Розвиваюча:
Виховна:
Конспект уроку
з біології у 7 класі
підготувала:
Слишик Оксана Миколаївна
учитель біології, вищої категорї
Стокопанівської ЗОШ І- ІІІ ступенів
Генічеської районної ради
Херсонської області
Тема уроку: Різноманітність павукоподібних, їх роль в екосистемах і значення в житті людини
Мета уроку:
Освітня:
Розвиваюча:
Виховна:
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, піктограми, таблиці за темою «Клас Павукоподібні», опорні схеми, повідомлення учнів, технічні засоби навчання (ноутбук, проектор, інтерактивна дошка), мультимедійна презентація.
Форми роботи: фронтальне опитування, робота в групах, робота з текстом підручника, робота за створенням колажів.
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Організація класу до навчальної діяльності.
(Релаксація.Психологічне налаштування на урок після перерви)
Учитель: Доброго дня! Я вас вітаю на восьмому уроці теми « Різноманітність тварин». Сідайте зручніше. Покладіть руки на парту, а голову на руки. Зараз я буду промовляти слова, а ви повторюйте про себе. « Зараз я почну учитися. Увага моя зростає. Пам'ять моя міцна. Голова працює ясно. Я дуже хочу навчатися. Я готова ( вий) працювати».
Девіз нашого уроку:(на дошці)
Те, що я чую, я забуваю
Те, що я бачу, я пам'ятаю
Те, що я роблю, я розумію.
Конфуцій
Так давайте посміхнемось один одному й разом вирушимо до країни знань.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учитель: Друзі! Зверніть увагу на вершину, яка у нас з'явилася на дошці. Погляньте, будь ласка, вона містить зображення певних тварин різних типів, класів, а саме: інфузорія, медуза, черв'як. К ви вважаєте на яку сходинку ми розмістимо ось цих чудових тварин ( показує павука, кліща, скорпіона ) – на нижчу чи на вищу? Доведіть чому? ( учні висловлюють припущення ). Беручи до уваги ваші відповіді, ми дійшли до висновку, що сьогодні продовжуємо вивчати, більш детальніше знайомитися з еволюцією тваринного світу. Тому тема нашого уроку: «Різноманітність павукоподібних, їх роль в екосистемах і значення в житті людини »
Беручи до уваги тему нашого уроку, кожен з вас мабуть очікує щось особливе?( Прийом « Очікування», записи учнів на стікерах)
Добре. А тепер, щоб більше довідатись про цю сходинку під назвою
« Павукоподібні », я пропоную у ролі туристів підкорити цю вершину. Тому , щоб довідатись, що на очікує попереду, ми повинні взяти з собою в дорогу, що саме? ( відповідь учнів )
Вірно, справжні туристи відправляючись у дорогу складають у рюкзак знаряддя. Пропоную і вам скласти в імпровізований рюкзак знаряддя у вигляді ваших знань . Вам необхідно записати на листочках терміни та поняття з якими ми познайомилися на минулому уроці , дати їм коротку характеристику, і відправити до рюкзака. Кожна відповідь 1 бал.
( учні виконують завдання )
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель: Що кажуть нам синоптики? « Похмуро»!
(прийом « Метеозведення » біля підніжжя вершини розміщено сонечко з хмаринкою )
Поки нам сходження буде дозволено, пропоную визначити рутини на нашому уроці, тобто пройдемо так званий інструктаж:
( на дошці з'являються рутини уроку ))
ІV. Вивчення нового матеріалу
Вступна розповідь вчителя( інтерактивна вправа «Колаж»)
Якщо ви помітили , вершина має назву «АРХІНІДА ». Чому саме така назва?
( учні висловлюють припущення, які записуються на дошці )
Щоб дізнатися чи праві ви у своїх припущеннях пропоную підкорити вершину « Архініду» і пройти три висоти:
Часу замало, тому визначаємося де б ви хотіли побувати. Об'єднаємося у три групи щоб працювати із запропонованим завданням обраної висоти.
Користуючись текстом підручника, роздатковим матеріалом, вам необхідно створити « КОЛАЖ» , використовуючи всі наведені факти. Потім захистити його, дати назву, девіз. На виконання завдання ви отримуєте10 хвилин. Бажаю цікавої і пізнавальної подорожі.
V. Узагальнення і систематизація отриманих знань
Учитель: І так, ми з вами вирушимо в уявну подорож до вершини Арахніда. Наші підкорені висоти це - ряди класу. На кожній висоті нам повідомлять інформацію про представників рядів. Під час прослуховування інформації всі учні заповнюють опорні схеми, які роздані вам на парти.
VІ. Підбиття підсумків уроку
( прийом « Привал біля багаття» )
Учитель: Ось ми з вами піднялися до вершини « АРАХНІДИ»
Хто знає чому саме має таку назву наша вершина?
Повідомлення учня( прийом « Крісло автора »)
Легенда про Арахну і Афіну
Жила в давнину проста дівчина Арахна. І славилась вона своїм вмінням плести чудове найтонше полотно. Горда своїм, викликала вона на змагання саму богиню Афіну.
Афіна прийняла виклик і зіткала дивовижне полотно, на якому показала гріховність людей, покараних за це.
Арахна створила не менш гарне полотно, де зобразила богів з їх людськими слабостями, не гідними поваги:
Розгнівана богиня розірвала полотно:.
І перетворила дівчину на істоту, яка все своє життя плете – на павука
Саме від імені цієї дівчини і походить наукова назва Павукоподібних – Арахніди.
Учитель: А зараз давайте повернемося до своїх записів на початку уроку і з'ясуємо чи здійснилися ваші очікування?( учні на імпровізованих іскорках – стікерах оголошують свої очікування і розміщують біля багаття на дошці)
VІІ. Домашнє завдання
Інтерактивна вправа « Колаж»
Опорна схема
Павуки |
Кліщі |
Скорпіони |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
|
|
|
Презентація уроку
1.слайд 2. слайд
3.слайд 4. слайд
5. слайд 6. слайд
7 слайд