства.

 

ТВ - лідер дозвілля

               Сьогодні телебачення з великим відривом лідирує серед способів проведення дозвілля - як у маленьких дітей , підлітків , так і у дорослих. Цей носій інформації , на відміну від друкованих видань , рідше використовується для отримання об'єктивної інформації , а більшою мірою для розваги , запалення внутрішньої порожнечі і самотності. Багато батьків , озираючись на своє дитинство , яке не було настільки яскравим і захоплюючим , як у сучасних дітей , відносяться до ТБ скоріше як до позитивуу розвитку своїх чад. Адже є мультфільми , розраховані на різні вікові групи дітей , також як і художні фільми та розважальні телепередачі . Тому все це цілком доступно дітям мало не цілодобово . Але чи все так безневинно, як може здатися на перший погляд? Почнемо з того , яким чином телекомунікації та комп'ютери впливають на зовсім маленьких телеглядачів.

 

 

Ще в 1990 році був проведений один експеримент. Деякі вчені тоді вважали, що можливо навчити дітей першого року життя виключно через електронні мас- медіа. Це виявився жорстокий експеримент. З'ясувалося , що нежива мова з динаміків не дає такого ефекту , як жива в прямих контактах з дітьми. Коли замість живого батьківського звуку дитина чує текст з електронного пристрою , він виявляється відкинутим у своєму розвитку назад , тому що в цьому випадку блокується формування структур його мозку для мовної діяльності. А ось звуки , чутні малюком безпосередньо з уст матері або будь-якого іншого члена сім'ї , так сильно прискорюють процес його дозрівання , що він здатний навіть надолужити згаяне.

 

 

Трохи про те,чим ви найбільше любите займатись.Що Це?

Так,- це комп»ютер.

Сл. 4

Виділяється 5 основних типів інтернет-залежності з урахуванням того , до чого сформувалася пристрасть у конкретної особистості:

1 . Нав'язливий веб -серфінг - нескінченні подорожі по Всесвітній павутині , пошук інформації.

2 . Пристрасть до віртуального спілкування та віртуальних знайомств - великі обсяги листування , постійна участь в чатах , веб -форумах , надмірність знайомих і друзів в Мережі.

3 . Ігрова залежність - нав'язливе захоплення комп'ютерними іграми по мережі.

4 . Нав'язлива фінансова потреба - гра по мережі в азартні ігри , непотрібні покупки в інтернет- магазинах або постійні участі в інтернет -аукціонах.

5 . Пристрасті до перегляду фільмів через інтернет , коли хворий може провести перед екраном весь день, не відриваючись ,через те , що в мережі можна подивитися практично будь-який фільм або телепрограму.

 

 

Учитель.

--------Звідки в нашому житті беруться друзі чи вороги? (Ми їх купуємо завдяки певній поведінці, через нерозуміння один одного).

---- Як можна подружитися з комп'ютером?

Учитель.

 Щоб подружитися з комп'ютером , треба зрозуміти його характер , зрозуміти , що він любить , а що не любить. Хто знає , що любить комп'ютер? Комп'ютер, як людина , йому не подобаються цілком «людські» речі. Чи сподобається вам , якщо хтось постійно , не відриваючи погляду , дивиться на вас?( Ні) .

 Учитель.

 А чому ви так не по- людськи чините з комп'ютером , невідривно дивлячись йому в очі - монітор ? Чи сподобається вам , якщо вас постійно будуть плескати по тілу ?( Ні) .

Учитель.

А як ми ведемо себе по відношенню до комп'ютера ?( Нахиляємося дуже близько до монітора ) .

Учитель.

 Чому комп'ютер стає ворогом ?( Він захищається від людей).

Учитель.

 Як він захищається ?( Створює для людей проблеми зі здоров'ям ) Учитель.

Чи знаєте ви , хто такий Білл Гейтс ?( Засновник фірми Microsoft ) Учитель.

А чи відомо вам , скільки часу за комп'ютером проводять його діти ?(Не більше 45 хвилин на день У вихідні - . 1 годину 45 хвилин).

Класний керівник : Хто з вас стільки ж часу проводить за комп'ютером? Хто більше? Хто менше ?

       Підніміть , будь ласка , руки ті , у кого вдома є домашні тварини .Ви самі доглядаєте за своїми тваринами? Легко це робить , завжди з радістю ? А чому не перестаєте це робити ? ( Тварини не можуть про себе подбати , любимо їх , вони приносять радість ) .А наш комп'ютер теж можна порівняти з домашнім улюбленцем , якщо його не дратувати , не ображати , грати з ним за його правилами , то він буде приносити тільки користь і радість. Однак , якщо зізнатися чесно , то жити за правилами не завжди хочеться , але до цього треба прагнути. Послухайте повчальну казку :

 

 

 

 

Казка про золоті правила безпеки в Інтернеті

Сл. 7

 В деякому царстві , Інтернет - державі жив - був Смайл- царевич - Тьютор - Королевич , який правив славним містом Медіакультура . І була у нього наречена - прекрасна Смайл- царівна - Он- лайн- Королівна ень і ніч проводила вона у віртуальних забавах. Скільки разів попереджав її царевич про небезпеки , що пдстерігають у мережі , але не слухалася його наречена. Не покладаючи рук ,трудився Смайл- царевич , зводячи місто Медіакультура , дбав про охорону своїх кордонів і навчаючи жителів міста основ безпеки життєдіяльності в Інтернет- державі. І не помітив він , як Інтернет- павутина таки затягла Смайл- царівну в свої підступні мережі . Погорював - так робити нема чого : треба рятувати наречену. Зібрав він рать королівську - медіакультурну - дружину дистанційну та організував " Регату " премудру . Стали думати голови мудрі , як визволити царівну з полону віртуального . Сл. 8

 І придумали вони « Сім золотих правил безпечної поведінки в Інтернеті» , склали їх у торбинку Смайл- царевичу , і відправився він наречену шукати.

Сл. 9

 Вийшов на пошуковий рядок , клікнув по посиланнях поганих , а вони тут як тут : співтовариства Змія -спокусника - Горинича , стрілялки- вбивалки Солов'я- розбійника , товари заморські купців шоповсьих , мережі знайомств - зазивалок русалочних ... Як же знайти - відшукати Смайл- царівну ? Міцно задумався Тьютор - королевич , надів щит антивірусний , взяв у руки меч кодовий , сів на коня богатирського та ступив у трясовину непролазну . Довго блукав він , відбиваючись від реклам шоповських,які до себе закликають і  до спамів затягають .

Сл. 10

І став на роздоріжжі  ігрища молодечого трьохрівневого , став читати напис на камені ,який мохом заріс : на перший рівень потрапиш - час втратиш , до другого рівня доберешся - від рідних - близьких відвернешся , а на третій попадеш - ім'я своє забудеш . І зрозумів Смайл- царевич , що тут,у цьому місці треба шукати наречену.

Сл. 11

Змахнув він своїм мечем праведним і зламав код ігрища страшного ! Вислизнула з мереж разкутих Смайл- царівна , охрестила себе паролем чесним і кинулася в обійми свого судженого. Обняв він свою наречену бідолашну і простягнув сумочку чарівну зі словами повчальними : «Ось тобі оберіг від підступу віртуальних ворогів , свято дотримуйся наказів безпечних».

Сл. 12

Завжди пам'ятай своє Інтернет- королівське ім'я (електронна пошта , логін , паролі ) і не кланяйся всім підряд ( не реєструйся всюди без потреби ) !

Не піддавайся яскравим рекламам - вказівниками і не ходи стежками плутаними на підозрілі сайти : потонути в трясовині можна !

Якщо прийшов лист про великий виграш - це «Лохотрон - грамота» : просто так виграти неможливо , а якщо хочеш заробляти піастри , потрібно брати участь в корисних навчальних проектах - в « Олімпус ...» , наприклад!

Щоб не забути стежку назад і повернутися вчасно , бери з собою Клубок чарівний ( заведи собі будильник , сідаючи за комп'ютер ) !

Якщо хочеш дружити з іншими царствами -державами , вивчай корисні соціальні сервіси , вони допоможуть тобі побудувати «Мій королівський світ » , свій царський блог , форум для глашатаїв важливих - друзів званих !

Не забувай оновлювати антивірусну програму - інакше вірус Сірий Вовк з'їсть весь твій комп'ютер!

Не викачуй неліцензійні програмні продукти - інакше пірати пото плять твій корабель в бурхливих хвилях Інтернету

Залилася совісними сльозами дівчина прекрасна , дала своєму нареченому слово чесне , що не буде пропадати в забавах віртуальних , а стане трудитися на благо народу міста свого медіакультура , сама почне навчатися і допомагати буде люду блукаючому у трясовині мережевій . І зажили вони дружно і щасливо з мрією розширити межі освітні .

- Дозвольте у зв'язку з цим дати вам рекомендації позитивного ставлення до ком п'ютера: «  Коли комп'ютер твій друг» ( зачитую пам'ятки та роздаю кожному)

 

 

       І все ж навіть після нашого уроку я впевнена , що багато хто з вас , прийшовши додому , сяде за комп'ютер і проведе там чималу кількість часу , стверджуючи мені і батькам , що там цікаво і важко відірватися. Хто ж тоді допоможе мені і вашим батькам переконати вас раціонально і з користю використовувати чудо- техніку? Може , вас переконає ця притча ?

 

( Перегляд притчі «Все в ваших руках »).

 

Друкований варіант притчі :

В одному місті жив майстер в оточенні учнів . Одного разу один з них задумався , а чи є питання , на яке наш майстер не зміг би дати відповіді. Він пішов на кольоровий луг , піймав найгарнішого метелика і сховав його між долонями. Тримаючи його, він думав, якщо майстер відповість , що метелик мертвий , я тут же відпущу його, і він побачить , що помилився , якщо ж скаже , що метелик живий , я стисну руки , і він загине. Підійшовши до майстра , учень запитав : « Скажіть, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий ? » Не дивлячись на руки учня , майстер відповів: «  Все у твоїх руках »

Так,діти,все у ваших руках:який спосіб поведінки медіабезпеки і медіакультури обрати.

 

Сл. 13

 

Рефлексія.

Інтерактивний метод «Піраміда».

Діти виходять на клас і,кладучи руки поверх руки свого товариша, будують «піраміду» і кажуть,що вони зрозуміли і чого навчились.

Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Company Logo

Номер слайду 2

Company Logo

Номер слайду 3

Company Logo. Настрій уроку

Номер слайду 4

ОЧІКУВАННЯ ВІД УРОКУ

Номер слайду 5

Power. Point Templatewww.themegallery.com. Підлітки і медіакультура

Номер слайду 6

Company Logo

Номер слайду 7

Мета уроку: інформувати учнів про види інформації в сучасному світі,формувати навички медіакультури в сучасному медіапросторі, розвивати комунікативні навички учнів у процесі дослідницької та пізнавальної діяльності,профілактика інтернет - залежності ,виховувати працелюбність, прагнення до пізнання. Company Logo

Номер слайду 8

Company Logo. Сучасне медіасередовище. Для того,щоб жити в сучасному суспільстві,потрібно бути медіаосвіченим Маршалл Маклюен (Канада)

Номер слайду 9

Company Logo Сьогодні ми поговоримо з вами на тему: « Комп”ютер - друг, ворог, помічник». Але спочатку трохи теорії. Медіаосвіта виконує важливу роль у захисті від негативного впливу засобів масової комунікації, сприяє усвідомленому участі дітей і підлітків у медіасередовищі і медіакультурі, що є одним з необхідних умов ефективного розвитку громадянського суспільства.

Номер слайду 10

Медіа. Радіо Музика. Графіка. Фото. ЗМІІнтернет Кіно. ГазетиІгрове(худож.)Докумен-тальне. Журнали. Анімаційне. Науково-популярне. Мультимедійні комп’ют.системи Відео. Зв’язок(моб., комп)TV Текст

Номер слайду 11

Company Logo. ЗМІ і діти. Культ жорстокості , насильства , порнографії , пропагованийв ЗМІ , друкованих виданнях в комп'ютерних іграх та ін , веде до неусвідомленого бажанням підлітків і молоді наслідувати цьому ,сприяє закріпленню такихстереотипів поведінки в їх власних звичкахі способі життя ,що поряд з іншими умовами відкриває шляхдля багатьох з них до правопорушень. Поширення набувають такі формиантигромадської поведінки неповнолітніх ,як пияцтво , споживання наркотиків іодурманюючих речовин .

Номер слайду 12

Company Logo. Масова культураі TБЗа підрахунками деякихфахівців в cередній сім’їтелевізор працює7 годин на добу

Номер слайду 13

Company Logo. Результати експерименту , проведеного психологами Р. Ліберті і Р. Берон , виявили сильний вплив на юних глядачів фільмів , в яких вони знаходятьмоделі поведінки ,яка виглядає зловісною . Кілька дітей подивилися епізоди з телевізійної програми , в якій показувалися люди ,що навмисно робили один одному шкоду. Було відзначено , що після перегляду ці діти вели себе набагато агресивніше по відношенню до інших , ніж діти , які дивилися нейтральну телевізійну програму ( перегони ) . Дослідники зробили наступний висновок: коли діти бачать , як люди на екрані поводяться агресивно , вони самі починають проявляти агресивність. В експерименті брали участь діти різного віку: і дівчатка , і хлопчики - всі вони реагували на сцени насильства однаково.

Номер слайду 14

Company Logoс. Моніторинг телевізійного дня«Миші - рокери з Марса»«Годзіла ««Круті бобри»«Людина-павук»«Дика сімейка ««Губка Боб ««Сімпсони»«Черепашки Ніндзя»

Номер слайду 15

Казка про золоті правила поведінки в інтернеті

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Анкета для дослідження1. Яким джерелам інформації Ви зазвичай віддаєте перевагу?А. ТВ Б. Інтернет В. Радіо Г. Газети \ журнали2. Яка інформація, передана ЗМІ, Вам найбільш цікава?А. Відпочинок, дозвілля, розваги, спорт. Б. молодіжні проблеми. В. Політика, економіка, фінанси. Г. Кримінал, катастрофи Д. Стиль, мода. Е. Реклама3. Як часто ви використовуєте рекламну інформацію, отриману через ЗМІ?А. завжди Б. Часто В. Іноді Г. ніколи. Company Logo

Номер слайду 23

Company Logo

Номер слайду 24

Рефлексія”Піраміда”Company Logo

Номер слайду 25

Дякую за урок!

zip
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку