Урок "Німеччина" (географія 10 клас)

Про матеріал
Конспект уроку з географії до теми "Німеччина" 10 клас до підручника С.Г. Кобернік, Р.Р. Коваленко.
Перегляд файлу

Тема: Німеччина.

Мета: Ознайомити учнів з основними етапами складання економіко-географічної характеристики країни; формувати систему знань про основні особливості географічного положення, населення і господарства Німеччини; розвивати практичні вміння працювати з картами атласу; виховувати уважність, самостійність.

Обладнання: атлас, підручник, контурні карти.

Тип уроку: формування нових знань

План уроку:

1. Організаційний етап.

2. Актуалізація опорних знань.

3. Мотивація навчальної діяльності.

4. Формування нових знань.

5. Узагальнення і систематизація знань.

6. Підведення підсумків уроку.

7. Визначення домашнього завдання.

Хід уроку

1. Організаційний етап.

Привітання, налаштування на роботу.

2. Актуалізація опорних знань.

Вгадай країну:

- На південному сході цієї країни вирощують хміль відмінної якості – продукт необхідний для пивоваріння. Всього пивоварень в країні близько півтори тисячі, а кількість сортів пива – 6000.

- Високошвидкісні автодороги (автобани) з ідеальним покриттям, які опутали павутинням всю країну, надають можливість розвивати будь-яку доступну для сучасних автомобілів швидкість.

- Якщо коротко дати узагальнений образ цієї країни, то вийде, що це країна романтичного народу, що полюбляє розмірене життя, пиво, ковбасу та сардельки з гірчицею, досяг неперевершеної продуктивності праці, прославився своїми культурними і науковими досягненнями.

Ви вже здогадалися, що мова сьогодні піде про …

3. Мотивація навчальної діяльності.

Найпотужніша в економічному відношенні європейська держава — Німеччина. Вона відіграє значну роль не лише в європейській, а й світовій економіці та політиці.

У ХХ ст. Німеччина була основною призвідницею двох світових війн, в обох зазнала поразки, причому після Другої світової була поділена на дві частини: східну — НДР і західну — ФРН, господарство яких було однаково зруйноване. Об’єднання Німеччини у 1990 р. стало найяскравішою подією, оскільки воно, крім зміни економічної ситуації  в  об’єднаній  країні,  вплинуло  на  поділ  сил  у  всьому  світі.

На сьогоднішньому уроці ми спробуємо виявити причини економічного розвитку Німеччини і ті чинники, які визначили успіх цього розвитку (запис теми)

4. Формування нових знань.

1. Типовий план характеристики країни

Подальше вивчення економіко-географічних особливостей країн світу вимагає певної стандартизації етапів вивчення. Такий підхід полегшує вибір головного, порівняння країн, допомагає робити висновки.

 План характеристики країни:

1.  «Візитна картка» країни (офіційна назва, площа, кількість населення, столиця, тип країни, державний устрій).

2.  Економіко-географічне положення країни.

3.  Природні умови та природні ресурси.

4.  Населення (демографічна ситуація, національний, релігійний, віковий склад, розселення, трудові ресурси).

5.  Господарство  (загальні  особливості,  промисловість,  сільське господарство, транспорт, зовнішні економічні зв’язки).

2. «Візитна картка»

Завдання 1. Користуючись картами атласу, складіть «візитну картку» Німеччини.

Офіційна назва — Федеративна республіка Німеччина.

Площа — 357 тис. км2.

Населення — 82,5 млн. осіб (2008 р.).

Столиця — Берлін.

Тип  країни    економічно  високорозвинена  держава,  країна

«Великої сімки».

Державний устрій — парламентська республіка, федеративна

держава.

3. ЕГП

Німеччина розташована в центрі Європи, що є однією з найважливіших особливостей її ЕГП. На території країни перетинаються численні різноманітні шляхи сполучення.

Завдання 2. За допомогою карт атласу визначте:

1)  З якими державами межує Німеччина? Який рівень  їх розвитку? Наскільки вигідне це сусідство?

2)  Якими морями омивається Німеччина?

 Вигідне «сусідське» розташування, вихід до морів, переважання помірного клімату і рівнинного рельєфу, а також досить велика для європейської країни площа (357 тис. км2) виключно сприятливі для розвитку  господарства Німеччини. Після встановлення єдності Німеччина перетворилася у вузловий центр, пов’язуючи Схід та Захід, Скандинавію та Середземномор’я.

4. Природні умови та ресурси (розповідь з елементами бесіди, робота з картами атласу)

Завдання  3.  За  допомогою  карт  атласу  визначте,  родовища яких корисних копалин є на території Німеччини.

Завдання 4. За допомогою карти знайдіть  і назвіть найбільші річки Німеччини. Зробіть припущення, яку роль вони відіграють у господарстві країни.

5. Населення (розповідь з елементами бесіди, робота з картами атласу)

6. Господарство (розповідь з елементами бесіди, робота з картами атласу)

Завдання 5. За допомогою карт атласу визначте і назвіть основні галузі промисловості Німеччини та особливості їх розміщення.

Запитання. Які німецькі підприємства, що виробляють автомобілі, ви можете назвати? Чи всі вони є повністю німецькими?

Завдання 6. За допомогою карт атласу назвіть основні центри суднобудування Німеччини.

7. Зовнішньоекономічна діяльність

В експорті ФРН переважає продукція високорозвиненої обробної промисловості: електротехнічні вироби, автомобілі, оптика, обладнання, прилади тощо. В імпорті переважають енергоносії і сировина. Головними торговими партнерами Німеччини є країни ЄС (половина  усього  торгового  обороту)  і  США.  Останніми  роками ФРН  активно  освоює  ринок  постсоціалістичного  простору.  ФРН належить до найбільших торгівельних партнерів України.

За  оцінками  Інституту  розвитку  управління  (Швейцарія), у першій чверті XXI ст. Німеччина разом з США, Японією і Китаєм складе передову групу країн, що матимуть у своєму розпорядженні найдовершеніші технології.

5. Узагальнення і систематизація знань

-  Позначити  на  контурній  карті:  а)  межі  Німеччини;  б)  назви країн —  сусідів,  найбільших  промислових  центрів,  великих річкових, морських та авіаспортів.

- Питання для обговорення

1)  Після Другої світової війни Німеччина мала надзвичайно низький рівень промислового виробництва. Завдяки чому ця країна за короткий строк стала високо розвиненою?

2)  У яких галузях господарства, на вашу думку, Україна та Німеччина можуть співпрацювати?

6. Підсумок уроку

Учням пропонується зробити висновок уроку.

7. Визначення домашнього завдання

1.  Підручник, опрацювати § 11-12.

2. Підготувати повідомлення про туристичні об’єкти Німеччини, які б ви порадили відвідати. (або про особливості традицій та культури)

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Заїка Ніна Андріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
3369
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку