На цьому уроці учні виконують ряд вправ на закріплення умінь та навичок виконувати арифметичні операції на мові програмування Python. Також повинні ознайомитись із іншими вбудованими функціями для виконання дій над числами. Практичні вправи взяті із навчального посібника Козолуп Є.В. "Програмування в школі. Мова Python. "
Тема: Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення.
Метою є формування таких компетентностей:
Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів).
Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.
Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
Тип уроку: урок застосування (закріплення) знань, умінь та навичок.
Обладнання: комп’ютер, зошит, проектор, дидактичні картки.
ПЗ: Python.
Структура уроку
Програма "Флешка”. Скільки ще фотографій розміром 3020 x 2016 пікселів, кожен з яких закодовано 3 байтами, можна зберегти на картку пам’яті обсягом n Гб, якщо на ній уже збережено f таких фото?
Наприклад, якщо обсяг картки 16 Гб, і на ній вже є 834 фотографії, то можна зберегти ще 106 таких фото.
Ми вивчили найпростіші дії з числами у Python, але знаємо із свого досвіду, із наших знань із математики, що це не всі дії, тому розглянемо наступні функції.
Існують такі вбудовані функції для дій із числами у Python (замість х та у встановлюються числа чи змінні, з якими потрібно виконати ці дії):
abs(x) – модуль від числа x;
bin(x) – переведення числа у двійкову систему числення;
hex(x) - переведення числа у шістнадцяткову систему числення;
round(x) – округлення числа x;
round(x, y) - округлення числа x із вказаною точністю - y знаків після коми;
min(x,y) – пошук мінімального числа із двох, аргументів може бути і більше;
max(x,y) - пошук максимального числа із двох, аргументів може бути і більше;
Результатом роботи програми буде знайти x та вивести його значення після тексту “x=”
Задачею програми буде порахувати скільки цілих чисел розташовано між числами;
Створити новий файл Python за допомогою середовища розробки програмного забезпечення IDLE. Створити вікно із 4 кнопками, із відповідним текстом «поділити», «помножити», «відняти», «додати». Користувач вводить два числа із клавіатури , появляється вікно із кнопками, натискаючи мишкою на кнопку виконується відповідна арифметична операція. Результат виконання арифметичної дії виводиться окремим повідомленням. Можна до нашого калькулятора додати такі функції як: модуль від числа, знайти максимальне (мінімальне) число, округлити число. Властивості колір, розмір, положення обрати самостійно для всіх об’єктів.
Ще раз прочитати умову творчої вправи, відповісти на питання учнів. Поетапно розібрати задачу і написати план її виконання.
ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ УЧНІВ НА ТЕМУ СПІВВІДНОШЕННЯ ТИПІВ ДАНИХ ТА ЕЛЕМЕНТІВ ДЛЯ ВВЕДЕННЯ ДАНИХ, ЗЧИТУВАННЯ ДАНИХ З ЕЛЕМЕНТІВ ВВЕДЕННЯ.
Результатом роботи програми буде знайти x та вивести його значення після тексту “x=”
Задачею програми буде порахувати скільки цілих чисел розташовано між числами;
Створити новий файл Python за допомогою середовища розробки програмного забезпечення IDLE. Створити вікно із 4 кнопками, із відповідним текстом «поділити», «помножити», «відняти», «додати». Користувач вводить два числа із клавіатури , появляється вікно із кнопками, натискаючи мишкою на кнопку виконується відповідна арифметична операція. Результат виконання арифметичної дії виводиться окремим повідомленням. Можна до нашого калькулятора додати такі функції як: модуль від числа, знайти максимальне (мінімальне) число, округлити число. Властивості колір, розмір, положення обрати самостійно для всіх об’єктів.