Урок "Побудова діаграм і графіків в електронних таблицях"

Про матеріал
Урок "Побудова діаграм і графіків в електронних таблицях". Робота в групах, практична робота.
Перегляд файлу

ТЕМА: Ділова графіка. Побудова діаграм і графіків в електронних таблицях Мета:   дидактична: ознайомити учнів з правилами побудови діаграм і графіків на основі табличних даних, ознайомити з видами діаграм і алгоритмами їх побудови і редагування. Продовжувати: формувати  вміння самостійно навчатися, вдосконалювати практичні навички роботи за комп’ютером; 

                розвиваюча:      розвивати      логічне      та      конструктивне      мислення,

спостережливість, увагу, пам'ять;

виховна: виховувати сучасну компетентну людину, яка спирається на естетичні цінності при оформленні графічних об’єктів.

Тип уроку: комбінований.

Форми роботи: робота в групах, практична робота.

Обладнання уроку: 1) комп’ютери, 2) додаток MS Office – Excel, 3) картки з практичними завданнями і вказівками до них, 4) картки з грою «Закінчіть речення».

Щоб удосконалити розум,

треба більше роздумувати ніж заучувати.

Рене Декарт

Хід уроку І. Організаційний момент. (1 хв).

ІІ. Актуалізація опорних знань. (10 хв)

Мозковий штурм

 

Дати відповідь на запитання (кожна правильна відповідь - 1 бал) 1. Що таке електронна таблиця?

2.   Яке розширення мають файли, створені в Excel? 

3.   Що таке книга? 

4.   Як позначаються рядки? 

5.   Як позначаються стовпці таблиці? 

6.   Які дані можуть міститися в комірках? 

7.Як виділити в таблиці прямокутний фрагмент? 8.Як виділити в таблиці декілька несуміжних фрагментів?

 

Тему сьогоднішнього уроку ми визначимо,коли пограємо в гру і розв’яжемо кросворд. Гра «Закінчить речення».

Вам необхідно буде швидко протягом не більше 10 секунд продовжити мої речення. Я розпочинаю, а ви закінчуєте. Отже ….

1.     Декілька клітинок електронної таблиці утворюють …….(діапазон)

2.     Кожна клітинка таблиці має своє …… (ім’я)

3.     Рядки в таблиці Excel позначаються … (числами)

4.     Введення формули в клітинку таблиці починається зі знака …

а) дужок [];  б) двокрапки(:);  в)  лапок (“);   г)  дорівнює (=).

5.     Для перетворення даних в рядку формул вводиться ……(формула)

6.     Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді ….. (таблиць)

7.     Основним елементом ЕТ є …..,. яка містить одну порцію інформації.(комірка)

8.     Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів)

 

А тепер виконаємо взаємоперевірку. Правильна відповідь учня оцінюється 0,5 балів. За кожну відповідь з поясненням учень отримує 1 бал. Інформаційна хвилинка

ІІІ. Мотивація вивчення нового матеріалу(3 хв.).

В різних ситуаціях фахівця можуть цікавити як самі числа, показані в таблиці, так і тенденції у їх зміні, які показують діаграми. Отже, діаграми призначені для графічного відображення числових даних.

За допомогою діаграм, на яких показані зміни у виробництві, аналізують економічний стан на підприємстві. Аналіз такої інформації дає можливість прийняти правильне рішення і підвищити конкурентну здатність продукції, яка виробляється, зробити її дешевшою і якіснішою.

В ЕТ Exсel вмонтовані спеціальні засоби, що носять назву ділової графіки, які дозволяють зобразити табличні дані у графічному вигляді.

Cьогодні ми з вами навчимося створювати діаграми і графіки в середовищі Excel. ІV. Вивчення нового матеріалу(15 хв).

Інтерактивна частина уроку проводиться із застосуванням технології «Ажурна  пилка».

Клас ділиться на групи(Домашні), завдання яких опрацювати надану інформацію та опанувати нею на рівні, достатньому для обміну цією інформацією з іншими.

vЯк створити діаграму в Excel?

vЯкі типи діаграм існують в Excel?

vЯкі є елементи діаграм, як зробити зміни в діаграмі?

Після завершення роботи домашніх груп пропонується учням об’єднатися в експертні групи, де вони по черзі обмінюються своїми знаннями  опрацьованого матеріалу.

Ніхто не знає так багато, як усі ми разом, тож давайте дамо відповідь на наступні питання.

Після опрацювання дати відповіді на запитання:

1.          Які типи діаграм ви знаєте?

2.          Як запустити майстра діаграм і скільки кроків він виконує?

3.          Як побудувати кругову діаграму?

4.          Як побудувати стовпчикову діаграму?

5.          Які є елементи діаграм?

6.          Як зробити зміни в діаграмі?

V. Практична робота. (завдання на картках) 10 хв.

«Мало знати, потрібно й виконувати, мало бажати, потрібно й робити».(Й.Гете) Завдання 1.

Створити кругову діаграму розподілу рівня успішності вашого класу за І семестр. Діаграма повинна включати легенду, поміщену справа, де кожен колір буде відповідати рівню успішності.

Рівень успішності

Кількість учнів класу

Початковий

3

Середній

5

Достатній

7

Високий

4

 

 

Успішність

image21%

37%

16%

image

imageПочатковий

Середній

Достатній

Високий

 

Завдання 2.

1-5. Побудуйте таблицю значень функції     y = sinx2 + 1.

На першому аркуші книги побудуйте таблицю значень функції для значень х з проміжку       [-2; 2] з кроком h = 0,2. Для цього перший стовпець, починаючи з клітинки А1, заповніть значеннями х: -2;  -1,8;  -1,6; …; 1,8;  2  за правилами створення арифметичної прогресії: введіть у клітинку А1 число –2 ð Правка ðЗаполнить ð Прогрессия ð Арифметическая ð По столбцам ð Шаг 0,2 ð Предельное значение 2 ð ОК. У клітику  В1 введіть формулу =sin(A1^2) + 1 і скопіюйте її у діапазон В2:В21.  6-7. Побудуйте  графік цієї функції.

Запустіть Майстра побудови діаграм і виберіть тип діаграми Точечная ðГотово. Змініть назву листа книги на Графік. Збережіть книгу у власній папці і файлі з назвою Графік.

8-9. Змініть тип діаграми на об’ємний

Відкрийте книгу про діяльність фірми з побудованою на попередньому уроці гістограмою. Змініть тип діаграми на об’ємний за допомогою контекстного меню діаграми. Сформатуйте область побудови діаграми. Повільно ведіть вказівником у рамці, доки не з’явиться такий напис Область побудови діаграми. Замалюйте фон побудови діаграми жовтим кольром. (Клацніть правою клавішею на області ðФормат області побудови). Збережіть книгу в тому ж файлі.

10. Змініть тип діаграми на об’ємний з тривимірним ефектом.

Скопіюйте діаграму на Лист 2. Змініть тип діаграми на об’ємний з тривимірним ефектом за допомогою панелі інструментів Діаграми. Клацніть на елементі Кут діаграми і поверніть площину, щоб поліпшити перегляд діаграми. Сформатуйте область побудови діаграми (клацніть лівою клавішею миші в області побудови діаграми і розтягніть область).

 

 

-2 0,243198                                                       -1,8 0,901751                                           

-1,6 1,549355 

image-1,4 1,925212

-1,2 1,991458

-1 1,841471 -0,8 1,597195

-0,6 1,352274

-0,4 1,159318

-0,2 1,039989

0           1

0,2 1,039989

0,4 1,159318

0,6 1,352274

0,8 1,597195

1           1,841471                                                           1,2 1,991458                                           

                                 1,4 1,925212                                                                                      

                                 1,6 1,549355                                                                                      

1,8 0,901751                                                        2 0,243198                                                         

  

VI.                                                Підсумок уроку. Оцінювання роботи учнів за урок.

VII.                                            Рефлексія. 

Що нового дізналися на уроці?

Чи було все зрозуміло?

Що сподобалося на уроці?

VIII.                                        Повідомлення домашнього завдання.(1 хв.)

1.     Побудуйте власну діаграму успішності за І семестр.

2.     Побудуйте діаграму, в якій відображаються дані про склад населення України. Дані для побудови такої діаграми можна знайти на сайті www.ukraina.com.

3.     Побудувати графік функції на проміжку [-2;2] з кроком h=0,4 таблицю значень складеної функції

x2, x0;

y

                                                           sin x, x 0.

pdf
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку