Урок "Різноманітність прахів"

Про матеріал
Після цього уроку учні зможуть: -пригадати і узагальнити завдяки чому птахи пристосувались до польоту; -дізнатись про найбільш характерні особливості представників певних Надрядів (Рядів) птахів; -продовжувати вдосконалювати навички: працювати в групах, вести фенологічні спостереження; -формувати вміння сприймати інформацію та вибирати основне, конспектуючи в таблицю; -досліджувати пристосування птахів до різних умов довкілля; -виховувати бережливо з любов'ю відноситися до навколишнього світу.
Перегляд файлу

Тема:Різноманітність птахів. Риси пристосованості до польоту та різних середовищ життя.

 

     Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

-пригадати і узагальнити завдяки чому птахи пристосувались до польоту;

-дізнатись про найбільш характерні особливості представників певних Надрядів (Рядів) птахів;

-продовжувати вдосконалювати навички: працювати в групах, вести фенологічні спостереження;

-формувати вміння сприймати інформацію та вибирати основне, конспектуючи в таблицю;

-досліджувати пристосування птахів до різних умов довкілля;

-виховувати бережливо з любов'ю  відноситися до навколишнього світу

 

     Обладнання та матеріали: малюнки, схеми, дидактичні картки.

 

     Тип уроку: комбінований з елементами нестандартних  форм.

 

Структура уроку

I. Організаційний етап

II. Оголошення теми, мети і завдань уроку

III. Мотивація навчальної діяльності школярів

   «Так і живуть поруч птахи і люди, часто не зважають одне на одного, іноді сваряться, іноді радіють одне одному, як члени однієї великої родини. Хто з них більше потрібен – людина птахам чи птахи людині?»

Форма” Мікрофон “ (відповіді учнів)

IV. Актуалізація опорних знань

Форма «Мозкова атака»

     Завдяки чому птахи пристосувались до польоту? ( узагальнює і робить висновок сильніший учень, а доповнює вчитель).

V. Вивчення нового матеріалу

     1. Вступне слово вчителя з елементами бесіди.

     Птахи пристосувались до різних умов життя… .

     Різні групи птахів значно відрізняються між собою… .

     Вчені їх об’єднали у надряди …, ряди… .

     Кожна з домашніх груп отримали завдання (опрацювати самостійно матеріал підручника, додаткову літературу і підготувати змістовну розповідь про відповідних птахів) та підготували цікаві розповіді, малюнки, повідомлення. І мають сьогодні велику можливість донести інформацію своїм однокласникам.

VI. Оперування своїми знаннями в нестандартних умовах

Випереджаюче завдання:

Кожна з  домашніх груп характеризує птахів, вказує на основні риси пристосованості до середовища в якому мешкає, розповідає зооновини (матеріал із рубрики «Це цікаво знати»), інформацію власних спостережень.

- Керівники груп корегують роботою членів групи (хто і що повинен, в якій формі доповісти).

     Донесіть! або Розкажіть!

1. Безкільові птахи … .

2. Пінгвіни … .

3. Гусеподібні … . Куроподібні … .

4. Дятли … . Соколоподібні … .

5. Совоподібні … . Сивкоподібні … .

6. Лелекоподібні … . Журавлеподібні … .

7. Горобцеподібні … .

- Аналіз розповідей (повідомлень), супроводжується заповненням учнями таблиці в робочому зошиті

Ряд або

Надряд

Особливості будови та життєдіяльності

 

Значення

 

Представники

 

Ознаки

пристосування

VII. Узагальнення і систематизація

Пригадайте і доведіть!

Метод «Коло думок»

Які пристосування до певних умов середовища ви спостерігали у птахів?

VIII. Підведення підсумку уроку

 Оцінювання роботи домашніх груп загалом і окремих осіб (повернення до очікуваних результатів).

IX. Визначення домашнього завдання

- відповісти на контрольні питання і тестові завдання після параграфів (письмово);

- підготувати зооновини;

- продовжувати фенологічні спостереження за птахами.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку