Урок математики в 5 класі Дата:__________
Тема: Розв’язування вправ.
Мета:
навчальна – вдосконалювати вміння учнів виконувати множення десяткових дробів; продовжити формувати навички обчислювальної техніки, усної лічби;
розвивальна – розвивати алгоритмічне і логічне мислення;
виховна – виховувати прагнення до успіху, стійкий інтерес до математики; продовжувати виховувати старанність та охайність при веденні записів у зошитах.
Обладнання: картки з індивідуальними завданнями, магніти, фігурки сот і бджіл.
Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.
Епіграф: «Якщо відразу немає успіху, то спробуй ще і ще»
Хіксон (британська акторка)
Хід уроку
I. Організаційний момент. Оголошення мети уроку.
Учитель. Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо вивчення теми «Множення десяткових дробів» та вдосконалюватимемо навички застосування набутих знань з теми.
ІІ. Актуалізація знань. Перевірка домашнього завдання. (оглядово)
Запитую чи виникли запитання до домашнього завдання. Якщо ні – переходимо до наступної частини уроку; якщо так – виконуємо завдання, що викликало труднощі чи те, в якому було допущено помилку.
Пригадаймо: Як помножити два десяткові дроби? (згадуємо всім класом алгоритм)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
– Діти, ви любите працювати на уроках математики? (Так)
– Скажіть, хто з відомих вам маленьких комашок ще має таку завзятість до праці?
(бджілка)
– Так, діти. Ця маленька комашка дуже трудолюбива. Що збирають бджоли? (мед)
– Так само як для бджілок важливий мед, так само і для людини важливі знання. Без знань ми з вами просто не зможемо існувати в світі, що нас оточує. На сьогоднішньому уроці ми з вами ще раз в цьому впевнимося.
– Діти, давайте уявимо собі, що ми знаходимось не в школі, а на пасіці, а значить ви не учні, а бджілки. Тож даваймо з вами вирушимо за медознаннями!
IV. Розв’язування вправ.
Учні мають картку. Оцінюють емоцій ний стан на початку уроку.
На дошці вивішено 6 медових сот. На кожній соті зі зворотньої сторони буде написано цікавий факт про бджіл. Перед кожним завданням діти відкриватимуть одну із сот і зачитуватимуть (або вчитель читатиме) цікавий факт. Після цього переходимо до самого завдання.
1. «Крила у бджіл здійснюють приблизно 11400 рухів на хвилину.»
Робота з картками: заповнити таблицю (2 б.)
Множник |
8 |
2,7 |
2,2 |
2,42 |
Множник |
0,04 |
10 |
1,1 |
0,2 |
Добуток |
|
|
|
|
Учні самостійно заповнюють таблицю. Після завершення здають листки. Оцінюю на окремому аркуші.
2. «Для того, щоб зібрати всього 1 кілограм меду, бджолі необхідно відвідати 10 мільйонів квіток і пролетіти при цьому 300 000 кілометрів.»
Робота біля дошки: Розв’яжіть задачу. (3 б.)
З одного вулика в різних напрямках одночасно вилетіли дві бджоли. Швидкість однієї з них становила 3,2 м/с, а другої — 2,9 м/с. Яка відстань була між бджілками через 24,7с год після їх вильоту?
З короткою умовою на дошці.
3. «В середньому бджола може зробити лише 1/12 чайної ложки меду за своє життя.»
Завдання на встановлення відповідності (1,5 б.): пригадайте алгоритм множення десяткових дробів. «Після того, як перемножили два натуральні числа в стовпчик, скільки цифр з кінця в результаті ви маєте відділити комою? Пригадали? Тож подивіться тепер на завдання на картках та встановіть відповідність, не обчислюючи прикладів.
17,17 ·1,1 188,87
11,11 ·17 18,887
1,111 · 1,7 1,8887
4. «Для того, щоб облетіти навколо світу, бджолі необхідно з’їсти 25-35 грам нектару.»
Гра «Знайди помилку» (2 б.) (в парах): Я проходжу з картками – бджілками (10) на кожній картці на звороті написано один приклад з помилкою. Завдання учня – обчислити приклад в зошиті і виправити помилку олівцем на картці. Листки здати. Оцінюю.
78,2 ∙ 156 = 121,992 782 ∙ 0,0156 = 1,21992
0,782 ∙ 1,56 = 121992 7,82 ∙ 0,156 = 121992
5. «Бджола здатна тягнути вантаж, що перевищує вагу її тіла у 320 разів.»
Самостійно: Знайдіть значення виразу (на вибір) (2 б.):
1) (8,2 • 0,45 + 14,71) • 3,8 - 49,436;
6. «Палеонтологія стверджує, що бджоли у тому вигляді, в якому вони представлені тепер, з’явилися 40 мільйонів років тому.»
Робота з підручником (3 б.): № 1340
№ ___________. (дивитися на час)
(за браком часу деякі завдання можна перенести на наступний урок)
V. Підсумки уроку.
У правому стовпчику підкресліть (чи словосполучення), яке дає відповідь на питання в лівому стовпчику
|
активно / пасивно |
|
задоволений / не задоволений |
|
коротким / довгим |
|
не втомився / втомився |
|
став краще / став гірше |
|
зрозумілий / не зрозумілий корисний / марний цікавий / нудний |
|
м’яким/ важким цікавим / не цікавим |
VІ. Оцінювання: На окремому аркуші підбиваю підсумки роботи кожного учня. Виставляю оцінки.
VІІ. Домашнє завдання:
Середній: №1324 (1, 2, 3)
Достатній: №1341
Високий: Використовуючи інформацію про бджілок, що ви почули на уроці, скласти та розв’язати задачу (З короткою умовою)
Додатки
Множник |
8 |
2,7 |
2,2 |
2,42 |
Множник |
0,04 |
10 |
1,1 |
0,2 |
Добуток |
|
|
|
|
17,17 ·1,1 188,87
11,11 ·17 18,887
1,111 · 1,7 1,8887
|
активно / пасивно |
|
задоволений / не задоволений |
|
коротким / довгим |
|
не втомився / втомився |
|
став краще / став гірше |
|
зрозумілий / не зрозумілий корисний / марний цікавий / нудний |
|
м’яким/ важким цікавим / не цікавим |
1