Урок "Розв’язування задач на рівномірний та нерівномірний рух"

Про матеріал
Розробка конспекту уроку для узагальнення та закріплення знань з рівномірного та нерівномірного руху.
Перегляд файлу

7 клас

Урок №20 з фізики

Тема: Розв’язування задач на рівномірний та нерівномірний рух(Слайд 1)

Мета: поглибити знання учнів про механічний рух, переконати їх у тому, що механічні процеси поширені як у живій природі, так і в техніці; продовжити формування світогляду учнів, розвиток мовлення учнів, мислення (уміння аналізувати й узагальнювати, висувати гіпотези, робити висновки, будувати план розв’язування задачі); показати роль знань із цієї теми для практичних потреб людини. Виховувати культуру наукового мовлення та оформлення розрахункових задач. ( слайд 2)

Обладнання: зошит, дошка,  презентація.

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

                                             Хід уроку

 I. Актуалізація опорних знань. Усне опитування (Слайд 3)

• Що називають механічним рухом?

• Що називають тілом відліку?

• Що таке траєкторія руху?

• Як розрізняють рухи за траєкторіями?

• Наведіть приклад руху з прямолінійною траєкторією; криволінійною.

• Що таке пройдений шлях?

• Що таке переміщення?

• Назвіть одиниці шляху і переміщення в одиницях СІ.

• Які ще одиниці шляху і переміщення використовують на практиці?

• Який рух називається рівномірним? Нерівномірним?

• Як обчислити швидкість рівномірного та нерівномірного руху?

• Назвіть одиниці швидкості

 

ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Епіграфом до уроку я взяла слова американського математика Дьордя Пойа (Дьёрдь По́йа): «Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо ступайте в воду, а якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх».(Слайд 4)

??? Як ви розумієте ці слова?

Вирішення задач або наукових проблем формує одне з найголовніших умінь людини – вміння мислити.

 

ІІІ. Розв’язування задач колективно

Задача 1

Футболіст за матч у середньому пробігає 20 км. Визначте його швидкість і порівняйте її зі швидкістю велосипедиста – 8 м/с.(Слайд 5)

C:\Users\admin\Desktop\image005_131.jpg(Слайд 6)

   Задача 2

 Людина запізнюється на поїзд. До станції можна дістатися, рухаючись або 2 км по втрамбованій дорозі зі швидкістю 5 км/год., або 1,6 км по некошеному лузі зі швидкістю 4 км/год. Який шлях обрати? (Слайд 7)

image006_126.jpg(Слайд 8)

 

Задача 3

Пішохід , рухаючись зі швидкістю 1,2 м/с подолав відстань 240 м. Наступні 60 м він пройшов за 50 с. Знайдіть середню швидкість руху пішохода. (Слайд 9)

 

Дано:

 

 

Розв’язання

Тіло рухалося нерівномірно.

 

 

 

Відповідь: (Слайд 10)

 

 

12-11 ІV. Розв’язування задач самостійно

  Задача 4

Автобус рівномірно рухався трасою так, що за 15хв проїжджав 15км. Чи порушував водій автобуса правила дорожнього руху в ту мить, коли минав дорожній знак? (Слайд 12)

 

Дано:   СІ                          Розв´язання

                  0,25 год                        

                                           60 км/год

-?                                                     Відповідь: Ні, не порушував.

 

V. Підсумок уроку

Виставлення оцінок

Вправа «Продовж речення» (Слайд 13)

Що ми з вами робили на уроці?

Що ви почерпнули для себе нового?

Що ви запам´ятали?

Чому ви сьогодні навчилися?

Що, на вашу думку, вам ще треба дізнатися з даної теми?

 

VІ. Домашнє завдання (Слайд 14)

За підручником Бар,яхтар В.Г., Довгий С.О. «Фізика-7» повторити §11, виконати вправу 11(6-7).

Додатково – скласти свою задачу на механічний рух, використовуючи дані internet про швидкості в природі

 

docx
Додав(-ла)
Немеш Тетяна
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 12. Нерівномірний рух
Додано
16 березня
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку