Математика. 5 клас Дата: _________ Вчитель: Кузь Вікторія Петрівна
Мета: закріпити: поняття правильних і неправильних дробів; порівняння звичайних дробів; порівняння їх з одиницею;
розвиватитворчі здібності учнів шляхом розв’язування нестандартних завдань; формувати вміння переносити отримані знання в нові ситуації; розвивати: вміння робити висновки і узагальнення;
виховуватикультуру математичного мислення, спостережливість, увагу, кмітливість
Тип уроку: формування вмінь і навичок
Обладнання:ноутбук, проектор, презентація; роздатковий матеріал
Перевірити готовність учнів до уроку, наявність зошитів, письмового та креслярського приладдя на столах. Звернути увагу на освітлення класної кімнати
Зібрати зошити для планової перевірки. Відповісти на запитання, які виникли в учнів під час виконання домашнього завдання
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
На практиці нам часто доводиться порівнювати числові величини. Відомо, що дробові числа виражають певну кількість, тому їх можна теж порівнювати.
Ми вже вміємо порівнювати правильні і неправильні дроби з 1, між собою, знайомі з правилами порівняння дробів з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками. На сьогоднішньому уроці ми будемо відпрацьовувати навички застосовувати ці знання під час розв’язування завдань
þ Математичне доміно
𝟏 𝟒 𝟕 𝟏 𝟐 𝟏𝟕 𝟏𝟐 𝟓 𝟕 𝟏𝟓
, , , , , , , , ,
𝟑 𝟓 𝟔 𝟒 𝟒 𝟓 𝟑 𝟔 𝟕 𝟏𝟐
1. Як називаються дані числа ?
(звичайні дроби)
2. Як називається число, записане над (під) рискою дробу?
(чисельник / знаменник)
3. Що показує знаменник (чисельник) дробу?
(на скільки рівних частин поділено одиницю (ціле) / скільки взято рівних частин одиниці (цілого))
4. Який з дробів виражає третину (половину, четвертину)?
5. Які з даних дробів є правильними (неправильними)? Чому? 6. Відомо, що дріб х - правильний. Які значення може набувати х? 5 7. При яких значеннях х дріб 6 - неправильний? х þ Порівняти: 1) і ; 2) і ; 3) і 1; 4) і 1; 5) і 1; 6) 5 і 7.
7 5
? Робота в парах
Чи правильно виконано порівняння? Виправити помилку (виколоти). Відповідь пояснити.
7 68 8
1 > ; < ; < 1; > ;
7 75 7
12 25
> ; < ; > ; > ;
25 15
2 2 2 9 12 12
< ; < ; > ; < .
5 7 9 2 14 12
? Математична естафета
Розташувати дроби в порядку зростання.
1 команда: , , , , , , , , .
2 команда: , , , , , , , , .
? Самостійна робота. Записати по два числа замість *, щоб утворилась правильна нерівність:
1) >, 2) > ,
3) < , 4) <
?Трохи креслення
Накресліть координатний промінь довжиною 13 см і візьміть за одиничний відрізок 12 клітинок.
Відмітьте на промені точки:
1 1 5
О(0); E(1); А(2); К ; М ; N ;
3 4 6
3 13 13 1 Р ; S ; Т ; С .
2 12 6 2
?Що більше:
1) год чи год; 2) год чи год; 3) дм чи дм;
4) м чи дм; 5) т чи 400 кг; 6) ц чи т?
20 10 5 4
VІІ. Підсумок уроку
Виявляється, для того, щоб мандрувати, просто необхідно знати математику. Так в дружній подорожі ви почерпнули нові знання. Разом з тим стали дружнішими і просто цікаво і весело провели час у чарівному світі математики.
Діти, як ви думаєте: що важливіше – що ви про себе думаєте чи що про вас думають інші люди?
«Один з відомих письменників сказав, що людину можна оцінювати дробом, чисельник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а знаменник - те хороше, що про цю людину думають інші. То ж бажаю вам,щоб дріб у кожного з вас був завжди правильним»
VІІІ. Домашнє завдання