Практична робота для 5 класу
Форматування тексту
Київ – одне з найдревніших міст України. Це столиця моєї батьківщини. Точна дата його заснування невідома, проте на думку археологів, воно з’явилося ще у 6-7 столітті нашої ери. За старовинною легендою його заснували три брати - Кий, Щек та Хорив, а також їхня сестра Либідь. Київ став колискою, з якого постала могутня держава Київська Русь.
У давні часи тут правили величні князі, діяння яких і досі впливають на наше життя. Це і Володимир Великий, що охрестив Русь, і Ярослав Мудрий, який об’єднав та зміцнив державу, і Володимир Мономах, відомий своєю мудрістю та далекоглядністю. Київ розквітав та ширився, зайняв почесне місце на карті середньовічної Європи. Розвивалась освіта та книгописання, музика і театр. Багато відомих українських діячів культури та літератури жили та працювали в цьому місті.
Проте траплялися і лихоліття. Неодноразово Київ було спалено та розграбовано. Багато війн та смут перенесли його міцні стіни. Були знищені безцінні святині та пам’ятки минулого. Та Київ не втратив за довгі століття своєї краси. Скільки пам’яток культури й історії збереглося до наших днів. Древнє місто і досі радує нас виблискуючими на сонці куполами храмів та монастирів, різноманіттям пишних палаців та маєтків. Прогулянка старовинними вуличками нагадує про минулі часи та історичні події.
Київ і досі розвивається, розквітає новими барвами. Зараз це сучасна європейська столиця з височенними хмарочосами та торгівельними центрами, великою кількістю парків та скверів. Багатий Київ музеями та бібліотеками, інститутами та університетами. У ньому розміщується всі центральні органи влади, такі як Верховна Рада та Адміністрація Президента.
Київ - це чудове місто, прекрасна столиця України. Він поєднує у собі історичне минуле та динамічне сучасне.
Завдання
«»ий
Просто «це»
Урок-подорож
для учнів 5 класу
на тему:
« Введення, редагування та форматування символів та абзаців »
Вчитель інформатики
Цюрупа Юлія Олександрівна
Тема. Комбінований урок з теми «Введення, редагування та форматування символів та абзаців в текстовому процесорі».
Тип уроку: урок-подорож.
Мета уроку:
Навчальна : застосування умінь і навичок роботи в текстовому редакторі на практиці, узагальнити знання, навчитися використовувати Word у творчій роботі;активізувати увагу та мислення, вчити учнів мотивувати свої дії, давати їм повні і вірні обґрунтування;
розвиваюча:розвивати пізнавальний інтерес, використовуючи, ігрові ситуації; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, уяву, мислення;розвивати уміння правильно розподіляти час та цінувати кожну хвилину;
виховна:виховання культури поведінки, культури мови, свідомої дисципліни, почуття колективізму, сприяти естетичному вихованню.
Обладнання: комп’ютери, карта-маршрут подорожі, картки з техніки безпеки.
Клас: 5
Хід уроку
І. Організаційний етап уроку.(1 хв)
Привітання вчителя. На дошці висить карта подорожі на тролейбусі Word по місту «Текстовий процесор» на якій зазначено основні етапи:
(Додаток 1)
Вас мабуть цікавить куди ми сьогодні відправимося? А відправимося ми в цікаву подорож на веселому тролейбусі по цікавому місту? Але для того, щоб відправитись в подорож нам необхідний білет. Розгадайте назву міста, зашифровану у вигляді ребуса.
Діти розгадують ребус. Перший, хто розгадав ребус озвучує назву країни «Текстовий процесор». Учитель відкриває назву країни на карті.
Маршрут нашої подорожі зображений на карті. Отже, наш тролейбус вирушає в подорож.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Яка цікава станція!? Ой, а що тут роздають, а тут роздають знання, причому безкоштовно. Ну що, візьмемо й собі!?
На партах лежать сполучення клавіш, учні їх пояснюють і кладуть до чемодану і передають наступному учневі.(Додаток 3)
Сполучення клавіш |
Фрагмент тексту |
|
Від поточного місця до кінця слова. |
|
Від поточного місця до початку слова. |
|
Від поточного місця до початку документа. |
|
Від поточного місця до кінця документа. |
|
Від поточного місця до кінця абзацу. |
|
Від поточного місця до початку абзацу. |
(англ.) |
Весь документ. |
Багаж знань ми зібрали і візьмемо його із собою. Як видумаєте, чому саме знання про клавіатуру ми беремо із собою. Очікувана відповідь учнів: бо клавіатура основний пристрій введення текстової інформації.
ІІІ. Основна частина уроку.
По маршруту ми потрапили на вулицю «Загадкова». Тут ми порозгадуємо з вами загадки.(Додаток 4)
Скромний сірий колобок
Довгий, тонкий проводок
Зверху на коробці
Дві великі кнопки
В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є ......(мишка).
Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все – ......(клавіатура).
Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш - ......(монітор)
Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...(принтер)
Молодці! Справилися з цим завданням.
Тепер ми переходимо на проспект «Знавців правил». Тут на нас чекає гра. Гра «Так чи ні»
Вчитель зачитує правило, а учні відповідають: правдиве правило чи ні.
По маршруту переходимо на проспект «Кросвордний». Перед вами кросворд, розшифруйте його. В зафарбованих клітинках отримаєте ключове слово нашої подорожі.
Запитання до кросворду:(Додаток 5)
Отже, ключове слово «форматування». Хто здогадався, чому саме воно зашифроване?
Очікувана відповідь учнів:Тому, що саме форматувати в текстовому процесорі ми сьогодні будемо.
Наступний етап нашого маршруту фізкультхвилинка «масовки-мінусовки».
Виконання практичних завдань за комп’ютером
Завдання 1.
10. Рефлексія. (1 хв.)
Який настрій переповнює наприкінці уроку.
11. Підведення підсумків уроку.(3 хв)
Закінчилась гра у нас,
Результат дізнатись час.
Хто найкраще потрудився
В подорожі відрізнився.
Виставлення оцінок учням. Словесне обгрунтування оцінок.
12.. Домашнє завдання.(1 хв)
Зробити кроссворди
Додаток 2.
.
Додаток 5.
Додаток 6.
Завдання 1.Початковий документ.
Площа квадрата зі стороною а дорівнює а2. Площа прямокутника дорівнює добутку довжин його суміжних сторін.
b
а a
S=a2 S=ab4
Завдання 1. Зразок.
b
аa
(малюнок 1) (малюнок 2)
(Додаток 7)
Завдання 2.
|
Понеділок |
Вівторок |
Середа |
Четвер |
П'ятниця |
1 |
Інформатика |
Математика |
Зарубіжналітература |
Українськалітература |
Українськамова |
2 |
Інформатика |
Географія |
Математика |
Основиздоров’я |
Фізична культура |
3 |
Математика |
Зарубіжналітература |
Математика |
Географія |
Англійськамова |
4 |
Математика |
Фізична культура |
Мистецтво |
Фізична культура |
Англійськамова |
5 |
Англійськамова |
Українськамова |
Біологія |
Українськамова |
Трудовенавчання |
6 |
Історія |
Українськамова |
Біологія |
Логіка |
Трудовенавчання |
7 |
Історія |
|
|
Математика |
Українськалітература |