Урок «Розв’язування вправ і задач на додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками»

Про матеріал
Узагальнення і систематизація знань і вмінь з елементами художньо-естетичного сприйняття.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з математики

для 5 класу на тему

«Розв’язування вправ і задач на

 додавання і віднімання звичайних дробів

 з однаковими знаменниками».

 

 

(«Математика, 5 клас, автор О.С. Істер,2022)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Мета:

-навчальна: узагальнити і систематизувати знання, вміння, навички з теми «Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками»; відпрацьовувати навички обчислення; вчити учнів використовувати набуті знання під час розв’язування задач;

-розвивальна: розвивати уміння застосовувати математичні знання на практиці, логічне мислення, творчу активність;

-виховна: виховувати активність, наполегливість , прищеплювати любов до читання художньої літератури.

 

 

Обладнання: ілюстрації до повісті-казки Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика», комп’ютерна презентація за програмою Pоwer Point.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань і вмінь з елементами художньо-естетичного сприйняття.

Хід уроку

I.Організаційний момент

- Добрий день! Я рада вас вітати на уроці.

II. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні, прийшовши до класу, я побачила ось цей конверт.

(Додаток 1 )

 Чи знайома вам ілюстрація на цьому конверті?

- Скажіть, а хто з вас любить солодощі?

- Дійсно, солодощі люблять всі: і дорослі, і діти, і навіть герої повісті-казки Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика» в якій Чарлі Бекет – малий хлопчина  із небагатої родини наділений щирістю, теплотою, смиренністю та милосердям.

Відкриємо його?

- Всередині – лист. (Додаток 2)  Давайте прочитаємо.

 

«Любі п’ятикласники, шоколадний магнат містер Віллі Вонка, геніальний виробник цукерок, якого ніхто не бачив уже 10 років, вирішив дозволити цього року відвідати його фабрику і побачити яка вона тепер зсередини п’ятьом дітям. Тільки п’ятьом і не більше. Цих  п’ятьох щасливців він скрізь водитиме особисто і дозволить їм побачити всі фабричні таємниці та чари. Наприкінці екскурсії всі вони, як спеціальний подарунок, отримають стільки шоколаду та цукерок, що їм вистачить на все життя.

Потрапити на фабрику зможе той, хто буде мати  «Золотий квиток», який надруковано на золотому папері. Четверо дітей вже отримали квитки, залишився тільки один. І отримає його той, хто виконає надскладне завдання містера Віллі Вонка - виготовить білборд (рекламу про шоколад).

Допомогти мені можете тільки ви. Якщо допоможете, то я отримаю омріяний квиток на шоколадну фабрику.»

 

Підпис Чарлі

 

 - Діти, Чарлі просить допомоги. Допоможемо йому?

 - За основу білборду пропоную взяти ілюстрацію цього твору.                                           (Додаток 3 )                                                                                                                                   На ній ви бачите хлопчика Августа, улюблене заняття якого – поїсти;                                              і розпещену і примхливу Веруку;                                                                                                               і хлопчика Майка, що не може жити без телевізора.                                                                    Навіть у таких родинах де діти смачно нагодовані, гарно одягнені та мають іграшки, бувають проблеми.

III. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

- Виконуючи завдання ми узагальнимо та систематизуємо наші знання з теми «Додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками»,

а також отримаємо «символічні цукерки», якими оформимо білборд.

(Золотий квиток (Додаток 4) захований під (Додаток 5 – 12).)

  - На цукерках будуть поради від Чарлі  для дітей, які вже отримали квитки, адже він піклується про вас і хоче, щоб ви росли здоровими, щасливими, успішними та. психологічно стійкими особистостями.

Отож, шукайте золотий квиток.

IV. Відтворення та корекція опорних знань учнів

1. (Слайд 1)

Виконати завдання та за одержаними результатами скласти вислови

1 варіант

Розташуй дроби в порядку зростання

 не .

 (Додаток 5)

 2 варіант

Розташуй дроби в порядку спадання

правило - . (Додаток 6)

- Для того, щоб відкрити ще одну частинку квитка нам пропонують розв’язати рівняння

2. (Слайд 2)

 Розв’яжи рівняння:

– (x +) = ;    (Додаток 7)

 2) (x) =  (Додаток 8)

3. (Слайд 3)

Знайди значення виразу a + b – c,

 якщо a =   , b = , c= , та дізнаєшся, яку частину

 (Додаток 9)

Руханка «Шоколадки», сл. Зоряни Лісевич, вик. «Подих весни».

https://youtu.be/BicaLNUeoJQ   

V. Засвоєння провідних ідей і основних теорій шляхом широкої

систематизації знань

1. (Слайд 4)

Задача                                                                                                                                                                           Першого дня магазин продав    усіх завезених шоколадних батончиків Віллі Вонка, а другого дня решту - 77 батончиків. Скільки шоколадних батончиків завезли до магазину?

      Спочатку дізнаємося, яку частину шоколадних батончиків продав продавець за другий день.

  1. 1 = (част.) це 77 шоколадних батончиків.

     Тепер, знаючи значення частини шоколадних батончиків проданих за другий день, можна знайти всю кількість.

  1. 77 : 7 ∙ 15 = 165 (ш.) – кількість батончиків завезених у магазин.

Відповідь. 165 шоколадних батончиків.                                                                                (Додаток 10)

2. (Слайд 5)

 Задача                                                                                                                                                        Віллі Вонка вирішив  свого прибутку витратити  на придбання нового обладнання, відкласти у резервний фонд, а  решту витратити на власні потреби. Яку частину свого прибутку Віллі Вонка витратив на власні потреби?

      Спочатку дізнаємося, яку частину свого прибутку Віллі Вонка вирішив витратити  на придбання нового обладнання і відкласти у резервний фонд разом.

  1. + = (част.) – частина витраченого і відкладеного прибутку.

    Тепер, знаючи значення частини, яку Віллі Вонка вирішив витратити  на придбання нового обладнання і відкласти у резервний фонд разом, можна знайти частину прибутку, яку він витратив на власні потреби.

  1. 1 – = (част.) – витратив на власні потреби.

 Відповідь. свого прибутку Віллі Вонка витратив на власні потреби. (Додаток 11)

 

3. (Слайд 6)

Як заповнити комірки знаками «+» або «-», щоб отримати правильну рівність

                   

(Додаток 12)

VI. Підсумок уроку. Фідбек «Шоколадка».

-Дорогі діти! Бачу, що ви дуже розумні, кмітливі і дружні. Швидко і правильно виконали  геть усі завдання. Завдяки вам Чарлі точно зможе відвідати шоколадну фабрику.

І він з подякою передав вам ось таку «імпровізовану» шоколадку.

 (Додаток 13)

 Зверху кожного шматочка цієї шоколадки написано твердження:

«Мені подобається тут і я чекаю наступних уроків»,

«Мені зрозуміло все, про що говорив вчитель»,

«Інформація була новою для мене»,

«Було складно»,

«Я виконав завдання»,

«Я спробував»,

«У мене вийшло»,

«Було цікаво»,

«Тепер я можу».

Я пропоную кожному з вас покращити смак цієї шоколадки, поклавши лісовий горішок у шматочок з твердженням, який підходить саме для вас.                                        (Додаток 14)

VII. Домашнє завдання.

 Щоб закріпити набуті знання і вдосконалити практичні навички, необхідно виконати д/з.

 Повторити §38, № 1227, 1233, 1237.

 

docx
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку