Урок на тему: Японія

Про матеріал
Матеріали для уроку географії для учнів 10 класу. Містить розробку уроку на тему: "Японія"
Перегляд файлу

 

Ольшаницький  ліцей

 

 

 

 

 

 

Урок на тему

“Японія”

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель географії

Пуценко С. І.

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Японія

Мета уроку:

 на основі групового випереджаючого навчання сформувати в десятикласників знання про сучасну Японію, проблеми і досягнення держави, подібне і відмінне з Україною, можливості співпраці в майбутньому; дати економіко-географічну характеристику Японії,  провести інтеграцію з історією, економікою, літературою,  культурою;

 формувати вміння учнів аналізувати, зіставляти, узагальнювати і робити висновки; удосконалювати вміння і навички роботи з картами, картосхемами, матеріалами періодичної преси, додатковою літературою;

 ознайомити учнів з особливостями японської культури, з традиціями японців, виховувати почуття поваги до культури японського народу, толерантне ставлення.

Обладнання: політична карта світу, карта Японії, запис японської музики, відеофільм , символіка держави, малюнок Фудзіями

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

                                            

Хід уроку

 

I. Виклик

     Емоційне налаштування учнів:

Посміхніться вчителю та однокласникам

Будьте уважні та доброзичливі

Гарний настрій та володіння собою допоможуть вам бути активними на уроці

Аналізуйте та порівнюйте нове

Не бійтеся помилитися, продемонструйте пам’ять, увагу, досвід

Робіть самостійні висновки.

Я зичу всім вам успіхів

 

 

Під  японську музику

Вчитель. ( Під час розповіді вчителя на екрані слайд- шоу різних малюнків про Японію )

     Барвиста, яскрава  наша Земля. Пилинка Всесвіту. В одному з її куточків є маленька, але дивовижна країна. Країна, яку природа обділила багатством корисних копалин,  землею, але вона досягла таких економічних висот, що багато народів заздрять цій країні. Народи цієї країни ніколи не намагались перемогти сили природи. Повернути річки назад чи знести гори. Навпаки вони навчились осягати її таємниці , проникати в її суть , відтворювати природу в мініатюрі. У цьому секрет невеликої, але впливової у світі економіки країни.        Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про Країну Сонця, що сходить , - країну дивовижну і мальовничу.

Про яку країну йшла мова?

Які асоціації викликає у Вас ця країна?

     

 

Як ви розумієте таке висловлювання: «Океан найближчий сусід, найважливіший партнер і союзник Японії, один із творців її історії й культури. Океан допоміг відстояти країну в часи монгольської навали, він пом’якшує клімат країни, дає мільйони тон морепродуктів; з його дна японці добувають марганцеві конкреції, а з океанічної води витягують уран».

Прогнозована відповідь учня.

 ( Країна ізольована, не має запасів корисних копалин. Найбільший вплив на країну має океан. Найважливішим продуктом харчування для японців є морепродукти, які дає океан, корисних копалин на материку немає, добувають деякі в океані. Але завдяки такому  «диву» Японія  стала однією з найрозвинутіших країн світу)                                         II. Основна частина уроку

       Відкрити завісу загадкового «японського дива», познайомитися з незвичайними для нас традиціями ми матимемо змогу  завітавши до віртуальної лабораторії стратегічних досліджень. Керівники груп познайомлять нас із матеріалами своїх досліджень. Кожна група розглядала один із чинників « дива Японії»

       В лабораторії працювали експерти - географи, які досліджували географічне положення Японії, природні умови та природні ресурси.

Експерти - історики досліджували історію розвитку країни.

Експерти - демографи  вивчали населення Японії.

Експерти - економісти вивчали розвиток господарства ( тобто  розвиток промисловості, сільського господарства, транспорту)

Питання,  яке буде обговорюється в групах- Загадка Японського « дива».

Проблемне питання - чи можливе Українське «диво»?

По закінченню виступу кожна група повинна дати відповідь на проблемне питання: « Чи можливе Українське диво?»

       А ще нам  сьогодні на уроці  допоможуть квіти чарівної сакури.  Якщо група зможе дати відповідь на проблемне питання- формує гілочку сакури. Я сподіваюсь, що до кінця уроку ми будемо мати гарний букет сакури.

Отже, надаю слово експертам -географам.

 Знаючи площу України та Японії порівняйте площу цих країн

-         Чи можливе «диво» в Україні стосовно географічного положення…

Прогнозована відповідь учнів.( Так. Можливо, адже Україна має більшу площу, родючі ґрунти, вигідне географічне положення, тобто межує з розвинутими країнами Європи)

 

Надаємо слово демографам.

 

- Чи можливе « диво» в Україні

Прогнозована відповідь учнів.  ( Вважаю можливе.  Якщо кожен українець  змінить свою  свідомість,  буде відноситись до свого здоров’я більш сумлінніше. Працювати якісніше та раціонально відпочивати.  В державі також повинні відбутися зміни, проведена демографічна політика  щодо заохочення народжуваності, підвищення рівня  медицини…)

                                                                                                                                   Запрошуємо – експертів – економістів.

 

- Чи можливе «диво» в Україні.

Прогнозована відповідь учнів.  ( Можливо, адже Україна має великі запаси корисних копалин, висококваліфікованих робітників…)

                                                                                                                                                   Надаємо слово етнографам.

 

- Чи можливе «диво» в Україні

Прогнозована відповідь учнів

(Кожна держава має свої особливості в мистецтві,  культурі. Звичаях та традиціях. Я вважаю, що нам є чим пишатись в цьому відношенні: наша мелодійна мова, чудові українські пісні, наш український одяг, а також мистецтво  виробів з дерева, килимарство, вироби зі скла та глини, вишивка, петриківський розпис. ..)

 

III. Рефлексія

Мозковий штурм

 Чому відбулося  «диво в Японії?  Що треба змінити в Україні, щоб відбулося   « диво»?

1) Зручні ЕГП та ПГП.

2) Сучасні методи організації виробництва , постійне оновлення виробничих фондів.

3) У 50—60-ті роки Японія активне залучення американського капіталу  і гнучке його використання.

4) Високий рівень розвитку науки та техніки.

5) Перехід від активного залучення іноземних технологій та капіталу в минулому до інтенсивного розвитку власних національних досліджень та їх експорту.

6) Сучасна Японія має динамічні продуктивні сили, в яких нестача природних ресурсів компенсується високим рівнем кваліфікованої робочої сили й культури праці.

7) В Японії дуже низькі воєнні витрати (1% ВНП).

Гра «Вірю, не вірю»

- національною релігію Японії є синтоїзм (вірю)

-буддизм та синтоїзм безконфліктно співіснують у Японії (вірю)

-Японія посідає 4 місце за споживанням риби на душу населення (вірю)

-в Японії 15 міст-мільйонерів (не вірю)

-найбільш потужною сьогодні серед японських компаній є компанія «Тойота» (вірю)

 -за формою державного устрою Японія є республікою (не вірю

- територія Японії знаходиться на платформі (не вірю)

- у господарстві Японії дуже важливу роль відіграє кваліфікована робоча сила (вірю)

- провідна галузь Японії машинобудування (вірю)

- Японія є світовим лідером кольорової металургії (не вірю)

                                                                                                                                    Що ж для вас тепер Японія?(Сенкан)                                                                                    


Японія.                                                                                                                              Загадкова, віддалена.                                                                                             Експортує, імпортує, торгує.                                                                                        Країна сонця, що сходить.                                                                                                Монархія.                                                                                                                        

Японія.                                                                                                              Розвинута, сучасна.                                                                                              Дивує, шокує, вражає.                                                                                                 Країна ранкового сонця.

Майбутнє.

                                                                                     


 Вважається, що паперовий журавлик приносить щастя, тому в кінці нашого уроку я хочу подарувати всім вам японських журавликів, як символ щастя і благополуччя.

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
14 лютого
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку