Урок на тему:"Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення"

Про матеріал

На цьому уроці учні виконують ряд вправ на закріплення умінь та навичок виконувати арифметичні операції на мові програмування Python. Також повинні ознайомитись із іншими вбудованими функціями для виконання дій над числами. Практичні вправи взяті із навчального посібника Козолуп Є.В. "Програмування в школі. Мова Python. "

Перегляд файлу

 

Тема: Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення.

Метою є формування таких компетентностей:

Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів).

Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.

Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові ) методи для вирішення прикладних завдань. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей.

 

Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави.

 

Тип уроку: урок застосування (закріплення) знань, умінь та навичок.

Обладнання: комп’ютер, зошит, проектор, дидактичні картки.

ПЗ: Python.

Структура уроку

  1.     Організаційний момент.
  2.     Перевірка домашнього завдання.

Програма "Флешка”. Скільки ще фотографій розміром 3020 x 2016 пікселів, кожен з яких закодовано 3 байтами, можна зберегти на картку пам’яті обсягом n Гб, якщо на ній уже збережено f таких фото? 

Наприклад, якщо обсяг картки 16 Гб, і на ній вже є 834 фотографії, то можна зберегти ще 106 таких фото.

1.jpg

  1.     Актуалізація опорних знань та їх коригування.
  1. Назвати прості типи даних. (int, float, str)
  2. Як записується дійсне число? (через крапку)
  3. Назвати дію: //, %, **. (частка від ділення, остача, піднесення до степеня)
  4. Якщо при додаванні(відніманні) двох цілих чисел в результаті якого типу буде число? (ціле)
  5. При діленні цілого числа на ціле отримаємо? (дійсне число)
  6. При піднесенні цілого числа до степеня матимемо якого типу число: Якщо степінь додатнє ціле число? (ціле)  Від’ємне ціле число? (дійсне)
  7. При діленні націло якого типу отримаємо число? (завжди ціле)
  8. Згадати пріоритет арифметичних операцій. (дії у дужках, піднесення до степеня, множення, ділення, додавання,віднімання)
  9. Чи можна додавати текст? (так, наприклад: o+k=ok)
  10.                      Чи можна текст помножити на число? (так, наприклад: а*3=ааа )

 

  1.     Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети.

Ми вивчили найпростіші дії з числами у Python, але знаємо із свого досвіду, із наших знань із математики, що це не всі дії, тому розглянемо наступні функції.

  1.     Вступні вправи (можуть поєднуватись із поглибленням або вивченням невеликих порцій нового матеріалу та ознайомленням з правилами, алгоритмами виконання певних дій).

Існують такі вбудовані функції для дій із числами у Python (замість х та у встановлюються числа чи змінні, з якими потрібно виконати ці дії):

abs(x) – модуль від числа x;

bin(x) – переведення числа у двійкову систему числення;

hex(x) - переведення числа у шістнадцяткову систему числення;

round(x) – округлення числа x;

round(x, y) - округлення числа x із вказаною точністю -  y знаків після коми;

min(x,y) – пошук мінімального числа із двох, аргументів може бути і більше;

max(x,y) - пошук максимального числа із двох, аргументів може бути і більше;

 

  1.     Пробні та тренувальні вправи (Використання вивченого в стандартних умовах).
  1. Створити новий файл Python за допомогою середовища розробки програмного забезпечення IDLE. Створіть програму за даною задачею:
  1. На вході маємо число а, яке буде запитуватися у користувача. Задачею програми буде порахувати значення виразу . Додати повідомлення за бажанням.

3.jpg

  1.     На вході  маємо три числа, програма повинна вивести максимальне та мінімальне з цих трьох чисел.

4.jpg

 

  1. На вході число а. написати програму розв’язання рівняння
  1. 7x-a=0;

Результатом роботи програми буде знайти x та вивести його значення після тексту x=”

4.jpg

  1. Маємо два числа: 1)3,17 і 20,56; 2) 56,5 і 2; 3) 147,65 і 45,13;

Задачею програми буде порахувати скільки цілих чисел розташовано між числами;

5.jpg

  1. 6.jpg
    Написати програму, яка б переводила введене число у 1) двійкову систему числення; 2) шістнадцяткову систему числення.

 

  1. 7.jpg
    на вході маємо текст і число(ціле). Задачею програми буде вивести добуток тексту на число. Результат представити в круглих дужках.

 

  1. На вході маємо текст (позначимо змінну як txt) і число (ціле, змінну позначити як а). Задачею програми буде виконати наступні дії:  1) a*’!’+txt+(a-1)*’!’ ; 2) (a*)*txt.   Результат вивести у квадратних дужках.

8.jpg

  1.        Творчі вправи.

Створити новий файл Python за допомогою середовища розробки програмного забезпечення IDLE. Створити вікно із 4 кнопками, із відповідним текстом «поділити», «помножити», «відняти», «додати». Користувач вводить два числа із клавіатури , появляється вікно із кнопками, натискаючи мишкою на кнопку виконується відповідна арифметична операція. Результат виконання арифметичної дії виводиться окремим повідомленням. Можна до нашого калькулятора додати такі функції як: модуль від числа, знайти максимальне (мінімальне) число, округлити число. Властивості колір, розмір, положення обрати самостійно для всіх об’єктів.

 

  1.     Підсумки уроку.

Ще раз прочитати умову творчої вправи, відповісти на питання учнів. Поетапно розібрати задачу і написати план її виконання.
 

  1.     Домашнє завдання.
  1.     Повторити конспект у зошиті.
  2.     Доробити творче завдання, зберегти на флешку.

 


ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ УЧНІВ НА ТЕМУ СПІВВІДНОШЕННЯ ТИПІВ ДАНИХ ТА ЕЛЕМЕНТІВ ДЛЯ ВВЕДЕННЯ ДАНИХ, ЗЧИТУВАННЯ ДАНИХ З ЕЛЕМЕНТІВ ВВЕДЕННЯ.

  1. Створити новий файл Python за допомогою середовища розробки програмного забезпечення IDLE. Створіть програму за даною задачею:
  1. На вході маємо число а, яке буде запитуватися у користувача. Задачею програми буде порахувати значення виразу . Додати повідомлення за бажанням.
  2.     На вході  маємо три числа, програма повинна вивести максимальне та мінімальне з цих трьох чисел.
  1. На вході число а. Написати програму розв’язання рівняння
  1. 7x-a=0;

Результатом роботи програми буде знайти x та вивести його значення після тексту x=”

  1. Маємо два числа: 1)3,17 і 20,56; 2) 56,5 і 2; 3) 147,65 і 34+45,13;

Задачею програми буде порахувати скільки цілих чисел розташовано між числами;

  1. Написати програму, яка б переводила введене число у 1) двійкову систему числення; 2) шістнадцяткову систему числення.
  2.  на вході маємо текст і число(ціле). Задачею програми буде вивести добуток тексту на число. Результат представити в круглих дужках.
  3. На вході маємо текст (позначимо змінну як txt) і число (ціле, змінну позначити як а). Задачею програми буде виконати наступні дії: 1) ‘|a*’!’+txt+(a-1)*’!’ ; 2) (a*)*txt.   Результат вивести у квадратних дужках.

 

  1.  Творчі вправи.

Створити новий файл Python за допомогою середовища розробки програмного забезпечення IDLE. Створити вікно із 4 кнопками, із відповідним текстом «поділити», «помножити», «відняти», «додати». Користувач вводить два числа із клавіатури , появляється вікно із кнопками, натискаючи мишкою на кнопку виконується відповідна арифметична операція. Результат виконання арифметичної дії виводиться окремим повідомленням. Можна до нашого калькулятора додати такі функції як: модуль від числа, знайти максимальне (мінімальне) число, округлити число. Властивості колір, розмір, положення обрати самостійно для всіх об’єктів.

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
7915
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку