КЗ «Ліцей №11» КМР
Вчитель початкових класів: Слайковська Тетяна Борисівна
Урок позакласного читання 4 клас
Тема: Подорож по казках Г.Х. Андерсена
Мета: розширити та узагальнити знання дітей з творчості Г.Х.Андерсена; нарощувати самостійність, стимулювати творчу ініціативу, розвивати образне усне мовлення; сприяти вихованню моральних якостей.
Тип уроку : радіопередача
I.Організаційний момент.
II.Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці позакласного читання ми продовжимо мандрувати по нашому Читаймісту. Ми з вами побували в Будинку книг , тобто в бібліотеці; в Газетному кіоску, де познайомилися з дитячими газетами та журналами. А саме якими ? Нагадайте . ( Відповіді учнів)
Побували ми з вами і в Типографії, де працювали над видавництвом газети « Школярик», яку тепер видаємо щомісяця. А сьогодні завітаємо до Студії звукозапису. Ви вже пробували себе в ролі письменників , коли складали книжки- саморобки; кореспондентами газети « Школярик», а сьогодні ми разом з вами створимо свою радіопередачу , де хтось буде ведучими, а хтось – слухачами.
На цьому уроці ми проведемо підготовчу роботу, а на наступному спробуємо записати ії на плівку.
III. Повідомлення теми уроку.
Тихенько заглянемо в гості до датського письменника- казкаря Г.Х. Андерсена.
- Які казки цього письменника ви читали?
- Яка ваша улюблена казка? Чому?
Ви вже зрозуміли , що нашу передачу ми присвячуємо казкам Г.Х. Андерсена.
IV. Робота над радіопередачею.
- Якщо ви часто слухаєте радіоприймач , то помітили , що кожна передача має свою назву.
- Як , на вашу думку, ми назвемо передачу. ( Пропозиції учнів).
- Тепер нам треба подумати в якій послідовності буде вестись передача, тобто за яким планом?
- Що буде на початку програми?
- Про що йтиме мова в середині?
- Чим можна закінчити передачу?
( Вчитель підводе підсумки і вивішує план , або демонструє на екрані телевізора).(Дивись додаток)
Але . для більш емоційного сприйняття . ми повинні вибрати музичне супроводження. Зараз до вашої уваги я пропоную два музичних уривка. Уважно прослухайте і скажіть . який з них підійде до нашої передачі і чому ви так вважаєте.
( Звучать два музичних уривка : 1) Е. Гріг « Шествіє гномів»;
2) Є. Дога « Мій лагідний та ніжний звір»)
Діти висловлюють свої думки. Голосують за уривок .
- Повернемося до нашого плану. Далі у нас іде вступне слово ведучого. То зараз ми повинні визначити його . або ії. Але, щоб стати ведучим треба пройти конкурсний відбір.
- Хто з вас бажає прийняти участь у конкурсі ведучих? ( Виходять 3 учнів).
1 конкурс
- Якими словами ви почнете нашу передачу?
2 конкурс
- Ведучі повинні мати добру дикцію , вміти виразно читати . Тому . наступний конкурс скоромовок і виразного читання уривка казки Г.Х. Андерсена.
Хто краще справиться з цими завданнями . той буде ведучим нашої програми.
( Підведення підсумків)
- А чому саме Г.Х. Андерсену ми присвятили нашу передачу? А тому, що до нашої редакції надійшло багато листів від постійних слухачів, які дуже люблять цього казкаря.
- Ось . деякі з них ( Ведучий зачитує листи)
- Дорогі наші друзі! Ми дуже задоволені , що вам подобається наша передача . І за вашими проханнями сьогодні розповімо про чудового казкаря Данії Г.Х. Андерсена.
-
- Трохи відпочиньте. Для вас – рекламна пауза.
- Зараз сідайте зручніше . готуйте свої вушка і слухайте казку Г.Х. Андерсена « Свинопас» , а читатимуть її будуть для вас актори театру Читайміста ( Учні читають в особах казку)
- Якщо ви хочете дізнатися , що сталося з принцем та принцесою, чекайте нашу наступну передачу через два тижні.
А зараз до вашої уваги вікторина по казкам Г.Х.Андерсена. Листи з відповідями надсилайте на адресу: Читаймісто, студія звукозапису, передача ____________.
Хто дасть правильні відповіді . отримає приз і зможе прийняти участь у нашій наступній передачі.
V. Підсумок уроку.
- Де ми сьогодні побували?
- Над чим працювали?
- Що більше сподобалось у нашій роботі?
- Щоб ви додали, змінили?
Додаток
Вікторина по казках Г.Х. Андерсена
1. Якось увечері розгулялася страшна негода: гуркотів грім, спалахувала блискавка, а дощ лив як з відра! Страх й годі! Раптом хтось постукав у міську браму , і старий король пішов відчиняти! ( « Принцеса на горошині»).
2. Швидко проплив Яльмар лісами, повз міста, крізь якісь великі зали. Приплив він і в те місто , де жила його старенька неня, яка гляділа його, коли він був ще малим , і вона його дуже любила. ( « Оле- Лукойє»).
3. Сонце голубило її так само тепло й ніжно, як і великі розкішні квіти в саду, і через те вона росла просто не день у день, а щохвилини. Одного разу вона зовсім розцвіла: її маленькі блискучо- білі пелюстки промінням розходилися від золотого сонечка, що було посередині. («Ромашка»).
4. Вона побігла ,що було сили вперед. Назстріч ій линув цілий потік снігових пластівців, але вони не падали з неба, небо було зовсім ясним, і на ньому палало Північне сяйво. (« Снігова королева»).
5. Але минуло дві зими , а на третю деревце було вже велике, що зайцеві треба було оббігати його. « О! Рости, рости, бути великим і старим – це ж найкраще в світі», думало деревце. («Ялинка»).
6. Куди влучила четверта горошина з казки « П’ятеро з одного стручка»?
7. Які іграшки , що зробив принц . сподобались принцесі із казки « Свинопас»?
8. Що повинна була зробити Еліза , щоб врятувати братів від злих чар?
9. Чому принцеса відчула маленьку горошину під матрацами?
10. Чому Дюймовочка не захотіла вийти заміж за зелену жабу ?
11. Що об’єднує всі казки Г.Х.А ндерсена? Чому вони нас вчать? ( Любові , доброзичливості, взаємодопомозі).
Додаток
План передачі