Урок "Розмноження квітково-декоративних рослин живцями".

Про матеріал
Тема: Розмноження квітково-декоративних рослин живцями. Мета: поглибити знання учнів про вегетативне розмноження кімнатних рослин; формувати в учнів вміння і навички готувати матеріал певного способу вегетативного розмноження рослин; навчити готувати живці для розмноження різних рослин і проводити догляд за їх розвитком; дані знання і вміння використати з метою внутрішнього озеленення школи. Розвивальна: розвивати такі якості, як охайність, самостійність, креативність, відповідальність, вчитися працювати в групі Виховна: формувати позитивне ставлення до трудової діяльності, пробуджувати почуття відповідальності за виконання роботи.
Перегляд файлу

1

 

Енергодарська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 4 Енергодарської міської ради Запорізької області 

 

Конспект СТЕМ-уроку

 

підготували:

Вчитель трудового навчання: Без’язична О.П.

Вчитель біології: Смиковська Т.М.

 

 

Тема: Розмноження квітково-декоративних рослин живцями.

Мета: поглибити знання учнів про вегетативне розмноження кімнатних рослин; формувати в учнів вміння і навички готувати матеріал  певного способу вегетативного розмноження рослин; навчити готувати живці для розмноження різних рослин і проводити догляд за їх розвитком; дані знання і вміння використати з метою внутрішнього озеленення школи.

Розвивальна: розвивати такі якості, як охайність, самостійність, креативність, відповідальність, вчитися працювати в групі

Виховна: формувати позитивне ставлення до трудової діяльності, пробуджувати почуття відповідальності за виконання роботи.

 

Зимою, коли земля вкрита снігом, а дерева гнуться від поривів холодного вітру, радує око ніжна, зелена гілочка або квітка, що розпустилася в кімнаті.

В.Чеканова, Т.Якимова

 

  Обладнання: роздаткові картки до теми уроку, презентація до уроку, горщики із землею; живці кімнатних рослин (хлорофітум, сенполія, сансенв’єра, зігокактус,герань); склянки із водою; вода для поливання; ручні інструменти для практичної роботи.

Тип уроку: інтегрований, бінарний - (90 хв.)

Міжпредметні зв’язки: біологія, трудове навчання.

Методи і методичні прийоми: розповідь, бесіда, пояснення презентації до уроку, виконання практичної роботи.

Очікувані результати: 

 - усвідомлюють і використовують знання з вегетативного розмноження кімнатних рослин;

- досліджують і використовують правила догляду за кімнатними рослинами

- створюють модель «міні-теплички».

Інновації: STEM- технологія, технологія розвитку критичного мислення, ІКТ, медіа технологій, інтерактивних технології. Технологія виготовлення «міні-теплички».

Інноваційна ідея, яку плануємо продемонструвати на уроці: інтеграція знань з біології, трудового навчання.

Хід уроку.

 

I.  Організаційний момент. Настрій на успіх. (3 хв.)

 

 

Вчитель біології. Притча «Оптиміст». Психогімнастика «Посміхнись».

Посміхаймось сонечку:

«Здрастуй, золоте!»

Посміхаймось квіточці:

Хай вона цвіте!

Гостям посміхаємось,

Зичим всім добра.

 

II. Мотивація навчальної діяльності. (3 хв.).

 

Вчитель біології. Діти, я знову запрошую вас до чарівного світу природа.

Неповторне диво – квіти. Вражає розмаїття кімнатних квітів.  Без зелених супутників будь-яке приміщення буде виглядати холодним, незатишним і непривітним. Сьогодні на уроці, ми повторимо і поглибимо знання, які ви отримали щодо розмноження рослин,повторимо правила посадки кімнатних рослин, а також виконаємо практичну роботу з декорування горщиків.

Урок  ще раз підтвердить стару істину, що теорія без практики мертва. Ознайомившись з технологією розмноження рослин живцями, ви своїми руками, усвідомите технологічний процес укорінення живців та догляду за ними,  а вирощені рослини будите використовувати для внутрішнього озеленення кабінетів.

Я сподіваюсь, що, отримавши всю цю інформацію, ви ще більше полюбите наших зелених друзів - кімнатних рослин. І будуть обдаровувати вас своїм приємним виглядом, чарувати запашними та яскравими квітками.

 

III. Актуалізація опорних знань учнів. (3 хв.)

Вчитель біології. Сьогодні на уроці ви будите використовувати спосіб вегетативного розмноження кімнатних рослин: живцювання та «дітками».  Живці можуть бути кореневі, стеблові і листкові. Пригадаємо, які рослини можна розмножувати таким чином. На кожному столі стоять баночки з водою, а в них знаходяться живці. З яких рослин ці живці? (Відповіді дітей.)

 

У нас красень на вікні

Росте і сміється,

Наче задається.

Лікувальну силу має!

Ангіну лікує,

Прийде, він врятує.

Ось така це диво-квітка,

Санітар у домі.

Як же її звати?

Звичайно ж,.. (алоє).

Зацвіла красива квітка

З пучковидними листками

Та цікавими кругами,

Цвіт буває різним-різним:

Червоним, рожевим та сніжним,

Наче парасольки голова.

Може, квітку ти впізнаєш

І, мабуть, вже відгадаєш?

Це ж у нас цвіте... (герань).

Красива кімнатна рослина,

У неї лілейна родина.

Листочки довгі, тоненькі,

Посередині смужки біленькі.

А іноді ця рослина

Пагінці довгі пускає,

А на них цвіт біленький,

Усіх красою вражає.

Це не важко відгадати:

Як же її звати? (Хлорофітум.)

Синьоока та пухнаста квітка

На моєму вікні

Посміхається гарненько

І тобі, і мені. (Сенполія.)

 

IV. Вивчення нового матеріалу (55 хв.).

 

 

Презентація робіт учнями.

 

Учні повторюють правила вегетативного розмноження кімнатних рослин.

І.Розмноження стебловими живцями:

1.Обережно зрізаємо стеблові живці з 3-4 листками.Видаляємо з них два нижніх листка та поставимо в стакан з водою для вкорінення в тепле світле місце. 3.Кожні 3-4 доби воду в посудині замінювати на свіжу. Посадимо вкорінені живці в горщики з грунтом.

Накриваємо рослини скляною банкою і поставити у напівтінь до повного вкорінення в грунті.

 

ІІ.Розмноження «дітками»:

1. Приготуємо дорослу рослину хлорофітуму. Поряд поставимо  невеликі горщики з грунтом. Маленькі рослини хлорофітуму, що утворилися на вусах, помістіть в маленький горщик, не відокремлюючи від материнської рослини. До укорінення молодих рослин поливаємо і притіняємо їх.  Після вкорінення відокремуємо молоду рослину від материнської, обрізавши вуси.

 

 

ІІІ. Розмноження листовими живцями

Для цього беруть великий м'ясистий лист, який висаджують у ґрунт, верхній шар якої покритий грубозернистим піском. Дрібний лист просто кладуть на ґрунт плазом і злегка придавлюють, а великий лист просто занурюють нижньою частиною в грунт.

 

 

Практичний показ живцювання

Так, як слід правильно саджати живець?

Вказівним пальчиком зробимо отвір (дірку) в ґрунті посередині горщика. Тепер ставимо живець в отвір до першого листочка, до вузлика. Обережно притискайте ґрунт навколо живця. Роботу виконувати потрібно обережно, щоб не зашкодити живцеві. І щоб він прижився, його слід обережно полити.

 Дидактична вправа «Що і як» (повторення послідовності роботи)

Кожен із вас має горщик із ґрунтом. Горщики ми приготували заздалегідь.

Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога.

Де краще розмістити висаджені живці? (Рослинам потрібне світло, але живці погано переносять яскраве освітлення, тому розмістимо їх на підставці біля вікна.)

 

 

Підсумок

— Тепер кожен запам’ятає, яку рослину він посадив. Поливатиме її, а коли з’явиться перший листочок, то це означатиме, що рослина прижилася і почала рости.

 

V. Фізкультхвилинка (3 хв.)

 

 

2 етап уроку. Декорування кашпо, горщиків для квітів.

Вчитель трудового навчання. Вчитель трудового навчання знайомить  з прикладами декорування горщиків, кашпо для квітів. Учні працюють в групах. Вибирають вид декорування горщиків для квітів. Повторюють правила техніки безпеки під час роботи.

 

 

Вчителі біології,  трудового навчання ознайомила учнів з креативними способами вегетативного розмноження рослин.

 

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Презентація учнями робіт з посадки та декорування горщиків, кашпо для квітів.

 

    

 

 

Вчителі біології, трудового навчання, підвели підсумки роботи учнів в групах, зосередили увагу учнів на тому, що поєднавши знання з різних предметів (і в майбутньому поглиблюючи їх),ви отримати професії:ландшафтного дизайнера,флориста,організувати власний бізнес.

 

.      

 

VІІ. Рефлексія (5хв.)

 

      Рефлексія: прийом  « Відкритий мікрофон».

Мені сподобалось...        Я не зрозумів...               Я вважаю...                 

Я дізнався...                     Мені захотілося..            Мені було цікаво...                                  Я зрозумів,що...               Я вже знав...                   Я не знав...                                                Я навчився...                    На мою думку...             На мій погляд...                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Я не зрозумів...               Я вважаю...    

 

VІІІ. Оцінювання роботи учнів на уроці (5 хв.)

 

   Картка для оцінювання учнів.   Прізвище: _____________________________________

Оцініть себе за кожним напрямком від 0 до 2 балів.

  1.     

Ви брали активну участь у роботі групи

 

  1.     

Ви вносили вдалі пропозиції, які врахувала група

 

  1.     

Ви надавали підтримку іншим членам групи, заохочували їх до роботи

 

  1.     

Ви висунули цілком нову ідею, що сподобалась іншим

 

  1.     

Ви вдало узагальнювали думки інших і просували роботу групи вперед

 

  1.     

Ви доповідали класу про результати групової роботи

 

  1.     

Усього:

 

 

 

ІХ. Домашнє завдання: (3 хв.)

Написати есе  прозаїчне висловлювання невеликого об’єму і вільної композиції, що виражає індивідуальні враження і міркування «Світ кімнатних рослин».

 Вдома визначити чи в правильних умовах ростуть ваші кімнатні рослини.

Підібрати інформацію з питання «Рослини скаржаться».

 

doc
Додано
26 липня 2019
Переглядів
1893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку