Урок "Різноманітність та практичне значення безхребетних тварин"

Про матеріал
Тема: Різноманітність та практичне значення безхребетних тварин. Мета: освітня: узагальнити знання про різноманітність безхребетних тварин в природі, їх практичне значення, довести необхідність їх охорони. Розвиваюча: розвивати вміння систематизувати і аналізувати раніше вивчений матеріал, робити висновки, формувати життєві компетентності, загальнокультурну та екологічну грамотність, вміння працювати в групах, чути один одного, обмінюватися інформацією. Виховна: формувати культуру спілкування, виховувати бережне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: Різноманітність та практичне значення безхребетних тварин.

Мета: освітня: узагальнити знання про різноманітність  безхребетних тварин в природі, їх практичне значення, довести необхідність їх охорони.

Розвиваюча: розвивати вміння систематизувати і аналізувати раніше вивчений матеріал, робити висновки, формувати життєві компетентності,  загальнокультурну та екологічну грамотність, вміння працювати в групах, чути один одного, обмінюватися інформацією.

Виховна: формувати культуру спілкування, виховувати бережне ставлення до природи.

Тип уроку: корекція знань.

Форма уроку: квест.

Матеріали та обладнання: роздатковий матеріал, презентація, підсумкова таблиця (на дошці).

Очікувані результати: учні розпізнають тварин на зображеннях, систематизують їх, висловлюють судження щодо різноманітності безхребетних тварин, їх ролі у природі та значення в житті людини; роблять висновки про особливості будови організму безхребетних тварин що є результатом пристосування до характерного для них способу життя.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація та налаштування на діяльність

ІІ. Мотивація діяльності учнів.

Сьогодні я вам пропоную урок – квест. Інструктаж роботи:

  • створюємо шість команд;
  • на певних столах лежать завдання, на виконання яких відводиться по 2-3 хвилини, а також бланки для відповідей;
  • після кожного виконаного завдання команда здає бланк відповіді вчителеві;
  • кожна команда має свій маршрутний лист (переходить від одного столу з завданнями до іншого):

Команда

Послідовність виконання завдань

1

1-2-3-4-5-6

2

2-3-4-5-6-1

3

3-4-5-6-1-2

4

4-5-6-1-2-3

5

5-6-1-2-3-4

6

6-1-2-3-4-5

Слід звернути увагу, що під час роботи та переходу команд необхідно дотримуватися правил роботи у групах, інакше вчитель знімає бали (мова йде про гамір).

ІІІ. Корекція знань.

 

№1 ЗРОБИТИ ПІДПИСИ  (7 балів)


 

Результат пошуку зображень за запитом "зовнішня будова молюсків"

 

 

№2   ВКАЗАТИ ТИП, КЛАС ТА НАЗВИ ТВАРИН

(12*0.5= 6 балів)

       1.     Результат пошуку зображень за запитом "ракоподібні"        2. Результат пошуку зображень за запитом "гідра"             3. Результат пошуку зображень за запитом "зовнішня будова кліщ"          4. Результат пошуку зображень за запитом "зовнішня будова скорпіон"

Тип

 

 

 

 

Клас

 

 

 

 

Назва

 

 

 

 

 

№ 3 ЗНАЙТИ ВІДПОВІДНІСТЬ МІЖ ТЕРМІНАМИ ТА ЇХ ПОЯСНЕННЯМИ (4 бали)

 

1. Мантія

А. товста складка стінки тіла молюсків, розташована між мішком нутрощів і ногою

2. Линяння

Б. один із зародкових листків, що формується в процесі ембріогенезу.

3. Гермафродит

В. періодичне оновлення зовнішніх покривів

4. Радула

Г. кутикулярний покрив глоткового виросту або язика деяких молюсків

 

Д. організм, що має чоловічі та жіночі статеві органи одночасно. 

 

№4  ВСТАВИТИ ПРОПУЩЕНІ СЛОВА (8 балів)

 

Тіло молюсків складається з трьох відділів: __1__, __2__, __3__.  Деякі молюски живляться залишками мертвих організмів, і називаються __4__. Молюски поділяються на три класи: __5__, __6__, __7__.      

__8__ є проміжними господарями паразитичних червів.


 

 

№5   ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ  (ОДИН ВАРІАНТ ВІДПОВІДІ) (6 балів)         

 

1. Визначте розділ зоології, що вивчає комах:
A) ентомологія;        Б) теріологія;  B) орнітологія;  Г) іхтіологія.

2. Укажіть, у яких комах друга пара крил видозмінена в органи рівноваги:
A) комарів;   Б) жуків;   B) бджіл;   Г) їздців.

3. Укажіть, що покладено в основу поділу комах па ряди:
A) будова кінцівок;       Б) тип розвитку;  B) будова крил; Г) будова відділів тіла.

4. Визначте, які комахи мають стрибальні ніжки:
A) коники;      Б) оси;  B) вовчки;     Г) метелики

5.  Визначте, які комахи належать до суспільних:
A) воші; Б)терміти; B) метелики;   Г) комарі.

6. Укажіть, які комахи мають водні личинки:

A) хрущі;       Б) оси;    B) бабки;      Г) таргани.

 

№6   ЗАКІНЧИТИ РЕЧЕННЯ (5 балів)

1.  Арахніди – це друга назва класу ….

2. Доросла стадія комах називається ….

3. Рідина, що циркулює у кровоносній системі Членистоногих називається …

4. Органи виділення ракоподібних називаються …

 5. Видозмінені кінцівки павуків без отруйних залоз називаються …

 

№7 КОЖНА КОМАНДА ПРОТЯГОМ 1-2 ХВИЛИН ГОТУЄ ІНФОРМАЦІЮ НА ЗАДАНУ ТЕМУ ТА ЗАХИЩАЄ ЇЇ (5 балів)

 

1 команда – «Значення в природі та житті людини Кишковопорожнинних, їх охорона».

2 команда – «Значення в природі та житті людини Кільчастих червів, їх охорона».

3 команда – «Значення в природі та житті людини Ракоподібних, їх охорона».

4 команда -  «Значення в природі та житті людини Павукоподібних, їх охорона».

5 команда – «Значення в природі та житті людини Комах, їх охорона».

6 команда - «Значення в природі та житті людини Молюсків, їх охорона».

 

ІV. Підведення підсумків уроку

На екрані висвічуються відповіді на завдання № 1-6, які вчитель  разом з учнями аналізують, підсумовують.

VІІ. Домашнє завдання

 Поміркуйте, що цікавого ви знаєте про хребетних тварин?

 

VІІІ. Рефлексія

 

Роздатковий матеріал

№1 ЗРОБИТИ ПІДПИСИ  (7 балів)

Результат пошуку зображень за запитом "зовнішня будова молюсків"

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

№ 3 ЗНАЙТИ ВІДПОВІДНІСТЬ МІЖ ТЕРМІНАМИ ТА ЇХ ПОЯСНЕННЯМИ (4 бали)

1. Мантія

А. товста складка стінки тіла молюсків, розташована між мішком нутрощів і ногою

2. Линяння

Б. один із зародкових листків, що формується в процесі ембріогенезу.

3. Гермафродит

В. періодичне оновлення зовнішніх покривів

4. Радула

Г. кутикулярний покрив глоткового виросту або язика деяких молюсків

 

Д. організм, що має чоловічі та жіночі статеві органи одночасно. 

 

№2   ВКАЗАТИ ТИП, КЛАС ТА НАЗВИ ТВАРИН

(12*0.5= 6 балів)

1.     Результат пошуку зображень за запитом "ракоподібні"        2. Результат пошуку зображень за запитом "гідра"

 

 

3. Результат пошуку зображень за запитом "зовнішня будова кліщ"      4. Результат пошуку зображень за запитом "зовнішня будова скорпіон"

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

№4  ВСТАВИТИ ПРОПУЩЕНІ СЛОВА (8 балів)

Тіло молюсків складається з трьох відділів: __1__, __2__, __3__.  Деякі молюски живляться залишками мертвих організмів, і називаються __4__. Молюски поділяються на три класи: __5__, __6__, __7__.   __8__ є проміжними господарями паразитичних червів.

 

№5   ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

(ОДИН ВАРІАНТ ВІДПОВІДІ) (6 балів)

1. Визначте розділ зоології, що вивчає комах:
A) ентомологія;        Б) теріологія;  B) орнітологія;          Г) іхтіологія.

2. Укажіть, у яких комах друга пара крил видозмінена в органи рівноваги:
A) комарів;          Б) жуків;   B) бджіл;             Г) їздців.

3. Укажіть, що покладено в основу поділу комах па ряди:
A) будова кінцівок;       Б) тип розвитку;  B) будова крил; Г) будова відділів тіла.

4. Визначте, які комахи мають стрибальні ніжки:
A) коники;      Б) оси;  B) вовчки;     Г) метелики

5.  Визначте, які комахи належать до суспільних:
A) воші; Б)терміти; B) метелики;   Г) комарі.\

6. Укажіть, які комахи мають водні личинки: 
A) хрущі;       Б) оси;    B) бабки;      Г) таргани.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

№6   ЗАКІНЧИТИ РЕЧЕННЯ (5 балів)

1.  Арахніди – це друга назва класу ….

2. Доросла стадія комах називається ….

3. Рідина, що циркулює у кровоносній системі Членистоногих називається …

4. Органи виділення ракоподібних називаються …

5. Видозмінені кінцівки павуків без отруйних залоз називаються …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПІДСУМКОВА ТАБЛИЦЯ

 

 

 

№1 зробити підписи  (7 б)

№2   вказати тип, клас та назви тварин

(12*0.5= 6 б)

 

№ 3

знайти відповідність між термінами та їх поясненнями (4 б)

 

№4  вставити пропущені слова (8 б)

 

№5   тестові завдання

(6 б)

 

№6   закінчити речення (5 б)

 

№7 захист теми     (5 б)

 

Всього балів

1 команда

 

 

 

 

 

 

 

 

2 команда

 

 

 

 

 

 

 

 

3 команда

 

 

 

 

 

 

 

 

4 команда

 

 

 

 

 

 

 

 

5 команда

 

 

 

 

 

 

 

 

6 команда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 серпня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку