Тема. Розв’язування компетентнісних задач засобами табличного процесора.
Мета:
навчальна: формування предметних ІКТ-компетентностей; формування умінь розв’язувати компетентнісні задачі, що передбачають: змістовий аналіз формулювання задачі; пошук інформаційних матеріалів; опрацювання даних; подання результатів розв’язування задачі;
розвивальна: розвивати навички роботи з інформацією, увагу, логічне мислення, пам’ять; розвивати міжпредметні зв’язки;
виховна: виховувати інформаційну культуру, охайність, акуратність, пізнавальну зацікавленість до предмету, привчати працювати творчо, дотримуватись правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп’ютерному класі.
Тип уроку: застосування знань, формування умінь та навичок.
Обладнання: комп’ютери з виходом в мережу Інтернет, презентація уроку, картки з практичними завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
У школі ви часто розв’язували задачі. Найчастіше це було на уроках математики, де задача містила певне завдання, яке потрібно було виконати шляхом обчислень або розв’язування рівнянь.
Однак з інших навчальних предметів, як і в повсякденному житті, ви розв’язували задачі, що часто не передбачали обчислень.
Наприклад:
Усі вищеперераховані задачі різні за складністю, за предметною областю, за засобами, які слід використати для їх розв’язування, за отриманими результатами тощо.
Спільним для них є те, що кожна з цих задач містить проблему, яку потрібно проаналізувати та розв’язати.
На минулих уроках ми розглянули поняття КОМПЕТЕНТНІСНІ ЗАДАЧІ.
Як правило, компетентнісні задачі передбачають пошук і відбір додаткових відомостей у різноманітних джерелах. Яких саме?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Розв’язування компетентнісних задач засобами табличного процесора.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Алгоритм розв’язування задач
Під час розв’язування задач, незалежно від їх складності та предметних областей застосування, слід дотримуватися такого алгоритму:
V. Формування практичних умінь і навичок.
Завдання. Робота в групах. Розв’язування компетентнісних задач. Вправа «Наше майбутнє».
Постановка задачі. Сьогодні на уроці ми обговоримо використання електроенергії вдома, способи її оплати та визначимо, чи доцільно економити електроенергію для правильного розпорядження родинними фінансами.
VІ. Вказівки до виконання. Інструктаж з БЖД.
І етап – Виконати змістовий аналіз формулювання задачі
Кожна сім’я і кожна людина зокрема користується електроенергією вдома і на роботі. З курсу фізики ви знаєте, якою мірою вимірюється електроенергія, що використовується людиною (кВт/год). А чи знаєте, скільки кВт використовує одна сім’я кожного місяця? І скільки грошей йде на оплату цієї послуги? За допомогою програми MS Excel проведемо відповідні розрахунки для двох сімей. Одна сім’я користувалася електроенергією в звичайному режимі, а друга сім’я використовувала електроенергію економно (використовувала енергозберігаючі лампи, вимикала не потрібне світло).
Ми визначимо скільки відсотків сімейного бюджету йде на оплату комунальних послуг, і електроенергії зокрема та чи потрібно бережно використовувати ресурси задля економії сімейного бюджету.
ІІ етап – Знайти необхідні відомості
ІІІ етап – Побудувати інформаційну модель
ІV етап – Вибрати засоби опрацювання даних
Для виконання завдань буде використано можливості табличного процесора Excel он-лайн.
V етап – Опрацювати дані
Січень |
Лютий |
Березень |
Квітень |
230 |
450 |
210 |
190 |
Січень |
Лютий |
Березень |
Квітень |
210 |
400 |
190 |
178 |
VІ етап – Подати результати розв’язування задачі
VІI. Критерії оцінювання виконання завдання
VIІI. Фізкультхвилинка.
ІX. Підсумок уроку.
Перевірка виконаних завдань. Виставлення оцінок.
X. Домашнє завдання.
Створити презентацію «Вода в нашій оселі».