Урок на тему "Рятувальні служби"

Про матеріал
Матеріал для роботи з дітьми з ООП в рамках програми модельної програми з інтегрованого курсу "Здоров'я,безпека,добробут"6 класу НУШ
Перегляд файлу

Тема:  Рятівні служби. Практична робота

« Виклик  рятівної служби».

 

Мета: Познайомити дітей з професією  рятівника. Формувати уявлення про надзвичайні ситуації . Вчити як правильно поводитись  у надзвичайних ситуаціях. На практиці вчитися викликати рятівну службу.

Розвивати увагу, мовлення, мислення, пам’ять,кмітливість.

Виховувати колективізм,співчуття до людей, які постраждали під час надзвичайних ситуацій.

Корегувати вимову звуків в словах  учнів та збагачувати словник учнів

Обладнання: лепбук «Служби порятунку», ілюстрації, рекламні плакати, дидактичний матеріал

Словник:аварійно- рятівні служби, професія-рятувальник, надзвичайна ситуація

ХІД УРОКУ.

І Організація класу.

Налаштування на позитивний настрій.

Привітаємо наших гостей смайликами! Та побажаємо хорошого настрою!

IІ Мовна хвилинка

1.Який зараз урок?

2.Яка пора року?

3.Яку знаменну дату ми святкуємо у березні(день народження Т.Г.Шевченка)

4.Читання мнемовірша Т.Г.Шевченка «Встала весна…»

III.Робота з черговим звуком [х]

Виразне промовляння звуку х

Читання та промовляння складів та слів зі звуком х

Викладання коротких слів з розрізної азбуки (хор,хліб,уха,мох)

Читання чистомовки

Ха-ха-ха –у мами уха!

Ху-ху-ху-мамо ,уху!

Хо-хо-хо-мамо, сухо.

 

 ІV Актуалізація опорних знань.

Гра «Асоціативний кущ».

Які асоціації у вас з’являються, коли ви чуєте слова  « надзвичайна ситуація»

НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ.

 

землетруси 

                      зсуви снігу, ожеледь

                            повінь            пожежа буря

                         ураган, смерч      аварії

V.Оголошення теми і мети уроку.

Як називається професія, яка допомагає постраждалим людям, які постраждали в наслідок надзвичайних ситуацій?

Так, рятівник. Отже, тема уроку:  « Рятівні служби. Практична робота «Виклик рятівної служби.»

А яка мета буде сьогоднішнього уроку? (Діти самостійно визначають завдання уроку.)

Ми сьогодні познайомимося з  поняттям  «надзвичайні ситуації» та їх видами, з діями рятівної служби, будемо практично вчитися її викликати.

VI. Вивчення нового матеріалу.

1.Розповідь учителя про професію  рятівника.

Для допомоги населенню, яке потрапило у небезпеку, існують особливі формування людей, оснащені технікою. Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час. До таких формувань належать рятувальні служби на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; газова служба тощо.

- Пригадайте рятувальні машини, з якими ми  часто зустрічаємося в житті. (Швидка допомога, служба газу, поліція, пожежна машина ) - виставити малюнки цих машин на дошку.

 - За якими номерами ми можемо їх викликати по телефону? (101 – пожежна машина, 102 – поліція, 103 – швидка допомога, 104 – газова служба ) – прикріпити картки з номерами під машинами.

2.Робота на картках

(Відшукати працівників рятувальних служб і з’єднати їх з потрібними машинами )

    -Діти, а хто нам допоможе, якщо трапиться якась надзвичайна ситуація?    (відповіді дітей)

Правильно, рятувальник.

-Діти, а чи знаєте ви, що це за людина? (відповіді дітей)

Так давайте ближче познайомимося з ним.

Рятувальник – той, хто спеціально займається рятуванням або за певних умов виявляє намір це зробити.

Діти, коли вам загрожує якась небезпека, то що потрібно зробити? (відповіді дітей).

Так, вірно, покликати на допомогу, тому давайте з вами зробимо таку вправу

3.Дидактична вправа «Куди ми зателефонували?»

А зараз, прослухайте вірш  і назвіть номери телефонів рятувальних служб.

                            Служби порятунку

Щоб життя уберегти                 Забиття, поріз, заноза,

від реальної біди,                      травма, будь-яка загроза                                полум'я помітив, дим -              для здоров'я дітвори -

подзвони на 101                         набираємо 103

 

Громадян охороняти                 Газ палає й вибухає,

і порушників шукати -               Кожен хай запам'ятає                                            це поліції права,                        газом чути із квартири

що за номером 102                   подзвони на 104

Показую дітям картку із номером "102", "101", "103", "104", а діти відповідають, в яку службу ми зателефонували.

Фізкультхвилинка

Руханка «Я і ти»

 

Діти, ми з вами зателефонували до певної служби. А що ми повинні повідомити? Давайте для цього зіграємо в гру: "Викликаємо служби"

4.   Рольова гра "Викликаємо служби"

Розігрування телефонних розмов, пов’язаних із викликом аварійних служб.

Наприклад

 - Алло, пожежна служба слухає! Повідомте, що трапилось

-Я, Патра  Павло.У нас сталася пожежа. За адресою: с.Вербівці, вул.Шевченка19

- Виклик прийнятий. Ти удома сам?

- Так.

- Якщо можеш вийти, вийди на вулицю. Не хвилюйся, машина вже виїжджає.

- Дякую.

5.Дидактична гра «Набери номер»

Мета: Вправляти дітей у використанні засвоєних знань та способів дій в ігрових ситуаціях. Поглиблювати і розширювати знання дітей про професії людей, які надають нам першу допомогу (лікар, пожежник). Розвивати мислення, пам'ять. Виховувати обережність.

                                             Хід гри:

Дітям пропонується оцінити ситуацію і у відповідності з нею викликати за телефоном необхідну службу.

VI.Закріплення нового матеріалу

1. Що таке надзвичайна ситуація?

2.  Назвіть служби порятунку.

 3. На які номери ви будете телефонувати, якщо вам буде загрожувати якась небезпека.

4. Хто нам допомaгає в біді?

VII.Підсумок та рефлексія                                                                                   Лиха діти стережіться, та при цьому – не губіться.

Бо життя у нас одне, іншого не буде,

Хай же сонечко ясне ніжно вас голубить.

Хай всміхаються до вас і трава, і квіти,

А тепер у добрий час, любі друзі, діти!

 

Проголосуйте  який у вас настрій та чи сподобався вам урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Професії рятувальника та пожежника - це робота для людей мужніх, сильних, рішучих, витривалих, готових ризикувати власним життям, допомагаючи людям у надзвичайних ситуаціях, дорожньо-транспортних пригодах, під час стихійного лиха.

mns3             Фото 2                         Фото 3

 

Основні обов'язки рятувальника - рятувати людей під час проведення аварійно-рятувальних робіт, надавати першу медичну допомогу постраждалим , в разі необхідності евакуювати населення. Кожен рятівник – патріот, який ставить безпеку та добробут Українського народу вище власних інтересів і робить усе можливе для захисту населення і територій Батьківщини.

Суттєвою рисою рятівника є чесність – безкорисливе виконання своїх обов’язків заради забезпечення добробуту України. Рятівник присвячує свою службу суспільству. Він несе відповідальність перед законом і людьми за рішення, що їх приймає, результатом яких може бути тільки життя. Люди довіряють рятівнику, сподіваючись на те, що він чесна людина.

            geroy2006           

 

  1. Розкриття поняття – «надзвичайні ситуації».

    Бездумно нищимо природу,

Втручаємось в незнану суть!

І так від роду і до роду,

Й ніяк не можемо збагнуть:

Що навкруги ніщо не вічне,

І ми – лиш мить на цій Землі,

А після нас настане вічність

Така, яку збудуєм ми.

І прийдуть діти та онуки

На куряву від попелищ,

Де вже течуть отруйні ріки,

Й Чорнобиля панує ніч.

Не переймаючись бідою,

Ми за комфорту певну мить

Готові згубною ціною –

Життям нащадків заплатить.

Наша Земля дуже болісно реагує на погане до неї ставлення з боку людей і часто відповідає нам «взаємністю» - стихійними лихами, від яких руйнуються міста і села, зникають з лиця Землі ліси, сади, ріки і гори.

-         Як ви розумієте поняття надзвичайна ситуація?

-         Існує декілька висловів, що таке надзвичайна ситуація.

  1. Надзвичайна ситуація – це порушення нормальних умов життя і діяльності людини.
  2. Надзвичайні  ситуації – це  такі  ситуації, що  призводять  до  порушення  нормального  життя, а іноді  до  загибелі  людей  та  знищення  матеріальних  цінностей
  3.  Класифікація  надзвичайних ситуацій

Природні : Землетрус, повінь, ожеледь, снігопад, буря, гроза, посуха, лісові  пожежі, цунамі

Техногенні : Аварії на транспорті, аварії на підприємствах,раптове руйнування споруд , вибухи в шахтах.

Соціальні: Тероризм, захоплення заручників, викрадення зброї викрадення літаків,виявлення застарілих боєприпасів.

 Зараз ви побудете рятівниками, ваше завдання провести серед людей роз’яснювальну роботу про надзвичайні ситуації та як необхідно діяти під час них.

І група. Пожежна служба

-телефон пожежної служби

-в яких ситуаціях ми викликаємо пожежну службу.

На жаль, вогонь приносить людям не тільки радість. Коли з ним неправильно поводитись, може стати великим злим ворогом.  Причиною виникнення пожежі може бути: Гра з вогнем, з сірниками,з запальничкою, користуватися газовою плитою без дозволу батьків, запалювати свічки, коли погасло світло, взривання вибухо –небезпечних речовин, природні явища – блискавка.)

-дії під час вогню:

-а)Коли палає вогонь, треба швидко вибігати на вулицю через двері чи через вікно, розбивши його.

б) Коли загорівся одяг, то треба впасти на підлогу і качатися, щоб загасити полум’я.

в) Рятувати малюків, взявши їх на руки.

г) Якщо пожежа невелика, загасити її піском, або грубою тканиною, накинувши її зверху (ватне одіяло, шуба тощо).

 Не кожен вогонь можна гасити водою!

 

ІІ група. Поліція

-Телефон поліції

-в яких ситуаціях ми викликаємо поліцію

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

 Практична робота. Виклик рятувальної служби.

Рятувальну службу викликають за номером 101.

Давай розіграємо ситуацію, як необхідно правильно викликати рятувальну службу.

-         Алло, рятувальна служба?

-         Так ! Що у вас трапилося?

-         У нас розпочалася пожежа.

-         Назвіть свою адресу!

-         Дитина називає свою адресу.

Висновок: Запам’ятайте жартувати з службою порятунку заборонено!

  1. Тестування.
  2. Створення буклету, рекламної акції про відважну і необхідну професію Рятівник! А девізом вашої роботи будуть слова: «Рятівником не народжуються, ним стають на все життя!»

V Підсумок уроку.

Про що ви сьогодні дізналися?

При яких надзвичайних ситуаціях ми викликаємо рятувальну службу?

Чим корисна робота рятувальника?

Оцінення учнів.


 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
НУШ (середня школа), Розробки уроків
Інкл
Додано
17 березня
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку