Урок "Подорож Азією"

Про матеріал
Урок-КВК (тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань). Мета: розширити та поглибити знання учнів про країни Азії; створити економіко-географічний образ Японії, Індії, Китаю; підвищити творчий потенціал; розвивати пам'ять, логічне мислення, мовлення; застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації; виховувати уважність, організованість, комунікативність; почуття поваги та толерантності до інших народів та країн світу.
Перегляд файлу

Тема: Подорож Азією

 

Мета: розширити та поглибити знання учнів про країни Азії; створити економіко-географічний образ Японії, Індії, Китаю; підвищити творчий потенціал; розвивати пам'ять, логічне мислення, мовлення; застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації;   виховувати  уважність, організованість, комунікативність; почуття поваги та толерантності до інших народів та країн світу.

Тип уроку:  урок узагальнення та систематизації знань.

Форма проведення: урок-КВК.

Обладнання: проектор, екран, презентація, відеоролики, етнічна музика, дидактичні матеріали.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Добрий день, учасники вікторини! Шановні члени журі та всі присутні!

 

ІІ. Повідомлення теми. Постановка мети та завдань уроку

      Зібратися разом – це початок,

      Триматися разом – це прогрес,

      Працювати разом – це успіх!

                                                                                              Генрі Форд

Сьогодні мова піде про країни Азіатського регіону. Під Азією (азіатським регіоном) у міжнародній політичній та політологічній практиці традиційно розуміється макрорегіон, що знаходиться в межах географічної Азії та охоплює країни від Японії на північному сході до Пакистану на заході та від Монголії на півночі до Індонезії на півдні. Ще наприкінці XIX ст. державний секретар США Дж. Хей казав, що Середземне море - це океан минулого, Атлантичний океан - океан нинішнього, Тихий океан - океан майбутнього. І справді, нині азіатсько-тихоокеанський регіон перетворюється на могутню світову силу. Спеціалісти визнають, що центр інновацій економічного прогресу у світовому господарстві зміщується саме в цей регіон, і він стає лідером економічного розвитку на новому, п'ятому етапі технічної революції (за теорією М. Д. Кондратьєва). Саме Азія дала чимало прикладів «економічних чудес». Кожна країна цього континенту є неповторною і своєрідною. Зачаровує і вабить як магніт.

Бо насправді народи Азії, їхні традиції, культура, філософія – це феномен, який у західному світогляді визначається словом-символом «Схід».

Метою нашого уроку є підвищення інтересу до географії та розширення знань про конкретні географічні об’єкти, явища та фактори географічного характеру.

Сьогодні ви маєте можливість сповна скористатись найбільшим багатством, яким ви володієте, - власними знаннями! Завдяки їм ви можете стати переможцями вікторини  «Подорож Азією» й отримати оцінку високого рівня.

 

ІІІ.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Отже, у нас усе готове до початку. Сьогодні наших конкурсантів  оцінює компетентне журі. Саме члени журі будуть уважно спостерігати за грою команд, а потім визначати найбільш знаючих та дотепних учнів.

  Познайомтесь із членами журі. Вітаємо…(представлення)

 

  Залишилося побажати успіху учасникам вікторини.

  Я запрошую капітанів потягнути жереб і визначити, кому починати гру.

 

  Дорогі друзі! Підготуйтеся до презентації своєї команди.

 

Конкурс «Привітання»

Кожна команда має своє обличчя, свою родзинку. Тож давайте швидше знайомитися.

 

Другий конкурс «Обличчя країни»

Унікальність країн пов’язана із їх культурою, релігією, природними умовами, населенням. Зараз ми з вами за цими ознаками впізнаємо окремі держави Азії.  Яким буде ваше завдання?

На моніторі будуть представлені світлини. Вам потрібно відгадати ту країну, яку вони представляють.  Правильна відповідь 1 бал.

 

Я бачу, що ви не тільки добрі знавці з географії, а й історії та культури.

Слово мають члени журі.

 

 Третій конкурс «Ти –мені, я - тобі»

Команди отримали домашнє завдання – скласти по 4 запитання супернику. Просимо до двобою. Правильна відповідь 1 бал.

 

Четвертий конкурс «Показуха»

А зараз ми з вами будемо відгадувати країни цікавим способом. Від команди один учасник отримує конверт де є картки з словами,які стосуються певної країни.  Учасник має показати команді так, щоб вона відгадала державу та слово. 1 правильна відповідь - 1 бал. Удачі.

1 команда: сумоїст (Японія), рис (Китай), слон (Індія).

2 команда: суші (Японія),  йога (Індія), робот  (Японія).

А зараз слово має журі. Просимо оголосити підсумки двох конкурсів. Спасибі.

 

П’ятий конкурс «Знайди пару»

На екрані ви побачите певні твердження, які стосуються Індії, Японії та Китаю. Вам потрібно да запропонованих визначень підібрати країну. Правильна пара – 1 бал команді.

В енергетиці країни панує «мирний атом»

 

«Одна родина – одна дитина»

 

Постіндустріальна країна

 

Країна імператора

 

Комуністична країна

 

«Ткацька фабрика світу»

 

Країна роботів

 

За збором цукрової тростини ІІ місце у світі

 

«Перлина Британської корони»

 

до 50% населення є неписьменне через бідність

 

Однонаціональна країна

 

 

Шостий конкурс «Заморочки з бочки»

Зараз представникам кожної із команд буде можливість принести своїй команді бал. Для цього вам потрібно із бочки дістати запитання і дати на нього відповідь. Команди відповідають по черзі. Бажаю удачі.

 

Чому в Японії не має трубопровідного та річкового транспорту?

Яке місто називають «велосипедною столицею»?

Яку країну до 1970 року світ не визнавав незалежною після громадянської війни?

Країна займає ІV місце за ядерним потенціалом.

Назвіть чинники розвитку господарства Китаю.

Країна, що найбільш динамічно розвивається.

Чому більшість галузей господарства Китаю розміщені на східному узбережжі?

У чому полягає особливість ЕГП Японії?

Поясніть завдяки чому Японія через обмеженість ресурсів стала високо розвинутою державою світу?

У якій державі понад 300 млн. населення живе за межею бідності?

Країна експортує 25 % світового експорту чаю.

Чому, незважаючи на високі показники розвитку господарства, Індія залишається країною, що розвивається?

 

Слово надається  членам  журі.

 

V. Підсумок уроку

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чікаленко Ганна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
1372
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку