Учні під час уроку навчаються правильно проводити пошук у вебі та оцінювати знайдену інформацію, оцінювати, перевіряти достовірність інформації.
Тема. ПОШУК У ВСЕСВІТНІЙ МЕРЕЖІ. ЩО РОБИТИ З РЕЗУЛЬТАТАМИ ПОШУКУ.
Мета: навчити учнів правильно проводити пошук у вебі та оцінювати знайдену інформацію; розвивати навички проведення пошуку, оцінювання, перевірки достовірності; виховувати культуру користувача ПК.
Обладнання: комп’ютери, інтерактивна дошка, проектор, роздатковий матеріал, тестова оболонка MyTest, браузер Internet
Explorer.
Тип уроку: комбінований.
Х І Д У Р О К У
І. Організаційний момент (1 хв.).
Тема нашого уроку «ПОШУК У ВСЕСВІТНІЙ МЕРЕЖІ»
На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати за наступним планом:
ІІ. Актуалізація та мотивація навчальної діяльності (3 хв.).
Навіщо вам треба вміти працювати з Інтернетом?
Де це вам може знадобитися?
Повторимо основні поняття які нам знадобляться під час уроку. роботи в Інтернеті.
Найліпший спосіб оцінити знайдену у Вебі інформацію – це дізнатися якомога більше про сайт, на якому вона міститься та перевірити достовірність інформації.
Давайте сформулюємо тему нашого уроку…
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (7 хв.)
Існує сім типів веб-сайтів:
1) Пропагандистські. Застосовуються з метою впливу на суспільну думку та для пробудження громадсько-політичної активності. Сайти цього типу також можуть містити прохання про допомогу, пожертви чи внески. Приклад:
2) Комерційні. Містять рекламу та інформацію про продукцію, товари й послуги; ними користуються з метою продажу товарів чи надання послуг або просування на ринок певного бізнесу чи продуктів. До даного типу належить сайт корпорації Майкрософт:
3) Інформаційні. На таких сайтах публікуються різноманітні дані, зокрема статистичні звіти, плани, каталоги, офіційні документи тощо. Це сайти урядових установ, скажімо сайт Верховної
4) Розважальні. Тут ви знайдете музику, відео, ігри, а також новини індустрії розваг. Це, зокрема, сайти телевізійних каналів та сайти, що анонсують нові фільми. Наприклад www.gomin.uazone.net
5) Освітні. Це сайти, які належать освітнім установам, зокрема школам та університетам. Часто адреси подібних сайтів закінчуються на edu. Наприклад:
www.lecos.org та www.athens.kiev.ua
6) Сайти новин. Надають інформацію про місцеві, регіональні, національні та міжнародні події, інколи подібні сайти зв’язані з друкованими виданнями або телевізійними каналами. Приклади: www.5tv.com.ua та www.pravda.com.ua
7) Персональні. Це особисті сайти, що містять довільну інформацію, опубліковану у Вебі їхніми власниками.
Зверніть увагу, у Вас на столі є пам’ятки, де визначено п’ять ключових критерій для оцінювання достовірності інформації, що міститься на сайті. Ви маєте 2 хвилини на роботу з ними, після цього ви маєте визначити основні п’ять критеріїв оцінювання достовірності інформації.
1) Авторитетність. Зверніть увагу на те хто створив сайт. Чи достатнім є обсяг знань та досвід людей, які опікуються цим сайтом? Чи мають вони документи, відповідно яким сайт може висвітлювати дане питання? Адже деякі начебто інформаційні сайти чи сайти новин насправді уособлюють лише власний погляд.
2) Точність. Визначити, що інформація, яка надається на сайті, є вірогідною та точно викладеною, можна кількома способами. Зокрема, скласти загальне уявлення про сайт досить нескладно, коли звернути увагу на наявність и відсутність переліку першоджерел та посилань на інші сайти, які ви знаєте як надійні. Не зайвим також буде уважно переглянути кілька матеріалів на наявність граматичних помилок.
3) Об’єктивність. Більше довіри має сайт, який є неупередженим. Зазвичай такі сайти відтворюють різні погляди на одне й те саме питання або узагалі утримуються від висновків та коментарів, подаючи лише факти. Подивіться, чи не намагаються вам на сайті що продати або чи не змальовують певну ситуацію однобічно.
4) Актуальність. Зверніть увагу на те, як часто оновлюється інформація на сайті. Саме за цим показником визначається її актуальність. Буває й таке, що події, які видають за майбутні, вже відбулися.
5) Охоплення. Визначте, чи досить широким є діапазоном відомостей, що міститься на сайті. Можливо, інформація розрахована лише на вузьку аудиторію. Також важливо з’ясувати чи надаються посилання на інші сторінки та сайти з освітлюваної тематики.
ПОРІВНЯЙТЕ УДОМА З ВЛАСТИВОСТЯМИ ІНФОРМАЦІЇ.
Фрагмент мультфільму (Як подана інформація?)
Використовуючи матеріали з Інтернету ви повинні дотримуватися трьох золотих правил щодо дотримання авторського права.
ІV. Домашнє завдання (2 хв.)
V. Тестування (5 хв.). Виконання вправи (20 хв.)
Ми повторили основні поняття та розглянули нові поняття. Для закріплення матеріалу ви повинні пройти тест після чого ви приступаєте до виконання завдання яке ви вже отримали.
Перегляньте будь-ласка завдання. Оцінювання роботи буде проводитись наступним чином: 5 – 12, 4 – 10, 3 – 8, 2 – 6, 1 – 4.
Оцінки за завдання ви дізнаєтесь на наступному уроці.
Чи є якісь питання щодо його виконання?
На виконання тестування та завдання у вас є …. хв.
Якщо не має більше запитань запрошую зайняти місця біля комп’ютерів та починати працювати.
VІ. Підведення підсумків (2 хв.)