28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Урок "Розв’язування задач з теми: «Механічна робота. Потужність. Енергія. Важель».

Про матеріал
Урок допоможе виявити в учнів рівень оволодіння ЗУН, отриманих на попередньому уроці, виробити вміння та навички вирішення завдань з теми; розвивати мислення, пізнавальні інтереси учнів, уміння робити необхідні розрахунки, узагальнювати і порівнювати результати експериментальних завдань
Перегляд файлу

Розв’язування задач з теми: «Механічна робота. Потужність. Енергія. Важель».

Мета: виявити рівень оволодіння ЗУН, отриманих на попередньому уроці, виробити вміння та навички вирішення завдань з теми; розвивати мислення, пізнавальні інтереси учнів, уміння робити необхідні розрахунки, узагальнювати і порівнювати результати експериментальних завдань; формувати на основі матеріалу теми позитивну мотивацію до навчання, сприяти вихованню поваги один до одного, здатності виробити вміння працювати самостійно, а також в колективі.

Конспект

1. Організаційний момент.

2. Актуалізація опорних знань.

Бліц-опитування

  • Механічна робота позначається – А.
  • Формула механічної роботи – А = Fl.
  • Умови виконання роботи – тіло рухається під дією сили.
  • Одиниця роботи – 1Дж.
  • Фізична величина, яка чисельно дорівнює відношенню роботи до часу, протягом якого вона виконана, називається – потужністю.
  • Потужність позначається буквою – N.
  • Формула потужності – N = A / t
  • Одиниця потужності – 1Вт.
  • Енергія піднятого над Землею або пружно деформованого тіла – потенціальна енергія
  • Формула потенціальної енергії піднятого над Землею тіла – En = mgh
  • Формула потенціальної енергії пружно деформованого тіла – En = kx2 / 2
  • Енергія рухомого тіла – кінетична енергія
  • Формула кінетичної енергії – Ek = mv2 / 2.
  • Одиниця енергії – 1Дж.
  • Тверде тіло, що має вісь обертання – важель.
  • Коротка відстань від осі обертання до лінії дії сили – плече.
  • Добуток сили на плече цієї сили називається – момент сили.
  • Умова рівноваги важеля - …
  • Видатний англійський фізик, експериментально довів закон збереження енергії. Джоуль

 

3. Розв’язування задач.

Усні якісні задачі

Порівняйте кінетичні енергії наступних тел:

1. Вантажний і легковий автомобілі, які рухаються зі швидкістю 60 км/год.

2. Слон, що біжить і куля, яка вилетіла з рушниці.

3. Два літаки рівної маси, що летять з однаковою швидкістю на різних висотах.

4. Автомобіль, що обганяє інший автомобіль такої ж маси.

Розрахункові задачі

Задачі технічного змісту

1. Трактор переміщує платформу зі швидкістю 7,2 км/год, прикладаючи тягове зусилля 25 кН. Яку роботу виконав трактор за 10 хв?

2. Трактор рівномірно тягне плуг, розвиваючи зусилля в 10 кН. За 10 хв він проходить шлях 1,2 км. Визначте потужність трактора.

Полное решение задачи №2

3. Тіло кидають угору, надаючи йому кінетичної енергії 500 Дж. На певній висоті кінетична енергія тіла зменшиться до 350 Дж. Якою буде потенціальна енергія тіла на цій висоті? Опором повітря знехтуйте.

4. Продовження задачі № 3. Розрахуйте висоту, на якій перебуває тіло, якщо його маса 3 кг.

5. Маса другого вантажу становить 2 кг, маса третього — 6 кг (див. малюнок). Якою є маса першого вантажу? (5,5 кг)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задачі практичного змісту

1. Розрахуйте виконану роботу по підніманню дерев’яного бруска з підлоги на парту.

2. Розрахуйте виконану роботу при переміщенні цього бруска по парті на відстань рівну висоті піднімання в першій задачі.

 

4. Домашнє завдання.

Повторити теорію § 34, підготуватись до л.р. (стор. 226)

Творче завдання: скласти і розв’язати задачу, відповідь якої 3 кДж.

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 38.Закон збереження і перетворення механічної енергії
Додано
26 лютого
Переглядів
3574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку