Розробка уроку інформатики в 9 класі на тему: "Персональне навчальне середовище. Використання хмарних сервісів для зберігання даних."

Про матеріал

Інноваційна ідея: використання хмарних сервісів, он-лайн платформ.

Тип уроку: засвоєння нових знань;

Обладнання та наочність: комп'ютери, підручники, презентація, проектор, гаджети, мультимедійна дошка.

Програмне забезпечення: Google Chrome, онлайн-платформа - Nearpod, , Learning Apps, whiteboard, он-лайн дошка Linoit.

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ІВАН ФРАНКО (1856-1916) "...ми мусимо навчитися чути себе українцями — не галицькими, не буковинськими українцями, а українцями без офіціальних кордонів" Іван Франко

Номер слайду 2

— писав той, хто висвітив цим вогнем найтемніші куточки життя народу, змалював їх перед цілим світом. "На дні моїх споминів і досі горить той маленький, але міцний вогонь... Це вогонь у кузні мойого батька. І мені здається, що запас його я взяв дитиною в свою душу на далеку мандрівку життя", Кузня в музеї-садибі І.Франка

Номер слайду 3

Іван Франко народився в селі Нагуєвичі (нині Дрогобицького району Львівської області) 27 серпня 1856 р. в родині коваля Якова Франка і Марії Кульчицької. Садиба та музей, розташовані на хуторі біля села Нагуєвичі.

Номер слайду 4

Батько рано помер, проте, помітивши виняткову допитливість і обдарованість сина, встиг віддати його до початкової школи в селі Ясениця-Сільна, де викладали польську й німецьку мови, початкову арифметику. Дядько Івана, Павло Кульчицький, житель цього села, навчив його читати й писати українською, а тітка Людвіга Кульчицька, яка походила із "загонової шляхти", розповідала малому про польське повстання 1863 р.

Номер слайду 5

Потім Іван навчався у дрогобицькій "нормальній школі" отців василіан. Враження шкільного дитинства згодом виллються в оповідання "Грицева шкільна наука", "Отець-гуморист", "Олівець" та ін. Завдяки старанням вітчима, Гриня Гаврилика. Будинок головної міської школи в Дрогобичі, де вчився Іван Франко у 1864-1867 рр. Тепер тут педагогічний інститут ім. І. Франка.

Номер слайду 6

1867 р. він вступив до Дрогобицької гімназії, де отримав ґрунтовні знання з класичних мов, історії, математики тощо. Там він багато читав і почав писати вірші. Свідоцтво про закінчення першого півріччя класу  Дрогобицької вищої гімназії.  Франко учень 3 кл. Дрогобицької гімназії у 1870 році. 

Номер слайду 7

Перший вірш Франка мав назву "На Великдень 1871 року" й був присвячений батькові. Ще в гімназії хлопець брався перекладати твори Гомера, Софокла, Горація, "Слово о полку Ігоревім", "Краледворський рукопис" (одну зі знаменитих літературних містифікацій Вацлава Ганки, що спричинилися до чеського національного відродження). 1874 р. у львівському студентському журналі "Друг" під псевдонімом "Джеджалик" уперше з'являються вірші вісімнадцятирічного Івана — "Моя пісня" і "Народна пісня".

Номер слайду 8

Скінчивши Дрогобицьку гімназію 1875 р., юнак вступає на філософський факультет Львівського університету. Тут він поринає у вир українського суспільного життя, стає членом "Академічного гуртка", знайомиться з М.Павликом та І.Белеєм (з якими довгі роки співпрацюватиме на громадській і редакційній ниві), бере участь у виданні журналу "Друг". Іван Франко – студент Львівського університету

Номер слайду 9

Доноси галицьких реакціонерів спричинилися до першого арешту І.Франка та членів редакції журналу «Друг». Після звільнення з тюрми (він просидів у тюрмі майже 8 місяців до суду, а засуджений був на 6 тижнів арешту) І.Франко включається в соціалістичний і робітничий рух Галичини. У березні 1880 року І.Франко виїжджає в Коломийський повіт. В дорозі письменника вдруге зарештовують. Франко з товаришами І. Погорецьким та Я. Рошкевичем. Фото 1875р.

Номер слайду 10

Повернувшись після таких «мадрівок» до Львова, І.Франко бере участь у робітничій газеті «Praca», там же латинськими буквами опублікував І.Франко свій знаменитий вірш «Гімн» («Вічний революціонер»). Іван Франко, 1881 рік

Номер слайду 11

У 1881р. починає видання журналу «Світ», у якому від номера до номера друкує повість «Борислав сміється».

Номер слайду 12

У журналі «Світ» І.Франко друкує ряд своїх революційних поезій, що ввійшли потім у збірку «З вершин і низин. B цей період І.Франко публікує в журналі «Зоря» історичну повість «Захар Беркут». Журнал “Громадський друг” (“Дзвін”, “Молот”), який видавали Іван Франко та Михайло Павлик у 1878 р.

Номер слайду 13

В 1886 році в Києві, в колишній колегії Галагана (тепер середня школа № 92) «у позиченому сурдуті» І.Франко обвінчався з курсисткою Ольгою Хорунжинською і повіз молоду дружину до Львова. 1887 року Франко стає співробітником прогресивної на той час польської газети «Кур'єр Львовський». Цього ж року виходить збірка «З вершин і низин». І. Франко з дружиною. Київ, травень 1886 р.

Номер слайду 14

В серпні 1889 року в Галичину приїхала група студентів з Pociї. І.Франко вирушив з цією групою у туристську подорож. Австрійська влада побачила в цьому намагання письменника відторгнути Галичину від Австрії і приєднати її до Росії. Зарештований разом з студентами, І.Франко знову просидів у в'язниці десять тижнів і був випущений без суду. У 1890 р. разом з Павликом Франко організовує українську радикальну партію, органом якої став часопис “Народ”, редагований Франком при співучасті Михайла Драгоманова, Володимира Охримовича, В’ячеслава Будзиновського та інших

Номер слайду 15

1893 року І.Франко видає друге, доповнене, видання збірки «З вершин і низин». На останнє п’ятиріччя ХІХ ст. припадають три поетичних збірки І.Франка: «Зів’яле листя» (1896р.), «Мій Ізмарагд» (1898р.) та «Із днів журби» (1900р.). В цей період І.Франко починає видавати журнал «Житє і слово» (журнал виходив з 1894 по 1897 рік). Українські журнали, у виданні яких брав участь І. Франко.  

Номер слайду 16

На початку 90-х років виходять збірка поезій «Із днів журби» (1900р.), повість «Перехресні стежки» (1900р.) та інші. З 1898 року у Львові починає виходити журнал «Літературно-науковий вісник». І.Франко стає одним з найактивніших співробітників журналу. І. Франко(в центрі) з М. Коцюбинським та В.Гнатюком. Львів, 1905р.

Номер слайду 17

На революцію 1905 року в Росії І.Франко відгукується своєю знаменитою поемою «Мойсей». В 1906 році Харківський університет присудив йому почесний ступінь доктора російської словесності, представники Російської Академії наук підносили питання про обрання письменника членом цієї академії.

Номер слайду 18

В 1906 році виходить його збірка поезій «Semper tiro», в 1907 році – повість «Великий шум», в 1910 році – «Нарис історії українсько-руської літератури до 1890p.». І.Франко пише і друкує статті про О. Герцена (1911р.), О. Пушкіна (1914р.), Т. Шевченка і т.д. Здоров'я письменника все гіршало. Він виїжджав на лікування в Карпати, був у Києві, в Одесі (1913p.), коли йому ставало легше, знову гарячково брався до роботи. Так, статтю про драму Пушкіна «Борис Годунов» І.Франко написав 1914р., цього ж року написав статтю «Тарас Шевченко» та поеми «Євшан-зілля», «Кончакова слава» і чимало поезій.

Номер слайду 19

У 1915 році здоров'я письменника різко погіршало (захворювання "не зовсім благородне"). Весною 1916 року хворий письменник переїхав до свого будинку у Львові. Незважаючи на хворобу, Франко інтенсивно працював над журналом «Літературно-науковий вісник». Він склав заповіт 9 березня 1916 року, в якому всю свою рукописну спадщину і бібліотеку просив передати Науковому Товариству імені Т.Г.Шевченка. 28 травня 1916 року Іван Якович Франко закрив навіки свої світлі стомлені очі.

Номер слайду 20

31 травня 1916 року труна з тілом Франка була тимчасово поставлена в орендованому склепі. Лише через десять літ, 1926 року, останки Франкові були перенесені на вічний спочинок у могилу на Личаківському кладовищі. На могилі письменника був споруджений пам'ятник: висічену на камені фігуру робітника-каменяра,яку можна побачити і тепер у Львові,на личаківському кладовищі.

Номер слайду 21

"Іван Франко - це розум і серце нашого народу. Це боротьба, мука і передчуття щастя України. України і людськості"   Максим Рильський

ç«íαáªÑ¡¡∩.jpg
Перегляд файлу

Навчальний заклад:  ШНВК : ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 - ДНЗ

Предмет:  інформатика

Клас: 9

Тема: Персональне  навчальне  середовище. Використання хмарних сервісів  для зберігання даних.

Учитель: Дрямова Ольга Сергіївна

Дата проведення: 26.02.2019 р., 3 урок, 10.30-11.15

Мета: навчити  учнів працювати у персональному навчальному середовищі, використовувати  хмарні сервіси для зберігання даних.

 

Завдання: познайомити учнів з використанням хмарних сервісів для зберігання даних; розвивати логічне мислення; формувати  вміння діяти за інструкцією,  планувати свою діяльність,  аналізувати i робити висновки;

виховувати інформаційну культуру учнів,  уважність, акуратність,  дисциплінованість.

 

Очікувані результати навчання:

  • знаннєвийзнати, що таке персональне навчальне середовище, розуміти, як в ньому працювати, пояснювати свої дії, характеризувати  хмарні сервіси для зберігання даних;
  • діяльнісний  -  уміти працювати в персональному навчальному середовищі, виконувати завдання та планувати свою роботу, використовуючи можливості  в хмарних сервісах для зберігання даних;
  • ціннісний: - висловлювати свої думки стосовно хмарних сервісів, обґрунтовувати відповіді та робити висновки.

Інноваційна  ідея:  використання хмарних сервісів, он-лайн платформ.

Тип уроку: засвоєння нових знань; 

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор, гаджети,  мультимедійна дошка.

Програмне забезпечення:  Google Chrome,  онлайн-платформа  -  Nearpod, ,  Learning Apps, whiteboard, он-лайн дошка  Linoit. 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання з класом. Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 

Повторення раніше вивченого матеріалу 

Вправа  у хмарному сервісі LearningApps.

Для виконання даної вправи учні на своїх гаджетах в брузері  на англ. мові вводять назву онлайн-платформи  nearpod.com  student та вводять код, який їм надасть учитель. Діти  одразу переходять до виконання завдання. Кожен виконує індивідуально,  після чого  відкриваємо таблицю для його обговорення.

 

ІІІ. Мотивація навчальної  діяльності

 

Коли  я була у вашому віці, то не уявляла свого життя без перегляду улюблених серіалів, відвідування гуртків.  Кожне покоління має свої захоплення. Я впевнена, що ви також їх маєте. Можливо це річ,  без якої ви не зможете прожити і дня. Вона  для вас є  не тільки другом для розваг, але і помічником у навчанні.  Що це?

Відповіді учнів.

 (гаджети, комп’ютери)

Сьогодні ви дізнаєтесь, що таке персональне навчальне середовище, як у ньому  застосовують хмарні технології, навчитесь  використовувати   інтернет-середовища для створення публікації та редагування документів за посиланням.

IV. Вивчення нового матеріалу

Демонстрація навчальних слайдів.  Розповідь вчителя.

Сучасні інтернет-сервіси дозволяють учням не лише розважатись і спілкуватись, а й використовувати ресурси глобальної мережі в освітніх цілях.

Повертаємося до гаджетів, та продовжуємо працювати  на   онлайн-платформі  nearpod.com student.

Давайте виконаємо вправу Collaborate .

Завдання:  1.прочитайте запитання;

                   2. напишіть  2-3 приклади.

Спостерігаємо за відповідями учнів на дошці, обговорюємо їх.

Запитання до класу:

Якими уміннями повинна володіти дитина для роботи в Інтернеті?

Відповіді учнів.

Поняття персонального навчального середовища

          Реєструючись на сайтах, спілкуючись та обмінюючись файлами в Ін-тернеті, ви створюєте своє персональне  інтернет-оточення.

Запитання до класу:

Що таке персональне навчальне середовище?

Відповіді учнів.

 

Персональне навчальне середовище (ПНС) — це інформаційне середовище, яке використовує людина для власних навчальних потреб.

Особливе місце у створенні ПНС займають сервіси Веб 2.0.  До освітніх інтернет-ресурсів ПНС школярів з інформатики можна віднести: сайт дистанційного навчання інформатики dystosvita.mdl2.com; центр підтримки всеукраїнських інтернет-олімпіад з програмування №ЮІ www.olymp.vinnica.ua; центр проведення всеукраїнських олімпіад з інформаційних технологій ІОІТ itolymp.com та багато інших.

 

Віддалене зберігання й опрацювання даних

 

Запитання до класу:

В епоху Веб 1.0 найпоширенішим способом віддаленої роботи з даними був обмін файлами за допомогою електронної пошти, а зараз, в епоху Веб 2.0, які способи обміну файлами ви знаєте?

Відповіді учнів.

Хмарні технології

 Для організації персонального навчального середовища зазвичай використовують хмарні технології.

Запитання до класу:

Що таке хмара, хмарні технології?

Відповіді учнів.

Хмарні технології — це інформаційні технології, що передбачають віддалене опрацювання та зберігання даних.

Хмара — це деякий сервер або мережа розподілених центрів опрацю­вання даних, де зберігаються дані та програми, які використовують ко­ристувачі за допомогою глобальної мережі.

Хмарні технології дають змо­гу споживачам використовувати програми без встановлення на власний комп’ютер, але дають змогу доступу з будь-якого комп’ютера, що має Інтернет.

Запитання до класу:

Чим зумовлено зростання попиту користувачів на такі сервіси?

Відповіді учнів.

Але найбільшою проблемою користувача є те, що йому  доведеться пам’ятати пароль доступу, без якого дані назавжди залишаться у хмарному сховищі під замком. Найпростішим хмарним сховищем можна вважати скриньку електронної пошти, на яку можна відправляти дані самому собі.

Можна виділити такі популярні в Україні та світі хмарні сервіси збе­рігання даних: Dropbox, GoogleDrive,  Mega,  Bitcasa,  Copy.com, Yunpan360, Office365, OneDrive, тощо.

Безкоштовний обсяг даних, що можуть бути збережені зараз у хмарних сховищах, подано на малюнку:

 

 

 

Повертаємося до гаджетів та продовжуємо працювати  на  онлайн-платформі nearpod.com  student.

Давайте виконаємо вправу «Відкрите запитання».

Завдання:  1.прочитайте запитання;

                   2. напишіть  свою відповідь.

Спостерігаємо за відповідями учнів на дошці, обговорюємо їх.

Хмарне сховище даних (хмарний диск)

        Хмарне сховище можна використовувати для розміщення даних, які збережені у файлах на локальному диску, створення документів і надан­ня доступу до їхнього перегляду, редагування та коментування іншими користувачами мережі, що належать до вашого кола спілкування.

       Сьогодні ми з вами більш детально розглянемо можливості хмарного диску Google Drive,  щодо створення та колективного опрацювання документів.

Демонстрація з поясненням  на дошці

       Щоб користуватися сервісами Google Drive, достатньо на сайті www.google.com.ua створити свій обліковий запис (акаунт). У нас він вже створений.

Надалі, щоб відкрити хмарний диск, потрібно:

1) увійти до свого облікового запису Google;

2) відкрити перелік додатків, який розміщений в правому верхньому кутку.

3) вибрати додаток https://mozok.click/uploads/inf-9-bondarenko/inf-9-bondarenko-198.jpg

       Потім слід завантажити зі свого комп’ютера або створити безпосередньо на хмарному диску необхідний документ (кнопка СТВОРИТИ). Це може бути текстовий документ, електронна таблиця, презентація, малюнок, карта, форма опитування тощо .

https://mozok.click/uploads/inf-9-bondarenko/inf-9-bondarenko-199.jpg

 

Права доступу

       Щоб надати інтернет-користувачам спільний доступ до файлів і папок, збережених на хмарному диску,  потрібно:

Демонстрація з поясненням  на мультимедійній дошці

1) викликати контекстне меню потрібного об’єкта , клацнувши на ньому правою кнопкою миші;

2) вибрати команду Доступ...;

3) у вікні, що відкрилося , налаштувати тип доступу (перегляд, редагування тощо);

4) в адресному рядку вікна доступу ввести імена або адреси користувачів, яким надається доступ;

5) клацнути кнопку Готово.

https://mozok.click/uploads/inf-9-bondarenko/inf-9-bondarenko-200.jpg

 

 

Тепер людина, яка має посилання на папку, має можливість редагувати данні в ній.

Перед тим як сідати за комп’ютери, давайте пригадаємо правила ТБ під час роботи за ним.

Практична робота

Ознайомтеся з використанням сервісу Google Диск. Для цього:

  1. Увійдіть у свій обліковий запис ( створений раніше)  у середовищі Google.
  2. Виберіть сервіс Google Диск. Створіть на Google Диск папку Мій хмарний кабінет.
  3. Завантажте у створену папку з вашого комп’ютера чотири файли різних типів, що розміщені у папці «Матеріали» (які  розташовані   на диску D  вашого комп’ютера).
  4. Переконайтеся, що файли завантажились на Google Диск і їхні імена з’явились у списку об’єктів.
  5. Відкрийте по черзі ці файли в середовищі Google. Зверніть увагу на особливості їх відкриття в хмарному середовищі.
  6. Перейменуйте текстовий документ на ім’я «Реферат» .
  7. Створіть на робочому столі вашого  комп’ютера папку «Моя маленька батьківщина».
  8. Знайдіть в Інтернеті фотографію цікавого місця нашої місцевості та скопіюйте її у створену папку.
  9. Завантажте папку «Моя маленька батьківщина» на Google Диск.

Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

1. Вправо-вліво — рухи очей по горизонталі. Повторіть 7–10 разів.

2. Вгору-вниз — рухи очей по вертикалі. Повторіть 7–10 разів.

3. Круг. Рухи очей по колу (за годинниковою стрілкою і в протилежному напрямку). Повторіть 7–10 разів.

  1. Відкрийте до папки «Моя маленька батьківщина» доступ на редагування за посиланням та відправте це посилання вчителю та одному   однокласнику електронним листом за допомогою сервісу Gmail.
  2.  Адреса вчителя – dryamoolga@gmail.com
  3. Перевірте свою поштову скриньку і прийміть аналогічне  запрошення від свого  однокласника.
  4. Перегляньте спільну  папку  з однокласником та завантажте у неї графічне зображення,  яке ви знайшли в Інтернеті та зберегли у себе на локальному диску.
  5. Перегляньте свою папку « Моя маленька батьківщина»  і з’ясуйте, хто з однокласників  завантажив вам у папку своє зображення.
  6. Вийдіть зі свого облікового запису та закрийте сайт Google.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Проводимо,  використовуючи  вправи на Інтерактивній дошці.

Вправа 1.

Що таке персональне навчальне середовище?

Вправа 2.

Про які хмарні сервіси для збе­рігання даних ви сьогодні дізналися?

 Вправа 3.

Які можливості надає користувачу хмарне сховище Google Диск?

 

VI.  Узагальнення та систематизація знань учнів.

Отже, сьогодні на уроці ми з вами ознайомилися з понятям «персональне   навчальне  середовище», навчилися використовувати  хмарні сервіси  для зберігання даних,  їх пересилати та надавати  доступ  до редагування. 

VIІ. Підведення  підсумків уроку.

Сподіваюсь, що на уроці ви дізналися багато цікавого і корисного,  і нові  знання будете використовувати  в навчанні та житті.

Будь ласка, напишіть   свої враження від уроку на віртуальній он-лайн дошці спільного використання  Linoit.

Оцінки за урок виставлю, коли перевірю ваші практичні роботи.

 

VIІ. Домашнє завдання.

Опрацювати  с. 178-180  та виконати  вправу 3, на с.182.  Право на редагування кожен учень повинен надати вчителю. Перед уроком  я перевірю всі роботи, та зроблю їх аналіз. Зауваження, якщо вони будуть, залишу  у вашому документі.

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Персональне навчальне середовище. Використання хмарних сервісів для зберігання даних

Номер слайду 2

Вправа у хмарному сервісі Learning. Apps Вправа називається “Вікторина”. Вона складається з 6 запитань, кожне з яких має лише одну правильну відповідь.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Давайте виконаємо вправу Collaborate . Завдання: 1.прочитайте запитання; 2. напишіть 2-3 приклади. Для виконання даної вправи ви на своїх гаджетах в брузері на англійській мові вводите назву онлайн-платформи nearpod.com student. Код: ЕКАРС

Номер слайду 5

Запитання до класу: Якими уміннями повинна володіти дитина для роботи в Інтернеті?

Номер слайду 6

Запитання до класу: Що таке персональне навчальне середовище?

Номер слайду 7

Персональне навчальне середовище (ПНС) — це інформаційне середовище, яке використовує людина для власних навчальних потреб. Центр проведення всеукраїнських олімпіад з інформаційних технологій ІОІТ https:// itolymp.com

Номер слайду 8

Центр підтримки всеукраїнських інтернет-олімпіад з програмування  www.olymp.vinnica.ua

Номер слайду 9

Сайт дистанційного навчання інформатики dystosvita.mdl2.com

Номер слайду 10

Віддалене зберігання й опрацювання даних  Запитання до класу: В епоху Веб 1.0 найпоширенішим способом віддаленої роботи з даними був обмін файлами за допомогою електронної пошти, а зараз, в епоху Веб 2.0, які способи обміну файлами ви знаєте?

Номер слайду 11

Хмарні технології Для організації персонального навчального середовища зазвичай використовують хмарні технології. Запитання до класу: Що таке хмара, хмарні технології?

Номер слайду 12

Хмарні технології — це інформаційні технології, що передбачають віддалене опрацювання та зберігання даних. Хмара — це деякий сервер або мережа розподілених центрів опрацювання даних, де зберігаються дані та програми, які використовують користувачі за допомогою глобальної мережі.

Номер слайду 13

Запитання до класу: Чим зумовлено зростання попиту користувачів на такі сервіси?

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Популярні в Україні та світі хмарні сервіси

Номер слайду 16

Повертаємося до гаджетів та продовжуємо працювати на онлайн-платформі nearpod.com student. Давайте виконаємо вправу «Відкрите запитання». Завдання: 1.прочитайте запитання; 2. напишіть свою відповідь.

Номер слайду 17

Хмарне сховище даних (хмарний диск)для розміщення даних, які збережені у файлах на локальному диску;створення документів і надання доступу до їхнього перегляду, редагування та коментування іншими користувачами мережі, що належать до вашого кола спілкування.

Номер слайду 18

Google Drive

Номер слайду 19

Техніка безпеки під час роботи за комп’ютером

Номер слайду 20

Практична робота

Номер слайду 21

Вправи для профілактики короткозорості та порушення зору1. Вправо-вліво — рухи очей по горизонталі. Повторіть 7–10 разів. Вгору-вниз — рухи очей по вертикалі. Повторіть 7–10 разів. Круг. Рухи очей по колу (за годинниковою стрілкою і в протилежному напрямку). Повторіть 7–10 разів.

Номер слайду 22

Залиште свої враження від уроку на віртуальній он-лайн дошці спільного використання Linoit. Посилання на полотно я надіслала вам у нашу групу в Viber. Перейдіть за посилання.

Номер слайду 23

Опрацювати с. 178-180 та виконати вправу 3, на с.182. Право на редагування кожен учень повинен надати вчителю.

Номер слайду 24

zip
Додано
10 листопада 2019
Переглядів
955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку