Урок "Пожежна безпека" до дня охорони праці

Про матеріал

Узагальнити та систематизувати знання учнів про причини

виникнення пожеж, заходи пожежної безпеки, правильної поведінки в

разі пожежі.

Розвивати пам'ять учнів, логічне мислення, увагу.

Виховувати в учнів дисциплінованість, відповідальність, уміння

працювати самостійно і в колективі, культуру мови, позитивну

мотивацію до навчання.

Перегляд файлу

Зеленодольський професійний ліцей

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

по темі:

 

«Пожежна безпека»

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Викладач охорони праці:  Дашко Ірина Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зеленодольськ


План уроку

 

Тема     Пожежна безпека

 

Мета    Узагальнити та систематизувати знання учнів про причини

             виникнення пожеж, заходи пожежної безпеки, правильної поведінки в

             разі пожежі.

             Розвивати пам’ять учнів, логічне мислення, увагу.

             Виховувати в учнів дисциплінованість, відповідальність, уміння

             працювати самостійно і в колективі, культуру мови, позитивну  

             мотивацію до навчання.

 

Тип уроку   Узагальнення та систематизації знань учнів

 

Метод проведення: усне та письмове опитування учнів, проведення      змагання між командами учнів, виступ працівника пожежної частини.                                                                                                          

 

Обладнання уроку: стенди « Законодавство про охорону праці», «Основи

пожежної безпеки», « Основи електробезпеки»,   протипожежний інвентар, ноутбук, відеофільм «Пожежі».

Міжпредметні зв’язки: хімія, фізика, біологія.

 

                                                     Структура уроку

 

І.   Організаційний етап – 1 хв.

ІІ.  Повідомлення теми, мети уроку 2 хв.

ІІІ. Мотивація мети - 3хв.

IV. Актуалізація опорних знань – 7хв.

V. Виконання тестових завдань – 5хв.

VI. Змагання команд:

  1. Мозковий штурм – 12хв.
  2. Розгадування кросворду – 7 хв.

VII. Інформація викладача про стан пожежної безпеки в Апостолівському районі - 5хв.

VIII. Домашнє завдання – 1хв.

IX. Підбиття підсумків уроку -2 хв.

Хід уроку

І..   Організаційний етап

ІІ.  Повідомлення теми, мети уроку. Перевірка по журналу

ІІІ. Мотивація теми, девіз уроку: Думати – колективно,

                                                         діяти – оперативно,

                                                           завжди перемагати!

Ми вивчаємо цю тему, щоб знати як правильно поводитись під час пожежі, яких правил з техніки безпеки повинні дотримуватись, щоб уникнути пожеж і розглянемо ситуації коли виникає пожежа.

IV. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Назвіть теми, які ви вивчали з пожежної безпеки?
  2. Які ви знаєте характерні причини виникнення пожеж?
  3. Що таке пожежна безпека?
  4. Які види протипожежного інструктажу ви знаєте?
  5. Назвіть пожежну техніку для захисту об’єктів
  6. Які ви знаєте первинні засоби пожежогасіння?
  7. Що таке протипожежний захист?

 

V. Виконання тестових завдань (завдання додаються).

    Учні виконують завдання протягом хв. і перевіряють правильність відповідей 

      Завдання додаються.

Тестові завдання

 

  1. Основними причинами пожеж на підприємствах є:

А) Порушення пожежних норм і правил у технологічних процесах;

Б) Правильне обладнання систем опалення, вентиляції;

В) Порушення правил користування електрообладнанням;

Г) Добрі знання персоналом протипожежного інструктажу.

 

  1. Основними причинами пожеж у побуті є:

А) Обережне поводження з вогнем, легкозаймистими речовинами;

Б) Необережна поведінка та дитячі пустощі з вогнем;

В) Правильне зберігання вогненебезпечних рідин;

Г) Неправильне зберігання вогненебезпечних рідин;

 

  1. Пожежна сигналізація використовується для:

А) Виклику пожежних команд при  виникненні пожежі;

Б) Оголошення початку і закінчення робочого дня;

В) Оголошення перерви на обід;

Г) Сигналу для технічного обслуговування машин.

 

  1. Телефонний номер виклику пожежної служби:

А) 103;

Б) 102;

В) 104;

Г) 101.

 

  1. Вогнегасильні речовини:

А) Бензин;

Б) Вода;

В) Вуглекислий газ;

Г) Азбестові простирадла.

VI. Змагання команд:

Мозковий штурм.

  1. Учні поділені на дві команди. Члени команд підготували по 10 запитань з теми « Пожежна безпека», які задають один одному. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів 7.(Питання додаються).

І команда

  1. Що таке пожежа?
  2. Для чого потрібен пожежний інструмент?
  3. Що таке горіння?
  4. Умови необхідні для виникнення горіння?
  5. Розкажи про пінявий вогнегасник?
  6. Що таке тління?
  7. Що таке вогнестійкість, у чому вона вимірюється?
  8. Які позитивні та негативні якості має вода?
  9. Як утворюється піна?
  10. Дати характеристику порошкового вогнегасника?

ІІ команда

  1.       Основнi причини пожеж?
  2.       Які є види горіння?
  3.       Що таке дим?
  4.       Які є первинні засоби пожежогасіння?
  5.       Що таке спалах?
  6.       Що таке вогнегасник?
  7.       Які є  способи припинення горіння?
  8.       Які є вогнегасильні речовини?
  9.       Які є вогнегасники?
  10. Дай характеристику вуглекислотного вогнегасника?


2.  Розв’язування кросворду.

Ключове слово кросворду – ПОЖЕЖА.

На  розв’язування кросворду учням дається 7хв.

Розгадайте кросворд

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

6

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вогнегасильна речовина.
  2. Сигнал про небезпеку.
  3. Найвища цінність людини.
  4. Які повинні бути умови праці?
  5. Вимоги по виконанню правил пожежної безпеки.
  6. Пристрій для повідомлення про задимленість приміщення.

Розгадайте кросворд

 

 

 

5І

н

 

 

 

 

 

с

 

 

т

 

р

2Т

у

6С

р

к

и

и

т

г

в

4Б

а

н

1П

о

3Ж

е

ж

а

і

г

и

з

 

л

н

а

т

п

і

а

 

т

е

з

я

ч

 

а

 

н

ц

і

і

 

 

 

я

 

 

 

 

 

  1. Вогнегасильна речовина.
  2. Сигнал про небезпеку.
  3. Найвища цінність людини.
  4. Які повинні бути умови праці?
  5. Вимоги по виконанню правил пожежної безпеки.
  6. Пристрій для повідомлення про задимленість приміщення.

 

VII. Інформація викладача про стан пожежної безпеки в Апостолівському районі.

                За 2017-2018 р.  в Апостолівському районі сталося 22 пожежі,  5 чоловік загинуло. Матеріальний збиток становить близько млн.. грн.

Основними причинами пожежі є:

  • Необережна поведінка та дитячі пустощі;
  • Використання відкритого вогню, факелів, паяльних ламп, куріння в заборонених місцях;
  • Порушення норм правил користування електрообладнанням;
  • Не правильне обладнання систем опалювання, електроустаткування, вентиляції;
  • Порушення пожежних норм і правил у технологічних процесах виробництва.

З метою запобігання виникнення пожеж, їх поширенню та для боротьби з ними робітники інженерно-технічної праці проходять інструктажі і навчання за спеціальними програмами. Відповідно до вимог і норм  пожежної безпеки всі виробничі, адміністративні і часні будинки та споруди виробництва обладнуються засобами пожежної сигналізації. Первинними засобами пожежогасіння – вогнегасники, ящики з піском, автоматика для виявлення та запобігання пожеж.

 

VIII    Домашнє завдання: повторити за підручником с.79 – 97. Скласти    

         кросворд із ключовим словом  ВОГОНЬ. 

 

 IX. Підбиття підсумків уроку. Виставлення  оцінок.


 

doc
Додано
24 липня 2018
Переглядів
4473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку