Тема |
Такі різні Мадонни |
||
Мета (формувати компетентності) |
Предметні |
Знання про життя та творчість ; читацьку активність; мислення; культуру усного зв’язного мовлення; усвідомлення ідейно-художнього змісту; навички літературознавчого аналізу |
|
Ключові |
Навички пізнавальної діяльності; виділення головного, порівняння та зіставлення явищ суспільного і мистецького життя; розвиток уваги; само організування до навчальної діяльності |
||
Пошуково-дослідницькі |
Самостійно добирати з різних джерел потрібний навчальний матеріал |
||
Комунікативні |
Висловлення власної думки щодо прочитаного; правильно будувати усне й письмове висловлювання |
||
Інформаційні |
Навички узагальнення та систематизації інформації; |
||
Громадянські |
Почуття гордості за національну культуру; виховування почуття патріотизму, національної самосвідомості, пошани до духовних надбань нашого народу |
||
Загальнокультурні |
Формування здатності учнів аналізувати та оцінювати вчинки героїв, орієнтуватися в культурному та духовному контексті суспільства |
||
Естетичні |
Розвиток пам’яті, навичок виразного читання та аналізу творів |
||
Моральні |
Виховання кращих моральних якостей; осмислювати важливість таких моральних чеснот, як чесність, вірність, взаємоповага |
||
Тип уроку |
Засвоєння нових знань, формування умінь і навичок |
||
Обладнання |
комп’ютер, збірки творів |
||
Перебіг уроку |
|||
І. Організаційний момент |
|
||
ІІ. Актуалізація опорних знань. |
|
||
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності. Оголошення теми, мети й завдань уроку. Пояснення епіграфа |
Вступне слово вчителя |
||
ІV. Основний зміст уроку Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу |
Презентації учнів |
||
V. Підсумки уроку |
|
||
VІ. Домашнє завдання |
Вивчити напам’ять одну з поезій |
||
Шановні гості, учні 10-А класу та вчителі української й зарубіжної літератури гостинно запрошують Вас на свій урок-презентацію. Пропонуємо Вам разом з нами зануритись у чарівний світ мистецтва художнього слова й образотворчого мистецтва.
На минулому уроці ми аналізували сонет Івана Франка «Сікстинська мадонна». Пропоную пригадати, як це було.
Перегляд фільму. Вірш.
Аналізуючи сонет, ми створили асоціативне гроно до слова Мадонна. Які дві ключові асоціації ми виділили?
Ми визначили, що насамперед мадонна – це мати й жінка. Отже, сьогодні ми продовжимо тему жіночої краси, материнської любові та нетлінності кохання. Почуємо багато цікавого про різних Мадонн, різних жінок. Адже вдома ви готували повідомлення про них, досліджували твори різних видів мистецтв про таких
не схожих одна на одну. Тому й тема нашого уроку : Такі різні Мадонни.
Запишіть у зошит тему уроку та самостійно доберіть епіграф, який , на вашу думку, є найдоречнішим. А наприкінці уроку ви проаналізуєте, чи не помилилися ви з його вибором.
Учні записують.
Спробуємо разом визначити мету уроку. Чого ми маємо навчитись, про що дізнатись?
Що ви очікуєте від уроку?
Запишіть у зошит.
Протягом уроку я пропоную вам створити ментальну карту, ключовим поняттям якої буде саме Мадонна.
Учні записують.
У кожного з вас є карта оцінювання, з якою ви працюєте упродовж уроку. Не забувайте виставляти бали собі й однокласникам. Наприкінці уроку ви їх вкладете в зошити й здасте , а після перевірки в індивідуальному порядку дізнаєтесь оцінки за урок.
І.Я. Франко писав :
Більш, ніж меч, і огонь, і стріла, і коса,
Небезпечне оружжя — жіноча краса.
Мабуть, немає поета або письменника, який би не оспівав жінку, її величну красу. Прикладом цього можуть бути Шекспір і Петрарка, Пушкін і Фет, Шевченко й Рильський.
Т.В. про образотворче мистецтво.
З італійської слово «мадонна» перекладається як "моя пані", "жінка"; епоха Відродження додала до його конотації жінку-матір, жінку з дитиною, Богородицю.
Т.В. про 505 років та сторітелінг.
А тепер ми полинемо у світ української літератури. Надаємо слово нашим дослідникам.
Про Шевченка.
Про Чорнобильську мадонну.
Т.В. Про Покрову
Про Костенко
Про музей Ханенків
Про маму
Діти, я не просто так попросила вас взяти фото вашої матусі. Я хочу, аби ви ще раз подивилися на неї, подумали, як сильно ви її любите і прямо зараз написали їй про це СМС-повідомлення. Під супровід чудової пісні «Материнська любов» у виконанні Тіни Кароль, відправте матусі добрі й щирі слова.
Перегляд кліпу
Т.В. та Сірий В. про збірку.
Пропонуємо вам, використовуючи Інтернет, поповнити збірку однією-двома поезіями українських поетів.
Підсумок
Велична й неповторна жінка! Природа наділила її неоціненним скарбом: бути берегинею. Вона щира вірянка й турботлива мати, любляча й вірна дружина, уміла господиня й талановитий дипломат, добра бабуся й милосердна сестра.
Поверніться до епіграфа, чи доречним він був.
Які ж асоціації ви записали сьогодні до слова Мадонна?
Домашнє завдання: вивчити напам’ять одну з поезій інтимної лірики Івана Франка.
Карта оцінювання
учня _____________________________
самооцінка |
взаємооцінювання |
оцінка вчителя |
підсумкова |
|
|
|
|
Карта оцінювання
учня _____________________________
самооцінка |
взаємооцінювання |
оцінка вчителя |
підсумкова |
|
|
|
|
Карта оцінювання
учня _____________________________
самооцінка |
взаємооцінювання |
оцінка вчителя |
підсумкова |
|
|
|
|
Карта оцінювання
учня _____________________________
самооцінка |
взаємооцінювання |
оцінка вчителя |
підсумкова |
|
|
|
|