Тема: Загальна характеристика й розмаїтість типу Кишковопорожнинні.
Мета: сформувати уявлення про особливості організації та процесів життєдіяльності кишковопорожнинних ; навчити розпізнавати клітини зовнішнього і внутрішнього шарів та їх функції. Ознайомити з роллю кишковопорожнинних в екосистемах та їхнім значенням для людини.
Обладнання: вологі препарати губки і гідри; фотографії, слайди, ілюстрації.
Тип уроку : комбінований.
Хід уроку
I.Організаційний момент
II.Актуалізація опорних знань.
-Обговорення питання.
Як ви думаєте , чому від медузи, що потрапила на берег , залишається тільки «мокре місце»?
III.Мотивація навчальної діяльності
Проблемне запитання:
Чому риба в ставку , наприклад окунь - оминає гідру?
IV.Вивчення нового матеріалу
-Розповідь учителя з елементами бесіди .
-Робота учнів у парах
Учні складають загальну характеристику кишковопорожнинних.
-Замалювати схематично тіло гідри і позначити основні частини і шари клітин.
V.Закріплення отриманих знань.
Вправа »Знайди пару»
Завдання:
З’єднайте стрілочками клітини тіла гідри і виконувані ними функції.
Клітини тіла гідри Функції
1 – Жалкі А – Розмноження
2 – Травні Б – Пересування, опора
3 – Нервові В - Регенерація
4 – Проміжні Г – поглинання речовин
5 - Епітеліально – м’язові Д- Захист, напад
6 – Статеві Е = вироблення травних соків
7 - Залозисті Є – Реакція на подразнення
VI. Підсумок уроку
Відповідь на проблемне питання.
Аналіз уроку.
VII.Домашнє завдання: Підготувати цікаві факти по темі.