Урок позакласного читання Дмитро Кузьменко (Кузько Кузякін) «Чим корова не собака»

Про матеріал
Урок позакласного літературного читання для шкіл з російською мовою викладання. Урок розроблено з використанням методів критичного мислення. Розрахований для учнів 3 класу.
Перегляд файлу

Тема: Дмитро Кузьменко (Кузько Кузякін) «Чим корова не собака»

Мета: формувати читацьку компетентність школярів через твори сучасних

           дитячих письменників;

розвивати вміння визначати гумор у підтексті твору; пізнавальний інтерес, увагу, здатність до творчого мислення; вміння працювати в команді;

виховувати інтерес до читання, любов до рідного слова.

 

 

ХІД УРОКУ

І. Розминка. «Міні-інтерв’ю»

- Американський винахідник Генрі Форд сказав:

Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх.

Ці слова саме про нас. Побажаємо один одному успіху!

Проведемо інтерв’ю за 1 хвилину. Відповідаємо іменниками.

  • Що ви очікуєте від уроку? (успіху, творчості, взаємодопомоги, дисципліни, розуміння, цікавості, нового, підтримки, читання, відкриття, роботи…)
  • Маю надію, що наш урок буде саме таким.

ІІ. Обґрунтування навчання.

  1. Прийом «Мозковий штурм».

(на екрані портрет Дмитра Кузьменка)

  • Охарактеризуйте цього чоловіка? (молодий, сучасний, бородатий, звичайний, веселий, зухвалий, розкутий…)
  • Дякую вам за таку характеристику.
  1. Розповідь учителя.

Це Дмитро Кузьменко – сучасний дитячий письменник та ілюстратор. Народився 35 років назад у м. Житомирі (показати на карті України).

Школу закінчив із «Золотою медаллю», а потім з «Червоним дипломом» фізико-математичний факультет Житомирського університету, згодом факультет журналістики у Львівському університеті.

Закінчив художню школу.

Займався плаванням, легкою атлетикою та велосипедним туризмом.

Працював редактором та ілюстратором у дитячих журналах «Пізнайко», «Професот Крейд».

Автор багатьох дитячих книжок.

  1. Знайомство з книжковою виставкою.

Деякі з них знаходяться у нашому класі (показую). Ми іще  повернимось до цих книжок.

  • Тепер, коли ми вже знайомі із письменником, пропоную попрацювати в групі і відповісти на
  1. «Вірні і невірні» твердження.

Якщо  вірне твердження – ставим попереду «+»

  Невірне – « - »

  Не впевнені – «?».

На виконання 2 хв.

Вправа «Вірні і невірні» твердження.

  • народився в м. Житомирі
  • редактор та ілюстратор дитячих журналів
  • поет
  • спортсмен
  • малювати не любив
  • улюблена страва – гречана каша з молоком
  • побував на озері Апшинець, що в Карпатах
  • Які твердження ваша група вважає вірними?
  • Які невірні? Чому?
  • У яких сумніваєтесь?
  • Щоб розвіяти сумніви, відкрийте «Хрестоматію» на ст. 88 и ознайомтесь із статтею «Дмитро Кузьменко (Кузько Кузякін).
  • Якими тепер стали сумнівні твердження? (вірними)
  • Які тепер асоціації можемо додати по портрета письменника? (освічений, ризиковий, спортивний, відповідальний, різносторонній …)
  • Добре, із письменником познайомились, а який же текст будемо читати? Пропоную розгадати загадки, які сховались у QR –кодах.
  1. Робота QR –кодами (корова, собака)

Голодна – мукає,    І в вечері, і з ранку

сита – жує,     Вартую я на ганку.

всім дітям молоко дає.   І кусаю, і гарчу –

(корова)    в дім чужих не пропущу.

      (собака)

  • Що спільного у тварин? (свійські, користь для людини, однакова будова …)
  • Прочитайте назву тексту на ст. 89.
  • По заголовку можемо визначити, яким буде текст? (Так. Жартівливим, веселим …)
  • Автор відомий? Заголовок тексту також? Яка ж тема уроку? (екран)
  1. Повідомлення теми.
  • Уривок, який  будемо читати, знаходиться у книзі Кузьки Кузякіна «(Я х трамвай х зоопарк)2».

ФІЗХВИЛИНКА

ІІІ. Усвідомлення змісту.

  1. Словникова робота.
  • Щоб зрозуміти зміст тексту, проведемо словникову роботу. (тлумачні словники)Перед вами аркуші із словниковими словами, вони виділені, і їх значення. За потребою звертайтесь до тлумачного словника або до сноски у підручнику. (2 хв)

Химерна – незвичайна, чудернацька

Сенсорний – пов'язаний з органами чуття

Побут – повсякденне життя

Пришпанделити – причепити

Лінійка – збір учнів на урочистість

Концепція, художній задум – погляди на те чи інше явище

Концептуальний – той, хто дотримується якоїсь концепції

Завесніє – надійде весна

Сила силенна справ – дуже багато справ

З підручника

Молочні породи корів – корови, які вирощують для молока, а не для м’яса

Міськвно – скорочено «міський відділ народної освіти»

Спонсор – благодійник, той що надає матеріальну допомогу

Стінгазета – саморобна газета

Перформанс – дуже коротка сучасна вистава.

а) перевірка роботи

б) читання слів «луною» (за вчителем)

в) хором

г) окремі учні.

2. Знайомство з текстом. Комбіноване читання.

- Під час читання, подумайте, чому такий заголовок?

3. Метод «6 чому?»

- Чому такий заголовок?

- (хлопчик умів малювати тільки собак)

- Чому хлопчик малював тільки собак?

- (вони йому добре вдавались)

- Чому добре виходили тільки собаки?

- (іншого не пробував)

- Чому не пробував малювати інше?

- (не любив малювати)

- Чому не любив малювати?

- (любив грати у футбол)

- Чому любив грати у футбол?

- (у нього це добре виходило).

- Дякую вам, довели.

4. Вправа «Запитайте в автора»

- Це були мої запитання, а можливо і вас вони є? Проведемо вправу «Запитайте в автора». Виберіть в групі «автора», який буде відповідати на запитання і складіть 2 запитання, які вас цікавлять. Нагадую, що запитання повинні стосуватись тексту.

  • Чому ви стверджуєте, що …
  • Що ви маєте на увазі, коли пишете …
  • Починаємо прес-конференцію.
  • Запитання ніколи не закінчуються, особливо у тих, хто любить читати. Але я впевнена, що на деякі з них ви зможете одержати відповіді читаючи книжки Кузьки Кузякіна.

ІV. Рефлексія.

  1. «Мішень»
  • Настав час підбити підсумки уроку. Візьміть «Мішень» і заповніть три її частини.

 

                       

  1. «Шкала думок»
  • Прошу дати відповідь на моє запитання мовчки. Мені дуже цікаво Чи сподобався вам урок? І чи хочеться вам прочитати книжки Дмитра Кузьменка?
  • Перед вами шкала. З одного боку відповідь «Так. Книжки хочу прочитати». З іншого «Ні. Читати книжки не буду».
  • Візьміть стікер і прикріпіть з того боку, до якої відповіді схиляєтесь більше.
  • Хтось хоче пояснити свій вибір?
  • Я дякую вам за урок и бажаю гарного читання.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2019
Переглядів
3536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку