Урок на тему: "Танок метеликів, що кружляють над квітами"

Про матеріал
Саме діяльність учнів на STEM - уроках сприяє поглибленню знань, розвиває пізнавальні інтереси, творчі здібності, формує досвід дитини.
Перегляд файлу

ВИСОЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STEM – УРОК

 

 

«ТАНОК МЕТЕЛИКІВ, ЩО КРУЖЛЯЮТЬ НАД КВІТАМИ»

 

 

 

 

НАТАЛІЯ КУХАР

 

 

 

 

 

 

 

 

2024

 

Завдання за STEM напрямками:

 

Sнаука  -  ознайомити з різновидами фарб, особливостями використання;

T технологія  -  удосконалювати навички пошуку та збирання інформації в інтернеті;

Eінженерія  -  формувати навички роботи з сухими порошковими пігментами і жовтковою емульсією;

A мистецтво  -  дизайнерське оформлення роботи;

M – математика  -  розвивати логічне мислення.

 

Мета:

 формування предметних компетентностей:

  • поглибити знання школярів про різновидність фарб, їх властивості;
  • формувати в учнів уявлення про пігменти;
  • формувати потребу в пізнанні природи;
  • розвивати спостережливість, мислення, виховувати любов до природи.

формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший, виділяти нове, виконувати творчі завдання;
  • соціальної: удосконалювати вміння виявляти ініціативу і продуктивно працювати в колективі, активно долучатися до обговорення питань, самоорганізовуватися до виконання різних видів діяльності.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, літературне читання, хімія.

Обладнання: аркуші А-4, пензлики, посуд для води, яєчні жовтки, сухі пігменти (кава розчинна, куркума, активоване вугілля ), серветки.

 

Хід уроку

І. Вступна частина. Організація класу.

1. Рефлексія емоційного стану.

- Діти, я рада бачити вас в доброму гуморі і дуже хочу почати роботу з вами. Нехай урок принесе нам радість спілкування і наповнить душі прекрасними почуттями. Посміхніться один одному і мені.

2. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Тільки весняне сонечко починає дарувати нам свої теплі промінці, ми спостерігаємо, як природа та її мешканці прокидаються від зимового сну. Чи не раз зачудовано кожен з нас спостерігав за різнобарвними метеликами, що перелітають з квітки на квітку.

- А чи знали ви, що 14 березня – День метелика?  Пропоную вам більше дізнатися про цих надзвичайних красенів.

( Цікаве про метеликів, відео про них)

  •          Чи здогадалися ви, якою буде тема уроку?

ІІ. Основна частина.

1.Розповідь учителя.

  •          Але замість звичних фарб перед вами є цікаві матеріали для роботи.
  •          Сьогодні ми власноруч створимо фарби.
  •          Ми працюємо фарбою з раннього дитинства. Хтось захоплюється гуашшю, інші закохані в акварель. Але чи всі знають про те, як виготовляють фарби. Всі фарби: акварельні, гуашеві, темперні, олійні  виготовляють на одній основі протягом тисячоліть. Основа всіх фарб – пігмент та зв’язуюча речовина. Від того, на чому замішують фарби, і залежить вийде вона акварельною чи гуашевою. Сьогодні для виробництва фарб використовують пігменти, отримані штучним шляхом.
  •          Ми на уроці спробуємо приготувати темперну фарбу – одну з найдавніших фарб. Історія використання темперних фарб налічує більше 3000 років. Нею розписували ще саркофаги  єгипетських фараонів.
  •          Темпера готувалася самим художником по нескладних технологіях безпосередньо перед використанням її в роботі. І це був найякісніший і найдовговічніший матеріал, що підтверджено багатовіковою практикою(ікони, фрески) (презентація)

Фізкультхвилинка

Ми метелики чудові,

(Нахилити голову  вліво, вправо).

Маєм крильця кольорові,

(Розвести руки в сторони).

Над квітками літаємо,

(Біг на місці, рухи руками вгору- вниз).

Втоми ми не знаємо,

Пташки ми злякалися,

(Руки покласти на голову).

Під квітку заховалися.

(Присісти).

 

 

2. Практична робота.

* Приготування фарби:

- розбиваємо яйце на дві частини;

- відділяємо жовток від білка;

- жовток помістимо у баночку або склянку;

- додамо невелику кількість води ( промити шкаралупу від використаного яйця, набрати в одну половинку води і додати до жовтка);

- гарно розмішуємо жовток з водою  і емульсія готова до використання;

- розділяємо емульсію на три частини;

- до однієї частини додаємо дрібно перетерту ( до стану порошку) розчинну каву і ретельно перемішуємо;

- до другої частини додаємо куркуму і ретельно перемішуємо;

- до третьої частини додаємо розтерте до порошку активоване вугілля і ретельно перемішуємо.

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\473558304_664074949276051_886260122639699914_n.jpg

 

 

         * Фарбування малюнка

C:\Users\Lenovo\Desktop\473603102_1308717746935819_6530516535889609771_n.jpg

 

ІІІ.Загальний висновок.

ІV. Рефлексія.

Прийом «Долоньки»

Ось і уроку кінець.

Хто слухав – молодець.

Що сподобалося вам – поділіться.

Що не сподобалося – пожалійтеся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 січня
Переглядів
295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку