7 клас
Урок №20 з фізики
Тема: Розв’язування задач на рівномірний та нерівномірний рух(Слайд 1)
Мета: поглибити знання учнів про механічний рух, переконати їх у тому, що механічні процеси поширені як у живій природі, так і в техніці; продовжити формування світогляду учнів, розвиток мовлення учнів, мислення (уміння аналізувати й узагальнювати, висувати гіпотези, робити висновки, будувати план розв’язування задачі); показати роль знань із цієї теми для практичних потреб людини. Виховувати культуру наукового мовлення та оформлення розрахункових задач. ( слайд 2)
Обладнання: зошит, дошка, презентація.
Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.
Хід уроку
I. Актуалізація опорних знань. Усне опитування (Слайд 3)
• Що називають механічним рухом?
• Що називають тілом відліку?
• Що таке траєкторія руху?
• Як розрізняють рухи за траєкторіями?
• Наведіть приклад руху з прямолінійною траєкторією; криволінійною.
• Що таке пройдений шлях?
• Що таке переміщення?
• Назвіть одиниці шляху і переміщення в одиницях СІ.
• Які ще одиниці шляху і переміщення використовують на практиці?
• Який рух називається рівномірним? Нерівномірним?
• Як обчислити швидкість рівномірного та нерівномірного руху?
• Назвіть одиниці швидкості
ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Епіграфом до уроку я взяла слова американського математика Дьордя Пойа (Дьёрдь По́йа): «Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо ступайте в воду, а якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх».(Слайд 4)
??? Як ви розумієте ці слова?
Вирішення задач або наукових проблем формує одне з найголовніших умінь людини – вміння мислити.
ІІІ. Розв’язування задач колективно
Задача 1
Футболіст за матч у середньому пробігає 20 км. Визначте його швидкість і порівняйте її зі швидкістю велосипедиста – 8 м/с.(Слайд 5)
(Слайд 6)
Задача 2
Людина запізнюється на поїзд. До станції можна дістатися, рухаючись або 2 км по втрамбованій дорозі зі швидкістю 5 км/год., або 1,6 км по некошеному лузі зі швидкістю 4 км/год. Який шлях обрати? (Слайд 7)
(Слайд 8)
Пішохід , рухаючись зі швидкістю 1,2 м/с подолав відстань 240 м. Наступні 60 м він пройшов за 50 с. Знайдіть середню швидкість руху пішохода. (Слайд 9)
Дано:
|
Розв’язання Тіло рухалося нерівномірно.
Відповідь: (Слайд 10) |
|
ІV. Розв’язування задач самостійно
Задача 4
Автобус рівномірно рухався трасою так, що за 15хв проїжджав 15км. Чи порушував водій автобуса правила дорожнього руху в ту мить, коли минав дорожній знак? (Слайд 12)
Дано: СІ Розв´язання
0,25 год
60 км/год
-? Відповідь: Ні, не порушував.
V. Підсумок уроку
Виставлення оцінок
Вправа «Продовж речення» (Слайд 13)
Що ми з вами робили на уроці?
Що ви почерпнули для себе нового?
Що ви запам´ятали?
Чому ви сьогодні навчилися?
Що, на вашу думку, вам ще треба дізнатися з даної теми?
VІ. Домашнє завдання (Слайд 14)
За підручником Бар,яхтар В.Г., Довгий С.О. «Фізика-7» повторити §11, виконати вправу 11(6-7).
Додатково – скласти свою задачу на механічний рух, використовуючи дані internet про швидкості в природі