Урок "Розв’язування задач на нерівномірний рух"

Про матеріал
Матеріал уроку складений із використанням загадок. Мова загадки точна й лаконічна, загадка має серйозне пізнавальне значення. Будучи за своєю формою мудрим і цікавим описом, загадка перевіряє кмітливість учня, оригінальність його мислення, розвиває його уяву, розкриває очі на красу і багатство навколишнього світу, вчить дітей помічати красу звичайних сторін дійсності. А якщо загадку поєднати з задачею – діти будуть у захваті.
Перегляд файлу

Урок 26 Розв’язування задач

Мета: узагальнити вивчений навчальний матеріал з теми, закріпити навички розв'язування задач на обертальний рух та коливання маятників, підготувати учнів до контрольної роботи, скоригувати знання учнів з вивченої теми. Розвивати логічне мислення учнів, уміння грамотно оформлювати задачі. Виховувати культуру оформлення задач.

Тип уроку: урок закріплення знань.

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

2. АНАЛІЗ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ

3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Гра «Да – Ні»

1. Коливальний рух – це рух, який повторюється чепез рівні інтервали часу. (Так)

2. Коливальний рух не є періодичним. (Ні)

3. Маятник – це тіло, яке здійснює коливання тільки внаслідок дії пружини. (Ні)

4. Амплитуда коливань – це мінімальне відхилення тіла від положення рівнрваги. (Ні)

5. Період коливань показує час всіх коливань. (Ні)

6. Частота обертання тіла показує кількість обертів за одиницю часу. (Так)

7. Коливання, амплітуда яких змінюється з часом називаються затухаючими. (Так)

8. Період коливань математичного маятника залежить від ампітуди коливань. (Ні)

9. Траєкторією обертального руху є коло. (Так)

Гра «Магічні трикутники»

На дошці прикріплені трикутники формул – всього 7. Назвати ці формули.

4. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мотивація навчальної діяльності

Проведемо соціологічне опитування:

  • Підніміть руки ті, хто бажає бути відмінником.
  • Тепер ті, хто сумлінно виконує всі домашні завдання.

Як бачимо, кількість учнів не співпадає. Чому?

Епіграфом до нашого уроку я взяла слова давньокитайського філософа Лао – цзи «Мало знати, треба використовувати. Мало хотіти – потрібно і робити».

Як ці слова можна застосувати для навчання? До вивчення фізики?

Розв’язування задач

Проведемо у вигляді гри «Відгадай загадку».

1

Якщо душно буде влітку - У кімнаті зробить вітер. Вентилятор

Вентилятор кондиціонера здійснює один оберт за 0,5 с. З якою частотою він обертається? Скільки обертів зробить вентилятор за 10 хв?

2

В нім знання з усього світу "Мишка" може всім відкрити.

Комп'ютер

Кулер мікропоцесора компьютера обертається з частотою 3000 об/хв. Скільки часу працює компьютер, якщо кулер зробив 6000000 обертів?

3

Україну прославляє,

Хоч не знає слів,

Тугу людям розганяє Многострунний спів.

У похід її з собою

Брав козак Мамай,

Мов ясну леліяв зброю. Хто вона: вгадай?

Бандура

Амплітуда незатухаючих коливань точки струни 1 мм, а частота 1 кГц. Який шлях пройде точка за 0,2 с?

4

Хоч безкрилий, а літає,
Безголосий – свище.
Хоч безрукий, а, буває,
Груші з дерева збиває,
Навіть часом вириває
Сосни з коренищем.
А як втомиться – впаде
І нема його ніде.

Торнадо

У США достатньо часто спостерігаються торнадо – до 640 разів на рік. Період обертання повітря в воронці торнадо 5 с при радіусі в 100 м. З якою частотою обертається торнадо? Яку швидкість має повітря з зовнішнього краю торнадо?

5

Ой кину я не палицю, зловлю не галицю, обскубу не пір'я, з'їм не м'ясо.

Вудка й риба

Поплавок, який коливається на поверхні води, за 1 хв підіймається 40 разів. Чому дорівнює частота коливань? Яку відстань пройде поплавок за 3 секунди, якщо амплітуда його коливань 3 см?

6

Туди-сюди ходить, а слідів не видно.

Маятник

http://www.psciences.net/images/mayatnik1.jpgСформулюйте за малюнком та поданими даними можливі варіанти задач. Маса тіла – 100 г, час коливань – 5 с, амплітуда коливань – 2 см.

 

5. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити § 12 – 13, стор. 94 – 95 № 3, 4, 7, 8, 11.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
Розділ 2. Механічний рух
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку