Урок " Плід, поширення плодів.Лабороторне дослідження " Будова плоду".

Про матеріал
Розробка уроку "Плід, поширення плодів.Лабораторне дослідження "Будова плоду" розширює знання учнів про запліднення, утворення плодів; дає змогу ознайомити учнів з різноманітністю плодів; Під час уроку вдосконалюються уміння працювати в групах, спільно вирішувати поставлені проблеми, здійснювати лабораторні дослідження.
Перегляд файлу

Тема уроку. Плід, поширення плодів. Лабораторне дослідження

   « Будова плода »

      Мета: розширити знання учнів про запліднення, утворення плодів та насіння; ознайомити з різноманітністю плодів в природі; дати поняття «сухі» та «соковиті» плоди; розкрити процес поширення плодів у природі та їх значення у житті людини;                                                                                                   вдосконалювати уміння учнів працювати в групах, спільно вирішувати поставлені завдання; удосконалювати вміння здійснювати лабораторні дослідження, фіксувати результати спостережень та робити відповідні висновки.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: таблиці «Сухі та соковиті плоди», зошити для лабораторних робіт та досліджень, натуральні плоди, презентація та відео «Поширення плодів».                                                                                                                                                                                                                  Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Вправи для підвищення працездатності учнів.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «Вірю, не вірю» ( сигнальні картки червоного та зеленого кольору, червона-вірне твердження, зелена- невірне)

  1. Усі рослини утворюють насіння.      
  2. У квіткових рослин насінина розвивається із насінного зачатка після подвійного запліднення.
  3. В будові насінини розрізняють: насінну шкірку, запас поживних речовин.
  4. У всіх насінних рослин сім’ядолі – це місце накопичення поживних речовин.
  5. Для проростання насіння необхідні три основні умови: вологість, тепло і грунт.
  6. За будовою насіння квіткових рослин поділяється на дві групи: односім’ядольні і двосім’ядольні. Головною відмінністю у їх будові є кількість сім’ядолей.

ІІІ .Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

  Повідомлення  учнів  про дивні плодові рослини ( плоди дерева джекфрута, кігель, цукрове дерево) показ слайдів.                                                                                   

Демонстрація  ( цибулина, буряк, морква, бульба картоплі).   

Проблемне запитання. Чи можна їх віднести до плодів? Відповідь обгрунтуйте. Відповіді учнів.                                                                                                                             

Повідомлення теми, мети уроку.       

           ІУ. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя про особливості будови плоду та види плодів.  

У ході розповіді вчителя учні заповнюють схему «Різноманітність плодів»

                                        Плоди

   

  

  Соковиті     Сухі

        

 

Однонасінні Багатонасінні Однонасінні Багатонасінні

 

   Соковиті     плоди

 

 

Однонасінні    Багатонасінні

Кістянка     Ягода  

      Гарбузина

      Яблуко

      Помаранець

      Багатокістянка

Характеристика  плодів ( кістянка, ягода, гарбузина, яблуко, помаранець, багатокістянка). Учні працюють з підручником і наводять приклади рослин із відповідними плодами, а також з натуральними об'єктами.

Розповідь вчителя про сухі плоди. Завдання : скласти схему сухі плоди.

Характеристика однонасінних плодів : зернівка, сімянка, горіх,крилатка,кістянка. Учні  наводять приклади.

Характеристика багатонасінних плодів: біб, стручок, коробочка.

Запитання. Плоди волоського горіха, кокосової пальми – це горіхи?

Розповідь про плід кокоса (випереджальне завдання учня).

Фізкульт хвилинка.

Лабораторне дослідження «Будова плода»

Учні розглядають колекції плодів, пробують назвати їх види, а також рослини, яким вони належать. Виконують роботу в лабораторних зощитах.

Перегляд фрагменту Поширення плодів

Як поширюються плоди?

Зобразити схему в зошиті «Способи поширення плодів»

У. Закріплення вивченого матеріалу.

Гра « Вгадай плід»

Міф про цей плід ( розповідь вчителя).

Підказка: батьківщиною цього плодового дерева є Середня Азія і Мала Азія, до нас потрапив з Греції. У 18 ст. отримав назву « свято для мозку», бо укріпляє память.

УІ. Підсумок уроку.

1.Чи сподобався вам урок (інтерактивна гра «Смайлик»

УІІ. Домашнє завдання.

 Прочитати параграф, підготувати загадки про плоди.