Тема: Практична робота №4
Порівняльна характеристика промисловості ФРН і Франції,
Великобританії та Італії.
Мета: формувати вміння складати порівняльну характеристику промисловості окремих країн, визначати й оцінювати значення зв’язків України з державами-сусідами; розвивати вміння працювати з географічними картами, таблицями, діаграмами; уміння систематизувати навчальний матеріал та статистичні дані; формувати цілісне уявлення про навколишній світ, толерантне ставлення до культур усіх народів, розуміння переваг співпраці між країнами.
Обладнання: атласи, комп’ютери, наявність підключення до мережі Інтернет.
Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок учнів.
Хід уроку
Прийом «Географічна розминка»Учитель називає європейську країну (столицю), учні називають відповідну столицю (країну) та її бренд.
Запитання: Назвіть європейські країни, які входять до «Великої сімки».
Повідомлення теми уроку.
На сьогоднішньому уроці ми узагальнимо набуті знання про дані країни, виявимо причини їх економічного розвитку і ті чинники, які визначили успіх цього розвитку. А також у вас буде можливість вдосконалити вміння працювати на комп’ютері, використовуючи мережу Інтернет, електронні атласи.
Практична робота розміщена в папці географія на робочому столі. Виконується парами за комп’ютером.
1.1. Розгляньте економічні карти країн Європи і встановіть відповідність між країною та географічними об’єктами, розташованими на її території:
А. ФРН 1. Країни-сусіди: Фінляндія, Україна, Словаччина
Б. Франція 2. Судноплавні річки: Луара, Рона, Гаронна
В. Великобританія 3. Морські порти: Анкона, Барі, Спеція
Г. Італія 4. Центри машинобудування: Лутон, Бірмінгем, Ковентрі
5. Центри хімічної промисловості: Кельн, Галле, Лейпциг
Відповідь:
1.2. За географічними картами визначте групи експортних товарів промисловості України.
Відповідь:
2.1. Відомо, що Україна має значний потенціал експорту послуг. Вона є найбільшим у світі транзитером природного газу і володіє газотранспортною системою з високою пропускною спроможністю – 290 млдр м³ на вході і майже 170 млрд м³ на виході на рік.
За економічною картою країн Європи визначте, які країни поєднує газотранспортна система нашої держави.
Відповідь:
Висновок (про переваги для української економіки існуючої газотранспортної системи та можливі перспективи щодо її використання)………………………………………………………………………………..
3.1. Користуючись інтернет-ресурсами, картами атласу складіть візитки країн, що порівнюються
1 варіант
Країна |
ФРН |
Франція |
Державний прапор |
|
|
Столиця |
|
|
Площа |
|
|
Населення |
|
|
Державний лад |
|
|
Державна мова |
|
|
Галузі спеціалізації за їх часткою у галузевій структурі промисловості |
|
|
Основні експортні товари |
|
|
ВНП ($ США на душу населення) |
|
|
Валюта |
|
|
Висновок: (про подібні та відмінні ознаки)
2 варіант
Країна |
Великобританія |
Італія |
Державний прапор |
|
|
Столиця |
|
|
Площа |
|
|
Населення |
|
|
Державний лад |
|
|
Державна мова |
|
|
Основні експортні товари |
|
|
Галузі спеціалізації за їх часткою у галузевій структурі промисловості |
|
|
ВНП ($ США на душу населення) |
|
|
Валюта |
|
|
Висновок: (про подібні та відмінні ознаки)
3.2. За даними таблиці побудувати діаграму (відповідно до свого варіанту)
Структура зайнятості населення у головних галузях господарства (у %)
Країна |
Промисловість |
Сільське господарство |
Сфера послуг |
Велика Британія |
26,5 |
2 |
71.% |
Італія |
33 |
10 |
57 |
Франція |
27 |
5 |
68 |
Німеччина |
41 |
5 |
54 |
Висновок:
3.3. Користуючись даними електронної версії підручника з економічної і соціальної географії світу (за редакцією Пестушко, Уварова) складіть прогноз про зміну ВВП на душу населення (для країн, що відповідають вашому варіанту)
Відповідь:
4.1. Створіть колаж (не менше 6 об’єктів) найвизначніших місць з підписами (країна на вибір). Форма колажу – довільна.
5. Підсумок уроку.
Прийом «5 речень». Зробіть висновок, назвіть ознаки схожості та відмінності промисловості порівнюваних країн. Поясніть, які причини, на вашу думку, обумовили виявлені розбіжності.
Презентація колажу (за бажанням)
Цінування та оцінення роботи учнів.
Домашнє завдання: опрацювати відповідні параграфи у підручнику;
визначте економічну модель розвитку якої країни (або її елементи) може взяти за наслідування Україна;
за бажанням: скласти «Топ-10 найвидатніших місць Європи» або скласти туристичний 3-денний маршрут по одній із країн (Франція, Велика Британія, Італія, Німеччина)