Конспект уроку подається у вигляді схеми структурних елементів та шляхів їх формування з використанням технології Google Sites, тестів Online Test Pad, інтерактивного плакату ThingLink, спільної дошки Padlet, QR-кодів, які містять посилання на текст, тести, на веб-ресурс з корисною інформацією. Тип уроку: комбінований. Модель «перевернутого класу».
Конспект завантажено на сайт у форматі PDF і відкривається у попередньому перегляді не коректно. При завантаженні на свій комп'ютер все виглядає як потрібно.
Фізика, 11 клас
Охотник Галина Григорівна, вчитель фізики КЗ «СЗШ № 23» Кам'янської міської ради
Урок по темі «Шкала електромагнітних хвиль. Властивості електромагнітних хвиль різних діапазонів. Електромагнітні хвилі в природі та техніці»
Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання учнів про різні види електромагнітного випромінювання. Розглянути шкалу електромагнітних хвиль як відображення всього спектра електромагнітних випромінювань. Проілюструвати перехід кількісних змін у якісні при розподілі електромагнітних хвиль за видами на шкалі.
Тип уроку: комбінований. Модель «перевернутого класу».
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
||
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Ціннісний компонент |
оперує поняттями і термінами: рентгенівське випромінювання, шкала електро-магнітних хвиль. |
розв’язує задачі: на зв’язок довжини та частоти світлової хвилі; користується: оптичними приладами, вимірює довжину світлової хвилі. |
усвідомлює: єдність законів, що описують світлові хвилі та інші електромагнітні випромінювання. |
Таблиця елементів структурних знань та шляхи їх формувань
Етапи уроку |
Завдання етапу |
Методи, прийоми навчання |
Форми навчальної взаємодії |
Дії вчителя |
Дії учнів |
I. Організаційний етап |
Налаштувати на продуктивну працю. |
Словесноінформаційні. |
Фронтальна. |
Привітання з класом. |
Привітання з вчителем. |
II. Етап орієнтації |
Самостійно виявити етапи роботи на уроці. |
Використання QR-кодів. |
Індивідуальна. |
Надає посилання на ресурс.
|
За допомогою мобільного QR сканера переходять за посиланням. |
Етапи уроку |
Завдання етапу |
Методи, прийоми навчання |
Форми навчальної взаємодії |
Дії вчителя |
Дії учнів |
III. Етапи покладання мети і проектування |
Викликати пізнавальний інтерес; організувати самостійне формулювання теми і мети уроку. |
Створення проблемної ситуації і труднощів інтерпретації фактів і явищ. Використання QR-кодів.
|
Фронтальна бесіда з елементами проблемного навчання.
|
Здійснює мотивацію і програмно-цільове управління. Знати: Вміти:
Враховуючи домашнє завдання на цей урок розглянути шкалу електромагнітних хвиль, до кінця уроку заповнити таблицю, попередньо завантаживши на свій гаджет, і надіслати вчителю.
|
Обговорюють і записують в зошит планування навчальної діяльності. |
Етапи уроку |
Завдання етапу |
Методи, прийоми навчання |
Форми навчальної взаємодії |
Дії вчителя |
Дії учнів |
IV. Етап організаційно -діяльнісний. Пошуководослідницький етап. Практичний етап. |
Організувати планування і вибір методу отримання інформації.
|
Евристичний. Робота з мережею Інтернет.
|
Робота в групах. |
Надає консультації за потребою. Визначає консультантів серед учнів.
|
Працюють з інтерактивним плакатом з послідуючим заповненням таблиці «Шкала електромагнітних хвиль». |
Аналіз і логічне мислення. Робота з підручником, з мережею Інтернет.
|
Робота в групах, «мозковий штурм».
|
Координує «мозковий штурм». ➢ Шкала електромагнітних хвиль – неперервна послідовність частот і довжин хвиль електромагнітних випромінювань, які являють собою змінне електромагнітне поле, що поширюється у просторі. ➢ Принципової різниці між всіма видами випромінювання не має. Все це електромагнітні хвилі , які збуджуються зарядженими частинками і поширюються в просторі з швидкістю 3 ·108 м/с ➢ Кількісні характеристики хвиль, довжина й частота, визначають їх властивості. |
1. Заповнюють таблицю. 2. Обговорюють які виникали труднощі в домашній роботі. 3. Робота з текстом підручника, пошук необхідної інформації. |
||
Робота з мережею Інтернет.
|
Поєднання загальнокласних та індивудуальних. |
Пропонує обговорення щодо електромагнітних хвиль в природі та техніці. |
Обговорюють застосування електромагнітних хвиль в техніці, науці, прояв в природі. Продовжують |
||
Етапи уроку |
Завдання етапу |
Методи, прийоми навчання |
Форми навчальної взаємодії |
Дії вчителя |
Дії учнів |
|
|
|
|
|
працювати з дошкою Padlet. |
V. Етап контрольно- оцінювальний. Практичний етап. |
Орієнтувати діяльність учнів на використання знань на практиці. |
Логічне доказове мислення. |
Поєднання загальнокласних та індивудуальних. |
Пропонує тести для закріплення знань та самоперевірки.
|
Індивідуально працюють з таблицею та спільною дошкою, виконують тестові завдання |
VІ. Завершальний етап |
Забезпечити осмислення процесу і результати діяльності. |
Бесіда. Метод МІКРОФОН.
|
Фронтальна |
Підводить підсумок уроку. Закономірність шкали електромагнітних хвиль: у міру переходу від більш довгих хвиль (малих частот) до більш коротких (великих частот) хвильові властивості електромагнітного випромінювання виявляються слабкіше, а квантові властивості сильніше. |
1. Учні висловлюють свої думки за формою: «Я вважаю, що… тому, що… Наприклад… Отже…». 2. Записують домашнє завдання в щоденник. |
Домашнє завдання: § 50, 51, головне в розділі 3.