Урок-подорож "Моя маленька Батьківщина"

Про матеріал

Анотація до виховного заходу «Моя мала Батьківщина»

Виховання патріотизму та національної самосвідомості – справа вкрай необхідна і дуже непроста. Розробка відкритого виховного заходу спрямована на виховання любові до своєї малої батьківщини, піднесення патріотичного духу молодших школярів. Під час проведення заходу учні згадують нещодавні та вже минулі події, що відбувалися на території Херсонщини. Діти розширюють знання про природно – ресурсний потенціал та вигідне географічне положення нашої області.

Виховний момент простежується протягом усього заходу. При проведенні уроку спрямовується увага на патріотичне виховання, розширюється кругозір і обізнаність учнів про рідний край.

Використовуються різноманітні форми роботи з аудиторією. Серед них і показ слайдів, зустріч з Героєм Соціалістичної Праці, інсценізація. Увесь матеріал несе змістове навантаження, найповнішу інформаційну ємність. Матеріал підібраний змістовний, різноманітний, яскравий, емоційно привабливий. Захід проходить в атмосфері тісної співпраці “ учитель – учні “, взаємної підтримки. Це дозволяє отримувати нові знання і розвивати пізнавальну активність на найвищому рівні. Уривки із заходу можна застосовувати на інших уроках.

Виховний захід проводиться у формі уроку–подорожі.

Зупинка I - «Географічна». Краєзнавці у своєму виступі знайомлять учнів із географічним положенням Херсонської області.

Зупинка II - «Здобутки краю». Учні дізнаються про те, що Херсонська область – наймолодша область півдня України, утворена у 1944 році. Вона омивається трьома морями – Чорним, Азовським і рукотворним Каховським. Херсонські землі складають половину зрошувальних земель держави.

Зупинка III - «Перлина степу». Особливої своєрідності Херсонській області надає заповідний куточок, відомий на весь світ, - біосферний заповідник Асканія- Нова.

Зупинка IV- « Історична». Учні дізнаються про те, що будівництво міста Херсона розпочав Потьомкін у 1778 році. Його назва походить від старогрецької назви Херсонеса Таврійського. Відомий поет Херсонщини Микола Братан присвятив рідному місту вірш « Херсон».

Зупинка V - «Моє рідне село». Значну роль у розбудові села відіграв Герой Соціалістичної Праці, колишній голова колгоспу «Степовий» В.М. Сторчак.

Зупинка VI - «Поетична». Херсонщина - чарівний і мальовничий край. Його краса оспівана в піснях і віршах. Вони не залишать байдужим жодного глядача і читача.

Таким чином, учні усвідомлюють необхідність збереження та подальший розвиток культурних надбань українського народу; необхідність збереження єдності та територіальної цілісності України; вироблення в кожного учня прагнення розвивати в собі кращі людські риси українця – патріота.

Даний сценарій відкритого виховного заходу розроблений на допомогу педагогам – організаторам, заступникам директорів з виховної роботи, класним керівникам, вчителям для підготовки і проведення заходів, класних годин.

Перегляд файлу

Мій рідний край, моя земля – красива і велична

 


Отрадівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

                    Новотроїцького району  Херсонської області

  

 

 

                   

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: поглибити і закріпити уявлення дітей про історичне минуле і сьогодення; виявляти бажання більше знати про свій рідний край, своє рідне село, звичаї, традиції, обряди наших предків,  розвивати мовлення учнів, творчу уяву, критичне мислення, вміння працювати з історичними та географічними джерелами; виховувати почуття гордості і любові та поваги до батьків, до планети Земля, усвідомлення того, що діти є нащадками нашого культурного надбання.

Обладнання: глобус, карти України і Херсонської обл., проектор, символи Херсонської області, Новотроїцького  району; проекти, присвячені життю та творчості видатних людей краю; виставка художньої, історичної та географічної літератури.

 

                         Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вчитель

    - Діти, погляньте на глобус. На ньому зображені океани і материки. На материках є багато різних держав, де живуть люди. А ось тут - Європа, де живемо ми з вами – українці. Перед вами карта України. Наша держава – одна з найбільших країн світу.

     Інсценізація казки «Жабка –мандрівниця»

-Ква-ква, ква-ква! - чулося щовечора біля озера. Докупи збиралась озерна жаб’яча родина. Рідні спілкувалися між собою, радилися як краще влаштувати життя, поки літо у розпалі.

Багато було родичів в озерних та трав'яних жаб у світі. Захотілося молодій жабці провідати весь жаб’ячий рід, бо чула про неписаних красунь та знатних господинь. Зробила вітрильника з великого листка лілії і попливла. Довго носило її звивистими річками. На Далекому Заході зустріла мандрівниця свою близьку родичку – жабку чорно- плямисту.

  •    А чому ти така зелена? - спитала вона.
  •    Та у нас майже всі такі.
  •    Давай я тебе трохи підфарбую, а то наші тебе не признають,- запропонувала чорно-плямиста.
  •    Добре,- легко погодилася зеленушка.

Через кілька днів родичка запитує:

  •    Ну, як тобі у нас?
  •    Нічого особливого. Попливу я краще далі, море побачу.

Як тільки підпливла ближче до моря - побачила чудові краєвиди. Але не такі, як у ріднім краї.

- Така спека, їсти хочеться, - наблизилася зеленушка до води, ковтнула разочок і ледве не загинула. Вона ще не знала, що в морі солона вода. Добре, що родичі голос почули і напівживу відтягнули до гірського джерела, напоїли чистою водою. Не зрозуміла тільки бідолаха, про що белькотали між  собою   жабки на своєму діалекті.

- Ні, треба звідси тікати. Хай живуть собі родичі, як знають. Вони вже пристосувались до цих умов, звикли жити тут змалечку. А мені зовсім не подобається. Попливу я до свого найкращого озера, де  прозора і ніжна водичка, де росте очерет і цвітуть лілії. А їжі – вибирай на смак! Недаремно в нашому жаб’ячому роду кажуть: «Кожна жаба своє болото хвалить». Отож і я своє хвалю, бо тут живу, і тут мені найкраще.

Вчитель

- Діти! Чому зеленій жабці не сподобалося на Далекому Заході?

- Розкажіть, за що ви любите свій край, свою родину, дім?

(Виступи дітей)

III. Повідомлення  теми і мети уроку

30 березня 2016 року минає 72 роки з дня створення Херсонської області. І саме зараз час згадати історію нашого краю, визначну роль земляків у становленні української нації, значення Херсонщини у житті держави. Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож по рідній Херсонщині. Вчора я зателефонувала до туристичного агентства і замовила старовинний килим-літак. Тож займайте свої місця і вирушаємо у мандри.

Зупинка I  «Географічна»

Виступ краєзнавців

Учень 1

Херсонська область розташована на півдні України, у басейні нижньої течії Дніпра у межах Причорноморської низовини. На сході країни вона межує з Запорізькою, на  півночі – з Дніпропетровською областями.

Учень 2

На півдні  Херсонщину омивають Чорне і Азовське моря, а також Сиваш (Гниле море). Ріка Дніпро поділяє область на дві частини – правобережну і лівобережну, яку ще називають Таврією. Територія області становить 28,5 тис.кв.км, протяжність з півночі на південь -180 км, із заходу на схід -258км.

Учень 3

Загальна чисельність населення регіону складає 1078,2 тис. чол., щільність – 40 чоловік на 1 кв.км. У регіоні розташовано 9 міст, 30 селищ міського типу, 658 сільських населених пунктів. Найбільші міста – Херсон, Нова Каховка, Каховка, Цюрупінськ.

Зупинка II «Здобутки краю»

Звіт істориків

Учень 1

Херсонська область – наймолодша область південної України, утворена в 1944 році. На території області (площа 28,5 тис. км2, це 4,7% території країни) 18 районів, 259 сільських рад, 698 населених пунктів. Населення області становить 1078,2 тис. осіб (на 01.01.2013 р.).

Херсонщина – це єдина область України, що омивається трьома морями – Чорним, Азовським і рукотворним Каховським. В області 19 великих і малих річок, і найбільш розгалужена зрошувальна система в Європі площею понад 400 га. Херсонські землі складають половину зрошувальних земель держави.  Наша область характеризується екологічно чистим виробництвом зернових, зернобобових, технічних культур, овочівництвом, баштанництвом, виноградарством, садівництвом і тваринництвом м’ясо-молочного напряму.

Учень 2

Наш край є найбільшим виробником овочів в Україні. Внесок області у виробництво овочів і баштанних культур в Україні становить 13%. На Херсонщині збирається рекордний урожай помідорів – 110 т з одного гектара (це в 6 разів перевищує врожайність томатів по Україні і в 1,5 рази врожайність томатів у Каліфорнії, кліматичні умови в якій вважаються ідеальними для їх вирощування).

Встановлено новий рекорд України -  найбільший кавун вагою 25 кілограмів 100 грам,  найбільша  диня - 9 кг 200 грам, гарбуз  – більше 40 кг (фестиваль «Український кавун – солодке диво», м. Гола Пристань, 2013 рік).

Учень 3

Промисловий комплекс області нараховує 220 підприємств харчової, переробної,  хімічної та легкої промисловості, машинобудування, електроенергетики та інших галузей.

 Область має потужну транспортну систему. У транспортний комплекс регіону входить 900 км залізничних колій, 3 морських і 2 річкових порти, аеропорт, два міжнародних транспортних коридори і 4 дороги державного значення. Загальна протяжність усіх автодоріг по області становить понад 5000 км.

Піщані морські пляжі, мальовничі річкові пейзажі, цілюща суміш південного сонця та степового повітря сприяють розвитку рекреаційно-туристичного комплексу області. У рейтингу десяти основних регіонів внутрішнього туризму в Україні Херсонська область посідає четверте місце.

Наступна зупинка III  «Перлина степу»

Вчитель

Особливої своєрідності нашому краю надають заповідні куточки, відомі на весь світ, зокрема, два з трьох в Україні біосферних заповідники – Асканія-Нова,  Чорноморський та три  національних парки – Азово-Сиваський, Олешківські піски та Джарилгач. Завітаємо у цей чарівний край.

 

Показ слайдів :

-«Асканія-Нова – перлина степу»;

-«Засновник заповідника – Фрідріх Фальц-Фейн»;

-«Цінність ботанічного парку»;

-«Подорож до зоопарку».

Вчитель

Продовжуємо нашу подорож. Ми пролітаємо над легендарною Каховкою, рукотворним Каховським морем, гідроелектростанцією. І ось перед нами на березі Дніпра розкинувся Херсон -  наш обласний центр.

Показ слайдів

Наступна зупинка IV «Історична»

Вчитель

Російська цариця Катерина II послала свого фаворита Потьомкіна для будівництва в нашому краї фортець, портів,Чорноморського флоту. Саме в цей час у 1778 році почалося будівництво нового міста – Херсон. Назва походить від старогрецької назви Херсонеса Таврійського. Сам Потьомкін був похований у Катерининському соборі, що знаходиться зараз на вулиці Перекопській  в Херсоні.

У 1923-1932р.р. на адміністративній карті СРСР з’явився Херсонський округ, а з 1932 року – Херсонський район Миколаївської області. З 30 березня 1944 року-Херсонська область.

Відомий поет Херсонщини Микола Братан присвятив рідному місту вірш, який так і називається «Херсон».

Учень читає вірш

В снах доволі налітавшись,

 Місто гасить чари ночі

І на березі крутому

 Умивається Дніпром.

Верболози наслухають,

 Як тролейбуси шурхочуть.

На околиці тополі

 Б'ють світанкові чолом.

Гасне шум над Кошовою,

Пахне фарбою й металом.

Починають корабели

 Звичне діло, наче спів,

І троянди-новосели

 Розбрелись новим кварталом.

Де вдихаєш, наче в полі,

 Теплі пахощі степів.

Миє марево асфальти.

 Десь кують зозулі в плавнях.

Нерухоміє на рейді

Океанський пароплав.

Вчитель

-Діти, час нам повертатися додому. Вас  там чекають  рідні, ваша школа, домівка…Це наша маленька батьківщина.

Учень 1

Найкраще місце на Землі –

Де мама народила,

Найкраще місце на Землі –

Де в школу ми ходили.

Учень 2

Найкраще місце на Землі –

Це та доріжка в клас.

Найкраще місце на Землі –

Це рідний край для нас.

Учень 3

Де мама радісно і щиро,

Так ніжно пестить усіх нас.

Бабуся добра, завжди мила,

Турбується весь час.

Учень 4

Як  добре жити в ріднім краї,

Стрічати весну чарівну,

Найкращої землі немає,

Ніж  та, де я живу.

Учень 5

У ріднім краї розквітаєм,

Немов червоная калина.

У ріднім краї все ми маєм,

Гордиться нами Україна.

Учень 6

Люблю я рідний край всесильно

І мрію мати сад у нім.

І хочу, щоб жили щасливо й гарно

І діти, й внуки в краї цім.

Учень 7

На місці й камінь обростає.

І множаться діла земні.

І кожен, хто про край свій дбає,

Той має корені міцні.

Наступна зупинка  V  «Моє рідне село»

Вчитель

Послухайте вірш про Одрадівку, який написав Марк  Боянжу у 1983 році.

Показ слайдів

Учень

Отрадовка – от радости, от радости она.

Поклон тебе Отрадовка, степная сторона.

От жарких роз я глаз не оторву.

Отрадовка, ты сказка наяву.

Не зря твои сыны в сраженьях пали.

Они страну от смерти отстояли,

Чтобы  тебе хмелеть от красоты.

Вчитель

А зараз слово надається Герою Соціалістичної Праці, колишньому голові колгоспу «Степовий» В.М.Сторчаку

Кінцева станція  VІ «Поетична»

Учень 1

Я – син степів.

Я – син степів і цим горджуся зроду,

Краплиночка великої ріки.

Дитина неповторного народу.

Учень 2

Херсонщина відома скрізь і всюди.

Тут живуть хороші, добрі люди,

Щедрі і, як бджілки , працьовиті,

І гостинні, і талановиті.

Учень 3

О, Тавріє, мій рідний краю,

Вражає нас твоя краса!

Здається, все я забуваю,

Як бачу степові моря.

Учень 4

Будем швидко виростати.

 Свою Одрадівку шанувати,

Рідне село день за днем

У майбутнє поведем.

 

ІV.  Підсумок уроку

Ось  і закінчилася наша подорож. Мені дуже хотілося б, аби любов до свого народу, до рідної мови, традицій, звичаїв ви пронесли через усе своє життя, щоб любили Україну, свій рідний край, жили щасливо і радісно «в сім'ї  вольній, новій».

 

docx
Додано
4 січня 2019
Переглядів
751
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку