Розробка уроку
з математики в 5 класі
Тема: «Поняття дробу. Перетворення дробів»
2019 рік
Урок підсумкового повторення у 5 класі за програмою «Росток» з теми: «Поняття дробу. Перетворення дробів»
Підготувала вчитель математики
Аврамкіна В.І., ШЗШ І-ІІІ ст. №4
м. Шостки, Сумської області
Мета уроку:
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
Епіграф уроку:
Навчатися можна тільки весело…
Щоб перетворювати знання,
Потрібно поглинати їх з апетитом
А. Франс
Хід уроку
І. Підготовчо-організаційний етап
1. Діти! Ось ми і дійшли до фінішу з вивчення даної теми. Не все виходило у нас глядно, але я сподіваюсь, що одне ви засвоїли чітко: «Геній складається з 1% натхнення і 99% пітніння».
Учитися міркувати – це значить розвивати вміння із мінімуму фактів здобувати максимум інформації.
У процесі проведення уроку це ви й продемонструєте.
Отже, наша мета – перевірити:
Урок проводимо у формі гри. Адже «Між грою і процесом немає великої різниці. Гарна гра схожа на гарну роботу. Погана гра – на погану роботу». (А.С.Макаренко)
Сьогодні у нас не просто гра, а гра-підготовка до тематичного оцінювання.
Капітани команд мають висловити кожному гравцю своєї команди КТД (коефіцієнт трудової діяльності), тобто виставити бали.
Наступного уроку ми обговоримо об’єктивність оцінювання. На партах капітанів лежать листи КТД з прізвищами членів команди.
Для роботи на уроці учнів об’єднано в 3 команди.
2. Ознайомлення із системою оцінювання, вимоги щодо проведення уроку.
3. Жеребкування команд.
4. Пам’ятаєте чудовий вислів Антуана де Сент-Екзюпері: «Єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування»? Тож із домашнім завданням-привітанням виступає команда …(виступ команд за результатами жеребкування)
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Учасники по черзі називають вислови або прислів’я про числа і дроби. За кожне прислів’я (вислів) – 1 бал
2. Усна лічба – 1 хвилина
Оцінювання: 1 бал за правильно розв’язаний приклад.
Завдання демонструється за допомогою мультимедійного проектора.
ІІІ. Застосування знань, умінь, навичок
Кожна команда відповідає на десять питань. Встановити відповідність між умовою та відповіддю.
Оцінювання: 1 бал за правильну відповідь.
Завдання пропонується за допомогою мультимедійного проектора
2. «Індивідуальне лото» - 5 хвилин .
«Бути людиною – це відчувати свою відповідальність… Пишатися кожною перемогою, здобутою товаришами. Усвідомлювати, що, поклавши свою цеглину ти допомагаєш будувати світ» ( Антуан де Сент-Екзюпері)
Пропонуються заздалегідь заготовлені великі картки, розміром А4; та розрізані картки. Учні розв’язують приклади на картках і накривають карткою відповідь. Якщо всі приклади розв’язано правильно, то зворотній бік покладених карток складає певний малюнок.
Таким чином, легко перевірити результат роботи.
Оцінювання: за кожний правильний приклад 1 бал, всього 6 балів.
3. «Хто швидше отримає відповідь»
Капітан команди викликає до дошки по одному учню. Завдання: знайти шлях, що веде з лівого верхнього кута до правого нижнього так, щоб вийшло число, записане поряд з таблицею.
Виграє та команда, яка за найменшої кількості учасників першою отримає відповідь.
Оцінювання: за кожний правильно розв’язаний приклад – 5 балів.
4. Конкурс капітанів «Математичний феномен»
Капітани розв’язують задачу з життя Діофанта.
Путнику! Тут поховано прах Діофанта.
І розповісти про те, який вік його був довгий, можна лише
мовою чисел.
Шосту частину життя становило прекрасне дитинство
Дванадцята частка кінчилась – покрилося пухом його
підборіддя
Сьому частину життя Діофант у бездітному шлюбі
Минуло п’ять років, і він став батьком щасливим – первісток 5
синок народився у нього.
Та синові доля судила прожити лише половину прекрасного
й світлого життя на землі у порівнянні з батьком
І в скорботі глибокій ще прожив старий 4 р.з тих пір, як сина
втратив.
Скільки років прожив Діофант?
5. Поки капітани розв’язують задачу про Діофанта, учні розв’язують задачу з підручника 5 кл. «Росток», частина 3, №242, стор.48
Перський селянин відказав 3-м своїм синам 17 верюлюдів, причому перший повинен був одержати частину всіх верблюдів, другий - , а третій - частину. Задумалися брати: хоч і добре вони знали дроби, та поділити спадщину за батьковим заповітом так і не змогли.
Допомогти ім узявся кмітливий Ходжа. Він привів свого верблюда і швидко поділив спадщину так, що побажання батька було виконане. Як він зм іг це зробити?
Оцінювання: капітан, який першим розв’яже задачу старого селянина отримує – 7 балів.
6. Капітани підраховують бали.
Учасники команд розв’язують завдання за слайдом: вставити замість літер потрібні числа. Розшифрувати відоме висловлювання великого Галілея.
І команда виконує завдання 1-ї стрічки;
ІІ команда – 2-ї стрічки;
ІІІ команда – 3-ї стрічки;
Відповідь: Природа говорить мовою математики
VI. Підсумок уроку
Діти, цей урок був своєрідною підготовкою до тематичної контрольної роботи з теми «Поняття дробу. Перетворення дробів».
Ви в доступній цікавій формі повторили окремі питання теми, виявили свої прогалини і знаєте тепер на що потрібно звернути увагу, готуючись до контрольної роботи. Той, хто сьогодні отримав бали високого рівня має додатковий 1 бал до контрольної роботи.
V. Домашнє завдання:
1. Повторити п. 1-3 (§1, частина 3, підручник 5 кл. за програмою «Росток»)
2. Виконати завдання для самоперевірки: №192, №193(2;3), №194(1), №195(за бажанням), сторінка 39