Тема: Подорож до країни «Інформатика»
Тип уроку: перевірка знань учнів.
Мета уроку: узагальнити і перевірити знання учнів за темами «Пристрої ПК», «Текстовий редактор Блокнот» і «Графічний редактор Paint».
Завдання уроку:
освітні:
виховні:
розвиваючі:
Устаткування:
Посібники та роздатковий матеріал:
Час: 45 хвилин.
План уроку:
Організаційний момент - 1 хв.
Повторення і узагальнення вивченого раніше матеріалу - 42 хв.
а) зупинка «Клавіатурна» - 5 хв.
б) зупинка «Кросворд» - 5 хв.
в) зупинка «Казкова» - 5 хв.
г) зупинка «Текстова» - 8 - 10 хв.
д) зупинка «Художня» - 17 - 19 хв.
Підсумки уроку. Домашнє завдання - 2 хв.
Хід уроку:
Ви познайомилися з пристроєм комп'ютера, навчилися працювати з допомогою миші на комп'ютері, навчилися працювати на клавіатурі. І всі ці дії ви проводили за допомогою програм - Блокнот і Paint.
Сьогодні ми проводимо незвичайний урок, а урок - гру «Подорож в країну« Інформатика », для того, щоб згадати і визначити наскільки добре, ви засвоїли ці програми. (1 слайд) (додаток 7)
Шлях по країні «Інформатика» буде проходити на віртуальному паровозику, і на шляху зробимо 5 зупинок, на яких кожен з вас зможе набрати бали і в залежності від їх кількості отримати оцінки.
Кожен з вас отримує «Карту подорожі», на якій будете виставляти свої бали, отримані за завдання, виконані під час подорожі.
Займайте свої місця в віртуальному паровозику, поїхали!
На екрані паровозик починає рух. (2 слайд)
1 зупинка - «Клавіатурна». (3 слайд)
На даній зупинці давайте згадаємо призначення основних службових клавіш на клавіатурі комп'ютера і перевіримо, наскільки добре ви їх знаєте.
За кожну правильну відповідь ви отримуєте - жетон (1 бал), якщо помилилися з першого разу, можна змінити свою відповідь, але жетон не одержуєте.
На екрані з'являється питання про призначення клавіші, а ви піднімаєте картку з її назвою. (4 слайд)
Питання:
Молодці, згадали призначення клавіш і їдемо далі!
На екрані паровозик починає рух. (5 слайд)
2 зупинка - «Кросворд». (6 слайд)
На цій зупинці вам потрібно згадати основні пристрої комп'ютера і їх призначення. Кожен з вас отримує кросворд, заповніть його клітини. Коли закінчите - підніміть руку і здайте кросворд, я їх потім перевірю, і за кожну правильну відповідь додам вам 1 бал.
А тепер подивіться на екран і згадайте, такі ж ви дали відповіді. (7 слайд).
Сідайте зручніше, і продовжуємо наше «Подорож». Поїхали!
На екрані паровозик починає рух. (8 слайд)
3 зупинка - «Казкова». (9 слайд)
На минулому уроці вам в якості домашнього завдання було запропоновано - скласти казку на тему «Чарівний світ комп'ютера». Всі молодці, впоралися із завданням, оцінки за домашнє завдання у вас вже поставлені на ваших «Картах подорожі». Давайте послухаємо кілька казок (2-3 учня зачитують свої казки).
Молодці, а наш шлях лежить далі!
На екрані паровозик починає рух. (10 слайд)
4 зупинка - «Текстова». (11 слайд)
На кожному комп'ютері в папці «Подорож» знаходяться 2 файли із завданнями в текстовому редакторі Блокнот (всі завдання різні). Вам необхідно самим оцінити свої знання з теми «Текстовий редактор Блокнот» і вибрати одне із завдань.
При правильному виконанні завдання з файлу «Молодець» ви отримуєте оцінку 9. При правильному виконанні завдання з файлу «Супер» ви отримуєте 10.
Результати виконання завдання, після перевірки вчителем, заносяться в «Карту подорожі».
Всі впоралися з нелегким завданням. Поїхали далі?
На екрані паровозик починає рух. (12 слайд)
5 зупинка - «Художня». (13 слайд)
На цій зупинці ви покажіть свої знання в графічному редакторі Paint. На екрані (слайд 14) ви бачите два малюнки. Виконання одного з них оцінюється на 9 (він не складний), виконання іншого оцінюється на 10. Оцініть самі свої здібності, знання даної програми і виберіть для виконання одне з цих завдань.
Результати виконання, після перевірки вчителем, заносяться в «Карту подорожі».
Ну, а тепер повертаємося додому!
На екрані паровозик починає рух. (15 слайд)
Ось і закінчилося сьогодні наше маленьке подорож в дивовижну країну під назвою «Інформатика». Ми з вами зробили 5 зупинок, показали свої знання та вміння в різних областях інформатики, тим самим кожен з вас набрав бали, які будуть підраховані і в залежності від їх кількості виставлені оцінки (Додаток 8).
Домашнє завдання: скласти на листочках кросворд, використовуючи основні поняття текстового редактора Блокнот і графічного редактора Paint.
Урок закінчився. Дякую за роботу!