Тема уроку: Розв’язування вправ та задач на всі дії з натуральними числами
Мета уроку: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про натуральні числа; відпрацювати навички та вміння учнів застосовувати набуті знання до розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами, задач геометричного змісту; розвивати логічне мислення учнів; виховувати наполегливість, уважність.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь, навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання, фіксація відсутніх.
2. Запис числа і класної роботи.
3. Розкриття загальної мети уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Зібрати зошити з домашнім завданням.
ІІІ. Мотивація навчання
Оскільки попереду чекає нас закінчення навчального року, то прийшов час підвести підсумки усього вивченого.
Давайте спробуємо себе у ролі пасажирів «Новорічного експресу», який ще раз надасть можливість згадати найважливіші моменти першого семестру.
ІV. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
Який новий рік без ялинки та без снігу? Ялинка є, не вистачає біля неї снігу. Тому зараз засипимо її.
1. Закінчити речення:
На « Сніжинці» записані незакінчені речення:
1. Натуральними називаються числа...
2. З натуральними числами можна виконувати…
3. Щоб знайти невідоме зменшуване…
4. Щоб знайти невідомий множник…
5. Щоб знайти невідомий доданок…
6. Результат множення називається…
7. Щоб знайти невідомий дільник…
8. Щоб знайти невідоме ділене…
9. Результат ділення називається …
10. Щоб знайти невідомий від’ємник …
11. Якщо число помножити на 0…
12. Якщо 0 поділити на число…
13. Найменше натуральне число…
14. Найбільше натуральне число…
15. Частка двох рівних чисел дорівнює…
16. Ділити не можна на…
17. Як називається другий степінь числа?
18. Від перестановки доданків …
Наш новорічний експрес має 7 вагонів.
Кожний вагон має свою назву. Але щоб в нього потрапити треба виконати всі завдання. Номерація вагонів з хвоста потяга)))
Вагон №1 «Пригадай»
Обчислюючи значення числових виразів, слід не забувати про порядок дій.
Який порядок виконання дій з дужками і без дужок?(відповіді)
(один учень біля дошки, решта в зошитах)
Вагон №2 «Усний рахунок»
1) 42 + 38 – 7; 2) 24 ∙ 10 : 2;
3) 27 – 30 : 5; 4) 42 : 6 + 35 : 7;
5) 8*(23 – 19); 6) (12 + 18) : (12 – 7).
Вагон №3 «Рівняння»
У третьому вагоні забули зачинити вікно.
На записані рівняння потрапили сніжинки і, розтанувши, змили деякі записи. Спробуйте їх відновити:
16 + х = 34 15х = 60 х – 12 = 23
х = 34 ☺16 х = 60 ☺15 х = 23☺12
х = ⌂ х = ⌂ х = ⌂
х : 9 = 8 48 –х = 17 36 : х = 9
х = 8 ☺ 9 х = 48 ☺17 х = 36☺9
х = ⌂ х = ⌂ х = ⌂
Троє учнів біля дошки, решта самостійно в зошиті.
V. Узагальнення та систематизація знань
Вагон №4 «Хто швидший?»
Задача . За 5 год товарний поїзд подолав 280 км, а швидкий поїзд за 3 год — 255 км. На скільки швидкість швидкого поїзда більша за швидкість товарного?
Вагон №5 «Екологічний»
За 1 хв. погано закритого крана витікає 110 крапель води. За 1 год. – 660 грамів, за добу –14 літрів. Скільки літрів води витече за добу, якщо крани погано закриті? В школі 12 кранів.
Розрахунки екологів показали, що при збереженні таких темпів використання прісної води до 2100 року людство може залишитися без води.
Вагон №6 «Новорічний»
З чим у вас асоціюється новий рік? Ознакою наближення свята – мандаринки)
Задача. Ящик з мандаринами має форму прямокутного паралелепіпеда, довжина якого 12дм, ширина на 4дм менша за довжину, а висота у 2 рази більша за ширину. Обчисліть об’єм ящика.
VІ. Домашнє завдання
Вагон №7 «Канікули!!!»
Завдання на канікули: зробити кросворд (можна з ілюстраціями)
Виконати с.156 №8, №11, № 12 (В)
VІІ. Підсумок уроку Рефлексія.
Метод «Хвилинка хвальби». Кожен учень повинен продовжити речення, яке починається такими словами: «Сьогодні я хочу похвалити себе за те, що…»
У вас є листи само оцінювання. Оцініть свою роботу від 1 до 6.
Далі виконайте тест. І здайте листочки.