Урок на тему "У магазині" (4 клас, підручник Карп'юк О.Д.)

Про матеріал
План-конспект уроку англійської мови у 4 класі на тему "У магазині". Конспект складено на основі підручника О.Д.Карп'юк та робочого зошита О.Косован. Конспект містить покроковий хід уроку із коментарями та необхідним дидактичним матеріалом.
HO1.jpg
HO10.jpg
HO11.jpg
HO12.jpg
HO13.jpg
HO14.jpg
HO15.png
HO16.jpg
HO17.jpg
HO19.jpg
HO2.jpg
HO20.jpg
HO21.jpg
HO22.jpg
HO23.jpg
HO24.jpg
HO25.jpg
HO26.jpg
HO27.jpg
HO28.png
HO29.jpg
HO3.jpg
HO4.jpg
HO5.jpg
HO6.jpg
HO7.jpg
HO8.jpg
HO9.jpg
Ho18.jpg
Перегляд файлу

Урок №

Дата:

Клас: 4

Тема: У магазині

Очікувані результати: на кінець уроку учні вміють називати упаковки харчових продуктів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: зошит, словник, підручник, робочий зошит, дидактичний матеріал.

Підручник: Карп’юк О.Д. Англійська мова. 4 клас.

Робочий зошит: Косован О. Англійська мова. Робочий зошит для 4 класу.

 

Хід уроку

І Початок уроку

  1. Greeting
  2. Aim

T.: Today we are going to continue our talking about food. And we’ll learn the packaging of food.

  1. Check on homework

Ex. 4, p. 68

A teacher checks homework and corrects mistakes.

  1. Warming up

Mind map “Food groups” (HO1)

Students write a list of products to every group.

 

ІІ Основна частина уроку

  1. Presenting vocabulary
    1. Divide words into groups

Countable/Uncountable (HO2, HO3, HO4, HO5, HO6, HO7, HO8, HO9, HO10, HO11, HO12, HO13, HO14, HO15, HO16)

Before the lesson a teacher sticks flashcards of food and students need to divide these flashcards in 2 groups: countable and uncountable.

  1. Explaining

T.: We can say: one apple or two chickens. But can we say one water or two oils? No, we can’t say so because they are uncountable — we can’t count them. We usually pack these things in bottles, bags, cans etc. You can see those packages in exercise 1 on page 69.

Now point and repeat.

  1. Vocabulary practice
    1. De-vowelled words

(on the back side of the blackboard)

B_r, p_ck, b_ttl_, c_rt_n, j_r, b_g

Students write missed letters.

  1. Ex. 2, p. 69
  2. Matching game

T.: Stick the packages with food.

Before the lesson a teacher prepare the table with food in different packages (flour, jam, macaroni, rice, sugar, butter, etc.) and flashcards with names of packages. Students need to stick a particular flashcard to correct food item.

  1. Ex. 1, p. 25 (WB)

Students do the exercise in their workbooks.

  1. Correct the mistake

A teacher shows pictures with wrong names of packages on the screen. Students need to correct every mistake. (HO17, HO18, HO19, HO20, HO21, Ho22, HO23, HO24)

  1. Physical activity

Song “Head and shoulders”

Students sing a song and do actions.

  1. Reading
    1. Pre-reading activity

T.: Look at the ex. 4 on p. 70. Who can you see there? Where are they? What is the boy doing?

Students answer.

  1. Reading

Ex. 4, p. 70

Two students read a dialogue.

  1. Post-reading activity

T.: What does Bill need to buy? How much does it cost?

Students answer.

  1. Speaking

Fill in the gaps and act out a dialogue

Shop assistant: Can I ________________you?

You: I need _____________________________

Shop assistant: That’s __________________ pounds.

You: Here you _________. ____________ you.

Students work in pairs. Every pair gets a set of British money (HO25, HO26) and a card with a dialogue. Students need to complete the dialogue and using a table with food (p. 2.3) act this dialogue out.

 

ІІІ Заключна частина уроку

  1. Reflection

T: Today you’ve leaned about some traditional English food. Don’t you think the getting knowledge can help you in your real life?

Учитель прикріплює на дошку зображення дерева.

T: Look at your desks. Each of you have got three apples – red, yellow and green one (HO27, HO28, HO29). If you took part in all activities and did everything correct, put a green apple on the tree. If you only helped sometimes and didn’t understand everything, put a yellow apple on the tree. If you didn’t understand and didn’t remember anything, put a red one.

Students stick their “apples”

  1. Home task

Ex.2, 3, p. 25 (WB)

  1. Marks

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
19 липня 2019
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку