Узагальнити та систематизувати знання учнів про причини
виникнення пожеж, заходи пожежної безпеки, правильної поведінки в
разі пожежі.
Розвивати пам'ять учнів, логічне мислення, увагу.
Виховувати в учнів дисциплінованість, відповідальність, уміння
працювати самостійно і в колективі, культуру мови, позитивну
мотивацію до навчання.
Зеленодольський професійний ліцей
Відкритий урок
по темі:
«Пожежна безпека»
Підготувала:
Викладач охорони праці: Дашко Ірина Михайлівна
Зеленодольськ
План уроку
Тема Пожежна безпека
Мета Узагальнити та систематизувати знання учнів про причини
виникнення пожеж, заходи пожежної безпеки, правильної поведінки в
разі пожежі.
Розвивати пам’ять учнів, логічне мислення, увагу.
Виховувати в учнів дисциплінованість, відповідальність, уміння
працювати самостійно і в колективі, культуру мови, позитивну
мотивацію до навчання.
Тип уроку Узагальнення та систематизації знань учнів
Метод проведення: усне та письмове опитування учнів, проведення змагання між командами учнів, виступ працівника пожежної частини.
Обладнання уроку: стенди « Законодавство про охорону праці», «Основи
пожежної безпеки», « Основи електробезпеки», протипожежний інвентар, ноутбук, відеофільм «Пожежі».
Міжпредметні зв’язки: хімія, фізика, біологія.
Структура уроку
І. Організаційний етап – 1 хв.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку 2 хв.
ІІІ. Мотивація мети - 3хв.
IV. Актуалізація опорних знань – 7хв.
V. Виконання тестових завдань – 5хв.
VI. Змагання команд:
VII. Інформація викладача про стан пожежної безпеки в Апостолівському районі - 5хв.
VIII. Домашнє завдання – 1хв.
IX. Підбиття підсумків уроку -2 хв.
Хід уроку
І.. Організаційний етап
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Перевірка по журналу
ІІІ. Мотивація теми, девіз уроку: Думати – колективно,
діяти – оперативно,
завжди перемагати!
Ми вивчаємо цю тему, щоб знати як правильно поводитись під час пожежі, яких правил з техніки безпеки повинні дотримуватись, щоб уникнути пожеж і розглянемо ситуації коли виникає пожежа.
IV. Актуалізація опорних знань учнів
V. Виконання тестових завдань (завдання додаються).
Учні виконують завдання протягом хв. і перевіряють правильність відповідей
Завдання додаються.
Тестові завдання
А) Порушення пожежних норм і правил у технологічних процесах;
Б) Правильне обладнання систем опалення, вентиляції;
В) Порушення правил користування електрообладнанням;
Г) Добрі знання персоналом протипожежного інструктажу.
А) Обережне поводження з вогнем, легкозаймистими речовинами;
Б) Необережна поведінка та дитячі пустощі з вогнем;
В) Правильне зберігання вогненебезпечних рідин;
Г) Неправильне зберігання вогненебезпечних рідин;
А) Виклику пожежних команд при виникненні пожежі;
Б) Оголошення початку і закінчення робочого дня;
В) Оголошення перерви на обід;
Г) Сигналу для технічного обслуговування машин.
А) 103;
Б) 102;
В) 104;
Г) 101.
А) Бензин;
Б) Вода;
В) Вуглекислий газ;
Г) Азбестові простирадла.
VI. Змагання команд:
Мозковий штурм.
І команда
ІІ команда
2. Розв’язування кросворду.
Ключове слово кросворду – ПОЖЕЖА.
На розв’язування кросворду учням дається 7хв.
Розгадайте кросворд
5 |
|||||
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|||||
2 |
|
6 |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
4 |
|
|
||
1 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
||||
|
|
|
|
||
Розгадайте кросворд
5І |
||||||||||
н |
|
|||||||||
|
|
|
|
с |
|
|||||
|
т |
|
||||||||
р |
||||||||||
2Т |
у |
6С |
||||||||
р |
к |
и |
||||||||
и |
т |
г |
||||||||
в |
4Б |
а |
н |
|||||||
1П |
о |
3Ж |
е |
ж |
а |
|||||
і |
г |
и |
з |
|
л |
|||||
н |
а |
т |
п |
і |
||||||
а |
|
т |
е |
з |
||||||
я |
ч |
|
а |
|||||||
|
н |
ц |
||||||||
і |
і |
|||||||||
|
|
|
я |
|||||||
VII. Інформація викладача про стан пожежної безпеки в Апостолівському районі.
За 2017-2018 р. в Апостолівському районі сталося 22 пожежі, 5 чоловік загинуло. Матеріальний збиток становить близько млн.. грн.
Основними причинами пожежі є:
З метою запобігання виникнення пожеж, їх поширенню та для боротьби з ними робітники інженерно-технічної праці проходять інструктажі і навчання за спеціальними програмами. Відповідно до вимог і норм пожежної безпеки всі виробничі, адміністративні і часні будинки та споруди виробництва обладнуються засобами пожежної сигналізації. Первинними засобами пожежогасіння – вогнегасники, ящики з піском, автоматика для виявлення та запобігання пожеж.
VIII Домашнє завдання: повторити за підручником с.79 – 97. Скласти
кросворд із ключовим словом ВОГОНЬ.
IX. Підбиття підсумків уроку. Виставлення оцінок.