Додаток 1
Правопис і граматика
збереження
обʼєднання
текстового курсора
клавіатури
текстового
Створити
хвилястими
дію
контекстне
редагування
правопису
редагування
автоматичну
Створення документа
дотримуватися
списку
Правопис
граматики
процесора Word
Word
створити
червоного
заміна
Додаток 2
Варіант 1
Шаблон документа — це
А заготовка майбутнього документа, що містить різні складові (текст,
заголовки, зображення, примітки тощо) та підказки щодо їх заповнення
Б заготовка заяви, що містить лише текст
В звичайний документ, який можна редагувати
A Ctrl
Б Esc
В Num. Lock
Г Caps Lock
А внесення змін у текст
Б внесення змін у зовнішній вигляд тексту
В збереження тексту на диску у вигляді текстового файла
A Delete
Б Enter
В <— (Backspace)
Г Shift
А сторінка
Б символ
В абзац
Г список
А текстові об’єкти
Б графічні об’єкти
В схематичні об’єкти
Варіант 2
Файли шаблонів, створені засобами Microsoft Word,можуть мати розширення
A ppt; pot
Б doc; docx
В htm; html
Г dot; dotx
A Alt
Б Enter
В Shift
Г Ctrl
А редагуванням тексту
Б форматуванням тексту
В захистом тексту
A Delete
Б Enter
В <—(Backspace)
Г Shift
А сторінка
Б абзац
В символ
Г список
А схематичного подання пов’язаних між собою даних
Б налаштування параметрів форматування зображення
В зміни розташування зображення відносно тексту
Додаток 3
Правильна послідовність 2-5-1-4-3
Додаток 4
Додаток 5
Я дуже тяжко Вами відболіла.
Це все було як марення, як сон.
Любов підкралась тихо, як Даліла,
А розум спав, довірливий Самсон.
Тепер пора прощатися нам. Будень.
На білих вікнах змерзли вітражі.
І як ми будем, як тепер ми будем?!
Такі вже рідні, і такі чужі.
Додаток 6
1
Розгорнутий конспект уроку
Клас: 5
Предмет: інформатика
Тема: Опрацювання текстових даних
Урок №___
Тема уроку: Мандруємо країною Текстового процесора
Мета уроку:
Навчальна: узагальнити знання та практичні вміння з теми «Опрацювання текстових даних». |
Розвивальна: розвивати уміння виділяти головне, суттєве у навчальному матеріалі, порівнювати і узагальнювати отримані результати; творчу активність учнів. |
Виховна: виховувати інформаційну культуру, самостійність, зібраність, охайність при веденні записів, дбайливе ставлення до технічних засобів. |
Обладнання уроку: комп’ютери, підручник, плакат, картки з алгоритмом, тести(друкований варіант), завдання для практичної роботи(друкований варіант), правила техніки безпеки при роботі за компʼютером, кольорові картки.
Програмне забезпечення: ОС Windows, Microsoft Office Word 2010.
Тип уроку: урок-подорож.
Компетенції учнів на уроці:
Основні поняття |
Основні знання |
Основні уміння |
||
|
|
|
||
Основні етапи уроку |
Кіл-сть хв |
|||
І.Організаційний |
2 хв. |
|||
ІІ.Оголошення теми та мети уроку. ІІІ.Мотивація навчальної діяльності |
3 хв. |
|||
ІV.Відтворення і корекція знань |
6 хв. |
|||
V.Узагальнення і систематизації знань |
17 хв. |
|||
VI.Застосування знань на практиці |
12 хв. |
|||
VI.Підведення підсумків уроку |
5 хв. |
|||
Хід уроку:
Етап І.Організаційний
Що робить учитель |
Що роблять учні |
Вітається з учнями, перевіряє присутність учнів, а також готовність до уроку (наявність зошита, книжки, ручки і тд) |
Вітаються з вчителем, налаштовуються на урок. |
Вчитель:
- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Девіз нашого сьогоднішнього уроку «Щоб дійти до мети, треба перш за все йти». Цей девіз означає, що потрібно бути наполегливими, долати перешкоди і ніколи не опускати руки!
Форми навчання на даному етапі:фронтальне навчання;
Методи навчання на даному етапі:методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності(емоційний вплив педагога, підбадьорювання), методи організації навчально-пізнавальної діяльності: словесні(бесіда).
Етап ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку
Що робить учитель |
Що роблять учні |
Мотивує учнів до навчання. |
Слухають вчителя |
Записує тему уроку на дошці. |
Записують тему уроку. |
Вчитель:
-Одну людину попросили піднятою вгору рукою дотягтися до мітки на стіні, вище якої вона не в змозі дістати. Дотягнулася. Потім зробили позначку й поставили нове завдання: їй запропонували дістати паличку, розміщену дещо вище від поставленої мітки. Через деякий час людина зробила і це. Потім мету було ще змінено: цього разу було поставлено завдання повісити паличкою капелюха ще вище, але й з цим завданням людина впоралася.
Все життя перед собою треба ставити все нову і нову мету, і завдяки своїй праці і винахідливості ви обов’язково її досягнете.
Сьогоднішній урок - підсумковий із теми «Текстовий процесор». Ми його проведемо у вигляді подорожі до країни під назвою «Текстовий процесор». Це незвичайна країна і до неї не так просто дібратися. На кожному із уроків даної теми ви ставили перед собою мету: спочатку ознайомитися із текстовим процесором, потім вивчити його середовище, основні обʼєкти, вводили, редагували і форматували текст,додавали і форматували таблиці та багато іншого. А наша подорож обʼєднає всі ваші знання. Отож, ми вирушаємо!
Форми навчання на даному етапі: фронтальна форма;
Методи навчання на даному етапі: методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності(емоційний вплив педагога, підбадьорювання), методи організації навчально-пізнавальної діяльності: словесні(розповідь).
Етап ІІІ. Відтворення і корекція знань
Що робить учитель |
Що роблять учні |
Оголошує про першу зупинку,вішає на дошку плакат із грою «Зіпсовані дані» (Додаток 1) і пропонує учням допомогти у відновленні даних, ділить учнів у 3 групи, кожній групі роздає заготовлені відповіді, яким вони мають знайти місце у пропущених клітинках. |
Учні слухають вчителя, діляться на групи і виконують завдання. |
Вчитель:
- Перша наша зупинка «Повторювальна» . Я хотіла з вами повторити вивчене на минулих уроках, принесла плакат, але деякі слова із нього випали. Ви мені допоможете відновити його? Щоб це було швидше, розділю вас на 3 групи. Учасники тієї групи, яка швидше виконає завдання отримають один додатковий бал.
Форми навчання на даному етапі: колективна форма.
Методи навчання на даному етапі: методи організації навчально-пізнавальної діяльності: словесні (бесіда), наочні (демонстрація);методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів(створення ситуацій зацікавленості).
Засоби навчання на даному етапі: плакат, заготовлені відповіді, скотч.
Етап IV. Узагальнення і систематизація знань
Що робить учитель |
Що роблять учні |
Оголошує наступну зупинку. Роздає учням тести (Додаток 2) |
Учні виконують тести, обмінюються зошитами, перевіряють тести один одного та виставляють бали. |
Оголошує наступну зупинку. Роздає кожній із команд картки з алгоритмом (Додаток 3), які потрібно відновити. |
Відновлюють алгоритм. |
Вчитель:
-Молодці, ви мені дуже допомогли. Наш поїзд вирушає далі. Наступна зупинка «Тестова». Щоб продовжити наш рух, ви повинні виконати тести. Але не просто виконати, а ще й перевірити тести сусіда. Максимальна кількість балів - шість.
(після того, як учні обміняються зошитами, вчитель пише на дошці правильні відповіді для обох варіантів, щоб учні виконали взаємоперевірку)
-Завдання виконано. Продовжуємо нашу подорож. Наступна зупинка «Алгоритмічна». Вам потрібно буде відновити алгоритм заміни фрагмента тексту у процесорі Microsoft Word. В алгоритмі, який ви отримаєте кроки розташовані у неправильному порядку. Вам потрібно записати послідовність цифр. Вас 3 команди, яка команда швидше виконає завдання - отримає бонус - один додатковий бал кожному учаснику.
Форми навчання на даному етапі: індивідуальна форма, робота в парах, колективна форма.
Методи навчання на даному етапі: методи організації навчально-пізнавальної діяльності: словесні (розповідь,пояснення), практичні (тести, вправи); методи контролю і самоконтролю навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Засоби навчання на даному етапі: тести (друкований варіант), друковані картки з алгоритмом.
Етап V. Застосування знань на практиці
Що робить учитель |
Що роблять учні |
Оголошує про наступну зупинку. Пропонує учням сісти за компʼютери і зачитує правила техніки безпеки при роботі за компʼютером. |
Сідають за компʼютери, повторюють правила техніки безпеки при роботі за компʼютером. |
Оголошує про наступну зупинку, роздає завдання для практичної роботи. (Додаток 5) |
Виконують завдання практичної роботи. |
Перевіряє виконання учнями практичної роботи. Пропонує учням виконати вправи для зняття зорової втоми. |
Виконують вправи для зняття зорової втоми. |
Вчитель:
- Гарно попрацювали. Три зупинки вже пройдено ми продовжуємо нашуподорож і наступна зупинка - «Безпечна». На ній нам потрібно повторити правила техніки безпеки при роботі за компʼютером. (Додаток 4).
- Напевно ця зупинка виявилась для вас найлегшою, але при цьому вона є дуже важливою. Наступна зупинка - «Практична». На ній вам потрібно, як ви вже зрозуміли, виконати практичну роботу. Максимальна кількість балів - шість.
(Вчитель перевіряє виконання практичної роботи).
- Ви добре попрацювали, а тепер з вами трохи відпочинемо. Не повертаючи голови, переведіть погляд у лівий нижній кут, потім – у правий верхній, правий нижній, лівий верхній. Потім – у зворотному порядку.
Форми навчання на даному етапі: Колективна, індивідуальна форма.
Методи навчання на даному етапі: Методи організації навчально-пізнавальної діяльності: словесні(розповідь, бесіда, пояснення), практичні(практичні роботи за інструкціями), методи контролю і самоконтролю навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Засоби навчання на даному етапі: ПК, матеріали для практичної роботи(друкований варіант).
Етап VI. Підведення підсумків уроку
Що робить учитель |
Що роблять учні |
Оголошує про наступну зупинку. Зачитує учням оцінки. |
Слухають вчителя. |
Оголошує про кінцеву зупинку. Роздає учням кольорові картки. (Додаток 6) .Пропонує зіграти в гру «Світлофор». |
Грають в гру. |
Оголошує домашнє завдання. |
Записують домашнє завдання. |
Вчитель:
- От ми вже знаходимось на передостанній зупинці під назвою «Оцінювальна». Ви сьогодні дуже гарно попрацювали і отримали такі оцінки (зачитує оцінки).
- Наша кінцева зупинка «Текстовий процесор». Ви подолали дуже довгий шлях, і не тільки сьогодні, а протягом вивчення усієї теми. Давайте наприкінці зіграємо з вами у гру. Вона має назву «Світлофор». Перед вами картки трьох кольорів - червоного, жовтого і зеленого. А тепер піднесіть одну із карток, якщо:
- Дякую вам за хорошу роботу. Ви всі молодці. Запишіть будь ласка домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи з теми «Текстовий процесор». Гарного всім дня!
Форми навчання на даному етапі: фронтальне навчання;
Методи навчання на даному етапі: методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності(емоційний вплив педагога, заохочення до вивчення предмету, гра-рефлексія), методи організації навчально-пізнавальної діяльності: словесні(бесіда,розповідь).
Засоби навчання на даному етапі: кольорові картки.