Урок "Розв’язування вправ на тему "множення десяткових дробів""

Про матеріал
Шановні колеги, пропоную вашій увазі розробку уроку розв’язування вправ з теми "Множення десяткових дробів". Під час уроку діти виконуватимуть цікаві завдання та збиратимуть медознання разом з цікавими фактами про бджіл з кольорових сот.
Перегляд файлу

Урок математики в 5 класі                   Дата:__________

Тема: Розв’язування вправ.
Мета:
навчальна – вдосконалювати вміння учнів виконувати множення десяткових дробів; продовжити формувати навички обчислювальної техніки, усної лічби;
розвивальна  розвивати алгоритмічне і логічне мислення;
виховна  виховувати прагнення до успіху, стійкий інтерес до математики; продовжувати виховувати старанність та охайність при веденні записів у зошитах.
Обладнання: картки з індивідуальними завданнями, магніти, фігурки сот і бджіл.
Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.
Епіграф: «Якщо відразу немає успіху, то спробуй ще і ще»
                                                                                         Хіксон (британська акторка)

C:\Users\Анастасия\Desktop\2013_04_23\IMG_0006.jpg                                                                  Хід уроку
I. Організаційний момент. Оголошення мети уроку.
Учитель. Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо вивчення теми «Множення десяткових дробів» та вдосконалюватимемо навички застосування набутих знань з теми.
ІІ. Актуалізація знань. Перевірка домашнього завдання. (оглядово)
Запитую чи виникли запитання до домашнього завдання. Якщо ні – переходимо до наступної частини уроку; якщо так – виконуємо завдання, що викликало труднощі чи те, в якому було допущено помилку.
Пригадаймо: Як помножити два десяткові дроби? (згадуємо всім класом алгоритм)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
 Діти, ви любите працювати на уроках математики? (Так)
 Скажіть, хто з відомих вам маленьких комашок ще має таку завзятість до праці?
(бджілка)
 Так, діти. Ця маленька комашка дуже трудолюбива. Що збирають бджоли? (мед)
 Так само як для бджілок важливий мед, так само і для людини важливі знання. Без знань ми з вами просто не зможемо існувати в світі, що нас оточує. На сьогоднішньому уроці ми з вами ще раз в цьому впевнимося.
 Діти, давайте уявимо собі, що ми знаходимось не в школі, а на пасіці, а значить ви не учні, а бджілки. Тож даваймо з вами вирушимо за   медознаннями!
IV. Розв’язування вправ.
Учні мають картку. Оцінюють емоцій ний стан на початку уроку.


На дошці вивішено 6 медових сот. На кожній соті зі зворотньої сторони буде написано цікавий факт про бджіл. Перед кожним завданням діти відкриватимуть одну із сот і зачитуватимуть (або вчитель читатиме) цікавий факт. Після цього переходимо до самого завдання.
1. «Крила у бджіл здійснюють приблизно 11400 рухів на хвилину.»

Робота з картками: заповнити таблицю (2 б.)

Множник

8

2,7

2,2

2,42

Множник

0,04

10

1,1

0,2

Добуток

 

 

 

 

Учні самостійно заповнюють таблицю. Після завершення здають листки. Оцінюю на окремому аркуші.
2. «Для того, щоб зібрати всього 1 кілограм меду, бджолі необхідно відвідати 10 мільйонів квіток і пролетіти при цьому 300 000 кілометрів.»
Робота біля дошки: Розв’яжіть задачу. (3 б.)
З одного вулика в різних напрямках одночасно вилетіли дві бджоли. Швидкість однієї з них становила 3,2 м/с, а другої — 2,9 м/с. Яка відстань була між бджілками через 24,7с год після їх вильоту?
З короткою умовою на дошці.
3. «В середньому бджола може зробити лише 1/12 чайної ложки меду за своє життя.»
Завдання на встановлення відповідності (1,5 б.): пригадайте алгоритм множення десяткових дробів. «Після того, як перемножили два натуральні числа в стовпчик, скільки цифр з кінця в результаті ви маєте відділити комою? Пригадали? Тож подивіться тепер на завдання на картках та встановіть відповідність, не обчислюючи прикладів.
17,17 ·1,1                    188,87
11,11 ·17                     18,887
1,111 · 1,7                   1,8887
4. «Для того, щоб облетіти навколо світу, бджолі необхідно з’їсти 25-35 грам нектару.»
Гра «Знайди помилку» (2 б.) (в парах): Я проходжу з картками – бджілками (10) на кожній картці на звороті написано один приклад з помилкою. Завдання учня – обчислити приклад в зошиті і виправити помилку олівцем на картці. Листки здати. Оцінюю. 

  • Кожен з вас отримав бджілку. Вони просять нашої допомоги. У них пройшов дощ, і краплі дощу змили деякі коми в десяткових дробах. Давайте допоможемо поставити коми, яких не вистачає, щоб отримати правильні рівності. (Числа, в яких потрібно виправити помилку, виділені червоним кольором.)

78,2 ∙ 156 = 121,992          782 ∙ 0,0156 = 1,21992

0,782 ∙ 1,56 = 121992         7,82 ∙ 0,156 = 121992

5. «Бджола здатна тягнути вантаж, що перевищує вагу її тіла у 320 разів.»
Самостійно: Знайдіть значення виразу (на вибір) (2 б.):

1)   (8,2 • 0,45   + 14,71) • 3,8 - 49,436;

6. «Палеонтологія стверджує, що бджоли у тому вигляді, в якому вони представлені тепер, з’явилися 40 мільйонів років тому.»
Робота з підручником (3 б.): № 1340
                                         ___________. (дивитися на час)
(за браком часу деякі завдання можна перенести на наступний урок)

V. Підсумки уроку.
У правому стовпчику підкресліть (чи словосполучення), яке дає відповідь на питання в лівому стовпчику

  1. На уроці я працював

активно / пасивно

  1. Своєю роботою на уроці я

задоволений / не задоволений

  1. Урок для мене здався

коротким / довгим

  1. 3а урок я

не втомився / втомився

  1. Мій настрій

став краще / став гірше

  1. Матеріал уроку мені був

зрозумілий / не зрозумілий корисний / марний цікавий / нудний

  1. Домашнє завдання мені здається

м’яким/ важким цікавим / не цікавим


VІ. Оцінювання: На окремому аркуші підбиваю підсумки роботи кожного учня. Виставляю оцінки.
VІІ. Домашнє завдання:

Середній: №1324 (1, 2, 3)
Достатній: №1341
Високий: Використовуючи інформацію про бджілок, що ви почули на уроці, скласти та розв’язати задачу (З короткою умовою)


Додатки

Множник

8

2,7

2,2

2,42

Множник

0,04

10

1,1

0,2

 Добуток

 

 

 

 

C:\Users\Анастасия\Desktop\2013_04_23\IMG_0006.jpg

http://images.easyfreeclipart.com/122/11-honeycomb-clip-art-free-cliparts-that-you-can-download-to--122727.png

17,17 ·1,1                    188,87
11,11 ·17                     18,887
1,111 · 1,7                   1,8887

https://t4.ftcdn.net/jpg/00/42/15/83/500_F_42158311_z82m0ftIdYeKUnYVARGIK5incMYGznho.jpg

  1. На уроці я працював

активно / пасивно

  1. Своєю роботою на уроці я

задоволений / не задоволений

  1. Урок для мене здався

коротким / довгим

  1. 3а урок я

не втомився / втомився

  1. Мій настрій

став краще / став гірше

  1. Матеріал уроку мені був

зрозумілий / не зрозумілий корисний / марний цікавий / нудний

  1. Домашнє завдання мені здається

м’яким/ важким цікавим / не цікавим

 

1

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Андрейченко Тетяна Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 січня 2021
Переглядів
628
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку