Урок-подорож до країни "Інформатика"

Про матеріал
Урок-подорож до країни "Інформатика". Урок узагальнення і перевірки знання учнів за темами «Пристрої ПК», «Текстовий редактор Блокнот» і «Графічний редактор Paint».
Перегляд файлу

Тема: Подорож до країни «Інформатика»

 

Тип уроку: перевірка знань учнів.

Мета уроку: узагальнити і перевірити знання учнів за темами «Пристрої ПК», «Текстовий редактор Блокнот» і «Графічний редактор Paint».

Завдання уроку:

освітні:

  •                  узагальнити і перевірити знання про компоненти ПК;
  •                  перевірити вміння учнів працювати з текстовим і графічним редакторами.

виховні:

  •                  виховання вміння раціонально організовувати свою роботу;
  •                  виховання естетики роботи;
  •                  виховання поваги до оточуючих людей.

розвиваючі:

  •                  розвиток уваги, спостережливості, пам'яті, творчого мислення;
  •                  розвиток вміння аналізувати і порівнювати;
  •                  розвиток інтересу до досліджуваного предмета.

Устаткування:

  •                  комп'ютерний клас з операційною системою Windows, текстовим редактором Блокнот, графічним редактором Paint;
  •                  персональний комп'ютер для вчителя;
  •                  мультимедійний проектор (для показу презентації).

Посібники та роздатковий матеріал:

  •                  «Карта» подорожі (Додаток 1);
  •                  кросворд на листочках (Додаток 2);
  •                  картки з назвою клавіш (кожному учневі - комплект карток) (Додаток 3);
  •                  жетони (Додаток 4);
  •                  файли на ПК учнів з різнорівневими завданнями в текстовому редакторі Блокнот (Додаток 5);
  •                  файли на ПК учнів з різнорівневими завданнями в графічному редакторі Paint (Додаток 6).

Час: 45 хвилин.

План уроку:

Організаційний момент - 1 хв.

Повторення і узагальнення вивченого раніше матеріалу - 42 хв.

а) зупинка «Клавіатурна» - 5 хв.

б) зупинка «Кросворд» - 5 хв.

в) зупинка «Казкова» - 5 хв.

г) зупинка «Текстова» - 8 - 10 хв.

д) зупинка «Художня» - 17 - 19 хв.

Підсумки уроку. Домашнє завдання - 2 хв.

 

Хід уроку:

Ви познайомилися з пристроєм комп'ютера, навчилися працювати з допомогою миші на комп'ютері, навчилися працювати на клавіатурі. І всі ці дії ви проводили за допомогою програм - Блокнот і Paint.

Сьогодні ми проводимо незвичайний урок, а урок - гру «Подорож в країну« Інформатика », для того, щоб згадати і визначити наскільки добре, ви засвоїли ці програми. (1 слайд) (додаток 7)

 

Шлях  по країні «Інформатика» буде проходити на віртуальному паровозику, і на шляху зробимо 5 зупинок, на яких кожен з вас зможе набрати бали і в залежності від їх кількості отримати оцінки.

Кожен з вас отримує «Карту подорожі», на якій будете виставляти свої бали, отримані за завдання, виконані під час подорожі.

Займайте свої місця в віртуальному паровозику, поїхали!

 На екрані паровозик починає рух. (2 слайд)

 

1 зупинка - «Клавіатурна». (3 слайд)

На даній зупинці давайте згадаємо призначення основних службових клавіш на клавіатурі комп'ютера і перевіримо, наскільки добре ви їх знаєте.

За кожну правильну відповідь ви отримуєте - жетон (1 бал), якщо помилилися з першого разу, можна змінити свою відповідь, але жетон не одержуєте.

 

На екрані з'являється питання про призначення клавіші, а ви піднімаєте картку з її назвою. (4 слайд)

Питання:

  1.                            для запису заголовних букв і знаків над цифрами (Shift);
  2.                            для переходу на новий рядок (Enter);
  3.                            видалення символу зліва від курсора (Backspace);
  4.                            видалення символу праворуч від курсору (Delete);
  5.                            друк тільки заголовних букв (CapsLock);
  6.                            переклад курсору на початок рядка (Home);
  7.                            переклад курсору в кінець рядка (End);
  8.                            вихід з поточного режиму (Esc).


Молодці, згадали призначення клавіш і їдемо далі!

На екрані паровозик починає рух. (5 слайд)

 

2 зупинка - «Кросворд». (6 слайд)

На цій зупинці вам потрібно згадати основні пристрої комп'ютера і їх призначення. Кожен з вас отримує кросворд, заповніть його клітини. Коли закінчите - підніміть руку і здайте кросворд, я їх потім перевірю, і за кожну правильну відповідь додам вам 1 бал.

А тепер подивіться на екран і згадайте, такі ж ви дали відповіді. (7 слайд).

 

 Сідайте зручніше, і продовжуємо наше «Подорож». Поїхали!

На екрані паровозик починає рух. (8 слайд)

 

3 зупинка - «Казкова». (9 слайд)

На минулому уроці вам в якості домашнього завдання було запропоновано - скласти казку на тему «Чарівний світ комп'ютера». Всі молодці, впоралися із завданням, оцінки за домашнє завдання у вас вже поставлені на ваших «Картах подорожі». Давайте послухаємо кілька казок (2-3 учня зачитують свої казки).

 

Молодці, а наш шлях лежить далі!

На екрані паровозик починає рух. (10 слайд)

4 зупинка - «Текстова». (11 слайд)

На кожному комп'ютері в папці «Подорож» знаходяться 2 файли із завданнями в текстовому редакторі Блокнот (всі завдання різні). Вам необхідно самим оцінити свої знання з теми «Текстовий редактор Блокнот» і вибрати одне із завдань.

При правильному виконанні завдання з файлу «Молодець» ви отримуєте оцінку 9. При правильному виконанні завдання з файлу «Супер» ви отримуєте 10.

Результати виконання завдання, після перевірки вчителем, заносяться в «Карту подорожі».

Всі впоралися з нелегким завданням. Поїхали далі?

На екрані паровозик починає рух. (12 слайд)

5 зупинка - «Художня». (13 слайд)

На цій зупинці ви покажіть свої знання в графічному редакторі Paint. На екрані (слайд 14) ви бачите два малюнки. Виконання одного з них оцінюється на 9 (він не складний), виконання іншого оцінюється на 10. Оцініть самі свої здібності, знання даної програми і виберіть для виконання одне з цих завдань.

Результати виконання, після перевірки вчителем, заносяться в «Карту подорожі».

 

Ну, а тепер повертаємося додому!

На екрані паровозик починає рух. (15 слайд)

Ось і закінчилося сьогодні наше маленьке подорож в дивовижну країну під назвою «Інформатика». Ми з вами зробили 5 зупинок, показали свої знання та вміння в різних областях інформатики, тим самим кожен з вас набрав бали, які будуть підраховані і в залежності від їх кількості виставлені оцінки (Додаток 8).

Домашнє завдання: скласти на листочках кросворд, використовуючи основні поняття текстового редактора Блокнот і графічного редактора Paint.

 

Урок закінчився. Дякую за роботу!

 

 

 

 

docx
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
5 червня 2020
Переглядів
1091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку