Урок-подорож "Мандруємо країною текстового процесора"

Про матеріал
Відкритий урок з інформатики у 5 класі. Можна проводити, як підсумковий урок з теми "Опрацювання текстових даних".
Перегляд файлу

Додаток  1


Правопис і граматика

збереження

обʼєднання

текстового курсора

клавіатури

текстового

Створити

хвилястими

дію

контекстне

редагування

правопису

редагування

автоматичну

Створення документа

дотримуватися

списку

Правопис

граматики

процесора Word

Word

створити

червоного

заміна



 

Додаток 2

Варіант 1

Шаблон документа — це

А заготовка майбутнього документа, що містить різні складові (текст,

заголовки, зображення, примітки тощо) та підказки щодо їх заповнення

Б заготовка заяви, що містить лише текст

В звичайний документ, який можна редагувати

  1. Для вмикання та вимикання режиму прописних літер використовують клавішу

A Ctrl

Б Esc

В Num. Lock

Г Caps Lock

  1. Редагування тексту — це

А внесення змін у текст

Б внесення змін у зовнішній вигляд тексту

В збереження тексту на диску у вигляді текстового файла

  1. Символ ліворуч від курсора (тобто перед ним) можна видалити за допомогою клавіші

A Delete

Б Enter

В <— (Backspace)

Г Shift

  1. Який об’єкт в середовищі текстового процесора має такі параметри форматування: стиль накреслення, розмір, колір тексту?

А сторінка        

Б символ

В абзац

Г список

  1. Малюнок, фотографія, схема, організаційна діаграма в текстовому документі — це

А текстові об’єкти

Б графічні об’єкти

В схематичні об’єкти

 

 

 

 


Варіант 2

Файли шаблонів, створені засобами Microsoft Word,можуть мати розширення

A ppt; pot

Б doc; docx

В htm; html

Г dot; dotx

  1. Для введення великої літери у текстових процесорах одночасно з алфавітною клавішею слід натиснути клавішу

A Alt       

Б Enter

В Shift

Г Ctrl

  1. Процес внесення змін у текст: виправлення помилок, видалення, переміщення, копіювання, вставляння фрагментів тексту та інших об’єктів, називається

А редагуванням тексту

Б форматуванням тексту
В захистом тексту

  1. Новий абзац можна створити за допомогою клавіші

A Delete
Б Enter
В <—(Backspace)

Г Shift

  1. Який об’єкт в середовищі текстового процесора має такі параметри форматування:відступ, вирівнювання, інтервал?

А сторінка
Б абзац
В символ
Г список

  1. Організаційні діаграми використовують для

А схематичного подання пов’язаних між собою даних
Б налаштування параметрів форматування зображення
В зміни розташування зображення відносно тексту

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 3

Правильна послідовність 2-5-1-4-3


Додаток 4

 

  1. Тримайте робоче місце охайним, не розміщуйте на ньому сторонніх речей;
  2. витримуйте правильну поставу - не нахиляйтеся близько до поверхні екрана, не згинайтеся, тримайте руки без напруження;
  3. після 15-20 хв роботи або при відчутті втоми виконайте комплекс вправ для очей і для зняття м’язово­го напруження;
  4. не намагайтеся самостійно усунути перебої в роботі комп’ютера, при їх виникненні негайно покличте учителя;
  5. не торкайтеся задніх стінок монітора та системного блока, не чіпайте дротів живлення;
  6. акуратно вставляйте і виймайте змінні носії;
  7. не торкайтеся екрана монітора руками (це забруднює його і порушує антиблікове покриття);
  8. категорично забороняється знімати кришки корпусів пристроїв комп’ютера, самостійно без дозволу вчителя приєднувати і від’єдну­вати пристрої комп’ютера.


Додаток 5

  1. Запустіть текстовий процесор Microsoft Office Word 2010. Наберіть наступний текст:

Я дуже тяжко Вами відболіла.
Це все було як марення, як сон.
Любов підкралась тихо, як Даліла,
А розум спав, довірливий Самсон.

Тепер пора прощатися нам. Будень.
На білих вікнах змерзли вітражі.
І як ми будем, як тепер ми будем?!
Такі вже рідні, і такі чужі.

  1. Встановіть такі параметри шрифту для набраного тексту:
    1. Розмір 14.
    2. Напис – напівжирний курсив.
    3. Шрифт – Monotype Corsiva.
  2. Встановіть такі параметри абзацу для набраного тексту:
    1. Вирівнювання – по центру.
    2. Перший рядок – відступ 1,25 пт.
    3. Міжрядковий інтервал – 1,5.
  3. Вставте замість слів «Любов», «Самсон», «казка» та «сяйво»  - спеціальні символи.
  4. Вставте довільний обʼєкт SmartArt та довільну діаграму.
  5. Вставте номер сторінки у правому верхньому кутку.


Додаток 6

 

 

 

 

Перегляд файлу

1

 

Розгорнутий конспект уроку

Клас: 5

Предмет: інформатика 

Тема: Опрацювання текстових даних

Урок ___

Тема уроку: Мандруємо країною Текстового процесора

Мета уроку: 

Навчальна: узагальнити знання та практичні вміння з теми «Опрацювання текстових даних».

Розвивальна: розвивати уміння виділяти головне, суттєве у навчальному матеріалі, порівнювати і узагальнювати отримані результати; творчу активність учнів.

Виховна: виховувати інформаційну культуру, самостійність, зібраність, охайність при веденні записів, дбайливе ставлення до технічних засобів.

Обладнання уроку: комп’ютери, підручник, плакат, картки з алгоритмом, тести(друкований варіант),  завдання для практичної роботи(друкований варіант), правила техніки безпеки при роботі за компʼютером, кольорові картки.

Програмне забезпечення:  ОС Windows, Microsoft Office Word 2010.

Тип уроку: урок-подорож.

 

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні уміння

  • Обʼєкт;
  • текстовий документ;
  • основні обʼєкти текстового документа;
  • таблиця;
  • символ;
  • абзац.
  • Властивості обʼєктів;
  • призначення і можливості програмних засобів для опрацювання текстів;
  • види текстових процесорів;
  • розширення різних текстових документів;
  • середовище текстового процесора Microsoft Office Word 2010;
  • алгоритм опрацювання текстового документа.
  • Створення, зберігання та відкривання текстового документа;
  • введення, редагування і форматування символів та абзаців;
  • додавання, редагування та форматування таблиць;
  • форматування сторінок документа;
  • підготовка документа до друку;
  • друк документа.

Основні етапи уроку

Кіл-сть хв

І.Організаційний

2 хв.

ІІ.Оголошення теми та мети уроку. ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

3 хв.

ІV.Відтворення і корекція знань

6 хв.

V.Узагальнення і систематизації знань

17 хв.

VI.Застосування знань на практиці

12 хв.

VI.Підведення підсумків уроку

5  хв.

Хід уроку:

Етап І.Організаційний

Що робить учитель

Що роблять учні

Вітається з учнями, перевіряє присутність учнів, а також готовність до уроку (наявність зошита, книжки, ручки і тд)

Вітаються з вчителем,  налаштовуються на урок.

 

 


 

Вчитель:

- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Девіз нашого сьогоднішнього уроку «Щоб дійти до мети, треба перш за все йти». Цей девіз означає, що потрібно бути наполегливими, долати перешкоди і ніколи не опускати руки!

Форми навчання на даному етапі:фронтальне навчання;

Методи навчання на даному етапі:методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності(емоційний вплив педагога, підбадьорювання), методи організації навчально-пізнавальної діяльності: словесні(бесіда).

Етап ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку

Що робить учитель

Що роблять учні

Мотивує учнів до навчання.

 Слухають вчителя

 Записує тему уроку на дошці.

Записують тему уроку.

 

 

 

Вчитель:

-Одну людину попросили піднятою вгору рукою дотягтися до мітки на стіні, вище якої вона не в змозі дістати. Дотягнулася.  Потім зробили позначку й поставили нове завдання: їй запропонували дістати паличку, розміщену дещо вище від поставленої мітки. Через деякий час людина зробила і це. Потім мету було ще змінено: цього разу було поставлено завдання повісити паличкою капелюха ще вище, але й з цим завданням людина впоралася.

 Все життя перед собою треба ставити все нову і нову мету, і завдяки своїй  праці і винахідливості ви обов’язково її досягнете.

Сьогоднішній урок - підсумковий із теми «Текстовий процесор». Ми його проведемо у вигляді подорожі до країни під назвою «Текстовий процесор». Це незвичайна країна і до неї не так просто дібратися. На кожному із уроків даної теми ви ставили перед собою мету: спочатку ознайомитися із текстовим процесором, потім вивчити його середовище, основні обʼєкти, вводили, редагували і форматували текст,додавали і форматували таблиці та багато іншого. А наша подорож обʼєднає всі ваші знання. Отож, ми вирушаємо!

Форми навчання на даному етапі: фронтальна форма;

Методи навчання на даному етапі: методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності(емоційний вплив педагога, підбадьорювання),  методи організації навчально-пізнавальної діяльності: словесні(розповідь).

Етап ІІІ. Відтворення і корекція знань

Що робить учитель

Що роблять учні

Оголошує про першу зупинку,вішає на дошку плакат із грою «Зіпсовані дані» (Додаток 1) і пропонує учням допомогти у відновленні даних, ділить учнів у 3 групи, кожній групі роздає заготовлені відповіді, яким вони мають знайти місце у пропущених клітинках.

Учні слухають вчителя, діляться на групи і виконують завдання.

 

 


 

 

 

 

Вчитель:

 - Перша наша зупинка «Повторювальна» . Я хотіла з вами повторити вивчене на минулих уроках, принесла плакат, але деякі слова із нього випали. Ви мені допоможете відновити його? Щоб це було швидше, розділю вас на 3 групи. Учасники тієї групи, яка швидше виконає завдання отримають один додатковий бал.

Форми навчання на даному етапі: колективна форма.

Методи навчання на даному етапі: методи організації навчально-пізнавальної діяльності: словесні (бесіда), наочні (демонстрація);методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів(створення ситуацій зацікавленості).

Засоби навчання на даному етапі: плакат, заготовлені відповіді, скотч.

Етап IV. Узагальнення і систематизація знань

Що робить учитель

Що роблять учні

Оголошує наступну зупинку. Роздає учням тести (Додаток 2)

Учні виконують тести, обмінюються зошитами, перевіряють тести один одного та виставляють бали.

Оголошує наступну зупинку. Роздає кожній із команд картки з алгоритмом (Додаток 3), які потрібно відновити.

Відновлюють алгоритм.

 

Вчитель:

 -Молодці, ви мені дуже допомогли. Наш поїзд вирушає далі. Наступна зупинка «Тестова». Щоб продовжити наш рух, ви повинні виконати тести. Але не просто виконати, а ще й перевірити тести сусіда. Максимальна кількість балів - шість.

(після того, як учні обміняються зошитами, вчитель пише на дошці правильні відповіді для обох варіантів, щоб учні виконали взаємоперевірку)

-Завдання виконано. Продовжуємо нашу подорож. Наступна зупинка «Алгоритмічна». Вам потрібно буде відновити алгоритм заміни фрагмента тексту у процесорі Microsoft Word. В алгоритмі, який ви отримаєте кроки розташовані у неправильному порядку. Вам потрібно записати послідовність цифр. Вас 3 команди, яка команда швидше виконає завдання - отримає бонус - один додатковий бал кожному учаснику.

Форми навчання на даному етапі: індивідуальна форма, робота в парах, колективна форма.

Методи навчання на даному етапі: методи організації навчально-пізнавальної діяльності: словесні (розповідь,пояснення), практичні (тести, вправи); методи контролю і самоконтролю навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Засоби навчання на даному етапі: тести (друкований варіант), друковані картки з алгоритмом.

Етап V. Застосування знань на практиці

Що робить учитель

Що роблять учні

Оголошує про наступну зупинку. Пропонує учням сісти за компʼютери і зачитує правила техніки безпеки при роботі за компʼютером.
(Додаток 4)

Сідають за компʼютери, повторюють  правила техніки безпеки при роботі за компʼютером.

Оголошує про наступну зупинку, роздає завдання для практичної роботи. (Додаток 5)

Виконують завдання практичної роботи.

Перевіряє виконання учнями практичної роботи. Пропонує учням виконати вправи для зняття зорової втоми.

Виконують вправи для зняття зорової втоми.

 

Вчитель:

- Гарно попрацювали. Три зупинки вже пройдено ми продовжуємо нашуподорож і наступна зупинка - «Безпечна». На ній нам потрібно повторити правила техніки безпеки при роботі за компʼютером. (Додаток 4).

- Напевно ця зупинка виявилась для вас найлегшою, але при цьому вона є дуже важливою. Наступна зупинка - «Практична». На ній вам потрібно, як ви вже зрозуміли, виконати практичну роботу. Максимальна кількість балів - шість.

(Вчитель перевіряє виконання практичної роботи).

- Ви добре попрацювали, а тепер з вами трохи відпочинемо. Не повертаючи голови, переведіть погляд у лівий нижній кут, потім – у правий верхній, правий нижній, лівий верхній. Потім – у зворотному порядку.

Форми навчання на даному етапі: Колективна, індивідуальна форма.

Методи навчання на даному етапі: Методи організації навчально-пізнавальної діяльності: словесні(розповідь, бесіда, пояснення), практичні(практичні роботи за інструкціями), методи контролю і самоконтролю навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Засоби навчання на даному етапі: ПК, матеріали для практичної роботи(друкований варіант).

Етап VI. Підведення підсумків уроку

Що робить учитель

Що роблять учні

Оголошує про наступну зупинку. Зачитує учням оцінки.

Слухають вчителя.

Оголошує про кінцеву зупинку. Роздає учням кольорові картки. (Додаток 6) .Пропонує зіграти в гру «Світлофор».

Грають в гру.

Оголошує домашнє завдання.

Записують домашнє завдання.

Вчитель:

- От ми вже знаходимось на передостанній зупинці під назвою «Оцінювальна». Ви сьогодні дуже гарно попрацювали і отримали такі оцінки (зачитує оцінки).

- Наша кінцева зупинка «Текстовий процесор». Ви подолали дуже довгий шлях, і не тільки сьогодні, а протягом вивчення усієї теми. Давайте наприкінці зіграємо з вами у гру. Вона має назву «Світлофор». Перед вами картки трьох кольорів - червоного, жовтого і зеленого. А тепер піднесіть одну із карток, якщо:

  1. Ви сьогодні все зрозуміли - картку зеленого кольору.
  2. Якщо у вас виникали незначні труднощі - картку жовтого кольору.
  3. Якщо урок для вас був незрозумілим, важким - картку червоного кольору.

- Дякую вам за хорошу роботу. Ви всі молодці. Запишіть будь ласка домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи з теми «Текстовий процесор». Гарного всім дня!

Форми навчання на даному етапі: фронтальне навчання;

Методи навчання на даному етапі: методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності(емоційний вплив педагога, заохочення до вивчення предмету, гра-рефлексія), методи організації навчально-пізнавальної діяльності: словесні(бесіда,розповідь).

Засоби навчання на даному етапі: кольорові картки.

zip
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку