Урок "Рідний край- наша країна"

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про всі куточки України; сприяти формуванню національної свідомості учнів почуття патріотизму; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.
Перегляд файлу

Петриковка: векторна графіка, зображення, Петриковка малюнки | Скачати з  Depositphotos® 

Перший урок – квест

на 1 вересня 2022 р.

для учнів початкових класів

 «Рідний край наш - Україна»,

присвячений Дню Незалежності

 

Перший урок за темою 

«Рідний край наш - Україна.»

Мета: поглибити знання учнів про всі куточки України; сприяти формуванню національної свідомості учнів почуття патріотизму; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до  українського народу, України; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.

Форма проведення: квест-гра

Місце проведення: класна кімната.

Девіз уроку: Може, десь земля є краща  й вища,

                                                                                           а над нею – небо золоте,

                                                                            та мені найкраща та, де вишня, 

                                                                                    та, де вишня мамина цвіте.

ХІД УРОКУ:

  1. Організація класу

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

  • Слово вчителя

- Дорогі мої діти! Я надзвичайно рада знову бачити всіх вас у нашому рідному та затишному класі.

      Дуже швидко промайнули літні канікули, ось вересень покликав нас до школи, і ми знову зібралися всі тут, разом! Впізнати вас було дуже важко , адже всі ви підросли, подорослішали і стали ще кращими та розумнішими. І ми з вами розпочинаємо наш перший в новому навчальному році урок, на якому ми поговоримо про найважливіші речі для кожного з нас.

Я сьогодні всіх вас щиро вітаю в нашім дружнім колі, бажаю щастя, радості та міцного здоров’я. Сьогодні 1 вересня-День знань, всі діти України  прийшли до школи, сіли за рідні парти, щоб далі здобувати знання, вчитися мудрості життя. Сьогодні наш урок незвичний. Ми здійснимо подорож просторами нашої держави. Мандруючи, потрапимо у наймальовничіші куточки країни і зберемо перлини з її багатств.

« Визначення настрою»

 А з яким настроєм ви завітали на урок?

  1. Запрошення на ранкову зустріч

https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk

  Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

Діти і вчитель встають у коло.

Я  щиро вітаю  вас у стінах нашої школи і запрошую на ранкове коло.

1.Вітання(діти в колі виконують рухи – посміхаються один одному, простягають руки до сонця, імітують рух сонячних промінців )

 

Веселі та грайливі,

Допитливі й сміливі

Зустріли день новий.

Тож хай іскриться сонце,

Проміннячко всім шле

І любих рідних діток

До знань вперед веде.

 

Вправа «Комплімент»

  Діти з учителем стають в коло. Кожна дитина, дивлячись на сусіда ліворуч, вітається з ним і говорить, яка звичка цієї дитини найбільше їй подобається, тобто робить комплімент. Наприклад: «Привіт, Даринко. У тебе гарні очі».

Вправа «Чарівні окуляри»

   Учитель показує дітям коробку й повідомляє:

 – Тут у мене лежать «чарівні окуляри». Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той, хто одягне ці окуляри, сам стане кращим.

 Учитель одягає окуляри, підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Він пропонує дітям приміряти ці окуляри і помітити в товаришеві те, чого діти не бачили раніше. Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри» і називають гарні риси своїх однолітків.

ІІІ. Оголошення теми і мети заходу

-Діти , а як називається наша Батьківщина?

Що для мене Україна?

Це моя Батьківщина,

Рідна мати, колиска ,

Перших спогадів низка ,

Запах луків і поля ,

Цей мі І глибоке коріння,

І майбутнє творіння ,

Те, що в серці, у крові

Суміш болю і любові.

Кожна людина найбільше любить край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, хоче розповісти про неї тільки найкраще. Де б ми не були, ми завжди будемо згадувати і рідну домівку, де ми народилися, і мамині очі, і вірних друзів.

Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова та багата наша Батьківщина

Вправа Мікрофон

Учні передають мікрофон і називають найважливіші для нього речі (родина,рідна земля і т.д)

  1. Вступна бесіда

Погляньте на дошку. Прочитайте вірш. Що ви прочитали? (Відповіді учнів.)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

  • Так, це наша рідна Україна.Як називається цей вірш?( Акровірш)

 

  1.                      Вправа «Асоціативний кущ»
  • Давайте пригадаємо, що ми знаємо про нашу державу. (Відповіді учнів: столиця України, державна символіка, народна символіка, назви річок, озер, морів, міст, сіл тощо.)
  1. Повідомлення теми уроку
  • Діти, якою буде тема нашої зустрічі? ( Про Україну)

Робота з картою  «Мандри стежками України»

  • Ось закінчилась весела пора для дітлахів. Яка це пора? (Відповіді учнів.) Впевнена, що літо кожного з вас було неповторним, теплим, солодким, грайливим та пізнавальним. Зараз позначимо на карті України місця, де ми  побували цього літа.

На дошці є карта України, діти разом зі вчителем по черзі прикріплюють стікери-наліпки в тих місцях, де вони побували влітку.

Починаючи з вчителя, розповідають, де відпочивали, що цікавого, унікального бачили, діляться враженнями.

  • Слово вчителя. Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам-сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, де поєднується колорит багатьох народів, можемо організувати онлайн-подорож, яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців.

 Отож розпочинаємо квест –гру «Рідний край наш-Україна».

Сьогодні, люба дітвора,

У нас цікава буде гра!

Уявіть, що ви, малята,

Вирушаєте мандрувати.

Вирушаємо ми нині

В подорож по Україні.

Вітаю всіх на патріотичному квесті  " Рідний край наш-Україна ".   У сьогоднішньому  квесті візьмуть участь дві збірні команди: «БАРВІНОК» та  «СОНЯШНИК». Команди  зобов'язані пройти по черзі усі станції . На кожній станції  будуть  різні  завдання. Після кожного виконаного завдання, команда отримає свою квітку, яка буде означати, що станцію успішно пройдено. Команда, котра найшвидше збере усі свої квіти у віночок, буде переможницею.

                                 

  • Що ж розпочинаймо! Наша гра буде складатися з восьми  зупинок. Готові?

(Ознайомлення із маршрутним листом)

 

1 зупинка «Ми –діти України»»

Завдання: дати відповідь на запитання. (по 8 питань кожній команді)

 Питання для команди «Барвінок»

1)  У якій державі ви живете? (В Україні).
2)  Яке місто є столицею України? (Київ).
3)  Яка найбільша річка України? (Дніпро).
4)  Яке свято святкують 24 серпня? (День Незалежності України)

5)  Велике зібрання творів Т. Шевченка. (Кобзар).

6)  Які кольори державного прапора України? (Синій,жовтий).

7) Найвищі гори України? (Карпати).
8)  Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина).

Питання для команди «Соняшник»

 

1) Розписане різноманітними символами яйце. (Писанка).

2) Сплетені в коло квіти,ним прикрашають голову.(Вінок).

3) Як називаються пісні, що виконуються навесні? (Веснянки).

4) Яке свято святкують 28 червня? (День Конституції України).

5) Який птах не висиджує своїх пташенят? (Зозуля).

6) Який святий приносить подарунки тільки чемним діткам? (Миколай).

7) Область, в якій ми проживаємо.

8) Неділя за тиждень до Великодня. (Вербна).

2 зупинка  «Скарбничка фольклору»

Завдання: продовжити прислів’я.

«Барвінок»:

1.  Зробив діло… (гуляй сміло).

2.  Ластівка день починає, а соловей…(кінчає).

3.  У дитини заболить пальчик,  … (а в матері серце).

4.  Слово не горобець, … (вилетить не спіймаєш).

5.  Щоб рибку з’їсти, …(треба в воду лізти).

6.  Праця годує,  … (а лінь марнує).

«СОНЯШНИК»:

1.    Бджола мала, …(а й та працює).

2.    Мудрим ніхто не вродився, а…(навчився).

3.    Від теплого слова …(і лід розмерзає).

4.    Хочеш їсти калачі, … (не сиди на печі).

5.    Гостре словечко … (коле сердечко).

6.    Друга легше знайти,  … (ніж зберегти).

3 зупинка  «Вірю чи не вірю»

   

 Завдання: підтвердити чи спростувати твердження.

«Барвінок»:

 Назва герба України – тризуб. (Так)

 В Україні прийнято Закон про сало. (Ні)

 В Україні 24 обласні центри. (Так)

 Чи вірите, що на українських грошах номіналом 5 грн. зображений Ярослав Мудрий. (Ні)

 Дорогих гостей українці зустрічають хлібом-ковбасою.( Ні)

Основні кольори українського прапору  - синій і жовтий.( так)

 

 «СОНЯШНИК»:

 Головна вулиця Києва – вулиця Богдана Хмельницького. (Ні)

 Прапор України – біло-жовтий. (Ні)

 Харків, Полтава, Ізмаїл – міста України. (Так)

 Чи вірите, що на українських грошах номіналом 10 грн. зображений Тарас Шевченко. (Ні)

 Український національний танець – гопак . (Так)

  • День Незалежності України святкуємо 24 липня.( Ні)

 

 

 

 4 зупинка  «Поетичні українці»

              Доповнити вірші, вставляючи останнє слово:

  Рядки для команди «Барвінок»

Ми дуже любим весь наш край,

І любим У_______ (Україну),

Її лани, зелений гай,

В саду рясну _______ (калину).

Рядки для команди «Соняшник»

 

Там соловейко навесні

Співає між _______ (гілками),

Та й ми співаємо _______ (пісні)

Змагається він з нами!       

 5 зупинка  «Юні дешифрувальники»

 На картках записані зашифровані прислів’я, а розшифруєте ви їх за допомогою вправи «Дешифрувальник». І не тільки розшифруєте, а ще й поясните їх зміст.

номуКож  имла  явос  ростона                   - Кожному мила своя сторона.

зеБ тьківБанищи  маєне динилю               - Без Батьківщини немає людини.

Аз оїсвм рамєк рцесе литьбо                     - За своїм краєм серце болить.

ожнеК райк  аєм  всій  чайвиз                    - Кожен край має свій звичай.

іднаР  емзля  і в жніме илам                       - Рідна земля і в жмені мила.

 

 6 зупинка  «У світі загадок»

Запалали в чистім полі,

Наче галстуки червоні.
То палає в полі так 
Польовий червоний... (Мак)

 

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім.

Тож спробуй відгадати. ( Герб)

 

Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють.(Держаний гімн)

 

 

Цвіте синьо, лист зелений
Квітник прикрашає
Хоч мороз усе побив –
Його не займає. (Барвінок)

 

Синьо-жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.( Прапор)

 

     

На ріднім полі шепчуть колоски,

Я рад би знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала тихо слово: ….    (Україна)

 

 

Навесні я сіяла насіннячко,

Доглядало квіти тепле літечко.

Восени на святі любій мамі

Подарую я червоні...  (Мальви)

 

Хто ж ті ягоди не знає,

Від застуди їх приймає.

На кущах вони висять,

І, як маків цвіт, горять.

Тільки це не є малина.

Що за ягода? —      (Калина)

 

 

7 зупинка  «Фразеологізми-багатство українців»

Завдання: замінити словосполучення одним словом.

«Барвінок»:

- Кури не клюють (багато)

- Хоч око вийми (темно)

- Шкірити зуби (сміятися)

- Ведмідь на вухо наступив (глухий)

«СОНЯШНИК»:

- Як грибів після дощу (багато)

- Як п’яте колесо до воза (зайвий)

- Зарубати на носі (запам’ятати)

- Розбити глек (посваритися)

 

 

8 зупинка «Відомі постаті України»

Завдання: назвати відомих українських діячів минулого і сучасного життя (хто вони такі).

«Барвінок»

Володимир Зеленський (президент)

Леся Українка (поетеса)

Ярослав Мудрий (князь)

Віталій Кличко (боксер)

Тарас Шевченко (письменник)

Наталія Могилевська (співачка)

Юрій Горбунов (телеведучий)

«СОНЯШНИК"

Влад Яма (танцюрист)

Іван Мазепа (гетьман)

Іван Франко (поет)

Андрій Шевченко (футболіст)

Тіна Кароль (співачка)

Катерина Осадча (телеведуча)

Дідзьо (співак)

ІІІ. Заключна частина

  1. Перегляд відео «Моя Україна».

Заключна частина.

Вчитель. Кожна людина найбільше любить той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, своєю Батьківщиною.

       Україна – це держава. Простір землі,яку заселяють  українці, є такий великий, що аби перетнути його пішки із заходу на схід, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30км.

      Нас, українців, багато і тому ми належимо до найбільших народів Європи. Нас понад 40млн.

       Де б не жили українці – на півночі чи півдні  країни, на заході чи сході, для всіх  Україна – єдина, як рідна мати. Її не можна ані купити, ані заслужити. 

        Вона у кожного одна і дається йому від народження.

        Кожен  пишається своєю рідною землею, завжди хоче сказати про неї найкраще.

Діти  хором  промовляють  слова   Молитви   за  Україну.

Молитва за Україну

Боже,великий, єдиний!

Нам Україну храни!

Волі і світла промінням

Ти її осіни.

 

Молимось, Боже, єдиний,

Нам Україну храни.

Всі свої ласки, щедроти

Ти на люд наш зверни.

 

Дай йому волю,

Дай йому долю,

Щастя дай, Боже народу

На многая, многая літа

Гра «Побажання по колу»

Учні утворюють коло. По черзі продовжують речення, звертаючись до сусіда : « Мій друже, в новому навчальному році я бажаю тобі…»

  • Я переконана, що, коли виростете, станете гідними громадянами своєї держави.

Хай вам, любі діти, сонечко сміється,

А погане - хай минеться.

                                        Хай щастить вам, діти, всюди!    

 Хай ростуть з вас добрі люди!

  • Діти, дякую вам за чудову роботу! І запрошую всіх посмакувати

печивом.

Звучить пісня «Все буде гаразд».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковальчук Анна Миколаївна
    Чому ви мою розробку видали за свою, навіть нічого не змінили у ній.Де академічна доброчесність? Видаліть, буль ласка, щоб я не скаржилась на Вас до керівника сайту.
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
906
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку