Урок "Подорож по казках Г.Х. Андерсена"

Про матеріал
Урок позакласного читання у формі радіопередачі стимулює учнів до читання та аналізу класичних творів дитячої літератури.
Перегляд файлу

КЗ «Ліцей №11» КМР

Вчитель початкових класів: Слайковська Тетяна Борисівна

                             Урок позакласного читання  4 клас

Тема: Подорож по казках Г.Х. Андерсена

Мета: розширити та узагальнити знання дітей з творчості Г.Х.Андерсена; нарощувати самостійність, стимулювати творчу ініціативу, розвивати образне усне мовлення; сприяти вихованню моральних якостей.

Тип уроку : радіопередача

I.Організаційний момент.

II.Мотивація навчальної діяльності.

  1. Вступне слово вчителя.

           Сьогодні на уроці позакласного читання ми продовжимо мандрувати по нашому Читаймісту. Ми з вами побували в Будинку книг , тобто в бібліотеці; в Газетному кіоску, де познайомилися з дитячими газетами та журналами. А саме якими ? Нагадайте . ( Відповіді учнів)

         Побували ми з вами і в Типографії, де працювали над видавництвом газети « Школярик», яку тепер видаємо щомісяця. А сьогодні завітаємо до Студії звукозапису. Ви вже пробували себе в ролі письменників , коли складали книжки- саморобки; кореспондентами газети « Школярик», а сьогодні ми разом з вами створимо свою радіопередачу , де хтось буде ведучими, а хтось – слухачами.

      На цьому уроці ми проведемо підготовчу роботу, а на наступному спробуємо записати ії на плівку.

III. Повідомлення теми уроку.

Тихенько заглянемо в гості до датського письменника- казкаря Г.Х. Андерсена.

-         Які казки цього письменника ви читали?

-         Яка ваша улюблена казка? Чому?

Ви вже зрозуміли , що нашу передачу ми присвячуємо казкам  Г.Х. Андерсена.

IV. Робота над радіопередачею.

  1.         .Вибір назви передачі.

 

-         Якщо ви часто слухаєте радіоприймач , то помітили , що кожна передача має свою назву.

-         Як , на вашу думку, ми назвемо передачу. ( Пропозиції учнів).

 

  1. Складання плану радіопередачі.

 

-         Тепер нам треба подумати в якій послідовності буде вестись передача, тобто за яким планом?

-         Що буде на початку програми?

-         Про що йтиме мова в середині?

-         Чим можна закінчити передачу?

( Вчитель підводе підсумки і вивішує план , або демонструє на екрані телевізора).(Дивись  додаток)

  1. Вибір музичного супроводження.

Але . для більш емоційного сприйняття . ми повинні вибрати музичне супроводження. Зараз до вашої уваги я пропоную два музичних уривка. Уважно прослухайте і скажіть . який з них підійде до нашої передачі і чому ви так вважаєте.

( Звучать два музичних уривка : 1) Е. Гріг « Шествіє гномів»;

                                                             2) Є. Дога « Мій лагідний та ніжний звір»)

Діти висловлюють свої думки. Голосують за уривок .

  1. Вибір ведучого , ведучої програми.

-         Повернемося до нашого плану. Далі у нас іде вступне слово ведучого. То зараз ми повинні визначити його . або ії. Але, щоб стати ведучим треба пройти конкурсний відбір.

-         Хто з вас бажає прийняти участь у конкурсі ведучих? ( Виходять 3 учнів).

1 конкурс

-         Якими словами ви почнете нашу передачу?

 

2 конкурс

 

-         Ведучі повинні мати добру дикцію , вміти виразно читати  . Тому . наступний конкурс скоромовок і виразного читання уривка казки Г.Х. Андерсена.

Хто краще справиться з цими завданнями . той буде ведучим нашої програми.

( Підведення підсумків)

 

  1. Розгляд листів , які поступили в редакцію передачі. ( Примітка . Листи учнів писали на уроці розвитку мовлення, напередодні уроку позакласного читання. Тема листа « Яка моя улюблена казка Г.Х. Андерсена»)

-         А чому саме Г.Х. Андерсену ми присвятили нашу передачу? А тому, що до нашої редакції надійшло багато листів від постійних слухачів, які дуже люблять цього казкаря.

-         Ось . деякі з них ( Ведучий зачитує листи)

-         Дорогі наші друзі! Ми дуже задоволені , що вам подобається наша передача . І за вашими проханнями сьогодні розповімо про чудового казкаря Данії Г.Х. Андерсена.

-          

  1. Біографічна замітка.
  2. Рекламна пауза. ( Примітка . Учням було домашнє завдання підготувати рекламу своєї улюбленої казки)

-         Трохи відпочиньте. Для вас – рекламна пауза.

  1. Читання казки « Свинопас» в особах. ( Примітка. Може бути інша казка, яку оберуть учні)

-         Зараз сідайте зручніше . готуйте свої  вушка і слухайте казку Г.Х. Андерсена « Свинопас» , а читатимуть її будуть для вас актори театру Читайміста ( Учні читають в особах казку)

-         Якщо ви хочете дізнатися , що сталося з принцем та принцесою, чекайте нашу наступну передачу через два тижні.

  1. Вікторина для слухачів.( Дивись додаток)

А зараз до вашої уваги вікторина по казкам Г.Х.Андерсена. Листи з відповідями надсилайте на адресу: Читаймісто, студія звукозапису, передача ____________.

Хто дасть правильні відповіді . отримає приз і зможе прийняти участь у нашій наступній передачі.

 

 

 

V. Підсумок уроку.

-  Де ми сьогодні побували?

-  Над чим працювали?

- Що більше сподобалось у нашій роботі?

- Щоб ви додали, змінили?

 

                                                                                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Додаток                                                                                                           

 

                             Вікторина по казках Г.Х. Андерсена

1. Якось увечері розгулялася страшна негода: гуркотів грім, спалахувала блискавка, а дощ лив як з відра! Страх й годі! Раптом хтось постукав у міську браму , і старий король пішов відчиняти! ( « Принцеса на горошині»).

2. Швидко проплив Яльмар лісами, повз міста, крізь якісь великі зали. Приплив він і в те місто , де жила його старенька неня, яка гляділа його, коли він був ще малим , і вона його дуже любила. ( « Оле- Лукойє»).

3. Сонце голубило її так само тепло й ніжно, як і великі розкішні квіти в саду, і через те вона росла просто не день у день, а щохвилини. Одного разу вона зовсім розцвіла: її маленькі блискучо- білі пелюстки промінням розходилися від золотого сонечка, що було посередині. («Ромашка»).

4. Вона побігла ,що було сили вперед. Назстріч ій линув цілий потік снігових пластівців, але вони не падали з неба, небо було зовсім ясним, і на ньому палало Північне сяйво. (« Снігова королева»).

5. Але минуло дві зими , а на третю деревце було вже велике, що зайцеві треба було оббігати його. « О! Рости, рости, бути великим і старим – це ж найкраще в світі», думало деревце. («Ялинка»).

6. Куди влучила четверта горошина з казки « П’ятеро з одного стручка»?

7. Які іграшки , що зробив принц . сподобались принцесі із казки « Свинопас»?

8. Що повинна була зробити Еліза , щоб врятувати братів від злих чар?

9. Чому принцеса відчула маленьку горошину під матрацами?

10. Чому Дюймовочка не захотіла вийти заміж за зелену жабу ?

11. Що об’єднує всі казки  Г.Х.А ндерсена? Чому вони нас вчать? ( Любові , доброзичливості, взаємодопомозі).

 

 

                                                                                                                                                 Додаток

                                                     План передачі

  1. Вступне слово ведучого.
  2. Розгляд листів.
  3. Повідомлення теми передачі.
  4. Рекламна пауза
  5. Біографія письменника
  6. Читання казки
  7. Конкурс для слухачів
docx
Додано
25 серпня 2023
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку