Розв’язування задач з теми: «Механічна робота. Потужність. Енергія. Важель».
Мета: виявити рівень оволодіння ЗУН, отриманих на попередньому уроці, виробити вміння та навички вирішення завдань з теми; розвивати мислення, пізнавальні інтереси учнів, уміння робити необхідні розрахунки, узагальнювати і порівнювати результати експериментальних завдань; формувати на основі матеріалу теми позитивну мотивацію до навчання, сприяти вихованню поваги один до одного, здатності виробити вміння працювати самостійно, а також в колективі.
Конспект
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань.
Бліц-опитування
3. Розв’язування задач.
Усні якісні задачі
Порівняйте кінетичні енергії наступних тел:
1. Вантажний і легковий автомобілі, які рухаються зі швидкістю 60 км/год.
2. Слон, що біжить і куля, яка вилетіла з рушниці.
3. Два літаки рівної маси, що летять з однаковою швидкістю на різних висотах.
4. Автомобіль, що обганяє інший автомобіль такої ж маси.
Розрахункові задачі
Задачі технічного змісту
1. Трактор переміщує платформу зі швидкістю 7,2 км/год, прикладаючи тягове зусилля 25 кН. Яку роботу виконав трактор за 10 хв?
2. Трактор рівномірно тягне плуг, розвиваючи зусилля в 10 кН. За 10 хв він проходить шлях 1,2 км. Визначте потужність трактора.
3. Тіло кидають угору, надаючи йому кінетичної енергії 500 Дж. На певній висоті кінетична енергія тіла зменшиться до 350 Дж. Якою буде потенціальна енергія тіла на цій висоті? Опором повітря знехтуйте.
4. Продовження задачі № 3. Розрахуйте висоту, на якій перебуває тіло, якщо його маса 3 кг.
5. Маса другого вантажу становить 2 кг, маса третього — 6 кг (див. малюнок). Якою є маса першого вантажу? (5,5 кг)
Задачі практичного змісту
1. Розрахуйте виконану роботу по підніманню дерев’яного бруска з підлоги на парту.
2. Розрахуйте виконану роботу при переміщенні цього бруска по парті на відстань рівну висоті піднімання в першій задачі.
4. Домашнє завдання.
Повторити теорію § 34, підготуватись до л.р. (стор. 226)
Творче завдання: скласти і розв’язати задачу, відповідь якої 3 кДж.