Урок "Робота і потужність електричного струму"

Про матеріал
Мета:уроку: Сформувати поняття роботи і потужності електричного струму, з'ясувати від яких чинників залежить робота і потужність струму. Виробляти вміння планувати і проводити фізичний експеримент, навички самостійної роботи. Розвивати логічне мислення, алгоритмічне мислення, спостережливість, увагу, пам'ять. Виховувати зібраність, акуратність, енергозберігаюче мислення, пізнавальну активність, інтерес до вивчення фізики, переконаність у необхідності придбання знань
Перегляд файлу

Покровська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Троїцького районної ради Луганської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота і потужність електричного струму

 

 

 

 

                                     Урок фізики

                                                                           Антонець Тетяни Володимирівни,

                                                             вчителя фізики І категорії

                                                                       Покровської ЗОШ I-III ступенів

                                                 Троїцького району

                                                 Луганській області

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Робота і потужність електричного струму

Мета: Сформувати поняття роботи і потужності електричного струму, з'ясувати від яких чинників залежить робота і потужність струму. Виробляти вміння планувати і проводити фізичний експеримент, навички самостійної роботи.

       Розвивати логічне мислення, алгоритмічне мислення, спостережливість, увагу, пам'ять.

        Виховувати зібраність, акуратність, енергозберігаюче мислення, пізнавальну активність, інтерес до вивчення фізики, переконаність у необхідності придбання знань.

 

Обладнання: демонстраційний стіл – регулятор напруги шкільний, лампа; стіл учня - джерело струму, ключ, амперметр, вольтметр, реостат, резистор, лампа на підставці, з'єднувальні дроти.

 

Тип уроку - урок засвоєння нових знань

 

Хід уроку

I Організаційний момент.

II Актуалізація опорних знань.

1. Фронтальне опитування.

- Що таке електричний струм?

- Що таке сила струму?

- Запишіть на дошці формулу для визначення сили струму.

- Який прилад служить для вимірювання сили струму? Як амперметр вмикають в електричне коло?

- Що таке напруга електричного струму?

- Запишіть на дошці формулу для визначення напруги.

- Який прилад служить для вимірювання напруги? Як вольтметр вмикають в коло?

- Сформулюйте закон Ома для ділянки кола.

- Які дії чинить електричний струм?

- Чи здійснює струм при цьому роботу?

III Мотивація навчальної діяльності.

  1.         Створення проблемної ситуації.

- Як ви думаєте, від чого залежить робота електричного струму?

          IV Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні на уроці ми розглянемо перетворення електричної енергії в інші види енергії і з'ясуємо, від яких чинників залежить робота і потужність електричного струму.

V Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь.

- Всі електричні прилади працюють за рахунок електричної енергії, яку постачає джерело електричного струму, в результаті отримуємо світло, тепло, звук, механічний рух, тобто різноманітні види енергії.

            Фізичну величину, що характеризує перетворення електричної енергії в інші види енергії, називають  роботою електричного струму.

- З'ясуємо, від яких чинників залежить робота електричного струму.

2. Демонстраційний експеримент.

У даній установці лампа з'єднана з приладом, за допомогою якого ми можемо регулювати напругу в лампі. Чим яскравіше буде світити лампа, тим більше енергії в ній виділяється, а, значить, виконується більша робота струму.

Збільшимо напругу.

- Що відбувається зі свіченням лампи?

- Збільшилась чи  зменшилась робота струму?

- Який висновок ви можете зробити про залежність роботи електричного струму від напруги?

Висновок записуємо в зошит і на дошці: А збільшується зі збільшенням U

3. Експериментальна робота.

- У ході експериментальної роботи з'ясуємо, чи буде залежати робота електричного струму від сили струму. Перш ніж ви приступити до роботи, давайте згадаємо правила техніки безпеки при роботі з електрообладнанням.

- Зберіть електричне коло згідно зі схемою 1.

 

 

Змінюючи силу струму за допомогою реостата, з'ясуйте, чи залежить робота струму від сили струму. Висновок запишіть у зошит.

Висновок записуємо в зошит і на дошці.

А збільшується зі збільшенням I

 4. Бесіда.

- У якому випадку струм виконає більшу роботу, якщо лампа буде працювати 1 годину чи 1 хвилину?

- Від якої ще фізичної величини, крім напруги й сили струму, залежить робота струму?

Висновок записуємо в зошит і на дошці.

А збільшується зі збільшенням t

На основі результатів наших дослідів і міркувань виведемо формулу для розрахунку роботи струму

- Згадаймо одиниці вимірювання роботи.

  • Які прилади необхідні для вимірювання роботи?

На практиці роботу електричного струму вимірюють спеціальним приладом – електричним лічильником, який є у кожного з нас вдома (мал. 88, с.80).

Показання електричного лічильника, який вимірює кількість електроенергії, споживаної приладами в квартирі (тобто роботу електричного струму), виражаються в кіловат-годинах, і оплачуємо ми за тарифом споживану електроенергію за кіловат-години.

- Розглянемо таблицю ІІІ форзаца підручника, в якій наведено види робіт, на виконання кожної з яких витрачається енергії.

 6. Бесіда.

Однакову роботу можна зробити за різний час. Наприклад, збити крем для торта одним міксером можна швидше, ніж іншим. Як ви думаєте, в чому відмінність цих міксерів?

- Якою величиною характеризується швидкість виконання роботи?

- Запишіть формулу потужності.

Потужність електричного струму позначається літерою Р.

- Виведемо формулу потужності електричного струму.

  (правило – с.181)

- Назвіть одиниці вимірювання потужності.

Використовують також кратні одиниці потужності

1 гВт = 100 Вт

1 кВт = 1000 Вт

1 МВт = 1000000 Вт

1 ГВт = 1000000000 Вт

- Яка зі схем електричних кіл дозволяє визначити потужність електричної лампи?

 

          

 

 - Які прилади необхідні для вимірювання потужності?

Існує і спеціальний прилад - ватметр, яким безпосередньо в колі можна виміряти  потужність електричного струму.

 Закріплення нового матеріалу.

1. Розв’язування  задач.

Робота біля дошки – розв’язання впр33 (3).

2. Експериментальна задача.

- Зберіть коло за схемою 2.

 

 

Визначте роботу струму в резисторі за 3 хвилини і потужність резистора.

Додаткове завдання індивідуально - визначити потужність лампочки.

3. Самостійна робота.

   Завдання - на дошці. Самостійно учні виконують обчислення тієї фізичної величини, на яку вкаже вчитель.

Обговорення роботи

VІІ Підсумок уроку.

VIІІ Домашнє завдання.

§ 33. Міні - проєкт. За показами лічильника визначте і запишіть, скільки електроенергії витрачається у вашій квартирі за тиждень. Протягом наступного тижня намагайтеся економити енергію. Визначте по лічильнику, скільки енергії ви зуміли заощадити. Обчисліть вартість витраченої і зекономленої електроенергії.

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 33. Робота і потужність електричного струму
Додано
17 березня 2021
Переглядів
1342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку