Урок «Різноманітність павукоподібних, їх роль в екосистемах і значення в житті людини»

Про матеріал
  • *розширити знання учнів про різноманітність павукоподібних, розкрити риси їх пристосування до середовища існування й способу життя;
  • *сформувати поняття про значне поширення представників класу, їх роль у різних екосистемах і господарській діяльності людини;
  • *пояснити небезпеку деяких видів павукоподібних, які є паразитами людини й переносниками небезпечних вірусних інфекцій або збудниками деяких захворювань;
  • *навчити заходів профілактики захворювань, які переносять павуки й кліщі.

Розвиваюча:

  • *розвивати аналітичне і критичне мислення в учнів, уміння працювати з текстом, порівнювати, робити висновки й узагальнення;

Виховна:

  • *продовжити екологічне виховання учнів, почуття відповідальності під час роботи в групах, активність і самостійність.
Перегляд файлу

 

Конспект  уроку

з біології у 7 класі

підготувала:

Слишик Оксана Миколаївна

учитель біології, вищої категорї

Стокопанівської ЗОШ І- ІІІ ступенів

Генічеської районної ради

 Херсонської області

 

Тема уроку: Різноманітність павукоподібних, їх роль в екосистемах і значення в житті людини

Мета уроку:

Освітня:

  • розширити знання учнів про різноманітність павукоподібних, розкрити риси їх пристосування до середовища існування й способу життя;
  • сформувати поняття про значне поширення представників класу, їх роль у різних екосистемах і господарській діяльності людини;
  • пояснити небезпеку деяких видів павукоподібних, які є паразитами людини й переносниками небезпечних вірусних інфекцій або збудниками деяких захворювань;
  • навчити заходів профілактики захворювань, які переносять павуки й кліщі.

Розвиваюча:

  • розвивати аналітичне і критичне мислення в учнів, уміння працювати з текстом, порівнювати, робити висновки й узагальнення;

 Виховна:

  • продовжити екологічне виховання учнів, почуття відповідальності під час роботи в групах, активність і самостійність.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, піктограми, таблиці за темою «Клас Павукоподібні», опорні схеми, повідомлення учнів, технічні засоби навчання (ноутбук, проектор, інтерактивна дошка), мультимедійна презентація.

Форми роботи: фронтальне опитування, робота в групах, робота з текстом підручника, робота за створенням колажів.

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Організація класу до навчальної діяльності.

 (Релаксація.Психологічне налаштування на урок після перерви)

 

 

 

Учитель: Доброго дня! Я вас вітаю на восьмому уроці теми « Різноманітність тварин». Сідайте  зручніше. Покладіть руки на парту, а голову на руки. Зараз я буду промовляти слова, а ви повторюйте про себе. « Зараз я почну учитися. Увага моя зростає. Пам'ять моя міцна. Голова працює ясно. Я дуже хочу навчатися. Я готова ( вий) працювати».

Девіз нашого уроку:(на дошці)

Те, що я чую, я забуваю

Те, що я бачу, я пам'ятаю

Те, що я роблю, я розумію.

                            Конфуцій

Так давайте посміхнемось один одному й разом вирушимо до країни знань.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель: Друзі! Зверніть увагу на вершину, яка у нас з'явилася на дошці. Погляньте, будь ласка, вона містить зображення певних тварин  різних типів, класів, а саме: інфузорія, медуза, черв'як. К ви вважаєте на яку сходинку ми розмістимо ось цих чудових тварин ( показує павука, кліща, скорпіона ) – на нижчу чи на вищу? Доведіть чому? ( учні висловлюють припущення ). Беручи до уваги ваші відповіді, ми дійшли до  висновку, що сьогодні продовжуємо вивчати, більш детальніше знайомитися з еволюцією тваринного світу. Тому тема нашого уроку: «Різноманітність павукоподібних, їх роль в екосистемах і значення в житті людини »

Беручи до уваги тему нашого уроку, кожен з вас мабуть очікує  щось особливе?( Прийом « Очікування», записи учнів на стікерах)

Добре. А тепер, щоб більше довідатись про цю сходинку під назвою

« Павукоподібні », я пропоную у ролі туристів підкорити цю вершину. Тому , щоб довідатись, що на очікує попереду, ми повинні взяти з собою в дорогу, що саме? ( відповідь учнів )

Вірно, справжні туристи відправляючись у дорогу складають у рюкзак  знаряддя. Пропоную і вам скласти в імпровізований рюкзак знаряддя у вигляді ваших знань . Вам необхідно записати на листочках терміни та поняття з якими ми познайомилися на минулому уроці ,  дати їм коротку характеристику, і відправити до рюкзака. Кожна відповідь 1 бал.

( учні виконують завдання )

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: Що кажуть нам синоптики? « Похмуро»!

 (прийом « Метеозведення » біля підніжжя вершини розміщено сонечко з хмаринкою )

Поки нам сходження буде дозволено, пропоную визначити рутини на нашому уроці, тобто пройдемо так званий інструктаж:

( на дошці з'являються рутини уроку ))

  • Слухати і чути
  • Правила піднятої  руки
  • Не критикувати
  • Активність
  • Поважати думку інших
  • Добровільність
  • Дотримуватися регламенту
  • Двомовність

ІV. Вивчення нового матеріалу

Вступна розповідь вчителя( інтерактивна вправа «Колаж»)

Якщо ви помітили , вершина має назву «АРХІНІДА ». Чому саме така назва?

( учні висловлюють припущення, які записуються на дошці )

Щоб дізнатися чи праві ви у своїх припущеннях пропоную підкорити вершину  « Архініду» і пройти три висоти:

  • « Снігову лавину»
  • « Льодову тріщину»
  • « Каменепад»

Часу замало, тому визначаємося де б ви хотіли побувати. Об'єднаємося у три групи  щоб працювати із запропонованим завданням обраної висоти.

  • Завдання для груп:

Користуючись текстом підручника, роздатковим матеріалом, вам необхідно створити « КОЛАЖ» , використовуючи всі наведені факти. Потім захистити його, дати назву, девіз. На виконання завдання ви отримуєте10 хвилин. Бажаю цікавої і пізнавальної подорожі.

V. Узагальнення і систематизація отриманих знань

 Учитель: І так, ми з вами вирушимо в уявну подорож до вершини Арахніда. Наші підкорені висоти це  - ряди класу. На кожній висоті нам повідомлять інформацію про представників рядів. Під час прослуховування інформації всі учні заповнюють опорні схеми, які роздані вам на парти.

VІ. Підбиття підсумків уроку

 ( прийом « Привал біля багаття» )

Учитель: Ось ми з вами піднялися до вершини  « АРАХНІДИ»

Хто знає  чому саме має таку назву наша вершина?

Повідомлення учня( прийом « Крісло  автора »)

Легенда про Арахну і Афіну

Жила в давнину проста дівчина Арахна. І славилась вона своїм вмінням плести чудове найтонше полотно. Горда своїм, викликала вона на змагання саму богиню Афіну.

Афіна прийняла виклик і зіткала дивовижне полотно, на якому показала гріховність людей, покараних за це.

Арахна створила не менш гарне полотно, де зобразила богів з їх людськими слабостями, не гідними поваги:

  • « Незабаром я витку килим, якого ще не було, і не зрівняється зі мною ніхто в цілому світі, лише одна я це зможу зробити, і немає мені рівних  ні на цій землі, ні на небі. Тільки одна в цьому світі така майстриня, і це - Арахна».

Розгнівана богиня розірвала полотно:.

  • « Своєю гординею душу свою ти згубила, і ніщо тебе вже на врятує. Будь же ти павуком і в'яжи, плети свою павутину, будь страшною Арахною, яку люди будуть гнати від себе завжди ,будуть боятись тебе, давити і рвати твою павутину. А майстерність твоя, якою ти так пишаєшся, нехай залишиться тобі у спадок, будеш сидіти у кутку і постійно плести павутину».

І перетворила дівчину на істоту, яка все своє життя плете – на павука

Саме від імені цієї дівчини і походить наукова назва Павукоподібних – Арахніди.

Учитель: А зараз давайте повернемося до своїх записів на початку уроку і з'ясуємо чи здійснилися ваші очікування?( учні на імпровізованих іскорках – стікерах оголошують свої очікування і розміщують біля багаття на дошці)

VІІ. Домашнє завдання

  • Прочитати § 12
  • повторити § 11
  • опрацювати опорні схеми
  • творче завдання від Арахніди. Відшукати цікаві факти про Павукоподібних

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивна вправа « Колаж»

Пов’язане зображення

Пов’язане зображення

 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

Опорна схема                                                        

Павуки

Кліщі

Скорпіони

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

7.

 

8.

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Презентація  уроку

        1.слайд                                                  2. слайд

                   

           3.слайд                                                       4. слайд

                    

                5. слайд                                                       6. слайд

                 

7 слайд

docx
Додав(-ла)
Слишик Оксана
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
12 січня 2019
Переглядів
625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку