Урок на тему: "Подільність натуральних чисел"

Про матеріал
Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів про подільність натуральних чисел; повторити ознаки подільності; удосконалити вміння розкладати числа на прості множники, знаходити НСД і НСК; розвивати логічне мислення, створювати ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності, виховувати здатність до співпраці, математичну та інформаційну компетентності, сприяти формуванню і розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів.
Перегляд файлу

5 клас

Математика

Тема. Підсумковий урок теми “ Подільність натуральних чисел”

Мета уроку:  узагальнити та систематизувати знання учнів про подільність натуральних чисел; повторити  ознаки подільності; удосконалити  вміння розкладати числа на прості множники, знаходити НСД і НСК; розвивати   логічне мислення, створювати ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності, виховувати здатність до співпраці, математичну та інформаційну компетентності, сприяти формуванню і розвитку інтелектуальних та творчих  здібностей учнів.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Форма проведення уроку: урок – подорож, урок- гра.

Обладнання: малюнок потяга, інтерактивна дошка, додаток learnangapps.org, картки, таблиця для запису результатів гри, казка.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

Добрий день!

Сіли рівно, озирніться.

Один одному всміхніться

Й за роботу дружно всі беріться.

 

Учитель:

 Сьогодні ми повторимо та узагальнимо наші знання з теми “Подільність натуральних чисел”, які будемо застосовувати при розв’язуванні задач і вправ. Це- урок- подорож по країні “ Подільність натуральних чисел”. Подорожувати будемо Зимовим потягом ( вивішує малюнок потяга ).

 

 

Відправляємося подорожувати у трьох вагонах

( клас розбивається на три команди, діти придумують назву  команди ).

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Інтерактивні  вправи. Додаток learningapps.org.

Перша станція «СІЧНЕВА СТАРТОВА»

 Щоб сісти  у вагон потрібно придбати квиток, для придбання квитка – отримайте бали за виконання завдань. (Чим дорожчий квиток, тим комфортніше місце в потязі!)

 

  1. Заповніть пропуски. Адреса посилання https://learningapps.org/watch?v=po8dxs93k19

 

Число, на яке ділиться дане число , називається 

Число, яке ділиться на дане число, називається 

Число, яке має лише два дільники , називається…

Число, яке має більше двох дільників, називається…

Найменшим простим числом є число…

Число … не є ні складеним ні простим.

 

2 . Користуючись ознаками подільності , розподіліть числа у відповідні клітинки. Адреса посилання https://learningapps.org/watch?v=pdcu0uxzj19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повторюються ознаки подільності натуральних чисел.

 

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань. Удосконалення вмінь.

Учитель: Наша подорож продовжується.

А ось і перша зупинка . Це станція «ЗИМОВА ДЕТЕКТИВНА». 

Інтерактивна гра «Незакінчене речення»

Знайшли аркуш паперу на якому розмиті цифри. Потрібно замінити *  потрібною цифрою. Кожному вагону дається  записана на окремих аркушах таблиця. Учні повинні по черзі заповнити їх. Числа повинні ділитися на:

І вагон на 9;                         ІІ вагон на 2;                                ІІІ вагон на 3.   

23*4                                         145*                                               38*2

12*4                                         421*                                               1*46

56*2                                         36*0                                               32*4    

94*5                                         116*                                               19*5

( учні виконують завдання і після його перевірки оголошується провідник у кожному вагоні ).

 Учитель: вирушаємо далі. Аж ось ми наближаємося до казкового лісу.

Так, це станція «КАЗКОВА – ТЕОРЕТИЧНА».

Послухаємо казку.

Відбувалося це у казковому осінньому лісі, на широкій галявині.

Число 28 вирішило запросити до себе в гості своїх дільників, менших від нього самого. Першою прибігла одиниця, за нею двійка, за нею 4 ; 7; 14. Напишіть список усіх гостей Числа 28.( 1; 2; 4; 7;14 ).

Коли всі гості зібралися, Число 28 побачило, що їх небагато. Воно засумувало і запропонувало, щоб кожний із гостей запросив ще і своїх дільників. Скільки прийде нових гостей? ( нових гостей не буде ).

Одиниця пояснила Числу 28, що за такої умови нові гості до нього не прийдуть: адже якщо яке-небудь число b є дільником для числа а, а число с- дільник числа b, то с буде дільником і числа а.

Перевірте це для числа 30. Знайдіть усі дільники і для кожного з них його дільники. Хто перший виконає завдання- приносить своєму вагону 2 бали.

Щоб заспокоїти Число 28, його гості з’єдналися знаком “+”. І, о диво! Сума дорівнювала самому числу 28 !. Одиниця сказала, що будь-яке число, яке дорівнює сумі своїх менших дільників, називається досконалим. Отже, число 28 – досконале число. Зраділо Число 28 і запитало, які є ще досконалі числа? Всезнаюча Одиниця пояснила, що досконалі числа зустрічаються дуже рідко: серед чисел до мільйона тільки чотири досконалих. Число 28 єдине двоцифрове  досконале число; є тільки одне трицифрове досконале число це 496 .

Число 29 вирішило також запросити до себе в гості своїх менших дільників. Першою, як завжди, прибігла Одиниця. Хто ще прийшов у гості? Що можна сказати про Число 29? Яке воно? Числам сподобалося запрошувати до себе у гості своїх дільників.  Тільки одне число не дочекалося гостей. Що це за число? Скільки раз воно само побувало у гостях? У яких чисел був тільки один гість? Що це за гість? Ось і казочці кінець, а хто слухав і працював - молодець.

А зараз швидка лічба: хто швидше порахує. За кожен, вірно порахований приклад, вагон одержує 2 бали.

(( 9+91): 5+30):5=            ( 100:25 +32):9-4=            ( 205+11):4-54+2=

Станція «ЧАРІВНА КВІТКА»

Знайдіть НСК і НСД чисел, розташованих на листочках квіточок, та зафарбуйте відповідні пелюстки квіток.

Рисунок (2)Рисунок (3) 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рисунок (4) 

 

 

                                     

 

 

 

 

 

 

Станція «ОСІННІЙ БУКЕТ»

 

Яку найбільшу кількість

букетів можна зібрати

з 336 троянд,  528 гербер,

720 лілій?

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

Учитель: продовжуємо нашу подорож. ( звучить музика). Ось ми наближаємося до наступної зупинки – це станція “ МАТЕМАТИЧНА ЗАГАДКОВА”.

По черзі кожному вагону загадується загадка. За кожну правильну відповідь   діти одержують один бал.

 

  1.          На число це - знайте діти, -

Заборонено ділити, проте множити чудово-

Зразу ж відповідь готова.

Не роби собі проблем,

Обережним будь з ….( нулем).

 

  1.          Ці числа є великі,

а є і малюки,

проте з них кожне має

лише два дільники.

Як відомо, числа ті

Називаються….( прості).

 

  1.          Ці числа не прості, а інші,

В них дільників не два, а більше.

Для них теж назву знайдемо,

Ці числа звуться….( складені).

  1.          Є лише одне таке

Число парне і просте.

Це- запам’ятай слово-

Всім відоме число...( два).

 

  1.          Як довідатись мені,

 чи число просте чи ні?

Як квадрат числа узнати,

Так, щоб час не витрачати?

Знають учні й учениці:

Допоможуть тут …( таблиці). 

 

  1.          Щоб узнати швидко й стисло,

чи ділитись будуть числа,

правила такі в нас-

відповідь знайдемо враз.

Заслуговують подяки,

Це- подільності…( ознаки).

 

Ось і закінчилася наша подорож по країні “ подільності чисел”.

Учитель підводить підсумки гри, оцінює учнів. Визначаються переможці гри.

Потім підводить підсумок вивчення теми.

 

V. Домашнє завдання

Тестова самостійна робота

№ 1°. Дільниками числа 14 є числа:

А

Б

В

Г

14;  28;  42;  56

2;  7;  14;  28

1;  2;  7;  14

1;  2;  3;  7;  14

№ 2°. Числами, кратними числу 6 є:

А

Б

В

Г

6;  12;  18

1;  2;  3

12;  19;  24

6;  16;  36

№ 3°. Знайдіть усі прості розв’язки нерівності 35 ≤  х ≤ 53:

А

Б

В

Г

37; 41; 43; 47

37; 41; 47; 53

35; 37; 41; 43; 47

37; 41; 43; 47; 53

№ 4°. Число 16 є взаємно простим із числом:

А

Б

В

Г

32

21

48

54

№ 5°. Установіть відповідність між умовою (1–4) та числом, що задовольняє цю умову  (А–Д): 

1

На 5 ділиться число…

 

А

7 315

2

На 9 ділиться число…

 

Б

7 419

3

Ділиться на 3 і не ділиться на 2 число…

 

В

56

4

На 14 ділиться число…

 

Г

54 774

 

 

 

Д

773

№ 6˙. Між якими простими числами буде розташований найбільший спільний дільник чисел 720 і 280.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Казьміна Тамара Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 березня 2023
Переглядів
1505
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку