Урок "Розв’язування компетентнісних задач"

Про матеріал
Запропоноване завдання передбачає розвиток, формування в учнів ключових компетентностей: математична та фінансова грамотність. Наскрізні змістовні лінії: уміння вирішувати проблеми, приймати самостійно рішення; самостійно обирати та застосовувати різні програмні застосунки; шукати інформацію та критичне її осмислення. Міжпредметна інтеграція математика, креслення, ергономіка Виховні задачі: ціннісне ставлення до фінансів родини, творчої праці.
Перегляд файлу

 Урок Розв’язування компетентнісних задач

8 клас

 

Урок Розв’язування компетентнісних задач.

Цілі:

  • навчальна: формувати в учнів уявлення про розв'язування задач компетентнісного змісту, формувати інформаційну і комунікативну компетентності; формувати вміння розв'язувати компетентнісні задачі, опрацьовувати дані, подавати результати розв'язування задачі;
  • розвивальна: розвивати навички роботи з інформацією, інтелектуальну активність, естетичний смак, увагу, логічне мислення, пам'ять;
  • виховна: виховувати ціннісне ставлення до фінансів родини, творчої праці.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет,

Програмне забезпечення: ПК із встановленим офісним пакетом програм MS Office 2016: Visio2016, Excel2016, Word2016, і доступом до Інтернету.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне обговорення понять: вбудовані елементи, алгоритми роботи з буфером обміну, моделювання інтер’єру кімнати.

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Перебуваючи в інформаційному суспільстві, кожному з вас необхідно не лише орієнтуватися в океані інформації, а й організовувати своє життя таким чином, щоб при найменших витратах часу, сил і засобів отримувати від своєї діяльності найбільшу віддачу. Будемо цього вчитися, розв'язуючи практичні компетентнісні задачі.

IV. Вивчення нового матеріалу

Давайте розв’яжемо одну з таких задач.

Ваша родина вирішила зробити ремонт у вашій кімнаті.

  1. В інтернет-магазині виберіть шпалери двох видів.
  2. В середовищі Visio2016 створіть план та обстановку своєї кімнати. (Знайомство з інтерфейсом).
  3. В середовищі Excel2016 створіть таблицю та обчисліть площу кімнати, та площі стін для обклейці двома видами шпалер.
  4. В середовищі Word2016 створіть звіт практичної роботи.
  5. Розрахуйте кількість рулонів, що потрібна для ремонту, їх вартість та подайте учителю ваше бачення вигляду кімнати в середовище Visio2016 й отримані розрахунки в середовище Excel2016.

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей.

 

Приклад виконання завдання:

Словесна модель (приклад):

Потрібно обклеїти шпалерами дитячу кімнату, з трьома вікнами і одними дверима. Висота кімнати - 3 м, ширина - 3,74м, довжина - 5,64м. Розміри дверей - 0,9 м на 2 м. Розмір вікна - 0,9 м на 1,5 м. Треба розрахувати площу стін для обклеювання. Для цього, рахуємо площі стін, вікон, дверей. Віднімаємо з площ стін площі вікон та дверей. Отримаємо загальну площу для обклейки (S).

Знаходимо в Інтернет-магазине шпалери за дизайном та ціною, які задовольняють бюджету сім’ї. Далі рахуємо площу одного рулону (S1). По формулі S/S1 знаходимо кількість рулонів, округляємо до більшого цілого. На цю кількість рулонів шпалер та в залежності від матеріала з якого вони виготовлені додаємо ще клей.

 

 

 

 

 

 

 

Зразок 1       Зразок 2


Графічна модель (приклад):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математична модель (зразок)

Висновок. Для вирішення задачі ремонту кімнати, точно зробили заміри, знайшли необхідні матеріали, розрахували кількість та привели їх у відповідність бюджету сім’ї.

 

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

ІХ Оцінювання роботи учнів

 

1

 

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
3819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку